چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲

نقشه آمریکا برای بیت کوین در سال 2022

نقشه آمریکا برای بیت کوین در سال 2022
ارزش کل بازار بیت کوین  ۸۰۸,۵۸۸,۰۴۳,۸۷۹ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ۲۱,۸۸۶,۲۷۸,۲۵۳ دلار بود.

به گزارش تیتربرتر؛ قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی امروز در روند معاملات دوشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ در بازار‌های تجارت دیجیتال بین‌المللی اعلام شد.

برنامه آمریکا برای بیت کوین

برنامه آمریکا برای بیت کوین
برنامه آمریکا برای بیت کوین

 

امروز بیت کوین با قیمت ۴۲ هزار دلار (۱,۲۱۳,۳۰۰,۱۴۳ تومان) معامله می‌شود و ارزش کل بازار بیت کوین  ۸۰۸,۵۸۸,۰۴۳,۸۷۹ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ۲۱,۸۸۶,۲۷۸,۲۵۳ دلار بود.

چه خبر از ۱۰ ارز دیجیتال اول بازار

امروز بازار به صورت کلی روند صعودی داشت و تمامی ۱۰ رمزارز برتر نسبت به روز گذشته جهش قیمتی داشتند.

اگر نگاهی به مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعته گذشته بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم، با اخبار مهمی رو به رو خواهیم شد که در ادامه به صورت تیتروار به این اخبار می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

در نخستین ساعات معاملاتی بازار طلا، این فلز ارزشمند با تقاضای خوبی مواجه شده و تا ساعت ۱۷ روز دوشنبه به وقت تهران، در محدوده ۱۷۹۰ دلار معامله شده بود. در بازار رمزارزها، خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالای کانال ۴۰ هزار دلار حفظ کنند. هر تلاش فروشندگان برای ورود به کانال ۴۰ هزار دلار و شکستن آن با دفاع سنگین خریداران روبه‌رو می‌شود. محدوده قیمتی ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار یکی از مهم‌ترین محدوده‌های قیمتی است و چنانچه شکسته شود، بازار با فشار فروش شدید‌تری مواجه خواهد شد.

سرنوشت بیت‌کوین

سرنوشت بیت‌کوین
سرنوشت بیت‌کوین

 

در حوزه فن تحلیل تکنیکال، مفهومی با نام تقاطع مرگ یا (Death Cross) وجود دارد. بر اساس این الگو، زمانی که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بیت‌کوین کمتر از میانگین ۲۰۰ روزه آن شود نشان از آن خواهد داشت که تمایل به فروش در بازار بسیار زیاد شده و همچنین توان خریداران پاسخگوی خرید تمام فروش ایجاد شده نیز. این موضوع گویای ریزش‌های قیمتی بیشتر در بیت‌کوین است که می‌تواند در سراسر بازار رمزارزها فشار فروش ایجاد کند.

با توجه به نمودار بیت‌کوین، از لحاظ قیمتی قدیمی‌ترین رمزارز بازار بسیار به تقاطع مرگ نزدیک است. محدوده ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار به دو علت از اهمیت بسزایی برخوردار است. اول اینکه با افت قیمت از این محدوده، تقاطع مرگ کامل می‌شود و دوم اینکه از لحاظ روانی تاثیر شدیدی بر بازار خواهد داشت.

بر اساس گزارش گلدمن ساکس به نقل از بلومبرگ، فدرال رزرو قصد دارد که در چهار دوره نرخ بهره را افزایش دهد. انتشار این گزارش تاثیرات مختلفی بر بازارها داشت، ولی سنگین‌ترین تاثیر منفی آن بر بازار بیت‌کوین بود. رشد اخیر بیت‌کوین مرهون وجود تورم در سطح جهان بود و اخبار ضد تورمی به‌شدت برای قیمت این دارایی مالی مضر است.

گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان داد که نرخ بیکاری کاهش داشته و به ۹/ ۳ درصد رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده رشد اقتصادی آمریکا و افزایش تعداد افراد شاغل است. افزایش تعداد افراد شاغل می‌تواند مصرف را در سطح جامعه افزایش دهد که در نتیجه منجر به افزایش تورم می‌شود. بر همین اساس شانس افزایش نرخ بهره در ماه مارس بیشتر شده است. بر اساس نظرسنجی CME، ۷۳ درصد معامله‌گران بازارهای مالی انتظار دارند که نرخ بهره به میزان ۲۵ صدم درصد در ماه مارس افزایش پیدا کند. بر اساس همین نظرسنجی هفته گذشته ۶۱ درصد از معامله‌گران چنین انتظاری داشتند.

بیت کوین پس از برگزاری مراسم ادای سوگند جروم پاول در مجلس سنا، روندی افزایشی پیدا کردند.

 دیروز قیمت جهانی طلا یک 1درصد افزایش یافت. بسیاری این روند صعودی را به ابراز خوشبینی  جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نسبت به اقتصاد و اشتغال آمریکا در مراسم سوگند و هم چنین وعده او برای مهار تورم مرتبط می‌دانند.

پاول در جلسه ادای سوگند خود در مجلس سنای آمریکا اعلام کرئ: «امسال، ما شاهد اقتصادی هستیم که در آن بازار کار به سرعت در حال بهبود است و تورم بالاتر از 2درصد است. این به ما می گوید که اقتصاد دیگر به سیاست های اتخاذ شده ما برای مقابله با همه گیری، نیاز ندارد و یا آن را نمی‌خواهد»

پاول همچنین هشدار داد که اگر تورم تثبیت شود، فدرال رزرو باید سیاست پولی سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ کند که می تواند باعث رکود شود. او گفت: «اگر تورم بیش از حد پایدار شود، این امر منجر به سیاست‌های پولی سخت‌تر می‌شود و می‌تواند منجر به رکود شود.»

رئیس فدرال‌رزرو افزود که بی‌ثباتی قیمت‌ها نیز  می‌تواند تهدیدی برای آمار اشتغال به شمار رود. دستیابی به حداکثر اشتغال مستلزم ثبات قیمت است.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی