پنج شنبه, ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰

پشت پرده بازی نکردن احسان پهلوان در پرسپولیس

پشت پرده بازی نکردن احسان پهلوان در پرسپولیس
پسر گل محمدی محروم شد!

به گزارش تیتربرتر؛ بررسی های اولیه از شرایط هافبک مورد علاقه یحیی نشان می دهد او با مصدومیت ویژه ای روبرو شده است.

ماجرای مصدومیت احسان پهلوان

ماجرای مصدومیت احسان پهلوان
ماجرای مصدومیت احسان پهلوان

 

 شنیده می‌شود احسان پهلوان از ناحیه همسترینگ مصدوم شده و حداقل 3 هفته نمی‌تواند در ترکیب پرسپولیس در بازی های رسمی به میدان برود.

بنابراین احسان پهلوان بازی روز دوشنبه تیم پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان را به همین دلیل از دست می‌دهد. همچنین این هافبک به دربی که روز شنبه 13 آذر جاری برگزار می‌شود نیز نخواهد رسید.

ویژگی های احسان پهلوان از ابتدا تا کنون

احسان پهلوان فوتبالیست مبادی آداب و خوش اخلاق و کاربلدی است که از کودکی به پرسپولیس علاقه‌مند بوده و حالا پیراهن شماره ۱۴ این تیم را به تن می‌کند اما وقتی در نیمه دوم بازی با گل گهر در ترکیب ماند و تعویض نشد، می‌شد روی درصد علاقه‌مندی یحیی و کادرش به این بازیکن شرط بست.

مربیان پرسپولیس معتقدند احسان پهلوان فوتبالیستی است که علاوه بر مسأله بازیسازی، می‌تواند در فضاهای تنگ برای حفظ توپ به تیم کمک کند ضمن اینکه هیچ‌کس فعالیت زیاد او در امور تدافعی را نمی‌بیند در حالی که پهلوان به مدافع پشت سرش فوق‌العاده کمک می‌کند.

با این حال آمار بازی کردن‌های پهلوان در ترکیب اصلی پرسپولیس و تعویض نشدن‌هایش یا بهتر بگوییم سخت تعویض شدن‌هایش جالب است.

پهلوان در بدو ورود به پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ فیکس شد و در هر شش بازی تیمش در ترکیب اصلی بود. او یک بار مقابل التعاون دقیقه ۹۱ و یک بار هم در مقابل شارجه که پاس گل داد دقیقه ۸۷ و در مصاف سرنوشت‌ساز با السد هم در دقیقه ۸۴ تعویض شد. پهلوان مقابل النصر هم در ترکیب اصلی بود و آنقدر تعویض نشد که دقیقه ۱۰۴ با کارت زرد دوم از بازی اخراج شد و فینال آسیا را از دست داد.

با شروع فصل بیستم لیگ حرفه‌ای پهلوان در دو هفته اول فیکس بود و تعویض نشد اما وقتی به فینال آسیا نزدیک شدیم کادر فنی مجبور بود ترکیب تیمش بدون بازیکنان محروم را تست کند و اینچنین پهلوان نیمکت نشین شد. او در دو بازی مقابل نفت مسجدسلیمان و پدیده به عنوان بازیکن ذخیره از دقایق ۴۸ و ۶۷ به بازی رفت و مقابل نساجی که فیکس بود در شروع نیمه دوم بیرون نشست.

بعد از فینال آسیا پهلوان در چهار بازی مهم و حساس متوالی فیکس بود و تعویض نشد ضمن اینکه در دربی به مهدی عبدی پاس گل داد.

در پنج بازی سوم هم که پهلوان فیکس بود سه بار تعویض شد که فقط جلوی آلومینیوم زود تعویض شد(دقیقه ۵۷)و دو تعویض دیگرش در دقایق پایانی رخ داد.

در شروع نیم فصل دوم از هفته پانزدهم تا بیست و یکم پهلوان فقط یک بار در هفته هجدهم و بازی مقابل نفت مسجدسلیمان روی نیمکت نشست که از دقیقه ۶۰ به بازی رفت و سه بار هم تعویض شده که یک بارش دقیقه ۹۵ بوده و دو بار دیگر در دقایق ۶۶ و ۶۸ از زمین بیرون رفته است.

اما نکته جالب اینجاست که هافبک خراسانی سرخ‌ها در چهار بازی اخیر لیگ و سوپرجام در ترکیب اصلی بوده و تعویض نشده است.

پهلوان در جام حذفی و در بازی اول مقابل مس نوین کرمان روی نیمکت کار را شروع کرد و دقیقه ۷۸ به زمین رفت اما مقابل شاهین بندرعامری که پاس گل داد فیکس بود و دقیقه ۸۸ از زمین بیرون رفت.

پهلوان در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۱ هم جزو مردان اصلی یحیی بود. او غیر از بازی برگشت با گوا هند در ۵ بازی دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفت و فقط در بازی اول با الریان در دقیقه ۷۷ تعویض شد ضمن اینکه در بازی برگشت با گوا هم از شروع نیمه دوم وارد میدان شد. او در بازی برگشت مقابل الریان هم تنها گلش برای پرسپولیس را به ثمر رساند که مستقیم به آغوش یحیی رفت تا نشان دهد این علاقه دوطرفه است.

در مجموع و در کل بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر (۲۵)، جام حذفی (۲)، لیگ قهرمانان آسیا (۱۳) و سوپرجام (۱) که ۴۱ مسابقه می‌شود پهلوان در ۴۰ تا حضور داشته و فقط فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را آن هم به خاطر محرومیت از دست داده است. از طرفی او در این ۴۰ بازی ۳۵ مسابقه در ترکیب اصلی بوده و فقط پنج بار کار را از روی نیمکت شروع کرده ضمن اینکه در ۳۵ مسابقه‌ای که او فیکس بوده ۱۱ بار تعویض شده که ۷ بارش در ده دقیقه پایانی یا وقت‌های تلف شده بوده است.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی احسان پهلوان

احسان پهلوان (زادهٔ ۳ مرداد ۱۳۷۲) بازیکن فوتبال ایرانی است که برای باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر بازی می‌کند.

پهلوان در تیم‌های گسترش فولاد، ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی نیز بازی کرده‌است. همچنین او برای ایران در سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان (یک مسابقه)، به میدان رفته‌است.

  • دوران باشگاهی

احسان پهلوان خرید تیم گسترش فولاد تبریز در سال ۱۳۹۰ بود. وی نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۲–۱۳۹۱ را به‌طور قرضی در تیم ذوب‌آهن توپ زد. پهلوان در فصل ۹۲–۹۳ توانست با گرفتن رضایت‌نامه از باشگاه گسترش فولاد تبریز با قراردادی ۳ ساله به تیم ذوب آهن بپیوندد.

 احسان پهلوان نیم فصل به‌طور قرضی در سال ۹۲ برای سپاهان اصفهان توپ زد. در سال ۹۳ با اتمام قراردادش با سپاهان مجدداً به ذوب آهن بازگشت.

  • پرسپولیس

در ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، پهلوان با قراردادی دو ساله به تیم پرسپولیس، قهرمان فصل قبلی لیگ برتر فوتبال ایران، پیوست.

نخستین بازی او برای پرسپولیس، در ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ورزشگاه بنیاد قطر در مسابقه‌ای برابر التعاون بود که با پیروزی ۱ بر ۰ پرسپولیس، همراه شد.

  • دوران ملی

احسان پهلوان از جمله معدود بازیکنانی است که در تمامی رده‌های تیم ملی شامل تیم ملی نونهالان در سالهای ۸۱، ۸۲، ۸۳، ۸۴ در تیم ملی نوجوانان در سال ۸۵، تیم ملی جوانان در سالهای ۸۹ و ۹۰، تیم ملی زیر ۲۲ سال و تیم ملی امید در سال۹۱ و ۹۲ و ۹۳ و تیم ملی المپیک ایران در ۹۴ برای کشور ایران بازی انجام داده‌است که در سال ۹۴ به همراه این تیم به قهرمانی مسابقات غرب آسیا رسید. گل او در تیم ملی جوانان در سال ۹۱ برابر کویت با پشت سر گذاشتن چندین نفر از مدافعین این تیم از زیباترین گلهای اوست.

 سردار آزمون بازیکن حال حاضر تیم ملی ایران اذعان دارد که او به همراه احسان پهلوان و بهنام برزای در مقطعی که در تیم ملی جوانان ایران بازی می‌کردند از تیم‌های خارجی پیشنهاد داشتند.

 احسان پهلوان در سال ۱۳۹۵ توسط کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران دعوت شد اما به دلیل عدم حضور در اردوی تیم ملی (به دلیل حضور در جام باشگاه‌های آسیا و عزیمت به ازبکستان جهت دیدار با بنیادکار) از لیست کیروش حذف شد.

افتخارات احسان پهلوان

  • لیگ برتر ایران

قهرمانی در لیگ برتر ایران: ۱۴۰۰–۱۳۹۹

  • جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی ۹۴–۱۳۹۳ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
قهرمانی در جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

  • تیم ملی امید ایران

قهرمانی در غرب آسیا ۲۰۱۵ به همراه تیم تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران

  • سوپر جام

قهرمانی در سوپر جام ۱۳۹۵ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
قهرمانی در سوپر جام ۱۳۹۹ به همراه تیم فوتبال پرسپولیس

  • لیگ قهرمانان آسیا

بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ (نظرسنجی)
نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ با تیم فوتبال پرسپولیس

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: جواد شکرخواه