سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۱

آشنایی با گاوی بازیکن جدید بارسلونا

آشنایی با گاوی بازیکن جدید بارسلونا
صفحه رسمی لالیگا، بازیکن با استعداد و فوق العاده این روزهای اسپانیا را به مسی تشبیه کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ صفحه رسمی لالیگا،گاوی بازیکن با استعداد و فوق العاده این روزهای اسپانیا را به مسی تشبیه کرد.

«گاوی»‌ جانشین مسی کیست؟

این روزها در فوتبال اسپانیا صحبت از درخشش تیم ملی فوتبال این کشور با یک سری بازیکن جوان است که باعث شده لوئیس انریکه به مرد بزرگ ماتادورها نام گیرد. 

انریکه در یورو 2020 با بازیکنان جوانی مثل پدری، اویارزابال، فران تورس، پائو تورس و دنی اولمو توانست به جمع 4 تیم پایانی راه پیدا کند و در لیگ ملت‌های اروپا نیز با درخشش بازیکنی مثل «گاوی» مقابل ایتالیا به برتری رسید تا به فینال این رقابت راه پیدا کند. 

گاوی، بازیکن 17 ساله بارسلوناست که در روزهای آشفته این تیم توانسته به نقطه امید بارسایی‌ها بدل شود و به آینده باشگاه نام گیرد. او که پست میانی توپ می‌زند به یکی از بازیکنان خوب تیم بدل شده و در کنار جوانانی مثل نیکو، پدری، فاتی، یوسف دمیر و بالده به آینده‌های تیم لقب گرفته‌اند.

صفحه رسمی لالیگا، گاوی با شماره «30» را به مسی 16 ساله تشبیه کرد و نوشت: گاوی با این شماره در حال درخشیدن است. این موضوع کمی برایتان آشنا نیست؟

مسی در سن 16 سالگی و در روزهای ابتدایی برای بارسلونا با شماره «30» وارد میدان شد و درخشش گاوی باعث شده تا بسیاری او را مسی جدید بارسلونا بنامند.

گاوی با ۱۷ سال و ۴۹ روز سن به دومین بازیکن جوان و فیکس بارسلونا در قرن ۲۱ تبدیل شد. جوانترین بازیکن قرن ۲۱ ، آنسو فاتی است که در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ برابر والنسیا بازی کرد و هم گل زد و هم پاس گل داد.آنسو فاتی در پیروزی ۵-۲ برابر والنسیا ۱۷ سال و ۹ روز سن داشت. گاوی در بازی گذشته در جناح چپ خط هافبک به میدان رفت ، اما پس از اخراج فرنکی دی یونگ ، نیکو گونزالس جانشین گاوی شد.

مطالب مرتبط:

 در هفته سوم لالیگا با نتیجه 2-1 از سد ختافه عبور کند. بارسا نمایش خوبی نداشت ولی در هر صورت توانست سه امتیاز را به لطف دو گل سرجی روبرتو و ممفیس دیپای به دست بیاورد.

یکی از اتفاقات بازی بارسا-ختافه به میدان رفتن یک بازیکن 17 ساله برای بارسا بود. پابلو مارتینز پائز گاویرا ملقب به گابی با 17 سال و 24 روز سن از سوی رونالد کومان به میدان فرستاده شد. دقیقه 74 بازی و به دلیل مصدومیت سرجی روبرتو از ناحیه دنده، گابی جانشین او شد و نمایش بدی هم نداشت. او چهارمین بازیکن جوانی است که برای تیم اول بارسا به میدان رفته است.

رکورد در اختیار ویسنس مارتینز(16 سال و 9 ماه و 6 روز)، آنسو فاتی و بوژان کرکیچ است. گاوی اهل سویاست و محصول آکادمی لاماسیا بارسلونا.

او در پایان بازی گفت:« خیلی خوشحالم و شادترین بچه روز زمین هستم. توانستم اولین بازی ام برای بارسا را در نوکمپ انجام دهم و حالا هزار چیز مختلف در سرم است. کمی استرس داشتم و البته که طبیعی بود. به زمین رفتم تا همه توانم را بگذارم و فکر می کنم همه چیز هم خوب پیش رفت. هر دو پیراهنی که برای بازی امروز در اختیارم گذاشته بودند را به یادگار نگه می دارم و دوست دارم اینجا از همه کسانی که کمک کردند بتوانم برای بارسا به میدان بروم، تشکر کنم.»

بیوگرافی پابلو مارتین پائز گاویرا

بیوگرافی پابلو مارتین پائز گاویرا
بیوگرافی پابلو مارتین پائز گاویرا

 

پابلو مارتین پائز گاویرا (زاده ۵ اوت ۲۰۰۴) که با نام گاوی شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است. در پست هافبک و برای باشگاه فوتبال بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند.

عملکرد باشگاهی

باشگاه فوتبال رئال بتیس

گاوی متولد لوس پالاسیوس و ویلافرانکا، اندلس، در رده های جوانان باشگاه فوتبال رئال بتیس بود.

باشگاه فوتبال بارسلونا

گاوی با زدن ۹۵ گل برای تیم جوانان رئال بتیس، توسط تیم های برتر اسپانیایی ، از جمله ویارئال ، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید مورد بررسی قرار گرفت.اما در سال ۲۰۱۵ ، در سن ۱۱ سالگی، او با باشگاه فوتبال بارسلونا قرارداد بست.

در سپتامبر ۲۰۲۰ ، او اولین قرارداد حرفه ای خود را با باشگاه کاتالان امضا کرد. پس از بازیهای خوب با جوانان بارسلونا، گاوی پیش از فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ توسط مربی رونالد کومان در ترکیب تیم در بازی های پیش فصل اول قرار گرفت.

آمار باشگاهی

باشگاه    فصل    لیگ    جام حذفی    قاره‌ای    دیگر    مجموع
دسته    بازی    گل    بازی    گل    بازی    گل    بازی    گل    بازی    گل
بارسلونا    ۲۰۲۱-۲۰۲۲    لالیگا    ۵    ۰    ۰    ۰    ۲    ۰    ۰    ۰    ۷    ۰
مجموع بارسلونا    ۵    ۰    ۰    ۰    ۲    ۰    ۰    ۰    ۷    ۰
مجموع آمار    ۵    ۰    ۰    ۰    ۲    ۰    ۰    ۰    ۷    ۰

 قسمت دیگر شامل جام اتحادیه ، سوپر جام داخلی و اروپا و جام باشگاه‌های جهان است.

لیگ ملت‌های اروپا ۲۱–۲۰۲۰

عملکرد ملی

گاوی سابقه بازی در زیر ۱۵ سال اسپانیا ، زیر ۱۶ سال اسپانیا ، زیر ۱۸ سال اسپانیا را نیز دارد.

گاوی اولین بازی ملی خودش رو در چهارچوب لیگ ملت‌های اروپا ۲۱–۲۰۲۰ مقابل تیم ملی فوتبال ایتالیا انجام داد. که اسپانیا ۲ بر ۱ پیروز شد و به فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۱–۲۰۲۰ رسید.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده:علیرضا یوسفی