چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۹:۰۴

بهترین خطوط هوایی جهان در سال 2021

بهترین خطوط هوایی جهان در سال 2021
با این لیست از بهترین آسمان های جهان برنامه ریزی کنید تا بازدید بعدی خود را از یک منظره خیره کننده شهری تماشا کنید.

تیتربرتر: بهترین خطوط هوایی جهان در بیشتر موارد مدرن، درخشان و نوک تیز هستند. با استفاده از تکنیک های پیشرفته مهندسی و ساختمان، کشورها جذاب ترین و خالق ترین ابرهای خراش ممکن را برای افزایش جذابیت بین المللی شهر خود در نظر می گیرند. همانطور که از برج بابل می دانیم، این یک سنت پایدار بشری است.

اما برای اینکه خطوط آسمانی واقعاً ظاهر شوند، کنتراست لازم است. پس زمینه ای از شکوه طبیعی، خطوط تمیز و سطوح بازتابنده آسمان امروز را خنثی می کند. نقاط دیدنی دیگر دوره های معماری، مدرن را تقویت می کند.

بندرگاه سیدنی در سیدنی ، استرالیا

بندرگاه سیدنی در سیدنی ، استرالیا
بندرگاه سیدنی در سیدنی ، استرالیا

پایتخت نیو ساوت ولز نمونه درخشانی از طراحی شهری آینده نگر است که با چشم انداز طبیعی خیره کننده هماهنگ شده است. بندر سیدنی در آغوش گرفتن خلیج ها و ورودی های خلیج زیبای پورت جکسون، کانون مدرنیته برازنده این شهر است. چیزی که بندر سیدنی را به یکی از بهترین چشم اندازهای جهان تبدیل می کند، چشم انداز عناصر متفاوت آن است.

منحنی های زاویه دار خانه اپرای آوانگارد سیدنی در مقابل خوشه ای از برج ها در منطقه تجاری مرکزی قرار گرفته است. چشمه برج سیدنی نزدیک به 1000 پا ارتفاع دارد و نسبت سنگین آن مانند ساعت قاصدک است. پل هیدرولیک بندر سیدنی که در فهرست میراث قرار دارد، با طاق صنعتی زیبا و ملایم به سمت آسمان خراش های سیدنی می چرخد.

عرشه مشاهده در برج سیدنی، یکی از مشهورترین مکان های دیدنی سیدنی، نمای فوق العاده ای از این صحنه را ارائه می دهد، اما گشت و گذار در بندر با قایق دشوار است.

مرکزی ، هنگ کنگ

مرکزی ، هنگ کنگ
مرکزی ، هنگ کنگ

تصاویری از خط افق هنگ کنگ در شب ممکن است آن را شبیه یک تزیینات تزئینی برجسته جلوه دهد، اما معماری عمودی آن یک ضرورت مطلق است. پهناور بر فراز تپه ای، 50،000 هکتار (به اندازه یک چهارم نیویورک)، جمعیت آن هفت و نیم میلیون نفر (تنها یک میلیون نفر کمتر از نیویورک) در جنگل مرتفع 9000 ساختمان زندگی می کند.

بدیهی است که خط افق آن منظره قابل توجهی است، به ویژه آنکه هنگ کنگ دارای چهار ساختمان از 15 ساختمان بلند جهان است. بزرگترین آنها مرکز تجارت بین المللی 108 طبقه است که محل Ritz-Carlton Hong Kong است. از ارتفاعات سرگیجه آور پنجره های هتل، کشتی های بزرگ کانتینری که به آرامی به سمت بندر حرکت می کنند، مانند براده های آهنی ضخیم به نظر می رسند.

گویی داشتن بیشترین تعداد ساختمانهای جهان در ارتفاع بیش از 500 فوت کافی نیست، این شهر هر شب ساعت 8 شب یک نمایش نور و صدا به نمایش می گذارد. که باعث افتخار لاس وگاس خواهد شد. سمفونی چراغها شامل 40 مورد از جذاب ترین آسمان خراش های منطقه مرکزی است. یکی از بهترین مکانها برای تماشای رقص چراغ ها در منظره شهر و آب بندر ویکتوریا در زیر آن، گردشگاه Tsim Sha Tsui است.

منهتن، نیویورک

منهتن، نیویورک
منهتن، نیویورک

منهتن یکی از مشهورترین خطوط هوایی جهان را دارد. این یک پس زمینه دوست داشتنی از فیلم و تلویزیون است، با شبکه برج های زیبا و کابین های زرد رنگی که برای بسیاری مانند ساختمانهای شهر خودشان آشنا است.

در حالی که خط افق سیب بزرگ با گذشت زمان توسعه یافته است، این ستاره های دهه 1930 هستند که همچنان توجه مردم را به خود جلب می کنند. اینها شامل ساختمان هنری امپایر استیت، در آن زمان بلندترین ساختمان جهان قبل از اینکه توسط تاج فولاد ضد زنگ ساختمان کرایسلر فراتر رود و برج وولورث با برج گوتیک، با نوک انگشتان احیا شده است. لایه های سبک معماری عمق بیشتری به خط افق منهتن می بخشد.

علیرغم عقب افتادگی در این روزها، عرشه های نظارتی امپایر استیت هنوز برخی از بهترین دیدگاه های نیویورک را ارائه می دهند. (توجه: طبقه 86 برای عکس ها بهتر است زیرا طبقه بالاتر پشت شیشه است.)

آنچه دیگران میخوانند:

کوه کورکووادو در ریودوژانیرو، برزیل

کوه کورکووادو در ریودوژانیرو، برزیل
کوه کورکووادو در ریودوژانیرو، برزیل

یک کلان شهر بزرگ با ارتفاعات بلند و خانه هایی که چشم به آبهای گرمسیری خلیج گوانابارا دارند، خط افق دومین شهر پرجمعیت برزیل تجربه ای 360 درجه است.

و در حالی که ریو خود شهری مملو از شگفتی های معماری است، مانند موزه فردا که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است، این درام ساده مسیح نجات دهنده است که بر کوه کورکووادو تاج می گذارد که این مکان را به یکی از زیباترین آسمان جهان تبدیل می کند.

بزرگترین مجسمه آرت دکو روی زمین و عجایب هفتگانه جدید جهان مجسمه از درهم تنیدگی جنگل آمریکای جنوبی برخاسته است، موضع حفاظتی آن شامل شهروندان و 130 جزیره است که در خلیج قرار دارند. از همه بهتر، شما می توانید مکان دیدنی معروف آمریکای جنوبی را تقریباً از هر نقطه شهر از جمله ساحل مشاهده کنید.

بهترین خطوط هوایی جهان - لس آنجلس

بهترین خطوط هوایی جهان - لس آنجلس
بهترین خطوط هوایی جهان - لس آنجلس

علاوه بر ظاهر در فیلمهای بیشماری، خط افق مرکز شهر لس آنجلس، به تنهایی، چندان قابل توجه نیست. زمزمه های بدون الهام آسمان خراش ها نتیجه یک قانون است که تنها در سال 2014 تغییر کرد و بر روی سطوح صاف برای قرار دادن صفحات فرود هلیکوپتر حکم کرد. برج برجسته ترین برج آسمان خراش ها برج 1018 فوت ایالات متحده آمریکا است، قله آن یادآور شمع سفر است.

چیزی که این برج را به یکی از بهترین خطوط آسمانی جهان تبدیل می کند این است که برج های سر به فلک کشیده در تضاد شدید با گستردگی وسیع و عمدتا کم ارتفاع شهری است که آن را احاطه کرده است. هنگامی که از خط ساحلی معروف کالیفرنیا دیدن می کنید، در بالای آن قرار دارید، پس زمینه کوه های ناهموار سن گابریل است.

رصدخانه گریفیت، یکی از منحصر به فردترین مکانهای دیدنی در کالیفرنیا، بهترین نقطه برای مشاهده چشم انداز حماسی بزرگترین شهر کالیفرنیا است. اگر می خواهید آن را از نزدیک ببینید، عصرها به نوار پشت بام هتل استاندارد بروید تا در این نخلستان پر زرق و برق آسمان خراش ها و ارتفاعات قرار بگیرید.

مرکز شهر، ونکوور

مرکز شهر، ونکوور
مرکز شهر، ونکوور

ونکوور که غالباً به عنوان ایستگاه سینمایی نیویورک مورد استفاده قرار می گیرد، دارای یکی از بهترین خطوط هوایی جهان است که در مقابل کوه های عظیم و غالباً برفگیر ساحل شمالی قرار گرفته است. این شهر همچنین دارای بیشترین تعداد سرانه بلند مسکونی در قاره آمریکای شمالی است.

در میان برج های شیشه ای که برای ایجاد یک دهکده شهری جادار و پرنور با دقت برنامه ریزی شده است هتل شگفت انگیز 62 طبقه شانگری لا را مشاهده خواهید کرد که بالاتر از بقیه است. دومین بلندترین هتل پیچ خورده و برج بین المللی ترامپ است. ساختمان دریایی نسبت به آنهایی که بازتاب کمتری دارند اما کمتر چشم نواز نیست. این شاهکار برجسته آرت دکو زمانی بلندترین آسمان خراش امپراتوری بریتانیا بود که اولین بار در 1930 در خط افق مرکز شهر ظاهر شد.

"برج مراقبت" که فوراً قابل شناسایی است، مانند یک بشقاب پرنده از مرکز بندرگاه ناشناس ظاهر می شود. در برج، رستوران گردان Top of Vancouver قرار دارد، جایی که می توانید مناظر 360 درجه ای بدون مانع از شهر را بیابید، در حالی که از برخی راویولی های کدو حلوایی با خامه مریم گلی لذت می برید. برای مشاهده چشم انداز در خلیج انگلیسی، به پارک استنلی بروید.

این خطوط دیدنی باورنکردنی و موارد دیگر را در سفر به برخی از پرطرفدارترین مقاصد جهان مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

نویسنده: زهره شعبانی