سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۱۴

جزئیات پرداخت سود سهام عدالت متوفیان از اسفند 1400

جزئیات پرداخت سود سهام عدالت متوفیان از اسفند 1400
«وزیر امور اقتصادی و دارایی» از خاتمه پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حدود ۴۵میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ «سیداحسان خاندوزی» اظهار کرد: دو و نیم میلیون نفر از سهامداران به تناسب ارزش سبد سهام خود معادل یک میلیون تومان و باقی نیز بین ۴۸۰ تا ۵۷۰ هزار تومان سود سهام عدالت خود را دریافت کردند.

پیش از این، خاندوزی در جلسه شورای اداری استان گلستان وعده داده بود که واریز سود سهام عدالت از بیست‌ویکم اسفندماه سال جاری به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود.

 افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند، پنج میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، پنج میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت می‌شود.

البته برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خو را فروخته باشند یا پاره از سهم را در اختیار داشته باشند؛ بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی برای وراث واریز می شود؟

سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی برای وراث واریز می شود؟
سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی برای وراث واریز می شود؟

 

مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان تا یک ماه آینده خبر داد.

محسن انصاری درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت مشمولان متوفی گفت: تا یک ماه آینده شرکت سپرده گذاری اطلاعیه رسمی درمورد این موضوع منتشر خواهد کرد و وراث متوفیان سهام عدالتی باید منتظر این اطلاعیه باشد.

وی ادامه داد: در این اطلاعیه اعلام می شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت این سهام چه مدارکی را کامل کنند.

در این راستا تعداد متوفیان مشمولان سهام عدالت حدود سه میلیون نفر است و سود سهام عدالت قطعا به این افراد هم تعلق می گیرد.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

مطالب مرتبط:

اطلاع از سود سهام عدالت

محمود حسنلو گفت : سهامداران عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ می توانند با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www.ddn.csdiran.ir از میزان سود پرداختی سهام عدالت خود مطلع شوند.

وی افزود: سهامداران عدالت پس از ورود درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود سهام خود را برای سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مشاهده کنند.

حسنلو تصریح کرد: سهامداران عدالت می توانند علاوه بر روش بالا ، با تماس مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی ۱ و تارنمای www.sahamedalat.ir نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

یادآور می‌شود، روز شنبه سود سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر به مبلغ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شد.

خبری برای جاماندگان سود سهام عدالت

جاماندگان سود سهام عدالت
جاماندگان سود سهام عدالت

 

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. 

 به دنبال پیگیری سهامداران برای زمان واریز سود سال ۹۹ سهام عدالت، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی در چند روز گذشته از واریز این سود در تاریخ ۲۱ اسفند ماه خبر داد. در همان زمان هم «مجید عشقی»، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سود سهام عدالت در تاریخ اعلام شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

به دنبال پیگیری‌های مسؤولان برای اجرای وعده داده شده، سود سهام عدالت روز گذشته (شنبه ۲۱ اسفند ماه) با تلاش مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب سهامداران واریز و از همان زمان اعلام شد که اگر سهامداران اقدام به فروش سهام خود نکرده باشند، سود سهام عدالت را به طور کامل دریافت می‌کنند؛ در غیر این صورت از رقم سود سهام عدالت کسر خواهد شد.

اکنون با توجه به تکمیل پرداخت سود سهام عدالت، برخی از سهامداران نسبت به رقم‌های واریزی معترض هستند و با تماس به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده‌اند که با وجود عدم فروش سهام خود در بازار، سود واریز شده به حساب آنها کمتر از رقم‌های اعلام شده است و همچنین در این میان افرادی بودند که نسبت به عدم واریز سود به حساب خود معترض بودند.

در این زمینه حسین قشمی، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه عملیات پرداخت سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، اظهار کرد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

وی افزود: بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت نتوانسته بودند که سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند، اما ۳۰۷ هزار نفر شماره شبای معتبر خود را در روزهای گذشته اصلاح کردند، به طوری که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به صورت یکجا به حساب آنها واریز شد.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

به گزارش ایمنا، افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت می‌شود.

البته برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خو را فروخته باشند یا پاره از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی