شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۲۹
مدیرکل شیلات خوزستان:

امسال ۸۰۰ تن میگو در خوزستان تولید شد

مدیرکل شیلات خوزستان:
اهواز- مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در سال جاری تولید میگو در این استان با رشد سه برابر به  ۸۰۰ تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار تیتر برتر؛ فتح الله ابوعلی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت ‌و گویی رسانه ای از تولید سه برابر میگو در استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: در سال های اخیر شرایط بسیار خوبی برای پرورش میگو در خوزستان ایجاد شده به گونه ای که امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت دو برابر شده و تولید میگوی استان با رشد سه برابر به  ۸۰۰ تن رسید.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه امسال بالغ بر ۴۰۰هکتار اراضی در این استان زیر کشت میگو رفته است،  اضافه کرد: حدود ۳۳۰هکتار از این اراضی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان و ۷۵ هکتار در شهرستان خرمشهر و سایر اراضی به صورت انفرادی در دیگر مناطق استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امید است که با عضویت ایران در پیمان شانگهای شاهد افزایش روند صادرات در کشور باشیم، بیان کرد: حدود ۹۰ درصد از تولیدات میگوی استان به بازارهای هدف منطقه از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا صادر می شود.

ابوعلی از اجرایی شدن طرح «تولید قراردادی آبزیان» در سال جاری خبر داد و افزود: مراحل تولید آبزیان در قالب یک فرایند جامع و منسجم تدوین می شود تا تولیدکنندگان برای تامین نهاده ها و فروش تولیدات خود، نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل شیلات خوزستان به دغدغه های پرورش دهندگان اشاره و تاکید کرد: مشکلات مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در کارگروه تخصصی رفع موانع تولید در استان خوزستان با حضور استاندار و تولید کنندگان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد: مشکل تخصیص آب در شهرستان خرمشهر در سطح استان و ملی در حال پیگیری و حمایت های کلانی در بخش پرورش میگو برنامه ریزی شده است.

به گزارش تیتر برتر، پرورش میگو در خوزستان از دهه ۷۰ در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان آغاز شد و به دلایل مختلف در سال های اخیر این مجتمع در شرایط مناسب تولید قرار ندارد.