دوشنبه, ۰۵ مهر ۱۴۰۰ ۱۸:۰۷

پاکسازی جنگل های فندق لو توسط یاوران طبیعت

پاکسازی جنگل های فندق لو توسط یاوران طبیعت
رئیس کمیته گردشگری هیات ورزشهای همگانی استان اردبیل ؛ به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ حفظ و نگهداشت محیط زیست ، جمعی از یاوران طبیعت و اعضای کمیته گردشگری_ورزشی طی برنامه ای در منطقه جنگلهای فندق لو شهرستان نمین به پاکسازی طبیعت از زباله های غیرقابل بازیافت و مخرب محیط زیست، اقدام نمودند.

به گزارش تیتربرتر؛ الشان هوشمندی ، گفت: محیطزیست به عنوان سرمایه ملی، متعلق به نسل امروز و آینده و امانتی ارزشمند در دستان ما است که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ سازی و آموزش در این مسیر ضروری است.

هوشمندی، یکی از راهکارهای موثر در صیانت از سرمایه های محیط زیستی را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: برای نجات و حفظ محیط زیست از تهدیدات گوناگون باید فرهنگ توجه به اهمیت و ارزش محیط زیست سالم بین آحاد مردم ایجاد و تقویت شود.

وی، با اشاره به اینکه طبیعت استان اردبیل به دلیل  هوای مطبوع و وجود گونه های گیاهی مختلف همواره مورد توجه گردشگران است، افزود: برای حفظ و نگهداشت این میراث ارزشمند باید با اقدامات اینچنینی فرهنگ سازی لازم انجام شود.

رییس کمیته گردشگری ورزشی  اشاره کرد شاید هیچ یک از ما ندانیم با رها کردن زباله ها در طبیعت، ناخواسته چه بلایی بر سر محیط زیست می آوریم. بعضی از زباله ها آرام آرام در طبیعت تجزیه می شوند، بعضی دیگر نه تنها تجزیه نمی شوند، اثرات مخربی هم به طبیعت وارد می نمایند.

برای نجات طبیعت باید تا دیر نشده هرکس از خودش آغاز کند! چراکه نجات محیط زیست، نجات انسان است و طبیعت زباله دان ما نیست.

وی در پایان  با اهدای لوح و جوایزی از حاضرین در برنامه قدردانی نمود.  

خبرنگار ناصر غلامی هوجقان