دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۲۴

بیوگرافی جما چان بازیگر و مدلینگ انگلستانی+ عکس ها

بیوگرافی جما چان بازیگر و مدلینگ انگلستانی+ عکس ها
جما چان یکی از بازیگران انگلیسی است که در ادامه به معرفی این بازیگر می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ جما چان از جمله بازیگران انگلیسی است که سابقه زیادی در بازیگری و مدلینگ دارد و توانسته مخاطب زیادی را به خود جذب کند.

بیوگرافی جما چان بازیگر و مدلینگ انگلستانی

بیوگرافی جما چان بازیگر و مدلینگ انگلستانی
بیوگرافی جما چان بازیگر و مدلینگ انگلستانی

 

جما چان متولد 29 نوامبر 1982 در انگلستان ، بازیگر و مدل است.

تحصیلات جما چان

فارغ التحصیل رشته حقوق از کالج Worcester دانشگاه آکسفورد می باشد که از 14 سالگی باله را شروع کرد سپس وارد مدلینگ شد و از 24 سالگی بازیگری می کند.

در کنار تحصیلات مدرسه به کلاس باله ، شنا و موسیقی رفت اما بجای تحصیل در کالج موسیقی در آکسفورد ، وکالت را انتخاب کرد.

بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در مدرسه معروف Drama Center دوره بازیگری را شروع و با انجام کار مدلینگ پاره وقت ، هزینه های زندگی اش را تامین می کند.

خانواده جما چان

جما چان (Gemma Chan) روز 8 آذر 1361 در بیمارستان گای شهر لندن انگلستان بعنوان فرزند اول خانواده به دنیا آمد و در شهر کنت بزرگ شد و تنها یک خواهر دارد.

مادرش با اصالت چینی و بزرگ شده کشور اسکاتلند پزشک داروساز و کارمند بیمارستان بوده و پدرش اهل هنگ کنگ و مهندس است.

مطالب مرتبط:

ازدواج جما چان

جما چان در سال 2011 وقتی 29 ساله بود با کمدین مشهور انگلیسی «جک وایتهال» 23 ساله آشنا شد اما این زندگی 6 سال بیشتر دوام نیاورد.

او از سال 2018 با بازیگر انگلیسی «دومینیک کوپر» وارد رابطه شده اما این زندگی هم به یکسال نرسیده به جدایی ختم شد.

شروع فعالیت هنری جما چان

شروع فعالیت هنری جما چان
شروع فعالیت هنری جما چان

 

جما چان سال 2006 وقتی 24 ساله بود از کلاس های بازیگری توسط «دامیان جونز» (تهیه کننده) کشف و با شرکت بازیگری «نیکی ون گلدر» قرارداد همکاری بست و در همین سال با مینی سریال «زمان تماس شیطان» اولین بار جلوی دوربین رفت.

بعد از اولین تجربه بازیگری ، سال 2008 با نمایش «توراندوت» وارد تئاتر شد سپس سال 2009 با سریال دکتر هو (Doctor Who) بازی در قاب تلویزیون را تجربه کرد.

خانم بازیگر سال 2009 وقتی 27 ساله بود با بازی در فیلم «آزمون» Exam در جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ با نقدهای مثبت منتقدان روبرو شد.

او سپس در سال 2010 در فیلم های «شانگهای» Shanghai و «پیمپ» Pimp حضور موفقی را تجربه کرد.

خانم چان در کنار بازیگری یکی از کنشگران فعال است ، او در سال 2015 بعنوان حامی یونیسف برای افزایش آگاهی عمومی در مورد خشونت خانگی به جامائیگا سفر کرد.

سال 2017 هم بعنوان داوطلب از طرف سازمان Help Refugees UK به لبنان رفت و دیداری با بچه های پناهده سوری داشت.

سال 2020 از سخنرانان بزرگداشت روز جهانی کودک بود و در ادامه فعالیت های اجتماعی خود در سال 2021 بعنوان سفیر یونیسف بریتانیا منصوب شد.

خانم بازیگر همچنین با شروع همه گیری کرونا از حامیان اصلی کمپین StopAAPIHate برای حمایت و جمع آوری کمک مالی برای آسیب دیدگان بود.

در سال 2018 صداپیشگی کاراکتر Dewdrop در سریال انیمیشنی «واترشیپ داون» Watership Down انجام داد.

همین طور در سال 2021 صداپیشگی شاهزاده خانم جنگجو ناماری در انیمیشن کمپانی دیزنی به «رایا و آخرین اژدها» را بر عهده داشت که با استقبال مثبتی مواجه شد.

بازی جان در سال 2014 برای فیلم اکشن و مهیج «جک رایان» Jack Ryan: Shadow Recruit بسیار مورد توجه قرار گرفت ، این فیلم در گیشه 135 میلیون دلار فروش داشت.

همچنین سال 2016 در فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them نقش یک جادوگر آمریکایی را بازی کرد که این فیلم هم نامزد پنج جایزه بفتا شد.

جما چان در سال 2019 همکاری اش را با کمپانی مارول شروع کرد و سال 2021 در فیلم «جاودانگان» نقش سرسی را برعهده داشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

جما چان و دومینیک کوپر از جمله حاضرات شرکت کننده در راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از دومین رفراندوم برگزیت در اکتبر 2018 بود.

او همچنین منتقد جدی روند انتخاب رهبری از هر دو حزب محافظه کار و کارگر بود.

در سال 2018 خانم چان به همراه «آندریا رایزبورو»، «جین هوراکس»، «جیمی وینستون» و «لورا کارمایکل» در فیلمی تولید شده توسط ActionAid جلوی دوربین رفت تا مردم بریتانیا را به حمایت از دخترانی که در معرض خشونت جنسی قرار دارند، تشویق کنند.

در سپتامبر 2019 عکس جما چان بعنوان یکی از 15 زن توسط مگان دوشس ساکس (همسر شاهزاده هری) بر روی جلد مجله بریتانیایی ووگ به چاپ رسید.

مصاحبه با جما چان

مصاحبه با جما چان
مصاحبه با جما چان

 

در کودکی به عنوان یک دختر با ویژگی های آسیایی توسط دخترانی با موهای بلوند و چشم های آبی مدام مسخره می شدم.

یادم می آید آرزو می کردم که ای کاش آنطور که بودم نبودم چون من تنها دختر رنگین پوست منطقه بودم اما حالا بزرگ شدم و فهمیدم آنچه شما را متفاوت می کند قدرت شماست.

وقتی نوجوان بودم به عنوان نجات غریق کار می کردم و یکی از وظایف ما تمیز کردن دوش ها بود ، این اساساً شامل تمیز کردن پوست کثیفی افراد از مجرای فاضلاب بود.

شاید عجیب باشد اما بوی مورد علاقه من کتاب های قدیمی است ، چرا که من را به یاد کتابخانه مان در دوران نوجوانی ام می اندازد.

مجموعه فیلم‌های جماچان

نام فیلم سال نقش
زمان تماس شیطان ۲۰۰۶ مالی نلسون
آزمون ۲۰۰۹ دختر چینی
پیمپ ۲۰۱۰ بو
شانگهای ۲۰۱۰ شین شین
زیردریایی ۲۰۱۰ کیم-لین
دابل ۲۰۱۳  
جک رایان: سرباز سایه ۲۰۱۴ ایمی چانگ
خانواده بلس ۲۰۱۵ چن-لی
جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها ۲۰۱۶ مادام یا ژو
تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه ۲۰۱۷ صداپیشه کوئین‌تسا
استراتون ۲۰۱۷ آگی
آسیایی‌های خرپول ۲۰۱۸ آسترید
کشتزارهای لندن ۲۰۱۸ پترونلا
ماری ملکه اسکاتلند ۲۰۱۸ الیزابت هاردویک
کاپیتان مارول ۲۰۱۹ مینروا
اترنالز ۲۰۲۰ سرسی

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی