چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۰:۵۷

چگونه از موهای فر مراقبت کنیم؟

چگونه از موهای فر مراقبت کنیم؟
در اینجا، ما روشهایی را که می توانید دنبال کنید (و از آنچه باید اجتناب کنید) برای اطمینان از درخشندگی، صاف و دست نخورده بودن بحث کرده ایم!

تیتربرتر: هرکسی موهای مجعد داشته باشد می داند که نگهداری از آن چقدر مشکل است. رعایت روال صحیح مراقبت از مو برای موهای مجعد می تواند کمی پیچیده باشد. این نوع مو بیشتر مستعد وز شدن است و اغلب درشت است. اما این یک خبر خوب است که تکنیک ها و محصولات مناسب می تواند مراقبت از موهای فر شما را عالی کند.

   چگونه از موهای فر خود مراقبت کنیم؟

چگونه از موهای فر خود مراقبت کنیم؟
چگونه از موهای فر خود مراقبت کنیم؟

 

1. ماساژ روغن داغ

ماساژهای روغن داغ موهای شما را عمیقا حالت داده و از داخل آنها را ترمیم می کند. ماساژ همچنین موهای شما را صاف، قابل کنترل و راحت جدا می کند. می توانید با روغن نارگیل، زیتون یا بادام ماساژ دهید. بطری روغن را برای چند ثانیه در یک کاسه آب داغ بگذارید تا داغ شود. سپس می توانید از آن برای ماساژ موهای خود استفاده کنید.

2. ماسک مو

ماسک مو به ترمیم موهای فر کمک می کند. همچنین از آسیب مو جلوگیری می کند و به تعریف فرهای شما کمک می کند. ماسک مو خریداری شده در فروشگاه می تواند ایده آل باشد. همچنین می توانید ماسک خود را در خانه با تخم مرغ، موز و ماست تهیه کنید. مواد (تخم مرغ، موز و یک کاسه ماست) را مخلوط کرده و مخلوط را روی موهای خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و طبق معمول شامپو بزنید.

3. سرکه سیب را بشویید

اسیدیته سرکه سیب باعث بسته شدن و صاف شدن کوتیکول های مو می شود. این باعث می شود موهای شما نرم تر و راحت تر جدا شوند. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و چند قطره روغن اسطوخودوس را در یک لیوان آب سرد مخلوط کنید. بعد از شامپو زدن این مخلوط را روی موهای خود بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید.

4. تهویه عمیق

موهای مجعد به مرطوب کننده اضافی نیاز دارند. تهویه عمیق می تواند کمک کند. می توانید هر دو هفته یکبار موهای خود را عمیق کنید تا تغذیه و رطوبت بیشتری به آن وارد شود. هرگونه نرم کننده عمیق با کراتین ایده آل است.

5. شستشوی همزمان

شستشوی همزمان (کنار گذاشتن شامپو و شستن موها با نرم کننده) نیز می تواند معجزه کند. این روش روش بدون پو نیز نامیده می شود و از شما می خواهد هر زمان که موهای خود را می شویید حالت دهید. ممکن است هفته ای یکبار از شامپوی ملایم و شفاف کننده و بدون سولفات استفاده کنید. از نرم کننده های دارای سیلیکون خودداری کنید، زیرا آنها فقط موهای شما را می پوشانند و باعث جمع شدن می شوند.

6. خشک کردن هوا

سشوارها رطوبت موهای فرفری شما را از بین می برند. می توانید پس از بیرون رفتن از حمام مقداری نرم کننده بگذارید، موهای خود را با یک حوله میکروفیبر خشک کنید و بگذارید در هوا خشک شود.

7. مرطوب کنید

مرطوب کردن مرتب فرهای شما را سالم و براق نگه می دارد. همچنین جداسازی را آسان می کند.

8. محصول کمتر

چه سرم، ژل، موس، یا نرم کننده مرطوب کننده-سعی کنید تا آنجا که ممکن است از محصول کمی استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هر محصولی باعث کاهش وزن شما شده و منجر به تجمع محصول می شود.

9. استفاده کمتر از ابزارهای یکپارچه سازی حرارتی

اتوهای صاف، فرهای فر و سشوارها آب بدن را کم کرده و به فرهای شما آسیب می رسانند. استفاده مکرر از این ابزارها می تواند شکل فرهای شما را خراب کرده و باعث شکستگی سر شود. بیش از یک بار در ماه از آنها استفاده نکنید.

چند محصول خاص وجود دارد که روی موهای مجعد جادویی می کند. بهترین بخش این است که هنگامی که محصولاتی را پیدا کردید که برای فرهای شما بهترین کار را می کند ، مجبور نیستید آنها را برای مدت طولانی تغییر دهید. ما تعدادی از این محصولات را در زیر لیست کرده ایم.

بهترین محصولات برای موهای فر چیست؟

بهترین محصولات برای موهای فر چیست؟
بهترین محصولات برای موهای فر چیست؟

 

1. روکش بالش ساتن

روبالشی های پنبه ای باعث اصطکاک بیش از حد و باعث شکستگی مو می شوند. از طرف دیگر روکش های بالش ساتن صاف بوده و موهای شما را از بین می برد.

2. پخش کننده

موهای فرفری با سشوار مناسب نیست. اما اگر هنوز می خواهید ادامه دهید، از یکی با ضمیمه پخش کننده استفاده کنید. دستگاه پخش کننده به حفظ شکل و تعریف فرهای شما کمک می کند.

3. شانه دندانه پهن

شانه ای با دندانه پهن برای فرهای شما ترجیح می دهد تا برس مو. برس های مو می توانند فرهای شما را به هم بریزند و تعریف آنها را مختل کنند. اما یک شانه دندانه دار فرهای شما را دست نخورده نگه می دارد و حتی روند جدا شدن آنها را نیز آسان می کند.

4. شامپو ملایم

شامپوهای فاقد سولفات، سیلیکون و پارابن برای موهای مجعد عالی عمل می کند. اما شامپوهای حاوی این مواد می توانند از نفوذ روغن های طبیعی مو به ساقه مو جلوگیری کرده و منجر به آسیب مو شوند. شامپوی ملایم و طبیعی را برای فرهای خود انتخاب کنید.

5. حوله میکروفیبر

حوله های معمولی برای موهای فر مناسب نیستند. آنها ممکن است موخوره را تقویت کرده و باعث شکستگی شوند. حوله میکروفیبر بسیار ملایم تر است و جایگزین مناسبی است. همچنین می توانید از یک تی شرت نخی استفاده کنید.

عادات خاصی می تواند به موهای فر شما آسیب برساند و شما بدون آنها بهتر هستید. ما همین موارد را در زیر لیست کرده ایم.

مطالب مرتبط:

اگر موهای فر دارید چه کارهایی نباید انجام دهید

اگر موهای فر دارید چه کارهایی نباید انجام دهید
اگر موهای فر دارید چه کارهایی نباید انجام دهید

 

1. از شستن موها هر روز خودداری کنید

شستن روزانه موها می تواند چربی طبیعی آن را از بین ببرد. شما می توانید موهای خود را دو یا سه بار در هفته بشویید.

2. از دم اسبی اجتناب کنید

کشیدن مداوم موهای فرفری شما به داخل دم اسبی ممکن است باعث فشار آن شده و باعث شکستگی آنها شود.

در عوض می توانید مدل موهایی را که فشار کمتری به فرهای شما وارد می کنند امتحان کنید.

3. تا زمانی که استایل خود را خشک نکرده اید، سبک خود را از بین نبرید

قبل از برداشتن مدل مو صبر کنید تا موهای شما کاملاً خشک شود. در غیر این صورت ممکن است موهای شما وز شود.

موهای مجعد نعمت است! اما مطمئناً با چالش های منحصر به فرد خود همراه است. با این حال، با عادات و محصولات مناسب، نگهداری از آن دیگر لازم نیست یک کار باشد. از همین امروز مراقبت از موهای فر خود را شروع کنید. کمی فعال بودن می تواند تا حد زیادی در تقویت سلامت مو کمک کند.

سوالات متداول

سوالات متداول
سوالات متداول

 

چند بار باید موهای فر خود را بشویید؟

شستن موهای فرفری خود 1 تا 3 بار در هفته ایده آل است. برای شستن موهای خود از شامپوی طبیعی و مرطوب کننده استفاده کنید.

چگونه موهای فر را خشک کنیم؟

خشک کردن هوا همیشه ترجیح داده می شود. با این حال، اگر عجله دارید، سشوار با دیفیوزر باید خوب باشد.

آیا باید هر روز موهای فر را جدا کنید؟

نه، جدا کردن فرهای خود هر روز ایده خوبی نیست. می توانید هفته ای یکبار آنها را جدا کنید.

چگونه می توانم بدون آسیب رساندن به فرهایم بخوابم؟

استفاده از بالش ساتن فرهای شما را از آسیب محافظت می کند.

موس برای موهای فر چه می کند؟

موس مو به تعریف فرهای شما کمک می کند و موها را از بین می برد.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی