یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹
بررسی تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت ارزهای دیجیتال:

جزئیات بازگشت بیت کوین به کانال 30 هزار دلار

بررسی تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت ارزهای دیجیتال:
بیت کوین از ابتدای روز تاکنون ۵.۵۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۳۹ هزار و ۲۰۸ دلار قیمت خورده است.

به گزارش تیتربرتر؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به بی بی سی گفته است که او متقاعد شده است که اوکراین می تواند در جنگ خود با روسیه پیروز شود؛ او نمی‌توانست بگوید این درگیری چقدر طول خواهد کشید، اما تاکید کرد که شکست اوکراین اجتناب‌ناپذیر نیست.

او افزود که جنگ آنطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممکن است برنامه ریزی کرده باشد، پیش نرفته است و مقاومت شدید نیروهای اوکراینی همچنان مانع پیشروی روسیه در سراسر کشور در روز نهم تهاجم شد.

با طولانی تر شدن درگیری ها میان اوکراین و روسیه و بالا گرفتن نگرانی ها در خصوص وقوع جنگ هسته‌ای بازارهای مالی بار دیگر دچار نوسانات شدید قیمتی شدند و بازار رمزارز نیز در این میان از این نوسانات در امان نمانده است.

در بین رمزارزهای موجود در بازار رهبر بازار رمزارز از ابتدای روز تاکنون ۵.۵۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۳۹ هزار و ۲۰۸ دلار قیمت خورده است و اتریوم نیز در این مدت ۲.۵۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۲ هزار و ۶۶۲ دلار قیمت دارد.

در میان این ریزش قیمت‌ها اما روند قیمت برخی از رمزارزهای موجود در بازار از ابتدای امروز تاکنون صعودی بوده است و معامله گران این رمزارزها امروز سود هنگفتی را به جیب زدند؛ قیمت ارز دیجیتال چیلیز از ابتدای امروز تاکنون ۳.۷۹ درصد رشد داشته است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۰.۲۰۷ دلار قیمت خورده است و قیمت ارز دیجیتال پکس گلد نیز از ابتدای روز تاکنون ۱.۲۹ درصد افزایش یافته است و این ارز دیجیتال در حال حاضر یک دلار و ۹۷۲ سنت قیمت خورده است.

بیت کوین و تتر در سوئیس به وجه قانونی تبدیل شدند

بیت کوین و تتر در سوئیس به وجه قانونی تبدیل شدند
بیت کوین و تتر در سوئیس به وجه قانونی تبدیل شدند

 

لوگانو، بزرگترین شهر در کانتون تیچینو سوئیس، بیت کوین بزرگترین رمزارز بازار و تتر، استیبل کوین پیشرو و همچنین توکن LVGA Points را به عنوان وجه قانونی به رسمیت شناخته است.

ساکنان لوگانو سوئیس که ۶۲ هزار نفر جمعیت دارد، از این پس می‌توانند مالیات را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. آن‌ها به زودی امکان استفاده از رمزارزها را برای طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات پس از ایجاد زیرساخت‌های تکنولوژیکی فراهم خواهند کرد.

این امر پس از ایجاد مشارکت با ناشر USDT Tether Operations Limited امکان‌پذیر شد. آن‌ها مرکزی برای پذیرش بلاک چین ایجاد کرده‌اند که به طور بالقوه می‌تواند لوگانو را به یک مرکز اصلی ارزهای دیجیتال تبدیل کند. تتر و سایر شرکت‌های رمزارزی نیز یک صندوق بزرگ در شهر برای ساخت خدمات بلاک چین ایجاد خواهند کرد.

فرانک سوئیس همچنان تنها ارز قانونی در لوگانو خواهد بود. این امر آن را از السالوادور که سپتامبر گذشته بیت کوین را به دومین ارز رسمی خود تبدیل کرد، متمایز می‌کند.

سقوط دوباره بیت کوین؟

ضررهای بیت کوین با تشدید جنگ بین روسیه و اوکراین افزایش یافت و بر احساسات سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشت. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار کاهش یافت و با کاهش ۶.۷ درصدی به کانال ۳۹ هزار دلار رسید.

به نقل از بلومبرگ، اتریوم نیز بیش از هفت درصد سقوط کرد و پولکادوت و سولانا هر دو بیش از ۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافتند.

لیندسی بل، استراتژیست ارشد بازار گفت: درگیری در اوکراین جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد زیرا بازارها با عدم اطمینان مواجه شده‌اند و محیط سرمایه‌گذاری بسیار چالش برانگیز ایجاد کرده‌اند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۷۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۵۶ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۲.۳۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.       

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲.۹۱ میلیارد دلار است که ۲.۹۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۳.۹۱ میلیارد دلار است که ۱۶.۷۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۹.۳۵ میلیارد دلار است که ۸۳.۶۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

مطالب مرتبط:

قیمت ارزهای دیجیتالی

قیمت ارزهای دیجیتالی
قیمت ارزهای دیجیتالی

 

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۰ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۸ هزار و ۹۵۱.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲ هزار و ۶۲۴.۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۵ درصد کاهش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۳۷۳.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۹ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۸۷.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۷ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۸۳۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۳۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۷۲۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۳ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۱۶.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۲۷ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۲۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۱ درصد کاهش

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی