شنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۰

واکنش نویسندگان سریال همسایه به سانسور برخی قسمت ها

واکنش نویسندگان سریال همسایه به سانسور برخی قسمت ها
نویسندگان سریال همسایه به سانسور برخی قسمت ها سریال واکنش تندی نشان دادند.

به گزارش تیتربرتر؛ نویسندگان سریال در حال پخش «هم سایه»، نسبت به آنچه سانسورهای بی رویه فیلمنامه این مجموعه در تلویزیون عنوان می‌کنند، واکنش نشان دادند.

عکس العمل نویسندگان سریال همسایه های به سانسور سریال

عکس العمل نویسندگان سریال همسایه های به سانسور سریال
عکس العمل نویسندگان سریال همسایه های به سانسور سریال

 

این شب ها سریال «هم سایه» در حالی با موضوع مهاجران افغانستان از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود که نویسندگان این مجموعه نسبت به سانسورهای بی رویه قصه شان انتقاد کرده اند.

تهمینه بهرام، یکی از نویسندگان سریال «هم سایه» در این زمینه نوشته است:

«انسان بدون شعر و قصه، موجود بیچاره ای است. در این روزهای اندوهگین که آوار تلخی ها هر روز بیش از گذشته بر سرمان می ریزد، به قصه ها پناه می بریم. توی قصه ها هنوز معجزه می شود. لیلی به دلدادگی مجنون رسوایی را به جان می‌خرد و فرهاد برای شیرین، کوه می کند و چقدر این روزها به شنیدن و دیدن عاشقانه ها نیاز داریم، گویی بی عشق، تاب تحمل این همه تلخی نیست. دریغ و افسوس که عشق را هم از قصه هایمان پاک می کنند. متاسفم که این شب ها، عاشقانه ای که نزدیک دو سال برایش زحمت کشیدم پاره پاره و مثله شده به دستتان می رسد.»

همچنین ارسلان امیری، دیگر نویسنده سریال در حال پخش «هم سایه» در انتقاد به تغییر قصه سریال نوشت:

«سریالی در تلویزیون در حال پخش است، به نویسندگی تهمینه بهرام و ارسلان امیری که پس از اصلاحات بسیار زیاد، در مرحله نگارش فیلمنامه به تولید و نمایش رسید. به احترام کار حرفه ای و تهیه‌کننده خوشنام پذیرفتیم که همکاری ادامه داشته باشد، شاید در اجرا دست کم کار آبرومندی شود، اکنون در هنگام نمایش، حذف ها و سانسور ها چنان ... شده که علاوه بر متن به تلاش های گروه تهیه و تولید و بازیگران خوب این سریال هم لطمه زده است. جناب تلویزیون شما یک ملودرام عاشقانه ی بسیار بسیار محافظه کارانه که در چارچوب قوانین خودتان ساخته شده را هم تاب نیاوردید و پس از ساخت هم دارید قلع و قمعش می کنید. داستانی که پس از بارها حذف و سانسور ساخته شده را باز هم بی اعتبار و حتی تحریف می کنید! طبق عقایدی که خودتان لاف آن را می‌زنید، این کار شما مصداق دستبرد و تحریف است و ... !»

مطالب مرتبط:

بازیگران سریال هم سایه

بازیگران سریال هم سایه
بازیگران سریال هم سایه

 

پیام دهکردی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، فرید سجادی حسینی، مائده طهماسبی،  آزاده سیفی، امیراحمد قزوینی، محیا دهقانی، شیدا خلیق، مهران رجبی، مریم کاظمی، جلال فاطمی، رویا جاویدنیا، ناصر سجادی حسینی، شیرین ضابطیان و … از جمله بازیگران مجموعه تلویزیونی «هم سایه» هستند.

سایر عوامل سریال هم سایه

برخی از عوامل تولید سریال همسایه عبارتند از:

کارگردان: محمد حسین غضنفری

تهیه کننده: علی پورکیانی

فیلمنامه: تهمینه بهرام علیان و ارسلان امیری

عکاس: آرمین کریمی

خلاصه سریال هم سایه

این سریال یک ملودرام عاشقانه است که سعی می کند از زندگی و دغدغه های مهاجرین افغانستان در ایران و همزیستی دو ملت صحبت کند !

در این مجموعه همه چیز در بستر خانواه و عشق و دوری از رفتارهای ناسیونالیستی و نژاد پرستانه اتفاق می افتد.

بیوگرافی کوتاهی از سایر بازیگران سریال هم سایه

 شیدا خلیق

شیدا خلیق متولد 5 خرداد 1372 در تهران ، لیسانس طراحی صحنه دارد که با تشویق مادرش «ناهید مسلمی» (بازیگر) از 13 سالگی با تئاتر شروع بکار کرد.

در سال 1388 که 16 ساله بود در فیلم «دختران» بازی کرد و با سریال «گلشیفه» در شبکه خانگی به شهرت رسید.

محیا دهقانی متولد 24 دی 1370 در تهران ، تحصیلکرده رشته ادبیات نمایشی می باشد که سال 1391 از کلاس بازیگری وارد سریال «قهر و آشتی» شد

بازی در سینما را سال 1391 با فیلم «شیار 143» تجربه کرد و فیلم ماجرای نیمروز هم حضور داشت

ناصر سجادی

ناصر سجادی [حسینی] متولد 29 مرداد 1356 در اهواز پسر بازیگر «فرید سجادی حسینی» است که بعنوان عکاس و مستندساز از پشت صحنه فعالیت اش را شروع کرد.

او با فیلم «ایتالیا ایتالیا» در سال 1395 دیده شد و با سریال «لحظه گرگ و میش» سال 1397 بازی در تلویزیون را هم تجربه کرد.

آزاده سیفی

آزاده سیفی متولد 1368 در مشهد ، تحصلکرده رشته مهندسی عمران است که اولین بار سال 1393 با سریال «پرده نشین» بهروز شعیبی جلوی دوربین رفت.

او که هنوز مجرد است در زمینه ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته و در تئاتر هم حضور دارد.

مجید مظفری متولد 22 بهمن 1329 در تهران ، تحصیلکرده نصف و نیمه بازیگری از دانشگاه «ونس» پاریس می باشد که از سال 1347 وارد عرصه تئاتر شد.

سال 1349 با فیلم «پایان تاریکی» جلوی دوربین رفت و از ازدواجش صاحب دختر بنام نیکی می باشد که بازیگر است و همسرش هم سال 1384 فوت کردند

تیتراژ سریال هم‌سایه 

در آستانه پخش اولین قسمت سریال «هم‌سایه» به کارگردانی محمدحسین غضنفری و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی ترانه تیتراژ پایانی این سریال تولید و آماده پخش شد. 

ترانه تیتراژ پایانی این سریال با صدای مصطفی راغب، آهنگسازی کورش فولادی با شعری از مریم قاضی و تنظیم نوید اسکندر ساخته شده است.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی