جمعه, ۲۴ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۵۵
یادداشت روز از حمزه جلالی مدرس دانشگاه ،داعش و تشابه تفکر آن با بنی امیه:  

سردار سلیمانی محبوب همه ایرانیان و مردم عراق و سوریه 

یادداشت روز از حمزه جلالی مدرس دانشگاه ،داعش و تشابه تفکر آن با بنی امیه:  
وقتی امام حسین (ع) و یارانش به دست بنی امیه به شهادت رسیدند و سادات(فرزندان ائمه اطهار) جهت در امان ماندن از دست بنی امیه به مردم ایران پناه می اوردند.

به گزارش تیتربرتر؛ زمانی که ابومسلم خراسانی این سردار بزرگ ایرانی جهت خونخواهی امام حسین(ع) و یارانش از خراسان عزم عراق کرد  در جرجان یحیی پسر زید که به دست بنی امیه به شهادت رسیده بود ومدتها جنازه اش بر دار بود ابومسلم به مجرد رسیدن به جرجان جنازه یحیی پسر زیدابن علی ابن(حسین) را با احترام دفن کرد و قاتلانش را کشت و به بغداد تاخت آنجا را تصرف کرد متاسفانه بجای اینکه حکومت را به دست فرزندان امام علی(ع) قرار دهد به دست عباسیان که قرابت نزدیک با امام علی (ع) داشتند قرار داد(که بعد از به حکومت رسیدن همان شیوه بنی امیه را در پیش گرفتند و جهت ظاهر سازی مامون مرکز حکومت  خود را در خراسان قرار داد و امام رضا(ع) را ولیعهد خود کرد و سرانجام با زهر اورا به شهادت رساند و به همین ترتیب بقیه سادات علوی که از دست بنی امیه خلاصی یافته بودند به دست بنی عباس به شهادت رسیدند این اشتباه تاریخی بعد از چندین قرن نباید تکرار شود عراق که با  همت دومین  سردار بزرگ ایرانی فدایی رهبر شهید سپهبد سلیمانی  از تفکر بنی امیه های زمان رها شده به دست بنی عباس ها قرار نگیرد ، اما بنی امیه های زمان چه گروهی هستند  و چگونه به دست سردار بزرگ ایرانی نابود شدند؟

دولت اسلامی عراق و شام (داعش) یک گروه اسلام‌گرای تندرو و پیرو آموزه وهابی از اسلام سنی است. داعش آمده بود که بماند و کشور عراق و سوریه را در بدو امر تصرف کند و حکومت تشکیل بدهد حکومتی باب میل و طبع همه قدرتها و یک حائلی بین کشور اسرائیل و دیگر کشورهای اسلامی و همیشه با دیگر کشورها در حال جنگ به عبارت دیگر کشوری مثل ایران یک روز روی خوش نداشته و دائم درحال جنگ باشند و  این گروه تا حدودی در عراق و سوریه موفقیتهایی کسب و حتی تا نزدیک مرز ایران پیشروی کردند چطور شد در عرض مدت کوتاهی همه دیوارها فرو ریخت. 

این گروه از مجاهدین سلفی جداشده و شبکه القاعده را تأسیس و با دولت‌های عراق، سوریه و دیگر گروه‌های شورشی مخالف دولت سوریه وارد جنگ شدند. این گروه علاوه بر عراق و سوریه بخش‌هایی از لیبی و نیجریه را  در کنترل خود درآورد. گروه‌های هم‌پیمان داعش در نقاط دیگر دنیا مثل افغانستان و آسیای جنوب شرقی نیز فعالند.

با آغاز جنگ داخلی سوریه نیروهای حکومت اسلامی وارد سوریه شدند و  به سرعت، بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کردند و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند. سپس هم‌زمان با اقدام نظامی در سوریه به عراق حمله کردند و موفق شدند رمادی و فلوجه مهم‌ترین شهرهای استان انبار در عراق را به قلمرو خود اضافه کنند.

در ژوئن ۲۰۱۴ مهم‌ترین موفقیت داعش با تصرف موصل ـ دومین شهر بزرگ عراق ـ به دست آمد. این گروه در ماه‌های بعد نیز پیشروی‌های زیادی داشت و تا خرداد ۱۳۹۴ حدود نیمی از خاک سوریه و بخش‌های شمال غربی عراق را در تصرف خود درآورد ،یاران سوریه و عراق در جبهه مقاومت مثل ایران و لبنان و روسیه وارد میدان شدند و روزهای قشنگ تروریست ها رو به افول نهاد. امروز این تفکر سبب بیداری نیروهای مردمی در یمن نیز شده و هر روز محور مقاومت در حال گسترش در تمام منطقه است. جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار پر رنگی در حمایت و تشکیل جبهه مقاومت دارد و در این راه حججی‌های زیادی را تقدیم کرده است؛ مثل حاج حسین همدانی، سردار الله‌دادی، محمدرضا دهقان، امیر سیاوشی و بسیاری شهدای دیگر که نامی پر معنا دارند؛ مدافعان حرم.

نماینده اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در حالیکه آمریکا و متحدانش مسئول پیدایش داعش و تسلیح گروه های تندرو جهادی بودند، هیچ‌کس به اندازه ژنرال سلیمانی برای شکست داعش در عراق تلاش نکرد. محکومیت جامعه بین‌الملل زمانی که او به دست آمریکا به شهادت رسید، کجا بود؟

پرده ای از مبارزه حاج قاسم در عراق: جلوگیری از پیشرفت داعش از سامرا به بغداد. وقتی حاج قاسم وارد سامرا شد، روز دوم حضورش در حرم، ساعت ۹ صبح قرار بود نیروهای خادمان حرم امامین عسکریین که حدود ۴۰ نفر بودند، وارد سامرا شوند. این نیروها با تأمین امنیت توسط نیروهای نظامی و دوشگاه‌ها از بلد راهی سامرا شدند که در منطقه خاکی در کمین تک تیراندازان داعشی افتادند. در میان این خادمان، یک نفر از مهندسان ما به نام عباس براری هم حضور داشت.

در آستانه اذان ظهر به ذهنم رسید تماسی با مهندس بگیریم تا از وضعیت آنها مطلع شوم. وقتی تماس گرفتم، مهندس گوشی را برداشت. در حالی که صدای تیراندازی ممتد می‌آمد، گفت: ما را کمین زده‌اند و زمینگیر هستیم و نمی‌دانیم کجاییم. گفتم گوشی را به یک عراقی بده و بگو اسماعیلی سامرا پشت خط است.

اما گفت: به اندازه‌ای سمت ما شلیک می‌کنند که نمی‌توانیم تکان بخوریم. با این وجود، تلفن را به سمت یکی از خادمان عراقی که از نیروهای اعلامات حرم بود، پرتاب کرد. از او درباره محل محاصره پرسیدم که گفت: در منطقه اسحاقی هستیم. گفتم گوشی را نگه دارید و رفتم به سمت باب القبله حرم که دیدم حاج قاسم قامت بسته در حال نماز هست ابومهدی دستش کنار گوشش بود تا اقامه بسته و نماز را شروع کند. سریع دست ابومهدی را گرفتم و گفتم که بچه‌ها در کمین افتاده‌اند.

بعد ابومهدی با او صحبت کرد و از آنجا به سمت باب‌الدخول رفتیم که دیدیم نماینده هوانیروز عراق آنجا ایستاده است. ابومهدی می‌دانست برای هماهنگی‌ها نماینده هوانیروز حضور دارد. او دستور پوشش هوایی به وسیله بالگردها را داد و ابومهدی هم تلفنی با سیطره‌های منطقه اسحاقی از سمت سامرا و بلد تماس گرفت تا امنیت برقرار شود. بعد از حدود یک ساعت و اندی بود که با صحنه ناراحت کننده‌ای مواجه شدیم. همه ترسیده بودند. اما بالاخره خادمان آمدند. البته چهار نفر از آنها شهید شده بودند. حضور حاج قاسم و ابومهدی در حرم امامین عسکریین باعث شد که خادمان حرم از داعش جان سالم به در ببرند. نحوه آزاد سازی کرکوک و اربیل و دیگر شهرهای عراق و سوریه  داستانهای دیگری دارد که در این مقال نمی گنجد درود بر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خدایش بیامرزد و با اعلی علیین محشور گرداند.