شنبه, ۰۴ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۴۳

اولین واکنش مهدی مهدوی کیا به پوشیدن لباس با پرچم رژیم صهیونیستی!

اولین واکنش مهدی مهدوی کیا به پوشیدن لباس با پرچم رژیم صهیونیستی!
مهدی مهدوی کیا پس از حواشی اخیر یک عکس از خود منتشر کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ سرمربی تیم امید استوری جدیدی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

اولین واکنش مهدوی‌کیا به گاف هفته قبل

اولین واکنش مهدوی‌کیا به گاف هفته قبل
اولین واکنش مهدوی‌کیا به گاف هفته قبل

 

مهدی مهدوی کیا که هفته گذشته مرتکب یک اشتباه عجیب و ویرانگر شد و پیراهنی منقش به پرچم رژیم صهیونسیتی را برتن کرد، با هجمه‌های زیادی روبرو شد.

او در این مدت سکوت اختیار کرده اما ساعتی پیش یک استوری منتشر کرد و به نوعی به برخی افراد طعنه زد.

دلگیری مهدوی‌کیا از هجمه‌های اخیر

دلگیری مهدوی‌کیا از هجمه‌های اخیر
دلگیری مهدوی‌کیا از هجمه‌های اخیر

 

مسئول سابق کمیته صیانت فدراسیون فوتبال با اشاره به جریان سازی‌های اخیر علیه مهدی مهدوی‌کیا گفت که "این رفتارها ظلم به یک اسطوره فوتبال است". او از اظهارات برخی نمایندگان مجلس درباره مهدوی کیا نیز به شدت انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور و با اشاره به جریان انتقادی اخیر و حمله به مهدی مهدوی‌کیا اظهار کرد:‌ اولا موضوع رخ داده با خواست قلبی و شخصی مهدی مهدوی‌کیا انجام نگرفته است و مهدوی‌کیا با دعوت فدراسیون جهانی فوتبال در این دیدار دوستانه حاضر شده است. ثانیا هیچ کدام از برنامه‌های اجرایی این دیدار از پیش مشخص نبوده و مهدوی‌کیا نیز مانند همه بازیکنان حاضر در این دیدار، تنها دعوت فیفا را پذیرفته‌ است.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه این ماجرا به گونه‌ای بازتعریف و به آن پرداخته شده که انگار تمام اتفاقات آن براساس میل قلبی مهدوی‌کیا رخ داده است. در این میان اما در روزهای گذشته نقل قولی از یونس محمود رسانه‌ای شد که گفته بودند، یونس محمود و سایر بازیکنان عرب پس از اطلاع از نقش پرچم رژیم صهیونیستی بر روی لباس بازیکنان نسبت به حذف آن اقدام کردند و مهدی مهدوی‌کیا این کار را انجام نداده است. این یک خط خبری دروغ و جهت‌دار است.

علیپور ادامه داد: شخصا با هماهنگی برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال موضوع را پیگیری کردم. از طریق واسطه با یونس محمود صحبت کردیم. فایل صوتی یونس محمود هم موجود است. او به صراحت هرگونه عدم همراهی مهدوی‌کیا در اعتراض به لباس‌های آن دیدار را رد می‌کند. اینکه به نقل از یونس محمود گفته شده ما پرچم‌ها را حذف کردیم و روی آن را با چسب پوشاندیم اما مهدوی‌کیا این کار را انجام نداد یک دروغ آشکار است. یونس محمود هم به شدت این موضوع را رد کرده است. متاسفانه اصل این جریان‌سازی دروغ و ساختگی است.

مسئول نظارت و بازرسی لیگ فوتبال ایران ادامه داد: مهدی مهدوی‌کیا به شدت از اتفاقات رخ داده در طی چند روز گذشته گلایه‌مند است. او در صحبتی که پس از این ماجرا داشته، تأکید دارد که من همواره سرباز بی‌حاشیه فوتبال و وطنم بوده‌ و هستم، همیشه برای اهالی ورزش، جامعه فوتبال، مردم کشورم و همه مظلومین احترام قائل بوده‌ام. من هوادار مظلوم هستم. اینکه یک فرآیند را به گونه‌ای ترسیم می‌کنند که من را معاند و مخالف مظلوم معرفی می‌کنند، بی‌انصافی و بسیار تلخ است.

وی ادامه داد: مهدوی‌کیا تأکید دارد که در جریان آن دیدار دوستانه و بعد از اینکه متوجه شدیم ماجرای لباس‌های بازیکنان از چه قرار است، به همراه چهار، پنج نفر از بازیکنان مسلمان به نقش‌های روی لباس اعتراض کردیم. مهدوی کیا گفته، چون عربی خوب بلد نبوده، هر کاری که سایر بازیکنان انجام دادند را، او هم انجام داده است، لذا حاشیه‌های ایجاد شده، بعد ازاین ماجرا کینه‌ورزانه و مغرضانه است و مهدوی کیا نیز به شدت از این‌ اتفاقات ناراحت و گله‌مند است.

مسئول سابق کمیته صیانت فوتبال تأکید کرد:‌ فایل و متن اظهارات یونس محمود موجود است او به صراحت اعلام می‌کند که برخی بازیکنان از جمله مهدی مهدوی‌کیا به نقش روی پیراهن بازیکنان اعتراض داشته‌اند. متاسفانه سناریوی نقل شده از این بازیکن علیه مهدوی‌کیا، دروغی بیش نبوده که برخی برای رسیدن به اهداف مغرضانه، ناجوانمردانه به آن دامن زده‌اند.

حجت‌الاسلام علیپور در ادامه و با انتقاد از برخی اظهارات نمایندگان مجلس درباره مهدی مهدوی‌کیا گفت:‌ متأسفانه برخی نمایندگان محترم به یک قهرمان ملی حمله کردند آن هم در موضوعی که هیچ تحقیقی درباره آن انجام نداده بودند. نباید سرمایه‌های ملی را به این راحتی مخدوش کنیم. مهدوی‌کیا یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بوده است و همواره با تیم ملی افتخارات بزرگی را برای پرچم سه رنگ کشورمان به ارمغان آورده است. تخریب یک اسطوره ملی قطعا زشت و ناپسند است.

وی با اشاره به آیه «ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم» افزود: بهتر است نمایندگان مجلس قبل از هر اظهارنظری موضوع را مورد بررسی قرار دهند. این زیبنده یک نماینده محترم نیست که قبل از بررسی و تحقیق در الفاظی نامناسب، اسطوره ملی کشورش را مورد حمله قرار دهد.

بیوگرافی مهدی مهدوی کیا

بیوگرافی مهدی مهدوی کیا
بیوگرافی مهدی مهدوی کیا

 

مهدی مهدوی‌کیا (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۵۶، شهر ری) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است. مهدوی کیا اصالتاً اراکی است و اهل روستای چشمه خورزن است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل‌آذین و داماش گیلان بازی کرده‌است. مهدوی‌کیا در سال ۲۰۰۳ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد. او هم‌اکنون سرمربی تیم ملی امید ایران می‌باشد.

او دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳–۲۰۰۲ و ۲۰۰۴–۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد (هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.) و یک بار هم از سوی نشریه کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد. از دیگر افتخارات ورزشی مهدوی‌کیا انتخاب در لیست ۱۱ نفره تیم منتخب قرن هامبورگ می‌باشد که در جشن ۱۲۵ سالگی این باشگاه اعلام شد.

مهدوی‌کیا در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در فینال جام حذفی پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، از فوتبال خداحافظی کرد. از او به عنوان موفق‌ترین لژیونر ایرانی نام می‌برند.

فوتبال ملی مهدی مهدوی کیا

مهدوی‌کیا همواره در دوران ورزشی خود یکی از بازیکنان مؤثر در تیم ملی فوتبال ایران بود. وی با حضور در دو جام جهانی ۹۸ و ۲۰۰۶ خود را در سطح بین‌المللی مطرح کرد. مهدی پس از بازی با کره جنوبی که در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در حالی که ایران بازی را یک بر یک تساوی کرد و از صعود به جام جهانی بازماند از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد.

وی پس از خداحافظی نامه‌ای را خطاب به مخالفانش که او را وطن‌فروش نامیده بودند نوشت.

مطالب مرتبط:

فوتبال باشگاهی مهدی مهدوی کیا

مهدوی‌کیا در سال ۱۹۹۸ به باشگاه بوخوم پیوست و در سال ۱۹۹۹ به باشگاه هامبورگ رفت و ۸ سال عضو این تیم بوندس لیگا بود که با تمام شدن قرارداد خود در سال ۲۰۰۷ به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوست، وی در سال ۱۳۸۸ پس از فسخ قرارداد با تیم فرانکفورت به تیم استیل‌آذین پیوست. مهدوی‌کیا در مجموع ۲۵۰ بار - تا پایان فوریه ۲۰۰۹ - در بوندس‌لیگا به میدان رفته‌است و ۲۹ گل به ثمر رسانده‌است.

داماش گیلان

مهدوی‌کیا پس از سقوط تیم استیل‌آذین به لیگ آزادگان از این تیم جدا شده و با تیم داماش گیلان قرارداد امضا کرد.

بازگشت به پرسپولیس

وی در دی ماه سال ۱۳۹۰، با عقد قراردادی ۶ ماهه به تیم پرسپولیس پیوست و در نخستین بازی، که دیداری دوستانه در برابر آرمین قزوین بود، توانست گلزنی کند. بازگشت او همزمان با بازگشت مصطفی دنیزلی بود. این بازیکن بعد از پایان قرارداد شش‌ماهه خود با پرسپولیس به گفته محمد رویانیان به مدت یک سال دیگر قرارداد خود را تمدید کرد.

محبوب‌ترین در جهان

در نوامبر ۲۰۱۲ مؤسسه آمار و ارقام (IFFHS) اعلام کرد که مهدوی‌کیا محبوبترین بازیکن جهان در مرحله مقدماتی شناخته شده‌است.[۱۰] وی پس از پایان رای‌گیری عنوان محبوب‌ترین بازیکن آسیا و عنوان دوم محبوبترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داد.

مرد اخلاق ورزش ایران

در ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ مهدوی‌کیا به عنوان مرد اخلاق ورزش ایران در سال ۱۳۹۱ برگزیده شد.

خداحافظی مهدی مهدوی کیا از فوتبال

مهدی مهدوی‌کیا سرانجام در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ هنگامی که ۳۶ سال داشت به‌طور رسمی از میدان‌های فوتبال خداحافظی کرد. در ابتدا طبق توافق پرسپولیس و سپاهان برای حضور نمادین مهدوی‌کیا در فینال جام حذفی عنوان شد که قبل از فینال جام حذفی مسابقه‌ای نمادین انجام خواهد شد. اما این مسابقه نمادین صورت نگرفت و مهدوی کیا در ۵ دقیقه پایانی بازی وارد زمین شد. در نهایت سپاهان در ضربات پنالتی پیروز شد و مهدی مهدوی کیا در حالیکه بازیکنان پرسپولیس زمین را ترک کرده بودند به تنهایی در بین تشویق تماشاگران پرسپولیس و سپاهان چهار گوشه زمین را بوسید و ناکام از بلند کردن جام زمین را ترک کرد.

در ادامه مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهان دعوت تیم هامبورگ برای انجام بازی خداحافظی مهدوی کیا شدند ولی با موافقت مهدی مهدوی کیا در نهایت از تیم پیشکسوتان باشگاه میلان برای انجام یک بازی خیریه دعوت به عمل آمد. تیم پیشکسوتان پرسپولیس در روز ۷ آذر ۱۳۹۲ میزبان تیم پیشکسوتان میلان با حضور بازیکنانی مانند پائولو مالدینی، فرانکو بارزی و گتوسو بود، مهدوی کیا در اواخر نیمه اول به جای فرشاد پیوس به میدان آمد و پیوس پیراهن خود را که شماره ۱۷ داشت به او داد، همچنین محمد پنجعلی کاپیتان تیم پیشکسوتان پرسپولیس نیز بازوبند کاپیتانی را بر بازوی مهدوی کیا بست. در نهایت این بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به سود پیشکسوتان میلان تمام شد و مهدوی کیا با دور افتخاری خود در تشویق پرشور تماشاگران در ورزشگاه آزادی، کفش‌های خود را آویزان کرد و دوران فوتبالی خود را به عنوان بازیکن به سرانجام رساند.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علیرضا یوسفی