پنج شنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۵۰

ثروتمندترین مردان جهان در سال 2022 چه کسانی هستند؟

ثروتمندترین مردان جهان در سال 2022 چه کسانی هستند؟
در زیر ما لیستی از ثروتمندترین مردان جهان در سال 2022 را برای شما جمع آوری کرده ایم، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

تیتربرتر: اکثر میلیاردرهای لیست ما در زمینه خود با ایده های انقلابی مانند مارک زاکربرگ با فیس بوک یا لری پیج با گوگل پیشگام هستند. دیگران می دانستند چگونه از فرصت های مناسب استفاده کنند و توانستند با کار خود یک امپراتوری واقعی ایجاد کنند.

همه افراد در این لیست بیش از 80 میلیارد دلار ثروت دارند. برخی حتی نزدیک به انباشت ثروت 200 میلیارد دلاری هستند.

10. ژونگ شانشان

ژونگ شانشان
ژونگ شانشان

ثروت: 91 میلیارد دلار

ژونگ شانشان یک میلیاردر و تاجر چینی است که در سال 2022 به جمع 10 فرد ثروتمند برتر پیوست. پس از کار به عنوان کارگر ساختمانی یا روزنامه نگار، تصمیم گرفت شرکت خود را تأسیس کند. شانشان نونگ فو اسپرینگ را در سال 1996 تأسیس کرد که اکنون بزرگترین شرکت نوشیدنی چین است. او علاوه بر Nongfu Spring، سهامدار عمده غول دارویی چینی Wantai نیز هست.

با عرضه اولیه سهام این دو شرکت در سال 2020، ژونگ شانشان ثروتمندترین مرد چین و سپس آسیا شد.

9. موکش آمبانی

موکش آمبانی
موکش آمبانی

ثروت: 98.7 میلیارد دلار

موکش آمبانی میلیاردر و تاجر هندی است. او شرکت Reliance Industries را اداره می کند که متخصص در صنعت پتروشیمی است که توسط پدرش Dhirubhai Ambani تأسیس شده است. موکش آمبانی همچنین در سال 2015 Jio Infocomm را راه اندازی کرد، یک اپراتور مخابراتی. در سال 2020، او یک سوم سهام را به قیمت نزدیک به 20 میلیارد دلار به شرکت های مختلف از جمله فیس بوک و گوگل فروخت.

در سال 2022، موکش آمبانی ثروتمندترین مرد هند و دومین فرد ثروتمند در آسیا است. ثروت او 81 میلیارد دلار برآورد شده است. او یک ساختمان 27 طبقه برای استفاده شخصی به ارزش 1 میلیارد دلار در بمبئی ساخت و آن را به گران ترین اقامتگاه شخصی در جهان تبدیل کرد.

8. وارن بافت

وارن بافت
وارن بافت

ثروت: 116.9 میلیارد دلار

وارن بافت یک سرمایه گذار، تاجر و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی مشهور جهان است. او به عنوان یکی از بهترین سرمایه گذاران جهان شناخته می شود که دارایی اش در سال 2022 به بیش از 85 میلیارد دلار می رسد. او از سنین پایین سهام می خرد و به نزدیکانش اعلام می کند که خیلی قبل از 30 سالگی میلیونر خواهد شد.

وارن بافت پس از تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه کلمبیا، اولین صندوق سرمایه گذاری خود را ایجاد کرد. او عمدتاً در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که فکر می‌کند کمتر از ارزش‌گذاری شده‌اند و کسب‌وکارشان را کاملاً درک می‌کند تا به سودهای بلندمدت دست یابد. در سال 2003، شرکت او Berksire Hathaway بیش از 40 شرکت را در اختیار داشت که 150000 نفر را استخدام می کرد.

7. مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ

ثروت: 117.5 میلیارد دلار

مارک زاکربرگ یکی از مشهورترین شخصیت های اینترنت است. او بنیانگذار و مدیر فیس بوک است. او فیسبوک را در 19 سالگی، زمانی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، ایجاد کرد. فیس بوک ابتدا برای پردیس های دانشجویی راه اندازی شد، قبل از اینکه در دسترس میلیاردها نفر در سراسر جهان قرار گیرد. یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در حال حاضر در جهان است.

ثروت مارک زاکربرگ حدود 100 میلیارد دلار تخمین زده می شود. او اکنون یکی از تأثیرگذارترین شخصیت های جهان است. مارک زاکربرگ از سال 2012 شرکت خود را عمومی کرده است. از آن تاریخ، اکنون امکان سرمایه گذاری در بازار سهام در فیس بوک وجود دارد. او با 100 میلیارد دلار در رتبه پنجم در رده بندی ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

6. لری پیج

لری پیج
لری پیج

ثروت: 119.4 میلیارد دلار

لری پیج یکی از مهمترین نمادهای اینترنت است که یکی از بنیانگذاران گوگل است. او شرکت گوگل را با دوست و شریک خود سرگئی برین تأسیس کرد. لری پیج به ویژه مخترع فرآیند PageRank است که صفحات را بر اساس محبوبیت آنها رتبه بندی می کند. او مدیرعامل گوگل و سپس آلفابت بود، اما در اواخر سال ۲۰۱۹ این سمت را ترک کرد.

لری پیج همچنان یکی از سهامداران اصلی آلفابت است. ثروت فوق‌العاده او سال به سال به رشد خود ادامه می‌دهد و ممکن است در سال‌های آینده خود را در این رتبه بالاتر بیابد. در سال 2022، او دارای ثروتی است که بیش از 80 میلیارد دلار تخمین زده می شود و در رتبه نهم در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

مطالب مرتبط:

5. لری الیسون

لری الیسون
لری الیسون

ثروت: 120.1 میلیارد دلار

لری الیسون در زمینه کامپیوتر نیز پیشگام است. او به خاطر ایجاد زبان برنامه نویسی جاوا معروف است. او شرکت Oracle را تأسیس کرد که متخصص در توسعه برنامه‌هایی برای سیستم‌های مدیریت پایگاه داده است. از سال 2014، او دیگر ریاست شرکت را بر عهده ندارد، اما همچنان بیش از 35 درصد از سهام اوراکل را در اختیار دارد.

به لطف کسب و کار خود، او ثروت عظیمی به دست آورد و اکنون در بین 10 مرد ثروتمند جهان قرار دارد. در سال 2018، او به هیئت مدیره تسلا پیوست و 3 میلیون سهم از این شرکت را خریداری کرد. ثروت او امروزه بیش از 85 میلیارد دلار تخمین زده می شود. او حتی جزیره لانای در هاوایی را خرید.

4. بیل گیتس

بیل گیتس
بیل گیتس

ثروت: 134.5 میلیارد دلار

بیل گیتس تسلط زیادی بر فناوری های کامپیوتری دارد. او که علاقه زیادی به این رشته داشت، در سال 1975، زمانی که تنها 20 سال داشت، شرکت معروف مایکروسافت را تأسیس کرد.

به لطف موفقیت مایکروسافت، او سال ها ثروتمندترین مرد جهان بود. او اکنون سومین فرد ثروتمند جهان با نزدیک به 121 میلیارد دلار در جیب است، درست جلوتر از برنارد آرنو.

او از 13 سالگی اولین بازی های خود را برنامه ریزی کرده و به دنبال بهینه سازی نرم افزار است. بیل گیتس پس از گذراندن از دانشگاه هاروارد، اولین نرم افزار را برای شرکت خود "Micro-Soft" ایجاد خواهد کرد. سپس او یکی از پیشگامان تجاری سازی رایانه های شخصی خواهد بود که باعث موفقیت شرکت او خواهد شد. بیل گیتس در حال حاضر نیز سرمایه گذاری زیادی در بنیاد "بیل و ملیندا گیتس" خود، که بر نوآوری و سلامت متمرکز است، انجام می دهد.

3. برنارد آرنو

برنارد آرنو
برنارد آرنو

ثروت: 186.2 میلیارد دلار

برنارد آرنو فرانسوی برای چند هفته در سال 2020 به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. او قبل از خرید شرکت از جواهرساز آمریکایی تیفانی سومین رتبه بندی ثروتمندترین افراد تمام دوران بود. این خرید او را به صدر جدول رده بندی سوق می دهد، اما از آن زمان به رده چهارم سقوط کرده است. برنارد آرنو یک کارآفرین و تاجر، مالک اصلی گروه معروف LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) است.

گروه LVMH رهبر جهانی لوکس است که در بخش شراب و الکل و همچنین در زمینه مد حضور دارد. LVMH علاوه بر مالکیت چندین هتل مجلل در سراسر جهان، صاحب چندین رسانه مانند روزنامه های Le Parisien و Les Échos نیز می باشد. برنارد آرنو با میراثی بیش از 114 میلیارد دلار در سال 2022 بر سکوی بزرگترین ثروت های جهان قرار دارد.

2. جف بزوس

جف بزوس
جف بزوس

ثروت: 194 میلیارد دلار

جف بزوس یک کارآفرین و تاجر آمریکایی است. او در سال 1994 شرکت معتبر آمازون را ایجاد کرد و تنها در 25 سال موفق شد آن را به معروف ترین شرکت جهان تبدیل کند. در ابتدا، آمازون در فروش آنلاین کتاب تخصص داشت، قبل از شروع به تولید و فروش محصولات مختلف. آمازون چند سالی است که در زمینه فروش آنلاین پیشتاز جهانی است.

جف بزوس علاوه بر شرکت خود، از طریق شرکت هلدینگ Bezos Expeditions خود در استارت آپ های متعددی نیز سرمایه گذاری می کند. به لطف آمازون، جف بزوس در سال 2022 بیش از 190 میلیارد دلار ثروت به دست آورد.

1. ایلان ماسک

ایلان ماسک
ایلان ماسک

ثروت: 268 میلیارد دلار

ایلان ماسک یک مهندس و کارآفرین آفریقای جنوبی است که بعداً یک کانادایی و سپس آمریکایی خواهد شد. او ابتدا یکی از بنیانگذاران zip2 خواهد بود، استارت آپی که می خواست به رسانه ها در توسعه اینترنت کمک کند. ایلان ماسک سپس X.com را ایجاد خواهد کرد که بعداً به PayPal تبدیل خواهد شد. سیستم پرداخت آنلاین یک موفقیت بزرگ است و در سال 2002 به قیمت 1.5 میلیارد دلار به eBay فروخته خواهد شد.

اما ایلان ماسک به همین جا بسنده نمی کند، او در همان سال اسپیس ایکس را تاسیس خواهد کرد. شرکتی متخصص در پروازهای فضایی، با هدف بلندمدت استعمار سیاره مریخ. ایلان ماسک حتی بیشتر به خاطر مشارکت در برند خودروهای الکتریکی تسلا که از سال 2008 رهبری آن را بر عهده داشت، شهرت دارد. از آن زمان تاکنون او با شرکت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی یا حمل و نقل متنوع شده است. در طول سال 2020، سهام تسلا به طور چشمگیری افزایش یافته است و ایلان ماسک را به یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین تبدیل کرده است.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی