چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۰۱

آشنایی با سریال حکم رشد+ اسامی بازیگران

آشنایی با سریال حکم رشد+ اسامی بازیگران
«حکم رشد» سریال جدید شبکه سه است که در ادامه به معرفی این سریال می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال جدید شبکه سه مشخص شد.

معرفی سریال حکم رشد

معرفی سریال حکم رشد
معرفی سریال حکم رشد

 

تصویربرداری سریال «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در خیابان‌های تهران ادامه دارد.

مجموعه تلویزیونی «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان و براساس فیلمنامه ای  نوشته سعید نعمت‌الله و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران آغاز شده و تاکنون ۳۵ درصد از سریال تصویربرداری شده است.  

سریالی که با حواشیِ ابتدایی‌اش باعث شد سعید نعمت‌الله را به عنوان کارگردان جلوی دوربین نداشته باشد.

همزمان با تصویربرداری، تدوین آن نیز همزمان پیش می‌رود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته، تصویربرداری این سریال تا بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت.

خلاصه داستان سریال حکم رشد

خلاصه داستان سریال حکم رشد
خلاصه داستان سریال حکم رشد

 

مجموعه تلویزیونی حکم رشد یک ملودرام پلیسی و خانوادگی است که با همکاری نیروی انتظامی و برای پخش از شبکه ۳ سیما تولید می‌شود.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «حکم رشد» با مضمون ملودرام پلیسی به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در تهران در حال انجام است.

 مجموعه تلویزیونی «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان و بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته سعید نعمت‌الله و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران آغاز شده و تاکنون ۳۵ درصد از سریال تصویربرداری شده است. 

مطالب مرتبط:

اسامی بازیگران سریال حکم رشد

اسامی بازیگران سریال حکم رشد
اسامی بازیگران سریال حکم رشد

 

بازیگران: ثریا قاسمی (توران)، مه‌لقا باقری (محبوبه)، پیام احمدی‌نیا (غلام)، شهین تسلیمی (عالیه)، علیرضا مهران (نوید)، حمید ابراهیمی (افشین کافر)، مهرداد ضیایی (دکتر پویا)، فقیه سلطانی (زیبا چاپاری)، نیلوفر شهیدی (زهره)، مجید سعیدی (اسفند/ نعنا)، مجتبی فلاح (ذبیح)، ندا قاسمی (سودابه)، هدی استواری (سایه)، ارشیا توکلی (سلیم)، حسن ولیخانی (نصیر).

همزمان با تصویربرداری، تدوین آن نیز در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته، تصویربرداری این سریال تا بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت.

مجموعه تلویزیونی حکم رشد یک ملودرام پلیسی و خانوادگی است که با همکاری نیروی انتظامی و برای پخش از شبکه سه سیما تولید می‌شود.

معرفی عوامل سریال حکم رشد

عوامل ساخت این سریال عبارتند است:
نویسنده فیلمنامه: سعید نعمت‌الله، کارگردان: حسن لفافیان، مدیر تولید: آرش زینال‌خیری، مدیر فیلمبرداری: محمد ناصری، مدیر برنامه‌ریزی: فرزاد رحمانی، تدوین:مهدی حسینی وند ، طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: حسین عالی نژاد، طراح لباس: الهام شعبانی، صدابردار: مهدی یگانه، فیلمبردار: حسین بذرافشان، بازیگردان: سیامک راشدی، دستیار یک کارگردان: حسن سالار، منشی صحنه: دنیا نادرخانی، عکاس:میثم محمدی ، روابط عمومی: علی‌زادمهر ، پزشک پروژه: فائزه حسینی، کارشناسی انتظامی: رحیم رمضانی، مشاور پروژه: جواد کتابی، تهیه‌کننده: مهدی فرجی.

صحبت های کارگردان سریال حکم رشد

پس از صحبت‌های سعید نعمت الله نویسنده و کارگردان سریال «حکم رشد» که به تهیه کنندگی مهدی فرجی در دست تولید است، مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه به توضیحاتی درباره حواشی این سریال پرداخت.

کارگردانی سعید نعمت‌الله بر یک سریال پرریتم و سخت

مهدی آذرپندار درباره مطالب مطرح شده از سوی سعید نعمت‌الله گفت: پس از تجربه سریال «زمین گرم» که برای اولین بار به سعید نعمت‌الله اعتماد شد تا این نویسنده باسابقه، برای نخستین بار در جایگاه کارگردانی بایستد، تردیدهای جدی در کیفیت کارگردانی آقای نعمت‌الله در گروه و در سیمافیلم به وجود آمد. از همین رو، وقتی بحث ساخت سریال پلیسی «حکم رشد» جدی شد، من این نگرانی را به آقای فرجی منتقل کردم. به خصوص که این کار پرریتم‌تر و به جهت کارگردانی کار سخت‌تری محسوب می‌شد. البته که آقای نعمت‌الله به جهت تعصب همیشگی و معروفش روی فیلمنامه خود، شرایط را برای حضور کارگردان دیگری سخت می‌کرد.

وی ادامه داد: در نهایت، با توجه به اینکه سیمافیلم هم با کارگردانی آقای نعمت‌الله مخالف بود، با تغییر فیلمبردار و اضافه شدن آقای امیر کریمی باتجربه، قرار شد سعید نعمت‌الله به طور آزمایشی پشت دوربین این کار قرار گیرد و بعد از دو هفته با توجه به کیفیت کار او، تصمیم نهایی در مورد کارگردانی کار اتخاذ شود. ایشان هم قول‌های مساعدی دادند که روش کارگردانی خود را در این سریال تغییر دهند.

نعمت‌الله اشکالات را قبول نداشت

آذرپندار افزود: بنابراین طبق قول و قرار اولیه، پس از حدود ۱۷-۱۸ روز از شروع کار، من همراه تهیه‌کننده به باکس مونتاژ رفتم و بعد از دیدن راش ها، متوجه شدم که کار مشکلات جدی دکوپاژی دارد. از جمله اینکه قاب‌ها بسیار بسته، فضا بیش از حد همیشگی غلوشده و دکوپاژها عمدتاً نادرست بود. آقای فرجی هم در مقام تهیه‌کننده همین نگرانی‌ها را داشت. بنابراین طی صحبت با تهیه‌کننده، بنا شد همان شب، نکات به آقای نعمت‌الله منتقل شود. اما آقای نعمت‌الله هم این اشکالات را قبول نداشت و معتقد بود کار از کیفیت بالایی برخوردار است و اشکال از سلیقه ماست، در نتیجه، استعفای خود را تقدیم تهیه‌کننده کرد.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه اضافه کرد: برخلاف فضایی که سعی شده در پیام آقای نعمت‌الله منتقل شود که انگار ماجرا به یک اختلاف محتوایی و یا اعمال خرده فرمایشات سازمانی برمی‌گردد، باید بگویم ما اتفاقاً هم در مورد این سریال و هم در مورد «زمین گرم» و «برادر جان» با آقای نعمت‌الله هیچ گاه به اختلاف جدی برنخوردیم و ایشان برخلاف تصویر بیرونی‌شان، همیشه با حرفه‌ای‌گری مثال‌زدنی، اصلاحات احتمالی گروه و سازمان را پذیرفته و اعمال کرده است و به همین جهت، معمولاً سریال‌هایش از جمله همین دو سریال مذکور، هیچ ممیزی‌ای ندارد. اما ماجرای کیفیت کارگردانی مساله‌ای مجزاست و مستقیماً به مسئولیت ما در برابر بیت‌المال و هزینه‌ای که برای سریال شده برمی‌گردد.

وی سپس گفت: خدا را شکر آقای فرجی تهیه‌کننده سریال فرد باسابقه و شناخته شده و با کارنامه‌ای است و سال‌ها در مسند مدیریت گروه فیلم و سریال و مدیریت شبکه‌های مختلف حضور داشته‌اند. بنابراین حضور ایشان در کار، دلگرمی بزرگ ما بوده و هست. بدیهی است در تعامل با چنین تهیه‌کننده‌ای، نمی‌شود دستوری و از بالا به پایین برخورد کرد. به ویژه که موضوع مهمی مثل انتخاب کارگردان در میان باشد.

آذرپندار در پایان گفت: آقای نعمت‌الله نویسنده بسیار خوب و چیره دستی است و سال‌هاست که مردم از آثار او خاطرات خوبی دارند. امیدوارم در ادامه مسیر کاری‌اش نیز، همچنان آثار درخشانی خلق کند و موفق باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی