شنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۵۰

سفت کردن پوست فیبروبلاست پلاسما: نوع جدید لیفت صورت

سفت کردن پوست فیبروبلاست پلاسما: نوع جدید لیفت صورت
این مقاله را مرور کنید تا متوجه شوید که پلاسما فیبروبلاست تراپی چگونه کار می کند و چگونه ممکن است برای پوست شما مفید باشد.

تیتربرتر: آیا به فکر استفاده از بوتاکس یا فیلر برای پوست های کشیده و جوان هستید؟ ما جایگزین بهتری برای شما داریم، درمان سفت کردن پوست با فیبروبلاست پلاسما. این درمان غیرجراحی و غیر تهاجمی می تواند هر چیزی را از افتادگی پوست، چین و چروک و خطوط ریز گرفته تا کدری و کدری پوست را برطرف کند.

این به تقویت رشد کلاژن کمک می کند و نتایج پایدار و بهتری نسبت به بوتاکس و فیلرها به شما می دهد. این یک روش نسبتاً جدید است.

پلاسما فیبروبلاست تراپی چیست؟

پلاسما فیبروبلاست تراپی چیست؟
پلاسما فیبروبلاست تراپی چیست؟

فیبروبلاست درمانی پلاسما یک شکل غیر تهاجمی لیفت و سفت کردن صورت است. این دستگاه از یک دستگاه قلم مانند استفاده می کند که جریان های الکتریکی کوچکی را در سراسر ناحیه مورد نظر عبور می دهد تا زخم های ریز روی پوست ایجاد کند تا تولید کلاژن را تقویت کند.

این دستگاه که معمولا به عنوان قلم پلاسما شناخته می شود، دارای یک نازل سوزنی نازک است که جریان های الکتریکی را تخلیه می کند. نوک آن پوست را لمس نمی کند بلکه روی آن شناور می شود. جریان باعث ساییدگی های ریز روی پوست می شود. پوست فریب خورده و فکر می‌کند که آسیبی وجود دارد و باعث می‌شود که برای التیام کلاژن تولید کند.

اگرچه تعداد زیادی روش دیگر (مانند سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی) این اثرات را نوید می دهند، فیبروبلاست پلاسما در روش خود متفاوت است. در زیر به بررسی این موضوع می پردازیم.

فیبروبلاست پلاسما سفت کردن پوست در مقابل سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی

سفت کردن فرکانس رادیویی از امواج فرکانس رادیویی، نوعی تابش، برای گرم کردن بافت‌های پوست استفاده می‌کند و باعث می‌شود بدن با ساخت کلاژن بیشتر پاسخ دهد. در لایه های عمیق پوست بدون ایجاد ریز زخم کار می کند و باعث ایجاد اثر سفت کننده پوست می شود.

مطالعات نشان داده اند که آن را برای سفت کردن و کانتور کردن پوست موثر است. فرکانس رادیویی می تواند چربی زیر پوست را کاهش دهد و به شکل دادن خطوط بدن کمک کند. این روش سفت کردن پوست کمترین زمان خرابی را دارد. ممکن است پوست شما قرمز با مقداری تورم موقتی باشد. با این حال، فرکانس رادیویی خطر ایجاد رنگدانه و اسکار را به همراه دارد.

سفت کردن پوست فیبروبلاست پلاسما مکانیسم کاری متفاوتی دارد. بافت ها را گرم نمی کند یا چربی زیر جلدی را ذوب نمی کند، اما آسیب های ریز برای تقویت تولید کلاژن ایجاد می کند. با این حال، مانند سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی، این درمان نیز خطر ایجاد رنگدانه را به همراه دارد. بیایید نگاهی به نگرانی های ایمنی درمان در بخش بعدی بیاندازیم.

عوارض جانبی و ایمنی سفت کردن پوست با فیبروبلاست پلاسما

عوارض جانبی و ایمنی سفت کردن پوست با فیبروبلاست پلاسما
عوارض جانبی و ایمنی سفت کردن پوست با فیبروبلاست پلاسما

این روش زمانی که توسط یک متخصص پوست مجاز انجام شود ایمن و موثر در نظر گرفته می شود. با این حال، هنگامی که صحبت از ایمنی هر روش زیبایی به میان می آید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

ممکن است عوارض جانبی مانند:

  • سرخی
  • تورم
  • رنگدانه خفیف
  • لایه برداری و پوسته پوسته شدن پوست

این عوارض معمولا در عرض چند روز از بین می روند. با این حال، اگر بیش از یک هفته ادامه پیدا کرد، فوراً به متخصص پوست مراجعه کنید.

استفاده از قلم های پلاسما برای سفت کردن پوست فیبروبلاست پلاسما در بسیاری از کشورها مانند کانادا مجاز نیست.

بنابراین، قبل از انتخاب این روش درمانی بسیار محتاط باشید. از دستگاه های قلم پلاسما خانگی خودداری کنید. در عوض با یک متخصص پوست مشورت کنید و همیشه زیر نظر پزشک به چنین جلساتی بروید.

هنگامی که تحت راهنمایی متخصص انجام می شود، درمان فیبروبلاست پلاسما دارای مزایای متعددی است. اگر این اولین بار است که می توانید از درمان مرعوب شوید. بنابراین، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و مشتاقانه منتظر پوست شگفت‌انگیزی باشید که زمانی که درمان مؤثر واقع شد از آن بهره مند خواهید شد.

مزایای درمان با فیبروبلاست پلاسما

مزایای درمان با فیبروبلاست پلاسما
مزایای درمان با فیبروبلاست پلاسما

 

1. ممکن است جای زخم را محو کند

درمان فیبروبلاست پلاسما باعث افزایش تولید کلاژن می شود که ممکن است به محو شدن اسکارهای آکنه موجود کمک کند. کلاژن برای ساختن پوست و حفظ ساختار آن ضروری است.

2. دارای اثرات سفت کننده پوست است

تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد. ممکن است پوست شما سفتی خود را از دست داده و دچار افتادگی شود. با فیبروبلاست درمانی، پوست شما کلاژن را تقویت می‌کند که به بازسازی نواحی کمک می‌کند و ظاهری محکم‌تر و ساختار یافته‌تر به شما می‌دهد.

3. چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل می رساند

تولید کلاژن ناشی از فیبروبلاست درمانی می تواند علائم پیری مانند چین و چروک، پنجه کلاغی و خطوط ریز را محو کند. این می تواند ظاهری جوان و بدون پرکننده به شما بدهد.

در چند بخش بعدی، همه چیزهایی را که باید در مورد جلسات درمانی فیبروبلاست پلاسما بدانید، از جمله نکات قبل و بعد از مراقبت و آنچه می توانید در طول عمل انتظار داشته باشید، مورد بحث قرار داده ایم. نگاهی بیاندازید.

مطالب مرتبط:

آماده شدن برای یک جلسه فیبروبلاست پلاسما

آماده شدن برای یک جلسه فیبروبلاست پلاسما
آماده شدن برای یک جلسه فیبروبلاست پلاسما

حداقل 4 تا 6 هفته قبل از درمان از تخت‌های برنزه کردن، اسپری برنزه کردن و قرار گرفتن در معرض آفتاب دوری کنید تا از سوختگی و حساسیت جلوگیری کنید.

3-4 هفته قبل از درمان از لایه برداری شیمیایی و لایه برداری با مواد فعال خودداری کنید تا حساسیت ایجاد نشود.

3-4 هفته قبل از درمان به سراغ روش هایی مانند بوتاکس یا پرکننده ها در همان ناحیه نروید.

برای حفظ سلامت کلی، مصرف مواد مغذی خود را افزایش دهید. این ممکن است به بهبودی بهتر شما کمک کند.

یک هفته قبل از درمان از مصرف رتینول و رتینوئید خودداری کنید.

اگر مشکلات رنگدانه‌ای دارید، با پزشک خود مشورت کنید تا عواقب آن را بدانید.

در مرحله بعد، بیایید ببینیم که در روز درمان چه چیزی می توانید انتظار داشته باشید.

از یک جلسه درمان سفت کردن پوست با فیبروبلاست چه انتظاری باید داشت؟

    متخصص پوست پوست شما را ارزیابی می کند. اگر شما هر گونه زخم باز، آکنه یا بثورات پوستی دارید، ممکن است پس از بهبودی (اگر در ناحیه مورد نظر قرار داشته باشند) مراجعه کنند.

اگر پوست شما بریدگی و جراحتی نداشته باشد، متخصص پوست آن را به طور کامل پاک می کند.

شما باید آرایش و اکستنشن مژه (در صورت وجود) یا هر چیزی که ممکن است در این روش اختلال ایجاد کند را بشویید.

پزشک یک کرم بی‌حس‌کننده را روی پوست استفاده می‌کند. این اثر معمولا بین 30 تا 40 دقیقه باقی می ماند.

پزشک قلم پلاسما را روی پوست نگه می دارد تا ابلیشن های کوچکی ایجاد کند.

بسته به ناحیه درمان ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. وقتی این کار انجام شد، پزشک شما را در مورد دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از آن توضیح می‌دهد.

دستورالعمل های مراقبت پس از فیبروبلاست پلاسما

دستورالعمل های مراقبت پس از فیبروبلاست پلاسما
دستورالعمل های مراقبت پس از فیبروبلاست پلاسما

مراقبت های پس از آن همه تفاوت را ایجاد می کند زیرا این زمانی است که پوست بهبود می یابد. برای اطمینان از بهبودی مناسب، این نکات را دنبال کنید:

بلافاصله پس از درمان صورت یا گردن خود را نشویید. برای مدت زمان معین صبر کنید.

هنگامی که اثرات کرم بی حس کننده از بین رفت، ممکن است احساس سوزش خفیفی داشته باشید. هیچ داروی ضد التهابی مصرف نکنید، مگر اینکه متخصص پوست آنها را پیشنهاد کرده باشد.

از استفاده از بسته های سرد برای تورم خودداری کنید، زیرا ممکن است اثربخشی نتیجه را کاهش دهد.

فقط از محصولاتی استفاده کنید که متخصص پوست برای شما تجویز کرده است.

اگر ناحیه مورد نظر اطراف چشمان شما باشد، ممکن است چشمان شما آبریزش کند. این رایج است. آن را به آرامی با دستمال بکشید و سعی کنید ناحیه را خشک نگه دارید.

هنگام شستن موها یا دوش گرفتن از بخار خودداری کنید.

از ورزش های سنگین بدنی که ممکن است باعث تعریق شود خودداری کنید. برای سه روز اول بعد از عمل، ناحیه مورد نظر را بدون عرق نگه دارید.

حداقل به مدت یک هفته از آرایش روی ناحیه خودداری کنید.

ضد آفتاب توصیه شده را به صورت مذهبی استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد رنگدانه از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.

پوسته پوسته ها را جدا نکنید. بگذارید به طور طبیعی بریزند. چیدن آنها ممکن است باعث ایجاد اسکار و لک شود.

اگر به دنبال روشی غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست و به حداقل رساندن چین و چروک های پوست خود هستید، درمان فیبروبلاست پلاسما یک روش فوق العاده است. علاوه بر این، مقرون به صرفه است. اما آیا برای شما مناسب است؟

آیا فیبروبلاست پلاسما برای شما مناسب است؟

آیا فیبروبلاست پلاسما برای شما مناسب است؟
آیا فیبروبلاست پلاسما برای شما مناسب است؟

در موارد زیر ممکن است پزشک شما درمان فیبروبلاست پلاسما را توصیه نکند:

مستعد هیپرپیگمانتاسیون یا رنگ پوست بسیار عمیق تر است.

مصرف برخی داروها یا انجام درمان موضعی برای بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس.

باردار یا شیرده

عفونت، بریدگی یا زخم در ناحیه مورد نظر داشته باشید

مستعد کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک

چه زمانی نتایج را می بینید؟

ممکن است مجبور شوید چندین (حداقل پنج) جلسه را برای دیدن نتایج قابل مشاهده انجام دهید. زمان ممکن است بسته به نوع پوست شما و دفعات جلسات متفاوت باشد. ممکن است حداقل چهار هفته طول بکشد تا شاهد بهبودی باشیم.

درمان سفت کردن پوست با فیبروبلاست پلاسما یک درمان نسبتاً جدید است که مزایای لیفت پوست، مجسمه سازی و ضد پیری را ارائه می دهد. مقرون به صرفه است و ممکن است نتایج ماندگاری در مقایسه با بوتاکس و پرکننده های پوستی داشته باشد. با این حال، نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد زیرا به نوع پوست شما و سایر عوامل بستگی دارد. برای اطلاع از نتیجه درمان و اینکه آیا کاندید مناسبی هستید یا خیر، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی