سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۵:۴۴

خرید بیمه بدنه ایران: بیشترین پوشش برای جبران خسارت خودروی مقصر

خرید بیمه بدنه ایران: بیشترین پوشش برای جبران خسارت خودروی مقصر
خسارت خودروی مقصر با ارزیابی کارشناس بیمه بدنه ایران مشخص می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ بیمه ایران قدیمی‌ترین و اولین شرکت بیمه در ایران است که فعالیت خود را در سال 1314 آغاز کرده و تا به امروز خدمات ارزنده‌ای را برای بیمه‌گزار‌ها و بیمه شده‌های خود ارائه کرده است. این شرکت با توانایی و قدمت صدور انواع بیمه نامه، همیشه جزو پرطرفدارترین شرکت‌های بیمه‌ای بوده است و بیمه اتومبیل در رشته‌های بیمه با استقبال بیشتری در زمستان 1400 مواجه شده است. بیمه اتومبیل شامل دو نوع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است که در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه بدنه خودرو توضیحاتی ارائه کنیم با ما همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه، خرید بیمه بدنه خودرو را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف از همه شرکت های بیمه نظیر بیمه ایران  توصیه می‌کنند. 

پوشش‌های بیمه بدنه شامل چیست؟

خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه با پوشش اصلی و اضافی ارائه می‌شود. بیمه بدنه ایران، خسارت‌های ناشی از خطرات اصلی و اضافی را جبران می‌کند.

 پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین عبارتند از:

  • واژگونی و سقوط خودرو
  • سرقت کلی خودرو
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
خسارت ناشی از صاعقه به بدنه ماشین با بیمه بدنه ایران قابل جبران است
خسارت ناشی از صاعقه به بدنه ماشین با بیمه بدنه ایران قابل جبران است

 

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ماشین شامل موارد زیر است:

 سرقت قطعات خودرو:

این پوشش با نام سرقت جزئی خودرو هم شناخته می‌شود. به سرقت جزئی که برای لوازم و قطعات یدکی خودرو رخ می‌دهد و مکان توقف خودرو تغییری نمی‌کند، سرقت جزئی گفته می‌شود. بیمه ایران هزینه‌های به وجود آمده ناشی از سرقت رفتن لازم و قطعات خودرو مانند: باتری، لاستیک و سیستم صوتی را جبران خسارت خواهد کرد.

نوسانات قیمت:

اهمیت پوشش نوسانات قیمت خودرو زمانی مشخص می‌شود که ارزش خودرو با توجه به سیاست‌های اقتصادی تغییر می‌کند. تصور کنید که هنگام خرید بیمه بدنه خودرو، ارزش خودرو شما 50 میلیون تومان بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار ارزش خودرو شما افزایش پیدا کرده و 60 میلیون تومان شده است. در این زمان اگر حادثه و خسارتی برای خودرو ایجاد شود، شرکت بیمه خسارت را با توجه همان ارزش 50 میلیون جبران می‌کند و این باعث ضرر ‌بیمه‌گزارمی‌شود، اما با خرید این پوشش می‌توان خسارت‌ها را با توجه به ارزش لحظه ای خودرو جبران کرد.

نوسان قیمت خودرو با پوشش های اضافی بیمه بدنه شرکت بیمه ایران جبران می شود
نوسان قیمت خودرو با پوشش های اضافی بیمه بدنه شرکت بیمه ایران جبران می شود

 

ایاب و ذهاب:

در این پوشش هزینه رفت و آمد ‌بیمه‌گزار جبران خواهد شد. در حقیقت اگر خودرو در اثر خطر‌های تحت پوشش بیمه بدنه دچار آسیب شود و شرایط استفاده از خودرو برای ‌بیمه‌گزار مهیا نباشد، به ازای هر روزی که از وسیله نقلیه دیگری برای رفت و آمد استفاده می‌شود، می‌توان از شرکت بیمه ایران خسارت دریافت کرد.

بلایای طبیعی:

در صورت بروز حادثه بلایای طبیعی مانند: سیل و زلزله، اگر خسارتی برای خودرو ‌بیمه‌گزار ایجادشود، در این پوشش جبران خسارت خواهد شد.

ترانزیت:

این پوشش برای خودروهایی استفاده می‌شود که از کشور خارج شده‌اند و اگر خودرو شما در خارج از کشور دچار حادثه شود، خسارت وارد شده جبران خواهد شد.

اسید پاشی و پاشیدن مواد شیمیایی به بدنه ماشین :

این پوشش خسارت مربوط به ریخته شدن مواد شیمیایی، اسیدی و رنگ بر بدنه خودرو را جبران می‌کند.

استثنائات پوشش‌های بیمه بدنه ایران

هر محصول بیمه‌ای که طراحی می‌شود، میزان ریسک متفاوتی دارد و برای کنترل میزان ریسک محصولات بیمه‌ای برخی از پوشش‌ها جزو استثنائات پوشش‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرند. بیمه مرکزی به عنوان نهاد قانون گذار و ناظر بر شرکت‌های بیمه، مجوز پرداخت خسارت برخی از پوشش‌ها و خطرات را صادر نخواهد کرد. در این صورت استثنائات بیمه بدنه بیمه ایران خودرو عبارتند از:

  • جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم یا غیر مستقیم از انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌های عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزار
  • تعقیب و گریز از پلیس
  • رانندگی بدون گواهینامه یا گواهینامه باطل شده
  • استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان و مواد مخدر
  • بکسل کردن خودروی دیگر
  • حمل بار بیشتر از حد مجاز

روند دریافت خسارت در بیمه بدنه

برای دریافت خسارت‌های مالی خودرو باید تشکیل پرونده دهید و به مراکز پرداخت خسارت بیمه ایران مراجعه کنید تا فرم مرتبط با دریافت خسارت بیمه بدنه را پر کنید.

این فرم شامل اطلاعات فردی راننده و بیمه نامه است که برای تشکیل پرونده باید با دقت انجام شود. سپس کارشناس‌های بیمه بدنه میزان خسارت وارد شده را ارزیابی می‌کنند. بعد از این که خسارت قابل پرداخت تعیین شد، حواله پرداخت خسارت و فرم مفاصاحساب صادر شده و به بیمه‌گزار تحویل داده می‌شود. برای اینکه بتوانید این مراحل را طی کنید، حداکثر 5 روز بعد از حادثه فرصت تشکیل پرونده دارید. همچنین در این مدت زمان ارزیابی نباید قطعه آسیب دیده را تعمیر کنید.

قیمت بیمه بدنه خودرو بیمه ایران

بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث قیمت پایه و مشخصی ندارد و علت آن هم می‌تواند پوشش‌های متنوع و مختلفی باشد که ‌بیمه‌گزار آن‌ها را انتخاب می‌کند. در حقیقت قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به طرح‌های تخفیفی و پوشش‌ها متفاوت خواهد بود.

نرخ پایه بیمه بدنه ایران با توجه به ارزش خودرو و مبلغی ثابت از سوی بیمه مرکزی اعلام نمی‌شود و موارد مختلفی بر این موارد تاثیر گزار است که عبارتند از:

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه:

همانطور که مشخص است اگر پوشش‌های اضافی بیشتری را برای بیمه بدنه خودرو انتخاب کنید باید حق بیمه بیشتری هم پرداخت کنید.

ویژگی‌های خودرو: 

منظور از ویژگی‌های خودرو همان فاکتورهایی است که برای سال ساخت، نوع خودرو و کاربری خودرو در نظر گرفته می‌شود. هر کدام از این عوامل بر روی قیمت بیمه بدنه تاثیر مستقیم دارد.

تخفیفات و نحوه محاسبه تخفیفات بیمه بدنه ایران

اگر در سال قبل یا سال های قبل از تمدید بیمه‌نامه بدنه ایران ، خودرو متحمل خسارت ها نشده باشد، هنگام تمدید بیمه‌نامه بدنه اش، شرکت  بیمه ایران تخفیفات زیر را در نظر خواهد گرفت:

  • یک سال عدم خسارت : 25% تخفیف
  • دو سال عدم خسارت : 35% تخفیف
  • سه سال عدم خسارت : 45% تخفیف
  • چهار سال عدم خسارت و پس از آن : 60% تخفیف

اگر بیمه قسطی تهیه شده باشد و اقساط در موعد مقرر پرداخت نشده باشند، پس از بازدید مجدد اتومبیل و تایید سلامت آن مجدداً بیمه‌نامه به جریان می‌افتد؛ ولی در صورت آسیب دیدگی بخشی از خودرو، آن خسارت از تعهد بیمه‌گر خارج می گردد و شرکت بیمه‌گر قادر به پرداخت آن نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه بدنه ایران و سایر رشته بیمه‌های این شرکت بیمه نظیر سایر بیمه های خودرو و ... به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/iran-insurance

خرید بیمه بدنه ایران از بیمه دات کام
خرید بیمه بدنه ایران از بیمه دات کام

 

با پیشرفت صنعت بیمه و پلتفرم‌های خرید آنلاین، دیگر نیازی نیست که برای خرید انواع بیمه نامه به صورت حضوری اقدام کرد. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید بیمه است که برای تهیه بیمه بدنه خودرو کافی است به bimeh.com مراجعه کرده و در منوی محصولات، بر روی بیمه بدنه کلیک کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، استعلام و مقایسه این بیمه نامه را انجام دهید و از خرید خود لذت ببرید. همچنین خرید محصولات بیمه‌ای شرکت بیمه ایران برای بیمه‌گزار‌ها و مشتری‌های عزیز فراهم شده است. دقت کنید که کارشناس‌های بیمه‌ای در بیمه دات کام  به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی:  ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

همه رانندگان می‌توانند برای خرید بیمه بدنه ایران یا سایر بیمه‌ خودروها به سایت بیمه دات کام ( https://bimeh.com/) مراجعه نمایند.