سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۳۰

کاربردهای میکرودرم چیست؟

کاربردهای میکرودرم چیست؟
آیا با راه‌های جوانسازی پوست صورت آشنا هستید؟ آیا تمام عوارض و مزایای این راه‌ها را می‌شناسید؟

به گزارش تیتربرتر؛  میکرودرم، هایفوتراپی، میکرونیدلینگ و.... ازجمله راه‌های درمان چین و چروک صورت و جوانسازی صورت هستند  که در ادامه بررسی می‌کنیم.

میکرودرم چیست؟

شاید از خودتان بپرسید میکرودرم چیست؟ با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف: با توجه به مطالب عنوان شده در وب سایتonlinelibrary: یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت میکرودرم صورت است، که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا انجام شد. به‌تدریج با توجه به تاثیری که روی جوانسازی پوست صورت داشت در سایر کشورهای جهان از آن استفاده کردند. این روش درمانی نوین و جدید ابتدا به سمت کشورهای اروپایی رفت، در حال حاضر این روش یکی از کم‌عارضه‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود. این روش جوانسازی صورت بر پایه لایه‌برداری پوست صورت و با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود. میکرودرم ابریژن می‌تواند با لایه‌برداری از صورت و از بین بردن لایه مرده سطح پوست، علاوه بر روشن شدن پوست صورت به جوان شدن و طراوت پوست هم کمک بسیاری کند.

این روش غیرتهاجمی بوده و با استفاده از دستگاه مخصوص لایه‌های سطحی و سلول‌های مرده بخش بیرونی پوست را از بین می‌برند.

هرجلسه میکرودرم حدود 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز دارد و در حین انجام کار، پزشک از هیچگونه بی حسی استفاده نمی‌کند. تنها چند ساعت بعد از درمان احساس سوختگی و التهاب روی پوست خود دارید، اما این امر طبیعی بوده و تنها با گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کند.
تعداد جلسات این روش جوانسازی صورت به نوع پوست شما و تشخیص پزشکتان بستگی دارد. معمولا تعداد جلسات آن بین 5 تا 16 جلسه است. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که میکرودرم یک راه جوانسازی دائمی نیست و بعد از گذشت مدتی نیاز به تمدید مجدد دارد.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با کاربردهای و فواید میکرودرم بیشتر آشنا شوید.

کاربردهای و فواید میکرودرم

کاربردهای و فواید میکرودرم
کاربردهای و فواید میکرودرم

 

میکرودرم با وجود عوارض بسیار کمی که دارد می‌تواند مزایا و فواید بسیاری برای پوست صورت داشته باشد. در ادامه با کاربردهای آن و فواید میکرودرم آشنا خواهید شد:

درمان انواع لک

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت healthline: با گذشت زمان ممکن است بنا بر دلایل مختلفی روی پوست صورت لکه‌های تیره رنگی ظاهر شود. در حال حاضر کرم‌ها و پمادهای مختلفی برای درمان این لکه‌ها وجود دارد اما علاوه بر هزینه زیاد برای رسیدن یه یک نتیجه معقول نیاز به یک دوره مصرف طولانی مدت دارد. میکرودرم می‌تواند تنها با چند جلسه لایه‌برداری پوست صورت و روشن کردن پوست، باعث از بین رفتن این لکه‌های تیره رنگ شود.

بعضی افراد به هیچ عنوان از کرم ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند. در واقع همین موضوع می‌تواند در طول زمان موجب آسیب پوستی شود.

لکه‌ها و خال‌های تیره رنگی روی پوست صورت ظاهر می‌شود. میکرودرم می‌تواند به راحتی این لکه‌ها و خال‌ها را ابتدا کم رنگ کرده و سپس از بین ببرد.

درمان جای جوش

زمانی که جوش می‌زنید نباید آن را دستکاری کنید. دستکاری کردن جوش می‌تواند موجب پخش شدن محتویات درون جوش روی صورت شود. همین امر می‌تواند یک جوش را تبدیل به چند جوش روی صورت کند. علاوه بر این موضوع بیشتر جوش‌هایی که دستکاری می‌شوند به صورت لکه یا چاله روی پوست باقی می‌ماند. میکرودرم می‌تواند این جای جوش، چاله‌ها و فرورفتگی‌ها، اسکارها و... را از بین ببرد. البته هر چه عمق این لکه‌ها بیشتر باشد طبیعتا مدت زمان بیشتری هم برای از بین بردن آن‌ها نیاز است. از میکرودرم بیشتر برای از بین بردن لکه‌های سطحی روی پوست صورت استفاده می‌شود. برای این کار یک یا دو جلسه زمان کفایت می‌کند.                                             

کوچک کردن منافذ پوست

 افرادی که پوست چربی دارند و مدام در حال جوش زدن هستند می‌توانند از روش درمانی میکرودرم استفاده کنند. در واقع یکی از عوامل اصلی که موجب جوش صورت و ایجاد ظاهری نامناسب می‌شود، منافذ باز روی گونه‌ها و بینی فرد است. میکرودرم با بستن این منافذ باعث می‌شود تا پوست صورت دیگر دچار جوش و آکنه نشود.

پاکسازی پوست

لایه‌برداری و پاکسازی پوست صورت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میکرودرم است. میکرودرم می‌تواند با از بین بردن لایه‌های مرده و سطحی روی پوست صورت موجب روشن شدن و شادابی پوست شود.

جوانسازی پوست

 میکرودرم می‌تواند با از بین بردن چین و چروک صورت، خطوط ریز اطراف چشم، از بین بردن هاله سیاه اطراف چشم و... موجب داشتن پوستی سالم و جوان شود.

درمان ترک های پوستی

 ترک‌ها و خطوط سفید که روی پوست صورت شما ظاهر می‎شود می‌تواند ناشی از چاقی و لاغری، بارداری و.. باشد. این ترک‌ها با پماد و کرم به هیچ عنوان از بین نمی‌روند و تنها راه درمان آن میکرودرم است.     

جمع بندی

این روش جوانسازی پوست صورت به دلیل عوارض کمی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. عوارض کم و کوتاه مدت آن باعث شده تا از این روش جوانسازی صورت به عنوان یکی از بهترین روش‌های جوانسازی صورت یاد شود. میکرودرم به عنوان یک روش پربازده شناخته شده است که روی هر نوع پوستی می‌تواند انجام شود.