چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۵۲

شرایط پیش فروش دو محصول ایران خودرو از 26 بهمن 1400

شرایط پیش فروش دو محصول ایران خودرو از 26 بهمن 1400
فروش فوری دو محصول ایران خودرو از ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش تیتربرتر؛  ایران‌خودرو در نظر دارد شرایط فروش فوق العاده خانواده هایما(هایما اس ۵،  هایما S7) با موعد تحویل ۳ ماهه و از طریق قرعه کشی را به شرح جدولی که در ادامه می آید،  ارائه نماید.

سایت ثبت نام پیش فروش دو محصول ایران خودرو

سایت ثبت نام  پیش فروش دو محصول ایران خودرو
سایت ثبت نام  پیش فروش دو محصول ایران خودرو

 

این بخشنامه از تاریخ سه شنبه ۲۶ لغایت ۲۸ بهمن ماه فعال خواهد بود و متقاضیان برای ثبت نام می توانند به نشانی https://esale.ikco.ir/ مراجعه کنند.

ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی) ممنوع بوده، همچنین ارائه گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر (عدم انقضای تاریخ اعتبار) الزامی است.

مشخصات فنی هایما S7

مشخصات فنی هایما S7
مشخصات فنی هایما S7

 

هایما S7 با دو پیشرانه 2 لیتری و 1.8 لیتری توربوشارژ به بازار ارائه شده است. پیشرانه 2 لیتری که دارای 4 سیلندر است به یک گیربکس پنج‌سرعته اتوماتیک متصل است و نیرویی برابر 148 اسب بخار را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. گشتاور تولیدشده توسط این پیشرانه 180 نیوتن متر بوده و در یک سیکل ترکیبی به ازای 100 کیلومتر پیمایش 8.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند. هایما S7 می‌تواند در 13 ثانیه از حالت سکون به صد رسیده و با حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت تجربه یک رانندگی لذت‌بخش را برای شما به وجود آورد.

هایما S7 توربو نیز می‌تواند قدرتی حداکثر تا 170 اسب بخار و گشتاوری در حدود 230 نیوتن متر ایجاد کند. این مدل هایما S7 شتاب‌گیری بهتری داشته و در 10 ثانیه از صفر به صد می‌رسد. بااین‌حال حتی این زمان نیز نسبت به سایر رقبا راضی‌کننده نبوده و نمی‌توان گفت که هایما S7 یک خودروی پرشتاب است. گیربکس به‌کاررفته در این خودرو شش‌سرعته تیپ ترونیک بوده که در کره جنوبی ساخته‌شده است.

مطالب مرتبط:

ایمنی هایما S7

هرچند که این خودرو در ترمزگیری عملکرد مناسبی ندارد و درصورت عدم کنترل درست می‌تواند ایجاد تصادف کند، لیست کاملی از تجهیزات ایمنی را ارائه داده است. کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور عقب، سیستم توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، 4 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو و کیسه های هوای جانبی فهرست تجهیزات ایمنی هایما S7 را تشکیل می‌دهد.

طراحی هایما S7

هایما S7 نسبت به نسل‌های پیشین خود و هم‌چنین رقبای هم‌رده ازنظر طراحی یک قدم جلوتر است. استفاده از چراغ‌های اصلی بزرگ و کمی کشیده در دو طرف جلوپنجره عریض، طراحی جدید سپر جلو و قرارگیری مه‌شکن‌ها در زیر چراغ‌های اصلی چهره‌ای تهاجمی در نمای جلو به این خودرو بخشیده است. در نمای جانبی استفاده از خطوط برجسته و رینگ‌های به‌روز هماهنگی ظاهری خوبی با نمای جلویی و دیفیوزر سپر عقب ایجاد کرده است.

هنگامی‌که درب هایما S7 را باز کرده و قدم به درون اتاقک این خودرو می‌گذارید، طراحی لوکس کابین و هماهنگی المان‌های داخلی با طراحی خارجی رضایت شما را جلب خواهد کرد. البته کیفیت نامناسب مواد استفاده‌شده در ساخت قسمت‌های مختلف کابین نسبت به خودروهای رقیب راه انتقاد را خواهد گشود.

به‌علاوه طراحی ساده داشبورد یک عیب طراحی برای این خودرو محسوب می‌شود که البته می‌توان گفت تا حدودی با فضاسازی مناسب داخلی و دسترسی آسان به امکانات رفاهی داخل کابین جبران شده است.

امکانات رفاهی هایما S7

ازنظر امکانات رفاهی می‌توان هایما S7 را یک خودروی فول‌آپشن به حساب آورد زیرا که تقریبا تمامی امکاناتی را که از خودرویی در این سطح انتظار می‌رود، در خود جای داده است. همچنین امکاناتی مانند دوربین 360 درجه ازجمله آپشن‌هایی است که در دیگر خودروهای هم‌رده با هایما S7 یافت نمی‌شود. سیستم صوتی تصویری این خودرو مجهز به یک صفحه‌نمایش 7 اینچ، 6 بلندگو، هندزفری و ورودی‌های MP3، AUX، USB و بلوتوث است.

دی‌لایت و چراغ‌های مه‌شکن ازجمله آپشن‌هایی هستند که در بخش روشنایی هایما S7 به‌کاررفته است. فرمان این خودرو برقی چهارحالته و حساس به سرعت است که دکمه‌های کنترلی بر روی آن قرارگرفته‌اند.

از دیگر امکانات رفاهی هایما S7 می‌توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده دارای 8 حالت با تنظیم برقی، گرم‌کن صندلی جلو، صندلی عقب تاشو، سنسور فشار باد تایر، امکان نصب صندلی کودک، آینه‌جلو الکتروکرومیک و آینه جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن اشاره کرد.

نقد خودروی هایما S7

از دیدگاه کارشناسان هایما S7 معمولی در شتاب‌گیری عملکرد قابل قبولی ندارد. این مشکل تا حدودی در مدل توربو برطرف شده و عملکرد فنی خوبی را در این مدل شاهد هستیم. همچنین فضای جادار داخل کابین و حجم بالای صندوق‌عقب، هایما S7 را به یک خودروی خانوادگی تبدیل کرده است. سیستم تعلیق استفاده‌شده در مدل معمولی عملکرد درستی نداشته و در پیچ‌ها یا سربالایی‌ها شاهد حرکات گهواره‌ای و برهم خوردن نسبی تعادل خودرو خواهیم بود. این مشکل نیز در مدل توربوشارژ با در نظر گرفتن سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ برطرف شده است.

همچنین بررسی نظرات کارشناسی نشان می‌دهد که قیمت هایما S7 با در نظر گرفتن امکاناتی که در آن تعبیه شده است، بالا بوده و انتظارات خریدار را از یک خودروی لوکس برآورده نمی‌کند. باوجود رقبایی مانند جک S5، BYD S6 و چری تیگو 5 که عملکرد فنی و شکل ظاهری قابل قبولی داشته و خریدوفروش آن‌ها در بازار خودروهای کارکرده ساده‌تر است، می‌توان گفت که هایما S7 حرفی برای گفتن ندارد.

بررسی دیدگاه کاربران نیز نشان‌دهنده یک رضایت نسبی از هایما S7 است. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت خریداران هایما S7 از کابین و امکانات 67 درصد، از طراحی ظاهری 72 درصد، از رانندگی و عملکرد فنی 57 درصد و از کیفیت 50 درصد بوده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی