سه شنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۲

ماجرای جدایی رضا اسدی از پرسپولیس

ماجرای جدایی رضا اسدی از پرسپولیس
رضا اسدی که جایگزین احمد نوراللهی شده بود آن هم با رقم بالای حالا نتوانسته انتظارات یحیی را برآورده کند.

به گزارش تیتربرتر؛ تمرینات پرسپولیس حکایت از آن دارد که رضا اسدی برای اولین بار در بازی روز چهارشنبه نیمکت نشین خواهد شد!

جزئیات جدایی اسدی از پرسپولیس

جزئیات جدایی اسدی از پرسپولیس
جزئیات جدایی اسدی از پرسپولیس

 

 پرسپولیس قرار است چهارشنبه در استادیوم آزادی برابر صنعت نفت آبادان بازی کند در حالی که تغییراتی در ترکیب این تیم ایجاد خواهد شد.

یکی از این تغییرات ظاهرا در مورد خرید پرسروصدای تابستانی پرسپولیس است. هافبکی که به سختی خریداری شد و تصور هم می‌شد قرار است جای احمد نوراللهی را پُر کند. رضا اسدی از همان روز اول درخواست پیراهن شماره ۸ را کرد تا انتظارات از او بالا و بالاتر برود. این درحالی بود که این تازه وارد هنوز در حد توقعات بازی نکرده و حتی یحیی گل محمدی نیز از او قطع امید کرده است.

شاید مهم ترین دغدغه سرمربی پرسپولیس پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان، پیدا کردن جانشین رضا اسدی در خط میانی است هر چند گفته می‌شود چند گزینه در سر دارد.

یحیی گل محمدی در پرسپولیس حتی دست به تغییر سیستم هم زده، ولی همچنان نمی‌تواند برنده شود. دیگر حربه‌ای که یحیی به کار برده به این امید که تیمش موفق شود تعویض‌های مکرر در ترکیب اصلی پرسپولیس است. حامد لک، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، سیامک نعمتی، علی نعمتی، سعید آقایی، احسان پهلوان، امید عالیشاه، عیسی آل کثیر، مهدی عبدی و سعید آقایی بازیکنانی بوده اند که به دلایل فنی از ترکیب پرسپولیس و با نظر یحیی گل محمدی یک یا چند بازی را خارج از ترکیب بوده اند.

نکته عجیب اینکه با وجود این تغییرات زیاد، یحیی گل محمدی هنوز رضا اسدی را بیرون از ترکیب پرسپولیس نگذاشته است. این هافبک دفاعی که ابتدای فصل از سنت پولتن اتریش خریداری شده یکی از بازیکنانی است که بیشترین انتقاد‌ها از سوی هواداران را متحمل کرده، ولی هربار به صلاحدید یحیی گل محمدی در ترکیب قرار گرفته و تا به حال به غیر از یک نیمه بازی برابر فولاد، نتوانسته انتظارات را برآورده کند. مشخص نیست چرا با وجود آمادگی کمال کامیابی نیا، تغییرات یحیی گل محمدی در ترکیب پرسپولیس شامل این بازیکن نمی‌شود. البته شاید یحیی گل محمدی اعتقاد زیادی به این بازیکن دارد و اعتقاد دارد با فرصت بیشتر، رضا اسدی می‌تواند تبدیل به مهره کلیدی تیمش شود؛ به ویژه اینکه شاید بازی‌های بیشتر به توان به بالا رفتن توان بدنی اسدی هم کمک کند. حال اینکه این انتظار برای بازیکنی مثل رضا اسدی سودی برای پرسپولیس داشته باشد یا خیر، موضوعی است که زمان آن را مشخص خواهد کرد.

عملکرد اسدی در استقلال

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است روند کاری و نتیجه‌گیری تیم گل‌محمدی به این شکل باقی نمی‌ماند و سرخ‌ها به زودی به روزهای اوج خود باز می‌گردند.

محمود شافعی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، با اشاره به وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر تاکید کرد: بعد از اتفاقاتی که در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس رخ داد، شرایط خوبی بر این تیم حاکم نشد. پنجره بسته نقل و انتقالات از یک سو و جدایی چهره‌های اصلی و تاثیرگذار از  سوی دیگر سبب شد پرسپولیس تیمی در حد قهرمان 5 دوره از لیگ برتر و نایب قهرمان آسیا را برای این فصل نداشته باشد اما این روند پایدار نیست و رفته رفته شرایط برای تیم تغییر خواهد کرد و بهتر از این خواهد شد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تغییر سیستم این تیم و تاثیر ایجاد تغییرات در تیم گفت: این مساله با نظر مستقیم کادر فنی و یحیی گل‌محمدی رخ داده و بدون شک آنها با توجه به آشنایی کامل به وضعیت تیم می‌توانند بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرند اما نظر شخصی من این است که پرسپولیس در حال حاضر نفرات هجومی خوبی را در اختیار دارد و از نظر نیروهای تهاجمی از وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و استفاده از دفاع 4 نفره و شیوه هجومی با این نفرات برای پرسپولیس مناسب است اما در نهایت بهترین تصمیم در این خصوص را کادر فنی می‌گیرد و همه ما به این تصمیمات احترام می‌گذاریم.

هافبک سال‌های دور پرسپولیس در مورد شرایط مردان میانه تیم گل‌محمدی خاطرنشان کرد: به نظرم پرسپولیس در حال حاضر هافبک‌های خوبی دارد اما حضور یک پلی میکر در این تیم برای بازیسازی در میانه میدان لازم و ضروری است.

او در خصوص وضعیت رضا اسدی به عنوان بازیکنی که هنوز نتوانسته درخشش لازم را در پرسپولیس داشته باشد، عنوان کرد: رضا اسدی بازیکن خوبی است ولی هنوز نتوانسته در ترکیب تیم جا بیفتد. ضمن این که در شرایط فعلی استفاده از تک بازیکن در پست هافبک دفاعی برای پرسپولیس مناسب است و در این شیوه می‌توان از اسدی یک خط جلوتر استفاده کرد و با توجه به فیزیک خوبی که دارد، می‌تواند یک خط جلوتر و به عنوان نیروی تهاجمی در ترکیب پرسپولیس به میدان برود.

شافعی در ادامه در مورد بازی پیش روی پرسپولیس برابر نفت آبادان به خبرنگار برنا گفت: صنعت‌نفت آبادان از تیم های خوب لیگ ایران است که البته یکی، دو فصلی است شرایط مطلوبی ندارد و در فصل اخیر با منصوریان در پی دگرگونی است. با توجه به انگیزه‌ای که تیم‌های روبروی پرسپولیس در هر بازی برابر این تیم دارند، به طور حتم نفتی‌ها هم با انگیزه بالایی برای این بازی به تهران می‌آیند اما اگر بخواهیم تقابل نفر به نفر دو تیم در این دیدار را در نظر بگیریم، برتری محسوس با پرسپولیس است و روی کاغذ پرسپولیس برنده این دیدار است و می‌تواند سه امتیاز این بازی را به اندوخته‌های قبلی خود اضافه کند.

او در پایان تاکید کرد: اطمینان دارم روزهای خوب و اوج پرسپولیس بار دیگر از راه خواهند رسید. در این مسیر حمایت از کادر فنی و بازیکنان از سوی پیشکسوتان و هواداران می‌تواند انرژی و روحیه خوبی را به تیم تزریق کرده و سبب شود پرسپولیس دوباره همان تیم شکست ناپذیر و قدرتمندی شود که امسال نیز ششمین قهرمانی متوالی‌اش را جشن خواهد گرفت.

بیوگرافی رضا اسدی

رضا اسدی (زاده ۲۷ دی ۱۳۷۴ در گرگان) بازیکن فوتبال اهل ایران و باشگاه فوتبال سنت پولتن در پست هافبک دفاعی است. وی سابقه بازی و قهرمانی در جام حذفی با تیم تراکتور آذربایجان را در کارنامه خود دارد.

اطلاعات باشگاهی رضا اسدی

  • باشگاه کنونی    سنت پولتن
  • پُست    هافبک دفاعی

باشگاه‌های جوانان

  • ۲۰۱۵–۲۰۱۳    سپاهان

باشگاه‌های حرفه‌ای

  • سال‌ها    باشگاه‌ها    بازی (گل)
  • ۲۰۱۵–۲۰۱۶   سپاهان ۹ (۰)
  • ۲۰۱۶–۲۰۱۷  نفت تهران ۱۴ (۳)
  • ۲۰۱۷–۲۰۱۹  سایپا  ۵۰ (۷)
  • ۲۰۱۹–۲۰۲۰ تراکتور  ۲۶ (۵)
  • ۲۰۲۰–    سنت پولتن ۴ (۰)

تیم ملی

  • ۲۰۱۵–۲۰۱۳  تیم ملی جوانان  ۹ (۵)
  • ۲۰۱۹-   ایران   ۱ (۰)

آنچه دیگران می خوانند:

  • گردآورنده: علی اکبر رضایی