چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۴۲

شرایط دریافت وام تحصیلی دانشجویان متاهل در سال 1401

شرایط دریافت وام تحصیلی دانشجویان متاهل در سال 1401
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۲ برابر شدن وام تحصیلی دانشجویان متأهل نسبت به مجردها خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ وام تحصیلی دانشجویان متأهل ۲ برابر مجردها شد.

جزئیات دریافت وام تحصیلی دانشجویان متاهل در سال 1401

 جزئیات دریافت وام تحصیلی دانشجویان متاهل در سال 1401
جزئیات دریافت وام تحصیلی دانشجویان متاهل در سال 1401

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال وام تحصیلی دانشجویان متأهل با افزایش ۹۵ درصدی حدود ۲ برابر وام دانشجویان مجرد شد.

مسعود گنجی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه رییسان قبلی و جدید دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران به افرایش ۳۰ درصدی وام های دانشجویی در سال جاری اشاره کرد و افزود: میزان وام های ودیعه دانشجویان نیز به ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه وام های دیگر مختص دانشجویان نیز از افزایش خوبی برخوردار شدند، اظهار داشت: در نیم سال نخست سال تحصیلی امسال دانشجویان مهلت داشتند برای بهره مندی از وام های صندوق ثبت نام کنند و تا کنون وام ۷۵ درصد ثبت نام کنندگانی که به تایید دانشگاه رسیده، پرداخت شده است.

گنجی اظهار داشت: برای پرداخت وام ۲۵ درصد دانشجویان باقی مانده منتظر اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزیر علوم گفت: برای نیم سال دوم سال تحصیلی جاری سعی داریم به محض آغاز ترم جدید، ثبت نام برای وام ها را هم شروع کنیم.

گنجی به رشد اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مجلس در مهرماه مصوبه ای در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشت، بر اساس این سعی کرده ایم با استفاده از ظرفیت هایی که در این مصوبه برای دانشجویان دیده شده است، لایحه الحاقی را برای افزایش بودجه صندوق به مجلس پیشنهاد بدهیم که اگر به این لایحه ترتیب اثر  داده شود، میزان افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان نیز اطلاع رسانی می شود.

مطالب مرتبط:

قوانین دریافت وام دانشجویی برای سال تحصیلی 1400-1401

قوانین دریافت وام دانشجویی برای سال تحصیلی 1400-1401
قوانین دریافت وام دانشجویی برای سال تحصیلی 1400-1401

 

اطلاعیه دریافت وام دانشجویی برای سال تحصیلی 1400-1401 به شرح ذیل است:

دانشجویان با ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی:www.bp.swf.ir  نسبت به ثبت درخواست و یا تشکیل پرونده و ثبت­نام اولیه اقدام نمایند.

دانشجویانی که برای اولین بار نسبت به دریافت وام اقدام می­نمایند؛ خواهشمند است فرم­های پیوست اطلاعیه وام را با دقت مطالعه و به طور کامل نسبت به ارسال مدارک اقدام نمایید. هم­چنین متقاضیان وام ضروری نیز باید فرم مخصوص وام ضروری را تکمیل و همراه سایر مستندات به دانشگاه ارسال نمایند.

دانشجویانی که تاکنون وام نگرفته ­اند نیز می­توانند از طریق ثبت­نام در پورتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی: www.bp.swf.ir   نسبت به تشکیل پرونده و دریافت وام اقدام نمایند.

افتتاح حساب بانک تجارت به نام خود دانشجو برای کلیه دانشجویان روزانه الزامی است.

پس از ثبت­نام اولیه می­بایست اصل سند تعهد محضری و فرم وام دانشجویی و مدارک ضامن و اطلاعات حساب بانکی دانشجو به اداره رفاه دانشجویی ارائه شود تا امکان تأیید اولیه از سوی دانشگاه و ثبت درخواست وام از سوی دانشجو فراهم شود.

ثبت­نام و تشکیل پرونده در پورتال بدون ارائه مدارک و سند تعهد به دانشگاه، امکان دریافت وام را فراهم نخواهد کرد و باید پس از تشکیل پرونده در اولین فرصت نسبت به ارسال مدارک به دانشگاه اقدام نمایید.

هم­چنین معرفی ضامن و ارائه اصل سند تعهد محضری جهت اخذ وام، الزامی است و دانشجویان باید نمونه فرم تعهدنامه جدید صندوق رفاه را که در ذیل این اطلاعیه قرار داده شده را تکمیل و به همراه ضامن خود به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به تکمیل و تنظیم آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر است کلیه دانشجویان (وام اولی­ها و دانشجویانی که پیش از این نیز وام گرفته و در پورتال پرونده دارند، باید حتماً نسبت به ارسال گواهی کسر از حقوق و آخرین حکم کارگزینی ضامن خود (اعم از شاغل یا بازنشسته) اقدام نمایند.
دانشجویانی که در سا­ل­های گذشته وام گرفته­اند، نیازی به تنظیم دوباره تعهدنامه جدید ندارند.

*لازم به ذکر است پس از اعلام بخش­نامه جدید صندوق رفاه در سال تحصیلی۱۴۰۱- ۱۴۰۰، تغییرات احتمالی در شرایط اخذ وام، جزئیات مبالغ و تقویم زمان­بندی درخواست وام، به اطلاع دانشجویان عزیز خواهد رسید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مهرنوش جمالی