سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۲۸

پیش بینی بازی ایران با امارات در 15 مهر 1400

پیش بینی بازی ایران با امارات در 15 مهر 1400
تیم ملی کشورمان 15 مهر به مصاف تیم امارات می رود.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم های ملی فوتبال ایران و امارات روز پنج شنبه 15 مهر در سومین دیدار خود از مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی  2022 قطر در استادیوم زعبیل شهر دبی، ورزشگاه خانگی الوصل امارات به مصاف هم می روند که طبق اعلام فدراسیون فوتبال امارات، این بازی با حضور تماشاگران برگزار می شود.

شرایط برگزاری بازی ایران با امارات

شرایط برگزاری بازی ایران با امارات
شرایط برگزاری بازی ایران با امارات

 

طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال امارات، تماشاگران می توانند به میزان 60 درصد از ظرفیت استادیوم زعبیل امارات در ورزشگاه حضور پیدا کنند و وب سایت رسمی برای فروش بلیط این مسابقه نیز اعلام شده است. از آنجایی که ورزشگاه زعبیل گنجایش 8440 نفر را دارد، در نتیجه 5064 نفر می توانند برای تماشای دیدار ایران و امارات راهی استادیوم شوند.

نکته دیگر اینکه در وب سایتی که فدراسیون فوتبال امارات برای فروش بلیط معرفی کرده، هزینه هر بلیط نزدیک به 150 هزار تومان بوده ضمن اینکه در این وب سایت، تمامی بلیط های جایگاه هواداران ایرانی به فروش رفته که مطابق قانون به میزان 10 درصد از ظرفیت 5064 نفری را می توانند پر کنند که تعدادی نزدیک به 506 نفر خواهد بود.

آخرین وضعیت تیم ایران برای بازی با امارات

دراگان اسکوچیچ درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی برابر امارات اظهار کرد: بازی‌های اول در هر اردو بسیار مهم است چون بازیکنان با شرایط متفاوتی به اردو می‌رسند. در اردو قبلی هم همین شرایط بود و بازیکنان لژیونر فقط دو روز قبل از بازی به جمع ما اضافه شدند. نکته مهم این است که بازیکنان لژیونر در شرایط مسابقه قرار دارند و اما بازیکنان داخلی چنین شرایطی ندارند.

وی افزود: مشکل بعدی ما این است که ساعت خواب بازیکنان به هم می‌ریزد چون بازیکنان از کشورهای مختلف به امارات می‌آیند. شرایط آب و هوایی هم اینجا  خوب نیست اما اینها بهانه‌ای برای ما نیست.

او همچینین ادامه داد: همه چیز در شرایط ایده‌آل است اما شرایط آب و هوایی خوب نیست. با این حال هرکاری از دست ما بر می‌آید انجام داده‌ایم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین تصریح کرد: این اتفاق خوبی است که به ما اعتماد دارند و همیشه  به بازیکنان می‌گویم شما نماینده یک کشور هستید.

وی درباره لیست تیم ملی هم گفت: همه چیز تحت کنترل است و باید لیست هم تغییر می‌کرد. همه کسانی که در لیست نیستند این شانس را دارند در اردوهای بعدی به جمع ما اضافه شوند.

او درباره وضعیت تیم ملی امارات هم گفت: آنها دو بازیکن برزیلی‌ اصل دارند که  در ترکیب تیمشان از آنها استفاده می‌کنند. با این حال ما احترام زیادی برای آنها قائل هستیم و به تیم خودمان فکر می‌کنیم. تمرکز ما الان برای بازی اول است و بعد از آن به بازی برابر کره فکر می‌کنیم. ما بازی‌های قبلی را بردیم اما در فوتبال حافظه وجود ندارد و باید به بازی آینده فکر کنیم.

آخرین وضعیت تیم امارات برای بازی با ایران

منذر علی: شکست دادن ایران تنها راه صعود امارات است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال امارات بازی برابر ایران را سخت توصیف کرد و براین باور است که  شاگردان مارویک برای صعود به جام جهانی تنها باید به پیروزی مقابل ایران فکر کنند.

 تیم ملی فوتبال امارات در یکی از بازی های حساس انتخابی جام جهانی باید به مصاف ایران برود.

منذر علی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال امارات قبل از این بازی گفت: دیدار برابر ایران یک دو راهی است تا جایی که برای پیروزی هم باید تمرکز بسیار بالا داشت و هم تلاش زیادی از خود نشان داد. بازی برابر صدرنشین گروه است. ایران بازیکنان خوبی دارد که سرعت لازم را دارند. اگر می‌خواهیم که شانس صعود به جام جهانی داشته باشیم باید پیروز این دیدار شویم.

او ادامه داد: درست است که کار سختی پیش رو داریم اما باید امیدوار باشیم و نهایت حمایت خود را از تیم داشته باشیم. به نظر بازیکنان بعد از 6 هفته از آغاز لیگ از نظر بدنی در وضعیت بهتری قرار گرفته اند.

بازیکن سابق الوصل در پایان گفت: بازیکنان باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند و از کوچک ترین فرصت های که به دست می آورند بهره بگیرند. روشن است که تاریخ دیدارهای رودرو به سود ایران است اما نباید به گذشته فکر کرد. برای پیروزی تنها باید تلاش کرد و با نهایت تمرکز به میدان رفت. ما باید صرف نظر از اینکه حریف چقدر قدرتمند است تنها به پیروزی فکر کنیم.

امارات از دو بازی قبلی خود تنها دو امتیاز کسب کرده است این درحالی است که ایران با 6 امتیاز در صدر قرار دارد.

مطالب مرتبط:

پیش بینی بازی ایران با امارات در مقدماتی جام جهانی 2022

پیش بینی بازی ایران با امارات در مقدماتی جام جهانی 2022
پیش بینی بازی ایران با امارات در مقدماتی جام جهانی 2022

 

تیم ملی فوتبال امارات که تا چند روز دیگر برابر ایران صف آرایی خواهد کرد، با تیمی که هفت سال پیش برابر ایران قرار گرفت، شباهتی ندارد و به نظر می‌رسد بخت چندان زیادی برای صعود به جام جهانی ندارد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی امارات سومین رقیب تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی قطر است. این دو تیم روز پانزدهم مهر در ورزشگاه زعبیل دوبی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند و برای کسب سه امتیاز به میدان می‌روند.

شاگردان فن مارویک هلندی در تیم ملی امارات، از دو بازی ابتدایی خود برابر لبنان و سوریه، فقط دو امتیاز کسب کردند که با انتقادات زیادی از این سرمربی و تیمش همراه شده است. به همین دلیل فشار زیادی از سوی هواداران اماراتی روی این تیم وجود دارد تا به هر نحو ممکن نخستین پیروزی تاریخ فوتبال ایران کشور مقابل ایران رقم بخورد.

در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم انداخت به تیم ملی امارات که در سال‌های گذشته با سرمایه گذاری روی فوتبال به دنبال تکرار تنها تجربه حضور در جام جهانی خود در سال ۱۹۹۴ است.

سه بازیکن برزیلی و آرژانتینی در ترکیب "سفیدها"

نتایج اخیر نسل کنونی امارات، سران فوتبال این کشور را به رویکرد گذشته این کشور در تغییر تابعیت برخی از فوتبالیست‌ها بازگردانده است. ظرف مدت یک سال گذشته، دو بازیکن برزیلی و یک بازیکن آرژانتینی شاغل در فوتبال امارات با قبول تابعیت این کشور، برای تیم ملی امارات به میدان می‌روند.

فابیو لیما و کایو کاندو از برزیل و سباستین تاگلیبو از آرژانتین سه بازیکنی هستند که از سال ۲۰۲۰ به این سمت، با تغییر تابعیت، برای امارات به میدان می‌روند. البته سرمربی هلندی در برخی از مسابقات این بازیکنان را نیمکت نشین کرده و چندان از عملکردشان راضی نیست.

عملکرد امارات در ۱۵ بازی اخیر

۴ شکست، سه مساوی و ۸ پیروزی حاصل کار امارات در ۱۵ بازی اخیر خود بوده که عمدتا برای تیم‌های درجه سه آسیا برگزار شده است اما در همین مسابقات هم به مشکل خورده‌اند به طوری که آن‌ها هم مانند ایران برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی تا روز آخر تلاش کردند.

تایلند، ویتنام، ازبکستان و بحرین چهار تیمی هستند که امارات را شکست داده‌اند. از طرفی آن ها برابر عراق، سوریه و لبنان به تساوی رضایت داده‌اند و در دیدار با اندونزی، تاجیکستان، هند، اردن، مالزی، تایلند و ویتنام طعم شیرین پیروزی را تجربه کرده‌اند.

همانطور که از آمار بر می‌آید، امارات چندان تیم سرحال و آماده‌ای در فوتبال آسیا به شمار نمی‌رود و حداقل از قدرت‌های کنونی آسیا مانند ژاپن، ایران، کره‌جنوبی، استرالیا، عربستان و حتی عراق و قطر عقب افتاده است.

نایب قهرمان جهان روی نیمکت امارات

برت فن مارویک در سال ۲۰۱۰ همراه با تیم ملی هلند تا یک قدمی فتح جام جهانی پیش رفت اما از رسیدن به جام طلایی بازماند و تیمش مقابل اسپانیا شکست خورد. این سرمربی صاحب نام در سال‌های اخیر در فوتبال آسیا حضور داشته و ترتیب هدایت عربستان، استرالیا و امارات را بر عهده گرفته است.

او در ۹ بازی اخیر خود با امارات، نتایج خوبی را به جای گذاشته ولی هنوز با رقیب دندان گیری بازی نکرده و عیار تیمش مشخص نشده است. کارنامه او در تیم ملی استرالیا که با شکست های متوالی با این تیم همراه بود، در نهایت باعث اخراجش شد. در عربستان هم چنین سرنوشتی داشت و امیدوار است در امارات بخت با او یار باشد.

امارات در دوره گذار

ترکیب کنونی امارات فاقد بازیکنان بالای ۱۰۰ بازی ملی است. باتجربه ترین بازیکن این تیم ولید عباس با ۹۷ و همینطور علی مبخوت با ۹۴ بازی ملی هستند. در ادامه بازیکنانی با حدود ۵۰ بازی ملی و کمتر دیده می شوند و خبری از اسطوره های سابق فوتبال امارات مانند احمد خلیل و اسماعیل مطر نیست. حتی عمر عبدالدرحمان، بااستعدادترین بازیکن اماراتی سال های اخیر نیز با مصدومیت و افت فنی مواجه شده و جایی در ترکیب تیم ملی کشورش ندارد.

در خط حمله، علی مبخوت با ۷۷ گل ملی دیده می شود که در  ۳۰ سالگی جزو بخت‌های شکستن رکورد آقای گل فوتبال ملی جهان و حداقل رسیدن به باشگاه ۱۰۰ تایی‌های فوتبال است.

همچنین در ترکیب امارات هیچ بازیکن لژیونری دیده نمی‌شود و همه بازیکنان در لیگ باشگاهی این کشور شاغل هستند. بهترین بازیکنان این تیم در تیم‌های الجزیره، الشارجه، الاهلی، الوحده و العین حضور دارند و بخش عمده تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

۱۰ شکست و ۴ مساوی حاصل تلاش امارات جلوی ایران

با این حال، نگاهی به مصاف‌های گذشته ایران و امارات حاکی از یک ناکامی بزرگ برای همسایه جنوبی ایران است. در واقع اماراتی‌ها که در این سال‌ها فوتبالشان پیشرفت محسوسی نسبت به گذشته داشته، هیچ دیداری را با پیروزی مقابل ایران تمام نکرده‌اند.

این دو تیم از سال ۱۹۸۴ تاکنون (۳۷ سال) ۱۴ بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که حاصل آن ۱۰ پیروزی برای ایران و ۴ تساوی بوده و هیچ دیداری با پیروزی امارات تمام نشده است.

جالب‌تر اینکه در ۵ دیدار گذشته، برتری یوزهای ایران پررنگ‌تر هم بوده و تیم‌ملی ۴ پیروزی و فقط یک تساوی را مقابل این تیم به جای گذاشته است.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی