شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۲۰

درمان طبیعی و خانگی درماتیت سبورئیک

درمان طبیعی و خانگی درماتیت سبورئیک
به درمان های طبیعی و خانگی برای درماتیت سبورئیک می پردازیم.

تیتربرتر: آیا می دانید درماتیت سبورئیک یک بیماری پوستی است که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد؟ معمولاً به عنوان کلاه گهواره، شوره سر شناخته می شود که شبیه یک واکنش آلرژیک است. می توانید از داروهای خانگی درماتیت سبورئیک استفاده کنید که به تسکین علائم این بیماری کمک می کند. پوست سر ناحیه ای است که عمدتا در این بیماری پوستی تحت تاثیر قرار می گیرد. با این وجود، گاهی اوقات سایر اعضای بدن نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.

درماتیت سبورئیک باعث ایجاد لکه هایی بر روی پوست شما می شود که دارای قرمزی هستند و پوست نیز پوسته پوسته می شود. این یک بیماری پوستی است که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری عمدتا در مناطقی از پوست رخ می دهد که غدد چربی تولید کننده روغن در آن وجود دارد. اگرچه هیچ درمان دائمی برای این بیماری پوستی وجود ندارد، اما با کمک داروهای خانگی درماتیت سبورئیک، می توانید ناراحتی را تا حد زیادی کاهش دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب
سرکه سیب

تعادل سطح PH پوست شما برای محافظت از پوست شما بسیار ضروری است. این را می توان با استفاده موضعی از سرکه سیب بدست آورد و این یک درمان طبیعی درماتیت سبورئیک سر است. این به کاهش التهاب ناشی از شعله ور شدن کمک می کند و همچنین پوست سر شما را از شر فلس ها خلاص می کند.

عناصر:

دو قاشق سرکه سیب

دو فنجان آب

آماده سازی:

یک کاسه بردارید و همه مواد را در آن مخلوط کنید.

ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید و این محلول را روی پوست سر بمالید و بگذارید چند دقیقه در آنجا بماند.

کاملاً آبکشی کنید.

احتیاط: قبل از استفاده از سرکه سیب، حتما موهای خود را با شامپو بشویید. حتی پس از استفاده، مطمئن شوید که موهای خود را کاملاً آبکشی کرده اید.

لیمو

لیمو
لیمو

آب لیمو از آنجا که دارای مقادیر بالایی فیبر محلول، ترکیبات گیاهی و ویتامین C است، فواید زیادی برای سلامتی دارد و به حذف چربی اضافی از پوست سر کمک می کند، همچنین ذرات شوره سر را با کمک اسید سیتریک از بین می برد. استفاده منظم از آب لیمو به کاهش لکه های شوره ایجاد شده بر روی پوست سر شما کمک می کند. همچنین به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و به دلیل وجود AHA ها به عنوان یک لایه بردار عمل می کند.

عناصر:

دو قاشق آب لیمو

آماده سازی:

دو قاشق آب لیمو تازه را در یک کاسه بریزید.

این آب میوه را با کمک یک پنبه روی پوست سر خود بمالید.

اجازه دهید ده تا 15 دقیقه بماند و آن را با آب گرم بشویید.

سیر

سیر
سیر

سیر یکی از مواد اولیه ای است که به راحتی در هر آشپزخانه ای موجود است و به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای درماتیت سبورئیک پوست سر عمل می کند. این به کاهش التهاب و پوسته پوسته شدن شدید پوست سر کمک می کند زیرا دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است.

عناصر:

سیر: یک حبه

سه قاشق آب

آماده سازی:

دو قاشق آب به سیر خرد شده اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن محتویات، آب را فیلتر کنید.

محلول را با حرارت کم گرم کنید.

مخلوط را یک شب در موهای خود نگه دارید.

ابتدا موهای خود را صبح با آب گرم بشویید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا

خواص ضد التهابی عصاره آلوئه ورا به التیام درماتیت سبورئیک و کاهش علائم ناشی از آن کمک می کند. در طول از بین رفتن این بیماری پوستی ، استفاده موضعی از آلوئه ورا به کنترل قرمزی و خارش کمک می کند.

عناصر:

ژل تازه آلوئه ورا

آماده سازی:

ژل تازه را از آلوئه ورا خارج کنید.

ژل را روی نواحی آسیب دیده پوست سر خود بمالید و بگذارید.

احتیاط: آلوئه ورا ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند. قبل از استفاده از آن بر روی پوست سر یا صورت، یک تست پچ انجام دهید.

مطالب مرتبط:

روغن درخت چای

روغن درخت چای
روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل استفاده از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است. این یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درماتیت سبورئیک روی صورت همراه با پوست سر است. با خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد قارچی آن به مقابله با این بیماری پوستی کمک می کند. فرض کنید می خواهید علائم را مانند تکه های پوسته پوسته درمان کنید. در این صورت، ترکیب روغن درخت چای با روغن حامل راه حل مناسبی است.

عناصر:

دو قاشق روغن نارگیل یا زیتون

هشت قطره روغن درخت چای

آماده سازی:

یک کاسه کوچک بردارید و مواد را در آن مخلوط کنید.

مخلوط را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید همان جا بماند.

احتیاط: روغن درخت چای را مستقیماً روی پوست خود نزنید زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود.

آسپرین

آسپرین
آسپرین

آسپرین یک داروی بدون نسخه است که ثابت کرده است می تواند بیماری های درماتیت سبورئیک را کاهش داده و آنها را به طور طبیعی درمان کند. سالیسیلیک اسید به وفور در این دارو موجود است که با از بین بردن چربی اضافی و کاهش التهاب به عنوان لایه بردار عمل می کند.

عناصر:

دو قرص آسپرین (بدون روکش)

شامپو معمولی

آماده سازی:

قرص های آسپرین را به صورت پودر ریز خرد کنید.

این پودر را به شامپوی معمولی اضافه کنید.

شامپو را روی موهای خود بمالید و بگذارید در موهای شما بماند.

بعد از چند دقیقه شامپو را بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین
جوش شیرین

جوش شیرین یکی از اجزای موجود است که یک درمان خانگی موثر در درمان درماتیت سبورئیک است. این پوسته پوسته شدن ناشی از این شرایط را با خواص ضد قارچی آن کاهش می دهد. همچنین با عمل به عنوان یک لایه بردار کامل ، چربی اضافی و سلول های مرده پوست سر را از بین می برد .

عناصر:

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین

یه کمی آب

آماده سازی:

موهای خود را به درستی آبکشی کنید.

با افزودن مقداری آب به جوش شیرین، یک خمیر یکدست تهیه کنید.

خمیر را به طور یکنواخت روی سر یا ناحیه آسیب دیده بمالید.

پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید.

موهای خود را با آب گرم بشویید.

احتیاط: اگرچه جوش شیرین به طور مؤثر بسیاری از مشکلات پوستی را درمان می کند ، اما استفاده از آن در حد اعتدال توصیه می شود زیرا زیاده روی ممکن است پوست سر شما را خشک کند.

با سیل اطلاعات ارائه شده در این مقاله، یک چیز دقیق این است که با داروهای خانگی درماتیت سبورئیک همراه با یک روال مناسب مراقبت از پوست، می توانید از این وضعیت مراقبت کنید. با این حال، این مشکل پوستی معمولاً به خودی خود حل می شود، با کمک داروهای طبیعی موجود، روند بهبود را تسریع می کند. اگر حتی پس از پیروی از این داروهای خانگی بهبودی مشاهده نکردید، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: صادق رمضانی