دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۸

اجرای طرح اموزش محیط کار واقع در شهرستان برخوار 

اجرای طرح اموزش محیط کار واقع در شهرستان برخوار 
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار گفت: بر اساس نیاز سنجی که در این شهرستان انجام گرفت، بیشترین تمرکز روی تعلیم رشتههای هنری است.

به گزارش تیتربرتر؛ علیرضا ملک پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون 18 دوره  آموزشی شامل معرق کار چرم، ، دوزنده کیف چرمی با دست، طراح معماری، پرورش دهنده گیاهان دارویی، نقشه کش عمومی ساختمان، چهرهپرداز کودک، فیروزه کوبی ، میناکاری و خیاط پیراهن شومیز مردانه و زنانه ، توسعه دهنده وب و دوزنده چادر و مقنعه، مربی مهد کودک و سازنده تولیدات نمدی دست دوز در این مرکز آموزش داده میشود.

وی در حالی به رشته های فوق اشاره کرد که بیشتر در حوزه هنری و آموزشی است و دلیل  کم رنگ شدن رشته های صنعتی و فنی را اینگونه بیان کرد: در شهرستان برخوار رشتههای هنری بازار کار بهتری نسبت به رشتههای فنی دارد .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفهای شهرستان برخوار به 10 کارگاه اموزشی اشاره کرد وگفت: برق صنعتی، الکترونیک، تاسیسات(تعمیرات پکیج)، نقشهکشی صنعتی، مونتاژ کار و نصاب تابلوهای برق از جمله کارگاههای صنعتی است که چون بازار کار در شهرستان ندارد، کمتر به آن پرداختیم.

وی در این خصوص که امروز با کمبود نیروی فنی در بازار کار مواجهیم و در این عرصه چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: بمنظور تامین نیروی انسانی با مهارت و فنی کار، از دو طرح "آموزش محیط کار واقع" و "استاد شاگردی" بهره بردیم به اینصورت که بخشی از آموزش عملی هنرجو  الزاما در کارگاهها و کارخانهها انجام میگیرد و  هنرجو را به کارآموز مبدل میسازیم.

ملکپور به قرابت شهرستان با مرکز صنعتی دولتآباد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر صنعتی است که دارای صنایع خردو کلان است بنابراین تربیت نیروهای فنی و با مهارت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اهمیت آموزشهای مهارتی در تحقق اهداف سند چشم انداز20 ساله، اجرای سیاستهای اقتصادی مقاومتی بویژه توسعه منابع انسانی و اشتغال با استراتژی کلان" تحول بنیادی و توسعه نظام مهارت آموزی" بیانگر رسالت مهم این سازمان در آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز کشور است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفهای شهرستان برخوار گفت: با توسعه آموزش مهارتی میتوان به اشتغالزایی دست یافت و به رونق بازار دست یافت.