سه شنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۵

آینده روشن بانک ایران زمین با ورود به حوزه دانش بنیان

آینده روشن بانک ایران زمین با ورود به حوزه دانش بنیان
بانک ایران زمین پس از سالها تلاش دانشمندان ایران حالا در مسیر رشد قرار دارد و با ورود به حوزه دانش بنیان نوید روزهای خوشی را می دهد.

به گزارش تیتربرتر؛ همانطوریکه می دانید در سالهای اخیر کشورمان در حوزه تکنولوژی و دانش بنیان رشد زیادی داشته ، بانک ایران زمین نیزز در حوزه الکترونیک و بانکداری الکترونیکی به سرعت با نیروی کارآزموده جوان در حال فتح قله های پیروزی است و حالا با ورود به حوزه دانش بنیان بار دیگر باید منتظر موفقیت این مجموعه باشیم.

در تعریف شرکت های دانش بنیان می توان گفت: شرکت های دانش بنیان،اساساَ کالا تولید نمی کنند و عموماَ،زمین یا ماشین آلات خاصی نیز ندارند.بلکه همیشه عده ای از افراد تحصیلکرده و با تجربه اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات ، محصولات اصلی شرکت محسوب شده و برایشان درآمدزایی دارد.بحث طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات ،همیشه از دغدغه های اصلی شرکت محسوب می شود که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات ،یکی از مهم ترین مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان می باشد،زیرا اصولاَ این دارایی ها قابل لمس نمی باشند.

جزئیات ورود بانک ایران زمین به حوزه دانش بنیان 

مرکز نوآوری ایران زمین، وابسته به بانک ایران زمین، به عنوان پایگاه جمع آوری، حمایت و مشارکت از طرح ها و ایده های خلاقانه کسب و کارهای نوپا و نوآور، موفق به دریافت سطح 2 دانش بنیانی از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

مرکز نوآوری ایران زمین، با اتکا به امکانات سایر شرکت های تابعه و با شناخت نیازهای ضروری جامعه، به عنوان شتاب دهنده، مرکزی را در زمینه های: فین‌تک، بلاکچین، گردشگری، سلامت و انرژی، حمل و نقل و شهر هوشمند، خدمات متنوع آموزشی، توانمند سازی، هدایت و حمایتی خود را در قالب طرح های پیش شتابدهی، شتابدهی، سرمایه گذاری و ارزشگذاری کسب و کارها، با امکان استفاده از فضای کار اشتراکی و مشاوره های تخصصی برای کسب و کارهای نوپا و نوآور فراهم نموده است.

هم چنین این مرکز، به عنوان مجری و توسعه دهنده ارائه خدمات بانکداری باز بانک ایران زمین، از طریق سامانه بوم ایران زمین "فراز" سرویس های متنوع بانکی و اداری را در دو قالب API و ویجت، ارائه می نماید.

با اخذ مجوز دانش بنیانی مرکز نوآوری ایران زمین، این مجموعه، بیش از پیش، از طرح ها و ایده های نوآورانه استقبال و حمایت نموده و در راستای تحقق اندیشه خود "نوآوری، به گستره ایران زمین"، حامی کسب و کارهای نوپا و نوآور خواهد بود.

شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌هایی هستند که با ترکیب دانش، فناوری و تخصص‌های علمی و پژوهشی، فعالیت می‌کنند.در این شرکت‌ها، ایده‌های نو و قابل پیاده‌سازی علمی توسط نیروهای جوان و خلاق به فناوری‌های کاربردی تبدیل می‌شوند.

مطالب مرتبط:

نحوه تشخیص تحقق دانش بنیان شدن

معیارهای محصولات دانش بنیان دارای پیجیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه ی هدفمند ،توسط یک تیم فنی خبره داشته باشد،در حوزه ی فناوری های بالا و متوسط به بالا باشد،همچنین  تحقیق و توسعه برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار ، به صورت مداوم انجام شود و عمده ارزش افزوده ی آن کالا، خدمات ناشی از دانش فنی و ...نوآوری فناورانه باشد.

لذا بر اساس "آیین نامه ی تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان ، شرکت های متقاضی باید علاوه بر کسب شرایط ذکر شده در شاخص های عمومی ( شامل کسب حد اقل درآمد ذکر شده ی ناشی از فروش فناوری ،کالا و خدمات دانش بنیان،نیروی انسانی و سابقه ی بیمه ی کارکنان) ، کلیه ی شرایط مشخص شده در شاخص های اختصاصی این آیین نامه را  نیز احراز نماید.

در پایان بانک ایران زمین با مجموعه جوان نیروی انسانی و خلاقیت های خود در تلاشند تا در تمام حوزه ها پیشرفت لازم را بدست بیاوند تا زمینه خدمات دهی بهتر به مشتریان را فراهم سازند.