سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۹:۴۴

ریزش بیت کوین به زیر 60 هزار دلاری در 25 آبان 1400

ریزش بیت کوین به زیر 60 هزار دلاری در 25 آبان 1400
قیمت بیت کوین در روز سه شنبه برای اولین بار از اول نوامبر در حالی به زیر ۶۰۰۰۰ دلار سقوط کرد که ارز دیجیتال اتر نیز به شدت شاهد کاهش بود.

تیتربرتر: به نقل از رویترز، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه برای اولین بار از اول نوامبر در حالی به زیر 60000 دلار سقوط کرد که ارز دیجیتال اتر نیز به شدت شاهد کاهش بود.

قیمت بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد

قیمت بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد
قیمت بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد

بیت کوین که هفته گذشته به رکورد جدید 69,000 دلار رسیده بود روز سه شنبه به 58,600 دلار رسید که ضعیف ترین رقم در 19 روز گذشته محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر نسبت به زمان اوج خود 14 درصد کاهش یافته است.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، به کمترین میزان در 19 روز گذشته یعنی 4109.03 دلار سقوط کرد و حدود 9.7 درصد کاهش یافت.

در صورت تداوم، این حرکت بزرگترین سقوط روزانه هر دو ارز دیجیتال از ماه سپتامبر خواهد بود.

هفته گذشته بیت کوین آخرین رکورد تاریخی 69000 دلاری را برای خود به ثبت رساند و تحلیلگران صعود بیت کوین به کانال  70000 دلاری برای بیت کوین را دور از ذهن نمی دانستند.

اما پس از آن بیت کوین  تا 63000 دلار سقوط کرد ولی دوباره خود را دوباره به 66000 دلار رساند؛ با این حال، این روند صعودی نیز دوام چندانی نداشت؛ چرا که چند ساعت بعدبیت کوین به سرعت افت کرد و تا مرز 60000 دلار در صرافی بیت استمپ پایین آمد. بیت کوین حتی امروز دقایقی سطح 59 هزار دلار را هم تاچ کرد اما مجددا به کانال 60 هزار بازگشت.

قیمت بیت کوین در این لحظه به 60 هزار و 502 دلار رسیده است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته افت 8 درصدی و در بازه زمانی یک هفته نیز افت 10 درصدی را ثبت کرده است. بیت کوین امروز بیش از 6000 دلار از اوج تاریخی خود فاصله گرفته است.

ارزش بازار بیت کوین امروز تا 1.150 تریلیون دلار افت کرده است که به معنای کاهش 100 میلیارد دلاری فقط در طی در یک روز است.

سقوط شدید اتریوم

 اتریوم دومین رمزارز بزرگ بازار نیز که هفته گذشته با ثبت یک رکورد جدید به 4900 دلار رسیده بود؛ به زیر 4300 دلار سقوط کرد.

اتریوم در لحظه نگارش این گزارش ؛ با افت 9 درصدی در 24 ساعت گذشته به 4276 دلار رسید. اتریوم در مقیاس هفتگی نیز 11 درصد افت را نشان می دهد.

سرخپوشی یکپارچه آلت کوین ها

سرخپوشی یکپارچه آلت کوین ها
سرخپوشی یکپارچه آلت کوین ها

همزمان با سقوط بیت کوین دبگر رمزارزها نیز به تبعیت از رمزارز برتر بازار افت شدید را تجربه کردند. پولکادات، ترا، لایت کوین، چین لینک و بیت کوین کش از رمزارزهای بزرگ بازار نیز در 24 ساعت گذشته بین 10 تا  14 درصد ریزش کردند و به ترتیب به 40 ،  44 ،  235 ، 29 و 601 دلار رسیدند.

بایننس کوین، سولانا، کاردانو، ریپل، دوج کوین و آوالانچ نیز از جمله رمزارزهای بزرگی هستند که  کاهش شدیدی را تجربه کرده اند.  بایننس کوین با 8 درصد افت به 595 دلار رسید. سولانا که به تازگی رشد عجیبی را  به ثبت رسانده بود اکنون با افت 7 درصدی به 224 دلار رسیده است.

کاردانو ، ریپل و دوج کوین هر کدام حدود 9 درصد افت کردند. اوالانچ با افت 9 درصدی به 88 دلار رسید. شیبااینو نیز با افت 6.5 درصدی به 0.00004936 رسید.

بازنده اصلی بازار در میان الت کوین های بزرگ نیز Cripto.com coin با  نشان اختصاری CRO  است که بیش از 15 درصد از ارزش قیمت خودر را در 24 ساعت اخیر از دست داده است.

افت ارزش بازار ارزهای دیجیتال

 ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز بیش از 200 میلیارد دلار کاهش یافته و با افت 8.6 درصدی به 2.7 تریلیون دلار رسیده است.

مطالب مرتبط:

فاش شدن هویت خالق بیت کوین

فاش شدن هویت خالق بیت کوین
فاش شدن هویت خالق بیت کوین

به نقل از راشاتودی، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، سرانجام قرار است در دادگاه فلوریدا فاش شود.

به گفته روزنامه وال استریت ژورنال، در حال حاضر یک پرونده قضایی در جریان است که در آن خانواده یک مرد متوفی به نام دیوید کلیمن از شریک تجاری سابقش، کریگ رایت، به دلیل کنترل دارایی های مشترک خود شکایت کرده است.

دارایی های مورد بحث حدود یک میلیون بیت کوین (به ارزش بیش از 64 میلیارد دلار) است که گفته می شود به ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین تعلق دارد.

رایت، برنامه نویس 51 ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار از سال 2016 مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است. با این حال، این ادعاها توسط اکثر جامعه بیت کوین به شدت رد شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، این خانواده قصد دارند شواهدی ارائه کنند که نشان دهد رایت و کلیمن از زمان پیدایش این ارز دیجیتال با هم کار کرده‌اند.

ول فریدمن، وکیل خانواده کلیمن به وال استریت ژورنال گفت: ما معتقدیم که بر اساس شواهد، مشارکتی برای ایجاد و استخراج بیش از یک میلیون بیت کوین وجود داشته است.

هدف وکیل مدافع در این پرونده این است که ثابت کند رایت به تنهایی خالق بیت کوین است. وکیل رایت گفت: ما معتقدیم دادگاه متوجه خواهد شد که هیچ چیزی برای نشان دادن یا اثبات اینکه آنها شراکت داشته‌اند، وجود ندارد.

برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال هنوز در مورد اینکه آیا رایت یا کلیمن واقعاً دانش لازم برای ایجاد برجسته ترین رمز ارزهای جهان را داشتند یا خیر، تردید دارند.

هویت ساتوشی ناکاموتو، نام مستعار نویسنده مقاله سفید با عنوان "Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System" در سال 2008، همچنان یک راز باقی مانده است. تئوری های مختلفی مطرح شده است اما تا به امروز هیچ کس نمی داند ناکاموتو کیست.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال 1400

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال
پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال

به نقل از اقتصاد نیوز ، قیمت بیت کوین پس از عبور از ۶۶,۰۰۰ دلار نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و پس از رسیدن به اوج ۲۴ ساعته خود در ۶۶,۴۰۰ دلار حرکت نزولی جدیدی را آغاز کرد.

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد ریزش کرد و از محدوده ۶۵ هزار دلار به ۶۱ هزار دلار رسیده است.

اکنون کف قیمتی در نزدیکی ۶۱,۱۲۶ دلار تشکیل شده و به نظر می‌رسد که قیمت در این ناحیه در حال تثبیت است. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت در ۶۲,۰۰۰ دلار خواهد بود. اولین مقاومت کلیدی در نزدیکی ۶۲,۴۰۰ دلار و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی است. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۶۶,۳۴۹ دلار تا کف ۶۱,۱۲۶ دلاری در تنظیم شده است.

عبور قیمت از مقاومت ۶۲,۴۰۰ دلاری می‌تواند راه را برای اصلاح صعودی هموار کند. مقاومت کلیدی بعدی در ۶۳,۰۰۰ دلار خواهد بود و مقاومت سطح شکست قیمت هم در نزدیکی ۶۳,۷۵۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی است.

اگر خریداران نتواند قیمت را تا بالای ۶۳,۰۰۰ دلار بازیابی کنند، اصلاح نزولی قیمت احتمالاً عمیق‌تر می‌شود. اولین حمایت کلیدی در نزدیکی ۶۱,۰۰۰ دلار شکل گرفته است و حمایت کلیدی بعدی در ۶۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. در صورت شکسته‌شدن این سطح خریداران احتمالاً برای حفظ روند صعودی در کوتاه‌مدت تلاش خواهند کرد.

شاخص مکدی (MACD)، با سرعت وارد محدوده نزولی می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در ناحیه اشباع فروش قرار گرفته است.

همان‌ طور که گفته شد، ۶۱,۰۰۰ و ۶۰,۰۰۰ دلار حمایت‌های کلیدی بیت کوین است و ۶۲,۴۰۰، ۶۳,۰۰۰ و ۶۳,۷۵۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

تجارت نیوز نوشت: اگرچه حالا بیت‌کوین در محدوده ۵۹ هزار دلار معامله می‌شود اما کارشناسان عقیده دارند این نوسان‌ها کوتاه‌مدت است و انتظار دارند بیت‌کوین تا پایان سال ۸۰ هزار دلار شود.

بیت‌کوین یک محدوده حمایتی معتبر روی ۶۰ هزار دلار دارد و اگر قیمت این ارز زیر محدوده ۶۰ هزار دلار تثبیت شود محدوده حمایت بعدی ۵۳ هزار دلار است.

دامیننس بیت‌کوین کاهش یافته و در محدوده ۴۱ درصد قرار دارد و به عقیده کارشناسان کاهش قیمت بیت‌کوین باعث خرید دوباره این ارز می‌شود و دامیننس این ارز دوباره افزابش پیدا می‌کند.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی