پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۳۴

درمان های طبیعی برای سیاتیک و کمردرد

درمان های طبیعی برای سیاتیک و کمردرد
در این مقاله ما راه ها و روغن های گیاهی که برای درد کمر و سیاتیک موثر است به شما معرفی می کنیم.

تیتربرتر: اکثر آسیب‌های کمر در اثر کشیدگی عضلات، رباط‌ها و تاندون‌های پشتیبان ستون فقرات رخ می‌دهند. اگرچه دردناک است، اما این بافت‌های نرم بدن، تغذیه را از خون دریافت می‌کنند تا روند بهبودی طبیعی را تسهیل کنند. به عبارت دیگر، با گذشت زمان باید به خودی خود بهتر شود.

این به توضیح اینکه چرا یک نسخه برای تسکین درد اغلب درمان اولیه ای است که یک پزشک معمولی ارائه می دهد کمک می کند. شفا با گذشت زمان خواهد آمد، در همین حال، در اینجا چیزی برای درد وجود دارد.

اسانس های درمانی سیاتیک برای افزایش التیام

اسانس های درمانی سیاتیک برای افزایش التیام
اسانس های درمانی سیاتیک برای افزایش التیام

در واقع، روغن‌های ضروری و روغن‌های حامل خالص می‌توانند به طیف وسیعی از مشکلات کمردرد از جمله سیاتیک کمک کنند، که می‌تواند به یک یا چند مورد از شرایط زیر مرتبط باشد:

دیسک های بین مهره ای تحلیل رفته: سایش و پارگی می تواند التهاب دردناکی ایجاد کند و اعصاب را تحت فشار قرار دهد.

فتق دیسک: یک دیسک آسیب دیده یا "لغزش" می تواند درد شدید و فشار عصبی ایجاد کند.

اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک: تحرک بیش از حد یا محدود در مفصل ستون فقرات-خاجی می تواند اعصاب را تحت فشار قرار دهد و باعث التهاب شود.

لغزش مهره: ناشی از ضربه، یا معمولاً از استرس تجمعی تا استخوان های پل زدن مهره های تحتانی. اغلب بدون علامت است اما می تواند اعصاب را تحت فشار قرار دهد.

استئوآرتریت: اصطکاک ناشی از مفاصل فاست فرسوده می تواند باعث خار استخوان، التهاب و فشار عصبی شود.

سیاتیک: اصطلاحی است که اغلب در خود تشخیصی استفاده می شود. سیاتیک به هر دردی گفته می شود که در اثر برخورد با عصب سیاتیک ایجاد می شود (از پایین کمر، از هر پا تا پا امتداد می یابد). علت آن می تواند به شرایط مختلف مربوط باشد.

آیا باید منتظر بمانم تا ببینم آیا به طور طبیعی از بین می رود یا خیر؟

درمان های طبیعی برای سیاتیک و کمردرد
درمان های طبیعی برای سیاتیک و کمردرد

قسمت پایین کمر بخش بزرگی از ظرفیت ما را برای تحرک چند جهته به ما می دهد. اما به عنوان ساختار تحمل کننده وزن برای نیم تنه، قسمت پایین کمر نیز ناحیه ای از ستون فقرات است که بیشترین فشار را متحمل می شود.

به خصوص پایین ترین مهره ها (L3-L4، L4-L5، L5-Sacrum)، که بزرگترین مهره های جوشانده نشده ستون فقرات و دیسک های بین مهره ای آنها هستند، بیشترین وزن را تحمل می کنند. بنابراین اینها اغلب تحت تأثیر آسیب و دژنراسیون قرار می گیرند.

کار بدنی که برای کمک به تسکین کمردرد استفاده می شود شامل موارد زیر است:

- کشش عضلات و رباط ها

- آرامش بخش عضلات

- بازیابی و ارتقای مکانیک حرکت

- پشتیبانی از جریان خون و زهکشی

- کاهش فشار روی اعصاب

ارزیابی کامل رژیم غذایی، وضعیت بدن، ورزش، کار و عادات سبک زندگی نیز ممکن است برای یک برنامه درمانی موثر مهم باشد.

روغن‌های ضروری خالص و روغن‌های حامل ابزارهای حرفه‌ای عالی برای درمان کمردرد هستند

یکی از دلایلی که من به روغن های گیاهی درمانی به عنوان جایگزین و مکمل داروهای معمولی علاقه زیادی دارم این است که از نزدیک شاهد مفید بودن آنها در درمان های خاص بوده ام.

روغن‌های گیاهی درمانی حاوی ترکیبات طبیعی فعالی هستند که می‌توانند گردش خون را بهبود بخشند و ورودی‌های تغذیه‌ای را مستقیماً به محل آسیب یا فشار کمک کنند تا روند درمانی مؤثرتری داشته باشند.

در عین حال، می توان خواص ضد درد و ضد التهابی را نیز در نظر گرفت. اینها به کاهش درد ناشی از پاسخ بدن به آسیب کمک می کنند بدون اینکه مانع از هدف درمانی طبیعی آن شوند.

مطالب مرتبط:

دستور العمل اسانس برای درد عصب سیاتیک یا کمردرد

درمان های طبیعی برای سیاتیک و کمردرد
درمان های طبیعی برای سیاتیک و کمردرد

فلفل سیاه 

یک اسانس محرک و گرم کننده است که گردش خون را برای کمک به انتقال مواد مغذی به عضلات و تاندون‌ها برای ترمیم موثر بافت افزایش می‌دهد. فلفل سیاه حاوی خواص ضد درد برای کمک به مدیریت درد در نواحی موضعی است.

3-5 قطره را با ½ قاشق چایخوری روغن حامل یا روی یک کمپرس داغ مخلوط کنید. در دوران بارداری مناسب نیست.

اسطوخودوس

با خواص ضد درد، ضد التهابی و ضد اسپاسم برای آرام کردن فعالیت عصبی ثابت شده است. چند قطره را مستقیماً روی منطقه ماساژ دهید یا با روغن های دیگر مخلوط کنید تا حداکثر دوز روغن ضروری را ترکیب کنید.

5-10 قطره برای حمام و در یک قاشق چایخوری حامل برای ماساژ استفاده کنید. ایمن در دوران بارداری

نعناع

این اسانس دارای خواص ضد درد و تحریک کننده است که به طور همزمان برای افزایش گردش خون برای ترمیم بدن و ایجاد یک اثر بی حس کننده بر درد عمل می کند. نعناع فلفلی را می توان برای دردهای موضعی (نه پوست حساس) به طور مرتب استفاده کرد و اثر خنک کنندگی بر التهاب دارد. همچنین تقویت کننده است و از آن به عنوان یخ مایع یاد می شود.

1-2 قطره را مستقیماً یا 5-10 قطره را در یک قاشق چایخوری روغن حامل برای ماساژ رقیق کنید. در دوران بارداری توصیه نمی شود.

روغن کرچک 

یک روغن پایه قوی برای افزودن مراقبت از بافت غنی از مواد مغذی به ترکیبات ترمیم بدن (مطمئن شوید که از سولفان نشده / ارگانیک استفاده می کنید). روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی است و به ویژه برای حمایت از تخلیه لنفاوی مفید است. روغن کرچک همچنین گردش خون را سالم تر می کند.

حداکثر 5 قطره اسانس در هر ثانیه تا 1 قاشق چایخوری. در دوران بارداری توصیه نمی شود.

روغن آرنیکا

عمیقا مغذی و به راحتی جذب می شود تا خواص درمانی کلاسیک آرنیکا را به سیستم های بدن منتقل کند. خواص ضد درد، ضد التهابی و گردش خون برای مفاصل آسیب دیده، عضلات، تاندون ها و نواحی کبودی.

5 قطره اسانس را به 1 قاشق چایخوری اضافه کنید. همچنین با روغن کرچک 50/50 مخلوط کنید. در دوران بارداری مناسب نیست.

برای مراقبت طبیعی از کمردرد در دوران بارداری

مومیایی ماساژ بارداری یک ترکیب آماده برای بدن برای مراقبت های درمانی در دوران بارداری است. روغن بادام شیرین یک روغن حامل تسکین‌دهنده عالی برای استفاده برای ترکیب با روغن‌های ضروری برای بارداری است.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: نسا مرادی