دوشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۰ ۱۹:۵۸

زیباترین و جذاب ترین خانه های اپرای جهان در سال 2022

زیباترین و جذاب ترین خانه های اپرای جهان در سال 2022
در این مقاله ما زیباترین و شلوغترین خانه های اپرای جهان برای گردشگری را به شما معرفی می کنیم.

تیتربرتر: وقتی صحبت از گنجینه های معماری به میان می آید، خانه اپرا اغلب با ارزش ترین گوهر شهر است. بهترین خانه‌های اپرا فقط برای نمایش تنورها، باریتون‌ها و سوپرانوهای برجسته ساخته نشدند، بلکه برای نشان دادن این موضوع که شهر به سطح بالایی از فرهنگ، قدرت و ثروت دست یافته است. خانه‌های اپرا علاوه بر ارائه یک تجربه تئاتری به یاد ماندنی، فرصتی هیجان‌انگیز را برای مسافران فراهم می‌کند تا از سازه‌های طراحی شده توسط برخی از معتبرترین معماران تاریخ دیدن کنند. چه برای شرکت در اجرای یک اپرای مورد علاقه و چه در تور تئاتر، بهترین خانه های اپرای جهان همچنان جاذبه های محبوب سفر هستند.

10. تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی
تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی در مسکو که چندین بار در طول تاریخ طولانی خود بازسازی و بازسازی شد، به عنوان یک سازه بی‌نظیر آجری و سنگی که در دهه 1790 ساخته شد، زندگی خود را آغاز کرد. ساختمان فعلی توسط معمار آندری میخائیلوف طراحی و در سال 1824 تکمیل شد. تئاتر نئوکلاسیک با فرش‌های شرقی، دیوارهای پوشیده از ابریشم و صندلی‌های روکش مخملی تزیین شده است. کوچکتر از بسیاری از خانه های اپرای بزرگ، چهار بالکن و گالری که صندلی ارکستر را احاطه کرده اند، تجربه ای صمیمی را به وجود می آورند. یک بازسازی در سال 2011 که شایعه شده بود تا یک میلیارد دلار هزینه داشته است، آکوستیک تئاتر را تا حد زیادی بهبود بخشید.

9. خانه اپرای دولتی مجارستان

خانه اپرای دولتی مجارستان
خانه اپرای دولتی مجارستان

خانه اپرای دولتی مجارستان در بوداپست که توسط Mikós Ybl طراحی و در سال 1884 تکمیل شد، بهترین دستاورد معمار مجارستانی به حساب می‌آید. ساختار نئو رنسانس با نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که توسط هنرمندان تحسین‌شده این کشور خلق شده‌اند تزئین شده است و دارای یک لوستر عظیم است که در برنز ساخته شده است. مجسمه های Franz List و Ference Erkel در کنار ورودی تئاتر قرار دارند. این تئاتر که به‌خاطر آکوستیک عالی‌اش شناخته می‌شود، آهنگسازان مشهور جهان از جمله گوستاو مالر و اتو کلمپرر را به خود جذب کرده است.

8. خانه اپرای متروپولیتن

خانه اپرای متروپولیتن
خانه اپرای متروپولیتن

خانه اپرای متروپولیتن در مرکز لینکلن در شهر نیویورک که به سادگی توسط دوستداران اپرا در سرتاسر جهان به عنوان «مت» شناخته می شود، به خاطر تولیدات پیچیده و مبتکرانه اش به همان اندازه که برای اجراهای عالی توسط برجسته ترین خوانندگان اپرا در جهان مشهور است، مشهور است. به دلیل آکوستیک عالی و خطوط دیدنی عالی، Met از زمانی که در سال 1966 افتتاح شد، به عنوان یک سالن اپرای برتر شناخته شده است. طراحی مدرن این تئاتر توسط معمار والاس کی.

7. Teatro Colon

Teatro Colon
Teatro Colon

تئاتر کولون در بوئنوس آیرس که در سال 1908 با اجرای «آیدا» وردی افتتاح شد، توسط تعدادی معمار طراحی شد که ممکن است سبک التقاطی این سازه را توضیح دهد. تئاتر کولون با نزدیک به 2500 صندلی و اتاق ایستادن برای 1000 نفر، تا زمان تکمیل خانه اپرای سیدنی در سال 1973، به عنوان بزرگترین خانه اپرای جهان بود. همیشه برای خواننده خوب است. او گفت: "اگر کسی چیز بدی بخواند، بلافاصله متوجه می شود."

6. تئاتر سن کارلو

تئاتر سن کارلو
تئاتر سن کارلو

Real Teatro di San Carlo در ناپل این عنوان را به عنوان قدیمی ترین خانه اپرای اروپا که به طور مداوم فعال است، دارد. این تئاتر قرمز و طلایی که توسط شاه چارلز بوربن ساخته شده است به کاخ سلطنتی متصل است. خانه اپرا که در سال 1737 تکمیل شد، استانداردی را ایجاد کرد که معماران بعدی سعی در پیروی از آن داشتند. شش طبقه صندلی جعبه‌ای، صندلی‌های ارکستر نعل اسبی شکل را احاطه کرده‌اند و یک جعبه سلطنتی با تزئینات فوق‌العاده در پشت خانه بیرون زده است. بازسازی چند میلیون دلاری تئاتر در سال 2010 به پایان رسید.

5. اپرای دولتی وین

اپرای دولتی وین
اپرای دولتی وین

خانه اپرای دولتی وین، که بیشتر به عنوان Staatsoper شناخته می شود، در سال 1869 با اجرای موتزارت "دون جیووانی" افتتاح شد. این تئاتر در وین که توسط معماران ادوارد ون در نول و آگوست سیکارد فون سیکاردزبورگ به سبک نئو رنسانس طراحی شده بود، در طول جنگ جهانی دوم تا حدودی توسط بمب‌ها ویران شد و تا سال 1955 به طور کامل بازسازی نشد. موسیقی‌دانان اپرای دولتی به همان اندازه ارزشمند هستند. خوانندگان؛ فیلارمونیک مشهور جهانی وین اعضای خود را از ارکستر این شرکت جذب می کند. این تئاتر هم به‌خاطر تولیدات کودکانه‌اش و هم به‌خاطر بلیت‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش برای اتاق ایستاده‌اش که تماشاگران تئاتر دقایقی قبل از اجرا می‌گیرند، شناخته شده است.

مطالب مرتبط:

4. تئاتر آمازوناس

تئاتر آمازوناس
تئاتر آمازوناس

تئاتر آمازون یا آمازون تئاتر یک خانه اپرا واقع در مانائوس، در قلب جنگل های بارانی آمازون است. در دوران اوج تجارت لاستیک با استفاده از مواد از سراسر جهان، با مبلمان از پاریس، سنگ مرمر از ایتالیا، و فولاد از انگلستان ساخته شد.

در قسمت بیرونی ساختمان، گنبد با 36000 کاشی سرامیکی تزئین شده با رنگ‌های پرچم ملی برزیل پوشانده شد. اولین اجرا در سال 1897 با اپرای ایتالیایی La Gioconda اجرا شد. خانه اپرا به زودی تعطیل شد، اما با کاهش تجارت لاستیک و مانائوس منبع اصلی درآمد خود را از دست داد. به مدت 90 سال حتی یک اجرا در تئاتر آمازوناس وجود نداشت تا اینکه در سال 1990 تئاتر آمازوناس دوباره درهای خود را باز کرد.

3. لا اسکالا

لا اسکالا
لا اسکالا

تئاتر آلا اسکالا میلان، یا لا اسکالا که در سراسر جهان شناخته می‌شود، از زمان اولین اجرای «L'Europa Riconosciuta» توسط آنتونیو سالیری، در سال 1778، به عنوان یک سالن اپرای برتر شهرت داشته است. طراحی به سبک نئوکلاسیک توسط معمار. جوزپه پیرمارینی، تئاتر قرمز و طلایی به خاطر آکوستیک فوق‌العاده‌اش معروف است، که توانایی‌های واقعی یک خواننده را به قدری دقیق نشان می‌دهد که اجرای نمایش در La Scale به عنوان یک آزمایش با آتش تلقی می‌شود. حتی هنرمندانی با بالاترین قد سوت‌های هولناک منتقدانی را که در لژیون نشسته‌اند، یعنی گالری بالای صندلی‌های جعبه‌دار تئاتر، تجربه کرده‌اند.

2. کاخ گارنیه

کاخ گارنیه
کاخ گارنیه

کاخ گارنیه در خیابان اوپرا در پاریس احتمالاً یکی از شناخته‌شده‌ترین خانه‌های اپرای جهان است، تا حدی به این دلیل که تئاتر به عنوان صحنه‌ای برای رمان و موزیکال بعدی «شبح اپرا» مورد استفاده قرار گرفت. خانه اپرای سبک Beaux-Arts که توسط معمار چارلز گارنیه طراحی و در سال 1875 تکمیل شد، دارای یک لوستر کریستالی عظیم هفت تنی در مرکز تئاتر، دیوارهای سنگی مرمری بسیار پرآذین و مجسمه هایی است که چهره هایی از اساطیر یونان را به تصویر می کشد. در سال 1962، مارک شاگال نقاشی های دیواری را به سقف اضافه کرد. در حالی که این تئاتر به دلیل زیبایی اش مورد توجه است، به خاطر خطوط دید ضعیفش بدنام است و اپرای پاریس اکنون از میدان جدیدتر Place de la Bastille برای بیشتر اجراهای خود استفاده می کند.

1. خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی
خانه اپرای سیدنی

یکی از دیدنی های معروف استرالیا، خانه اپرای سیدنی یکی از معتبرترین مراکز هنرهای نمایشی جهان است. خانه اپرای سیدنی که به عنوان یک شاهکار معماری قرن بیستم در نظر گرفته می شود، توسط معمار، Jørn Utzon، طراحی و ساخته شد تا تصویر یک کشتی بادبانی بزرگ را منعکس کند. اگرچه نام نشان می دهد که از آن فقط به عنوان یک خانه اپرا استفاده می شود، این پروژه شامل چندین مکان اجرا است. از میان مکان‌های متعددی که در این سازه قرار دارند، برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از: تئاتر جوآن ساترلند، تئاتر درام، اتاق چند منظوره اوتزون و سالن کنسرت که بزرگترین ارگ ردیاب مکانیکی جهان را در خود جای داده است. همچنین بخشی از خانه اپرای سیدنی Forecourt است، یک مکان در فضای باز که بسیاری از اجراهای فضای باز را ارائه می کند.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهره شعبانی