چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۵۷

ریزش مجدد بیت کوین در 21 مهرماه 1400

ریزش مجدد بیت کوین در 21 مهرماه 1400
بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد ریزش کرده و در محدوده ۵۴ هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش تیتربرتر؛ همانطور که پیش‌بینی می‌شد بیت‌ کوین از محدوده ۵۷ هزار دلار ریزش کرد و حالا در محدوده ۵۴ هزار دلار معامله می‌شود. ریزش بیت‌‎کوین شروع شده است؟

تحلیل بیت کوین در 21 مهر 1400

تحلیل بیت کوین در 21 مهر 1400
تحلیل بیت کوین در 21 مهر 1400

با این حال، قیمت نتوانست گام را از تراز ۵۸,۰۰۰ دلار فراتر بگذارد. به این ترتیب، بالاترین سطح قیمت در تراز ۵۷,۸۳۷ دلار ثبت و روند اصلاح نزولی آن آغاز شد. قیمت زیر تراز ۵۷,۰۰۰ دلار شکست و زیر سطح ۵۶,۰۰۰ دلار و SMA ساعتی ۱۰۰ قرار گرفت.

بیت کوین در نزدیکی تراز ۵۴,۰۱۹ دلار حمایت شد و اخیراً یک حرکت صعودی را آغاز کرده است که به آن کمک کرد از سطح ۵۵,۰۰۰ دلار عبور کند. پس از آن، قیمت بالاتر از سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی مرتبط با حرکت نزولی سقف نوسانی ۵۷,۸۳۷ دلار به کف قیمت ۵۴,۰۱۹ دلار شکسته شد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمتی بالاتر از ۵۵,۰۰۰ دلار (۵۵۶۲۷ دلار در این لحظه) و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ معامله می‌شود. در نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین/دلار نیز یک خط روند صعودی اصلی با حمایتی نزدیک به ۵۵,۲۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

در روند صعودی، خریدارها نزدیک به سطح ۵۶,۳۵۰ دلار با مقاومت سختی روبرو هستند. این مقاومت در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸ درصدی حرکت کاهشی ۵۷,۸۳۷ دلار به ۵۴,۰۱۹ دلار قرار دارد. پس از آن، اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۵۷,۰۰۰ دلار و یک خط روند نزولی متصل در همان نمودار می‌باشد.

شکست قاطع قیمت بالاتر از مقاومت ۵۷,۰۰۰ دلاری می‌تواند راه را برای افزایش مجدد آن هموار کند. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۵۸,۰۰۰ دلار پیش روی خریدارها قرار می‌گیرد.

اگر بیت کوین نتواند محدوده مقاومتی ۵۶,۰۰۰ دلار را با قاطعیت پشت سر بگذارد، احتمالاً دوباره اصلاحی نزولی را تجربه می‌کند. حمایت فوری در این روند نزولی نزدیک به منطقه ۵۴ هزار دلاری قرار دارد.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با بیت‌کوین گفت: از منظر تکنیکالی کندلی که روند نزولی را شکست بسیار کندل قوی‌‌ای بود و این ریزش را می‌توانیم به دو عامل ربط دهیم.

محبی در رابطه با دلیل ریزش بازار گفت: اول اینکه بعد از هر رشدی بازار به یک اصلاح نیاز دارد و به نظر این اصلاح هم موقتی است اما یک دلیل دیگر هم وجود دارد. چند روز گذشته دو شرکت فعال در SHORTSELL به بیت‌کوین ورود کردند و این موضوع هم بر ریزش بازار موثر بوده است.

این کارشناس در ادامه گفت: به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند خالی کردن بزرگان بازار را به همراه داشته باشد. حتی احتمال اصلاح بازار تا محدوده ۴۷ هزار دلار وجود دارد اما این ریزش موقتی است.

در نمودار ۴ ساعته اندیکاتور مکدی روی محدوده قیمتی ۵۷ هزار دلار سیگنال فروش صادر کرده است.

شاخص مقاومت نسبی هم زیر محدوده خنثی معامله می‌شود و این موضوع می‌تواند سیگنالی نزولی برای بازار باشد.

اندیکاتور MFI هم زیر محدوده خنثی معامله می‌شود و این موضوع هم سیگنالی نزولی برای بازار است.

در ۲۴ ساعت گذشته ارز دیجیتال بایننس‌کوین بیشترین رشد را در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر داشته است.

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال
نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین ۵۴ هزار و ۴۴۴ دلار

اتریوم سه هزار و ۴۴۴ دلار

کاردانو دو دلار و ۱۱ سنت

بایننس کوین ۴۵۹ دلار و ۲۰ سنت

دوج کوین ۲۲ سنت

ریپل یک دلار و ۹ سنت

پولکادات ۳۴ دلار و ۹۶ سنت

یونی سواپ ۲۳ دلار و ۸۹ سنت

سولنا ۱۴۶ دلار و ۵۰ سنت

ترا ۳۶ دلار و ۲۷ سنت

مطالب مرتبط:

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بیت کوین

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بیت کوین
هشدار صندوق بین المللی پول درباره بیت کوین

در روز گذشته قیمت طلا روند افزایشی طی کرد، اما بیت کوین روند نزولی را پیش گرفت.

قیمت طلا در معاملات سه شنبه آمریکا کمی بالاتر حرکت کرد. این فلز زرد با وجود تقاضای پناهگاه امن در میان نگرانی‌های مربوط به عرضه انرژی در جهان پشتیبانی شد، اما همچنین فشار از شاخص بالاتر دلار آمریکا و بازدهی اخیر اوراق قرضه را افزایش داده است. قیمت آتی طلا در دسامبر (دی) آخرین بار با ۵.۲۰ دلار افزایش به ۱۷۶۱ دلار و ۲۰ سنت رسید. نقره دسامبر آخرین بار با ۰.۰۹۵ دلار کاهش به ۲۲.۵۷ دلار در هر اونس رسید.

با درگیر شدن مشاغل با اختلالات مداوم زنجیره تامین و فشار‌های تورمی، صندوق بین المللی پول روز سه شنبه هشدار داد که بهبود اقتصاد جهانی از همه گیری کووید ۱۹ محدود شده و چشم انداز‌های رشد را برای آمریکا و دیگر قدرت‌های بزرگ صنعتی کاهش می‌دهد.

با توجه به افزایش سرعت تورم این گمانه تقویت شده که بانک‌های مرکزی وادار می‌شوند تا سیاست‌های بسیار انبساطی را مهار کنند، به همین دلیل بازده اوراق قرضه معیار در پیش بینی شرایط پولی شدیدتر افزایش یافت.

بازدهی خزانه داری دو ساله به ۰.۳۴۵۹ درصد رسید، سطحی که آخرین بار از مارس ۲۰۲۰ مشاهده شده بود و از ۰.۳۱۸ درصد در روز جمعه افزایش یافت.

نزول بیت کوین

صندوق بین‌المللی پولی در گزارش جدید ثبات مالی خود اعلام کرد که پذیرش دارایی‌های رمزنگاری شده و استیبل کوین‌ها در اقتصاد‌های درحال توسعه می‌تواند ثبات اقتصادی و مالی این کشور‌ها را در خطر بیاندازد.

این صندوق اعلام کرد خطرات ارز‌های دیجیتال فعلا مهار شده، اما از نهاد‌های نظارتی خواست تا ارز‌های دیجیتال را تحت نظر و کنترل خود داشته باشند.

هیئت ثبات مالی IMF در این گزارش اعلام کرد خطر هک شدن، عدم شفافیت در صدور و توزیع توکن‌ها، ریسک‌های عملیاتی و نوسانات شدید بزرگترین خطرات این حوزه هستند.

بیت کوین با کاهش بیش از ۳ درصد در روز گذشته به ۵۴ هزار دلار رسید.

اخبار مهم ارزهای دیجیتال در 21 مهر ماه 1400

اخبار مهم ارزهای دیجیتال در 21 مهر ماه 1400
اخبار مهم ارزهای دیجیتال در 21 مهر ماه 1400

 

بایننس معاملات یوآن چین را از لیست این پلتفرم خارج می‌کند

همانطور که می‌دانید، در پی افزایش سرکوب‌های شدید نظارتی در حوزه ارزهای دیجیتال در چین، بسیاری از صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده فعالیت خود در این منطقه را به حالت تعلیق درآورده‌اند. در همین راستا، بایننس در تازه‌ترین اقدام خود اعلام کرده است که از روز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی)، منطقه تجاری CNY را به طور کامل از پلتفرم خود حذف می‌کند. در این اطلاعیه آمده است:

“بایننس فهرست کاربران این پلتفرم را به صورت مرتب مورد بازبینی قرار می‌دهد. در صورت شناسایی کاربران ساکن سرزمین اصلی چین، حساب‌های مربوطه به حالت “فقط برداشت” تغییر می‌کند و کاربران فقط قادر به برداشت، بازخرید و بستن پوزیشن های خود خواهند بود. بایننس پیش از هرگونه اقدام، مراتب را ۷ روز قبل به کاربران اطلاع می‌دهد.”

اقدامات اخیر بایننس در حالی صورت می‌گیرد که صرافی هیوبی نیز اوایل ماه جاری از خروج این صرافی از چین خبر داد. هیوبی گفت که تا اواسط دسامبر ۲۰۲۱ (اواخر آذر) قابلیت واریز و ترید CNY را متوقف می‌کند. بعد از خروج این دو صرافی بزرگ، تعجبی ندارد اگر اوکی ایکس (OKEx) هم به زودی خبر خروج خود را منتشر کند.

صرافی هیوبی ۵۰۰ میلیون SHIB، پاداش معاملاتی می‌دهد

شیبا اینو (Shiba Inu) در هفته‌های گذشته افزایش قیمت زیادی داشته است و این باعث شده است که توجه زیادی را در فضای رمز ارز به خود جلب کند. در میان این احساسات صعودی، هیوبی گلوبال(Huobi Global) فاش کرد که ۵۰۰ میلیون SHIB را به عنوان پاداش تجاری برای معامله گران ارائه می‌دهد. از لحاظ زمانی، دوره تبلیغاتی در ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر)، ساعت ۱۰:۰۰ به وقت UTC به پایان می‌رسد.

صرافی هیوبی ۵۰۰ میلیون SHIB، پاداش معاملاتی می‌دهد

علاوه بر این، رویداد معاملاتی دارای دو مرحله است که شامل معامله برای برنده شدن و همچنین انتخاب شانسی است. برای مشارکت، معامله گران موظفند قبل از پیوستن، شرایط لازم را داشته باشند. در غیر این صورت، شرکت در رویداد غیرممکن می‌شود.

همچنین، کاربر باید قبل از واجد شرایط بودن برای مشارکت در معاملات، فرم ثبت نام را پر کند. برای روشن سازی، در مجموع پنج دور وجود دارد که هر دور ۵۰ میلیون SHIB وجود دارد. این مزایای معامله‌ای، تنها ۲۴ ساعت دوام خواهند داشت. قابل ذکر است، کاربری با حداقل حجم معاملات اسپات 500 USDT از هر توکن در یک دور، واجد شرایط سهم ۵۰ میلیون SHIB خواهد بود.

در هیوبی فیوچرز (Futures)، هرکسی که حجم معاملات فیوچر ۱۰ هزار دلار آمریکا را به دست آورد، می‌تواند ۱۰۰ میلیون جایزه SHIB را از آن خود کند.

دستورالعمل‌های شرکت در رویداد عبارتند از: صفحه Huobi Global را دنبال کنید. پیوند را در توئیتر به اشتراک بگذارید و دوستان خود را تگ کنید. با حداقل حجم معاملات اسپات، 500 USDT یا حجم معاملات آتی(Future) 10,000 USDT یک توکن دلخواه را در یک دور معامله کنید.

لایتکوین برای سومین بار در ۲۰۲۱، اتریوم را از نظر فعالیت آدرس پشت سر گذاشته است

اتفاق خوبی که در حال حاضر برای Litecoin (LTC) رخ می‌دهد این است که یک افزایش ناگهانی در فعالیت آدرس‌های Litecoin وجود دارد. ارائه دهنده داده‌های زنجیره‌ای Santiment گزارش داد که Litecoin از نظر فعالیت آدرس ، دومین پلتفرم بلاک چینی بزرگ، Ethereum (ETH) را پشت سر گذاشته است. ارائه دهنده داده گزارش می‌دهد:

“Litecoin به تازگی برای سومین بار در سال جاری اتریوم را از نظر فعالیت آدرس پشت سر گذاشته است. ما همچنین دریافتیم که تعداد پرداختهای Litecoin ، که تعداد آدرس‌های دریافت کننده LTC را تعیین می‌کند ، به یک سقف تاریخی رسیده است.”

لایتکوین برای سومین بار در ۲۰۲۱، اتریوم را از نظر فعالیت آدرس پشت سر گذاشته است،طبق ارائه دهنده داده‌های زنجیره‌ای Santiment ، آدرس‌های فعال روزانه به ۶۰۰ هزار رسیده است که برای یک رمز ارز UTXO فوق‌العاده است. علاوه بر این، بر خلاف اتریوم، لیتکوین از پشتیبانی قوی DeFi یا NFT که به آدرس‌های فعال کمک می‌کنند ، برخوردار نیست.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی