دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۸:۰۹

بازیگر سلطان ولد در سریال مست عشق کیست؟

بازیگر سلطان ولد در سریال مست عشق کیست؟
بوراک توزکوپاران (Burak Tozkoparan) بازیگر سریال مست عشق است که نقش سلطان ولد را ایفا می‌کند.

تیتربرتر: فیلم مست عشق حس فتحی یکی از حاشیه‌دارترین محصولات سینمایی ایران در چند سال اخیر بوده است. این فیلم که به دلیل اختلاف بین تهیه‌کننده ایرانی و ترک آن به پخش نرسیده حالا خبرهای خوشی از آن منتشر شد.

داستان فیلم مست عشق

داستان فیلم مست عشق
داستان فیلم مست عشق

فیلم سینمایی مست عشق قسمتی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را به تصویر می‌کشد. جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی، یکی از مشهورترین شاعران ایرانی است. این شاعر که زبان مادری‌اش پارسی بوده و اکثر شعرهایش هم به همین زبان هستند، در قونیه زندگی می‌کرده است. مولوی نه تنها بر ادبیات ایران بلکه بر ادبیات جهان تاثیر زیادی گذاشته است. آثار او بیشتر به زبان فارسی سروده شده‌اند اما در اشعارش از زبان ترکی، عربی و یونانی هم استفاده کرده است. ترجمه آثار او در ترکیه، آذربایجان، ایالات متحده و جنوب آسیا طرفداران زیادی دارد.

زمانی که مولانا حدودا 38 ساله بود با شمس تبریزی ملاقات کرد و شیفته او شد. مولانا از آن زمان طبعش در شعر و شاعری شکوفا شد و به سرودن اشعار پرشور عرفانی روی آورد. کسی نمی‌داند شمس تبریزی به مولانا چه گفت و چه آموخت که این گونه دگرگونش کرد. مریدان مولانا به شمس حسادت می‌کردند و به همین دلیل او در نهایت قونیه را ترک کرد.

بازیگران فیلم مست عشق

در فیلم مست عشق هم بازیگران ایرانی و هم بازیگران ترکیه‌ای بازی خواهند کرد. در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

بازیگران ایرانی

پارسا پیروزفر در نقش مولانا و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی از جمله بازیگران فیلم مست عشق و ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم هستند. 

از دیگر بازیگران فیلم مست عشق می‌توان به حسام منظور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اشاره کرد. 

بازیگران ترکیه‌ ای

هانده ارچل (Hande Erçel)، بوراک توزکوپاران (Burak Tozkoparan)، بوران کوزوم (Boran Kuzum)، سلما ارگچ (Selma Ergeç)، مچنین بنسو سورال (Bensu Soral) در نقش مریم بازی خواهد کرد.

تاریخ اکران فیلم مست عشق

تاریخ اکران: تا اواخر سال 1400

به گزارش ایسنا، تهیه‌کننده ایرانی فیلم مست عشق از حل اختلافات میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترک خبر داد و گفت به زودی فیلمبرداری بخش‌های پایانی این فیلم آغاز خواهد شد. طبق گفته‌ی او، تاریخ اکران فیلم مست عشق تا آخر سال 1400 خواهد بود و علاقه‌مندان به این فیلم احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال آینده می‌توانند این فیلم را در سینماهای کشور تماشا کنند.

راش‌های این فیلم در اختیار سرمایه‌گذار ترک بوده و حتی قرار بود آن را به صورت سریال در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای ترک به نمایش بگذارند که با اعتراض و شکایت کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی، از این موضوع جلوگیری به عمل آمد.

زندگینامه بوراک توزکوپران

بوراک توزکوپران
بوراک توزکوپران

بوراک توزکوپران بازیگر مشهور تلویزیون متولد 14 نوامبر 1991 در ترکیه است. بازیگر تلویزیونی که در سراسر ترکیه برای بازی در نقش اوزان در سریال Paramparça شناخته شده است. او همچنین در رسانه های اجتماعی بسیار محبوب است و بیش از 1.6 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.  

بوراک در حال حاضر سی ساله است. او برای اولین بار در سپتامبر 2014 شروع به ارسال پست در توییتر کرد. او به عنوان یک بازیگر تلویزیون شناخته شده است. خارج از حرفه بازیگری، او همچنین یک درامر با استعداد است و ویدیوهایی را در حال پخش در اینستاگرام خود منتشر کرده است.

در گذشته نامزد نکرده است او دو برادر به نام های اوگور و سرهات دارد. 

علامت زودیاک بوراک توزکوپاران عقرب است. به گفته اخترشناسان، متولدین عقرب افرادی پرشور و قاطع هستند. آنها مصمم و قاطع هستند و تا زمانی که حقیقت را پیدا کنند تحقیق خواهند کرد. عقرب یک رهبر عالی است، همیشه از موقعیت آگاه است و همچنین از ویژگی های برجسته ای در تدبیر برخوردار است. عقرب علامت آب است و برای تجربه و ابراز احساسات زندگی می کند. اگرچه احساسات برای عقرب بسیار مهم است، اما آنها را متفاوت از سایر علائم آبی نشان می دهد. در هر صورت، مطمئن باشید که عقرب اسرار شما را، هر چه که باشد، حفظ خواهد کرد.

طالع بینی چینی زودیاک 

بوراک توزکوپران در سال بز به دنیا آمد. متولدین برج چینی بز از تنها بودن در افکار خود لذت می برند. آنها خلاق، متفکر، سرگردان، سازمان‌دهی نشده، سرسخت و ناامن هستند و می‌توانند مضطرب باشند. آنها به عشق، حمایت و اطمینان زیادی نیاز دارند. ظاهر هم مهمه سازگار با خوک یا خرگوش.

مطالب مرتبط:

دارایی و حقوق خالص بوراک توزکوپران در سال 2021

حقوق خالص بوراک توزکوپران در سال 2021
حقوق خالص بوراک توزکوپران در سال 2021

پس ارزش بوراک توزکوپران امروز چقدر است؟ این بازیگر تلویزیون ترکیه در سن بیست و نه سالگی دارایی خالصی در حدود 100000 تا 1 میلیون دلار دارد. این تقریباً به 100000 - 1 میلیون دلار یورو یا 100000 - 1 میلیون پوند ترجمه می شود.

فیلم ها و سریال های بوراک توزکوپاران

فیلم ها و سریال های بوراک توزکوپاران
فیلم ها و سریال های بوراک توزکوپاران

بوراک توزکوپاران در سال ۲۰۱۴ با نقش اوزان در سریال گوزل که با نام دیگر از هم پاشیده (Paramparça) نیز شناخته می شود، وارد دنیای بازیگری شد. به گزارش پرشین وی مجموعه مذکور که در حقیقت از پریننده ترین سریال های آن سال محسوب می شد و در بیوگرافی بوراک توزکوپاران اهمیت دارد چرا که شهرت سریع تر این بازیگر را فراهم کرد به خصوص اینکه چهره های شناخته شده ای همچون نورگل یشیلچای، ارکان پتکایا و… نیز در آن نقش آفرینی می کردند.

حضور در سریال غنچه های زخمی

این بازیگر در سال ۲۰۱۶ در نقش مرت در فیلم سینمایی “عشق اینترنتی” (Hesapta Aşk) به کارگردانی گوننچ اویونیک سینما را تجربه کرد و درسال پس از آن با نقش علی در سریال تلویزیونی “گل های شکسته” (Kırgın Çiçekler) که بیشتر با نام “غنچه های زخمی” معروف است، مقابل دوربین رفت. در این سریال که از شبکه آ تی وی ترکیه پخش می شد، بازیگرانی همچون ایپک کاراپینار، گوکچه آکیلدیز، اوزگور چوبک و… حضور داشتند. توزکوپان در این سریال نقش یک کمیسر جوان و نامزد شخصیت اصلی سریال به نام ایلول را بازی می کند که در نهایت باهم ازدواج می کنند. محوریت اصلی این سریال در مورد دختر نوجوانی است که با مشکلات خانوادگی دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس بیوگرافی بوراک توزکوپاران ، در سال ۲۰۱۹ در یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کرد. او در نقش روزگار در فیلم “در صدایت عشق است” (Sesinde Aşk Var) به کارگردانی عثمان تاشچی ظاهر شد و نقش شخصیت جم ساروهان را در سریال “یکدل” (Tek Yürek) به نمایش گذاشت.

سلطان ولد در فیلم مست عشق

سلطان ولد در فیلم مست عشق
سلطان ولد در فیلم مست عشق

توزکوپاران در سال ۲۰۲۰ نیز با حضور در دو سریال تلوزیونی “ای داد از جوانی” (Gençliğim Eyvah) در نقش زولا و “با مدیر برنامه هایم تماس بگیر” (Menajerimi Ara) در نقش امیر به کارنامه بازیگری خود افزود. به گزارش پرشین وی او در همین سال به جمع بازیگران ایرانی و ترکیه ای فیلم “مست عشق” (Mesti Aşk) به کارگردانی حسن فتحی پیوست و در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا) با افرادی نظیر شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، هانده ارچل و …. همبازی شد.

همچنین جالب است که شباهت بی نظیر او به پارسا پیروزفر در این فیلم که نقش پدر و پسر را دارند، مدتی توجه همه را به خود جلب کرده بود.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی