چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵

ساعت بازی پرسپولیس-الهلال در 24 مهر 1400

ساعت بازی پرسپولیس-الهلال در 24 مهر 1400
ساعت بازی پرسپولیس-الهلال در 24 مهر 1400 مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان می‌رود.

ساعت بازی پرسپولیس با الهلال

titrebartar.com

 

پرسپولیس در مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال برود. این بازی که قرار است به میزبانی عربستانی‌ها و در ریاض برگزار شود روز شنبه ۲۴ مهر و از ساعت ۲۱.۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

پرسپولیسی‌ها در شرایطی به دیدار رقیب قدرتمندشان می‌روند که عربستانی‌ها پیش از این موفق شده اند در رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبانی متمرکز این مرحله از رقابت‌ها تا فینال را به دست بیاورند. یعنی اگر پرسپولیس از سد الهلال عبور کند باز هم باید در عربستان برای انجام دیدار نیمه نهایی به میدان برود. شاگردان گل محمدی در صورت رسیدن به فینال آسیا هم یکبار دیگر باید به عربستان بروند و بازی کنند.

دیدار تیم‌های الهلال عربستان و پرسپولیس با حضور تماشاگران خواهد بود و قرار شده ۶۰ درصد گنجایش ورزشگاه یعنی قریب به ۱۴ هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حاضر شوند. از این تعداد ۷ هزار صندلی سهم پرسپولیسی‌ها است که به دلیل عدم حضور تماشاگران ایرانی در ریاض، خالی خواهد ماند.

آخرین وضعیت پرسپولیس برای بازی الهلال

 علیرضا حقیقت پزشک پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومان پرسپولیس برای تقابل با الهلال عربستان توضیحات کوتاهی به اصحاب رسانه حاضر در فرودگاه مهرآباد داد: خوشبختانه مصدومی نداریم و آماده این بازی هستیم. دعا کنید که دست پر از عربستان برگردیم.

پیش از این کمال کامیابی نیا به دلیل مصدومیت دیدار با استقلال تاجیکستان را از دست داده بود و هافبک دفاعی سرخپوشان بعد از انجام مراحل درمانی در امارات، به تمرینات گروهی این تیم طی هفته‌های اخیر اضافه شد و به نظر می رسد در رقابت برای حضور در ترکیب باشد. 

علی شجاعی نیز علیرغم انجام عمل جراحی روی کتف خود در سفر به عربستان با نظر یحیی گل محمدی تیم را همراهی خواهد و البته بعید است شرایط حضور در این بازی را داشته باشد. 

کادر فنی الهلال پس از مشورت با کادر پزشکی درباره بازی سالم الدوساری (وینگر) و محمد البریک (هافبک) راست برابر پرسپولیس در چارچوب مرحله یک‌‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم خواهد گرفت. 

تصمیم کادر فنی الهلال بر اساس آزمایش‌های فنی و جسمانی بازیکنان گرفته می‌شود. سالم الدوساری و محمد البریک پس از پایان دوره آسیب‌دیدگی‌شان به تمرین‌های گروهی الهلال بازگشتند.

 پرسپولیس امروز صبح ایران را به مقصد عربستان ترک می‌کند تا برای بازی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال مهیا شود. این تیم قصد داشت چند روز زودتر به عربستان برود، ولی حضور سه بازیکنش در تیم ملی ایران پرواز را به تاخیر انداخت.

 نهایتا با انجام بازی روز گذشته تیم ملی ایران با کره جنوبی، پرسپولیس با برگشتن بازیکنان ملی پوشش، با تیمی کامل راهی عربستان می‌شود. در این بین البته پرسپولیس و در راس آن، یحیی گل محمدی از بازی ایران – کره جنوبی رضایت دارد و خوشحال است. دلیل این مورد هم استفاده نکردن اسکوچیچ از ۲ بازیکن پرسپولیس برابر کره جنوبی است. درست است که میلاد سرلک دقیقه ۹۰ وارد ترکیب شد، ولی بیش از آنکه دوندگی بالایی داشته باشد، این بازی حکم قرار گرفتن در شرایط مسابقه آنهم برای چند دقیقه را برایش داشت.

از بین پرسپولیسی‌ها فقط وحید امیری مثل همیشه در ترکیب اصلی بازی کرد و دوندگی زیادی هم داشت. مهدی ترابی هم که کلا فرصت بازی به دست نیاورد. حال از آنجا که ملی پوشان چندین روز در تهران اردو داشته اند و از بین پرسپولیسی‌ها هم فقط یک نفر تمام وکمال بازی کرده، به نظر می‌رسد به غیر از وحید امیری، دو مهره کلیدی دیگر پرسپولیس یعنی سرلک و ترابی، بدون خستگی و صدالبته بدون مصدومیت به اردوی پرسپولیس ملحق می‌شوند که این مورد برای یحیی گل محمدی خوشحالی زیادی در پی دارد.

آخرین وضعیت تیم الهلال برای بازی با پرسپولیس

سالم الدوسری یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیر گذار الهلال است که در روزهای اخیر به خاطر آسیب دیدگی با تیم تمرین نکرد.

با وجود آنکه خبرها حاکی از غیبت این بازیکن در دیدار برابر پرسپولیس بود اما او به این بازی حساس خواهد رسید.

کادر پزشکی الهلال در گزارشی که به کادر فنی تیم داد چراغ سبز را برای حضور این بازیکن در بازی حساس برابر پرسپولیس دارد.

الدوسری در دیدار قبلی برابر استقلال موفق به گلزنی شده بود و یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیر گذار نماینده عربستان به شمار می آید.

 در روزهای اخیر مصدومان این تیم یکی پس از دیگری در تمرین حاضر می شوند و بعید به نظر می رسد که تیم غایبی برابر پرسپولیس داشته باشد. این درحالی است که پیش از این رسانه ها از غایبان زیاد تیم خبر داده بودند.

نماینده ایران شنبه هفته آینده به مصاف الهلال خواهد رفت.

مطالب مرتبط:

پیش بینی بازی پرسپولیس با الهلال

علی شجاعی اواسط فصل پیش بود که کتف این بازیکن ۲۴ ساله آسیب دید اما به دلیل نیاز تیم تصمیم گرفت با جا انداختن و مداوای مقطعی با همان وضعیت ادامه دهد. اواخر فصل اما شدت آسیب دیدگی بیشتر شد و با مشورت پزشکان پرسپولیس، کتف مصدوم خود را جراحی کرد. این عمل جراحی ۱۱ مرداد ماه گذشته انجام شد که موفقیت آمیز بود و حالا این بازیکن نرم دویی را آغاز کرده است.

خودش دوست دارد هرچه زودتر برگردد و برای تیمش بازی کند اما پزشکان فعلا مجوز بازی یا شرکت در بازی‌های درون تیمی را نداده اند و... بهتر است خودتان مصاحبه خبرورزشی با علی شجاعی را بخوانید:

 حدود ۷۰ روز از عمل جراحی کتف تو گذشته است. بالاخره چه زمانی به تمرینات گروهی برمی‌گردی یا می‌توانی بازی کنی؟
عمل جراحی که انجام دادم به دلیل پارگی کپسول مفصلی کتف که بیشتر هم شده بود حدود ۳ ماه دوران نقاهت دارد. اگر والیبالیست بودم که باید یک سال از میادین دور می‌شدم!

اما تو فوتبالیست هستی و بیشتر از پای خودت استفاده می‌کنی. اسپک که نمی‌زنی؟!

دقیقا همین طور است. خودم دوست دارم همین الان بازی کنم و حتی این توان را در خودم می‌بینم ولی پزشکان معالج مخالف هستند. راستش را بخواهید این عمل جراحی و مصدومیت کتف بسیار ظریف است و حتما باید یک زمان مشخصی طی شود. اگر ریسک کرده و زودتر تمرینات سنگین را شروع کنم دوباره شاید مجبور به جراحی شوم و فعلا که پزشکان مخالفت کرده اند. من خودم برای بازی با پیراهن قرمز رنگ پرسپولیس لحظه شماری می‌کنم اما...

نظر یحیی گل محمدی چیست؟

واقعا جا دارد از سرمربی تیم تشکر کنم. آقا یحیی خودش فوتبالیست سطح بالایی بوده و خیلی خوب شرایط را درک می‌کند. من از تمایل خودم برای بازگشت گفتم اما ایشان گفت هر زمان پزشکان اجازه دادند شروع کن و ریسک نکن. خیلی برای من مهم بود که سرمربی تیم اول به سلامتی بازیکن فکر می‌کند و ...

تو صحبت دیگری با یحیی گل محمدی نداشتی؟

چرا، به آقا یحیی گفتم که می‌خواهم به عربستان بیایم و کنار تیم باشم. بازی با الهلال برای همه ما مهم است و دوست دارم در این بازی حساس همراه همبازیانم باشم.

و سرمربی چه گفت؟

آقا یحیی لطف کرد و اجازه داد در این سفر همراه تیم باشم. ما یک خانواده هستیم و جو صمیمانه ای در پرسپولیس حاکم است. اگر تیم می‌رفت و من جا می‌ماندم فکرم درگیر می‌شد.

 اما تو که نمی‌توانی در عربستان بازی کنی؟

درست است اما می‌توانم بچه‌ها را تشویق کنم و مثل یک هوادار به همبازیانم روحیه بدهم. به هر حال این بازی مهم است و دوست دارم با هم باشیم.

تو یک خاطره خوب هم از بازی با تیم عربستانی النصر داری. این طور نیست؟

بله، همین طور است. همه بچه‌های ما از آن بازی خاطره خوب دارند. این مسئله به تیم پرسپولیس در عربستان کمک خواهد کرد. آن روز همه بچه‌ها پنالتی‌های خود را عالی زدند و خدا لطف کرد ضربه من هم گل شد.

(به شوخی) که کل استادیوم را دور افتخار زدی؟

واقعا خوشحال بودم. نمی‌دانید چه حسی داشتم. معمولا تیم‌های ایرانی برابر عربستانی‌ها در ضربات پنالتی ناکام شده اند. یک حس بدی همیشه در این رابطه وجود داشته که تیم‌های ایرانی فوتبال بازی می‌کنند اما وقتی کار به ضربات پنالتی می‌کشد عربستانی‌ها برنده می‌شوند اما پرسپولیس این تابو را در آسیا شکست. آن لحظه به قدری از صعود تیم به فینال خوشحال بودم که سر از پا نمی‌شناختم. امیدوارم این بار هم بچه‌ها پس از بازی با الهلال همان طور خوشحال باشند.

ولی این بار قرار است در ورزشگاه پُر از تماشاگر و در خاک عربستان بازی کنید؟

این هم متأسفانه تصمیماتی است که خیلی نمی‌توان آن را درک کرد. پرسپولیس در این چند سال دو بار به فینال رسیده و بهترین فوتبال را در لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرده است. چرا چنین تیمی نمی‌تواند در تهران میزبان باشد اما الهلال می‌تواند. تیم پرسپولیس به این شرایط نابرابر عادت کرده است و حتم بدانید تماشاگران حریف هم نمی‌توانند بازیکنان با اراده پرسپولیس را تحت تأثیر قرار دهند.

فکر می‌کنی نتیجه این بازی چه شود؟

خیلی بازی سخت و دشواری است. من شنیدم عربستانی‌ها حتی سرمربی موفق خود را تهدید کرده اند در صورت شکست برابر پرسپولیس او را اخراج می‌کنند و می‌خواهند از هر اهرمی‌برای پیروزی استفاده کنند. با این وجود من فکر می‌کنم پرسپولیس از لحاظ فوتبالی یک سروگردن بالاتر از تیم پولدار و با امکانات الهلال است و انشالله با دست پُر از عربستان برمی‌گردیم.

بازی به ضربات پنالتی می‌کشد؟

این بار بعید می‌دانم و فکر می‌کنم این بازی سنگین و حساس در ۹۰ دقیقه به پایان برسد.

نگفتی با چه نتیجه ای؟

انشالله برد پرسپولیس چون لیگ قهرمانان آسیا در این دو، سه سال یک جام به ما بدهکار است!

در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس از ساعت 21:30 روز شنبه 24 مهر به‌وقت ایران، در ورزشگاه امیر فیصل‌بن فهد شهر ریاض به مصاف الهلال خواهد رفت.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی