جمعه, ۰۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۵

ساعت بازی فوتبال تیم ملی بانوان ایران و اردن در جام ملتهای آسیا 2022

ساعت بازی فوتبال تیم ملی بانوان ایران و اردن در جام ملتهای آسیا 2022
زمان بازی فوتبال بانوان با اردن در مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2022 مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای زمان و مکان رقابت های جام ملتهای فوتبال بانوان آسیا درگروه  Gرا اعلام کرد.

زمان بازی تیم ملی بانوان ایران و اردن

زمان بازی تیم ملی بانوان ایران و اردن
زمان بازی تیم ملی بانوان ایران و اردن

برنامه زمانبندی مسابقات در این گروه به شرح زیر است:

یکشنبه 28 شهریور(19 سپتامبر )- ساعت 15 به وقت محلی- استادیوم بنیادکار تاشکند

بنگلادش- اردن

سه شنبه 30 شهریور(22 سپتامبر)- ساعت 15 به وقت محلی- استادیوم بنیادکار تاشکند

ایران- بنگلادش

شنبه 3 مهر(28 سپتامبر) - ساعت 15 به وقت محلی- استادیوم بنیادکار تاشکند

اردن- ایران

 *بازی فوتبال بانوان ایران با اردن در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳:۳۰ در روز ۳ مهر ۱۴۰۰ برگزار می شود.

برد مقابل اردن اهمیت زیادی دارد 

برد مقابل اردن اهمیت زیادی دارد 
برد مقابل اردن اهمیت زیادی دارد 

بیان محمودی، مربی فوتبال، درباره عملکرد تیم ‌ملی کشورمان در دیدار مقابل بنگلادش اظهار کرد: تیم ایران بازی بسیار خوبی را انجام داد و البته خیلی زود هم به گل رسید که این مورد بسیار انگیزه بخش بود برای ادامه بازی، خوشبختانه برنده بازی ما بودیم همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود. در کل تیم بسیار زحمت کشید و تلاش کرد و در نهایت یک پیروزی ارزشمند را به دست آورد.

او اضافه کرد: بنگلادش تیم مطرح و بزرگی برای ما نبود، رنک این تیم در رده‌بندی فیفا پائین‌تر از ماست در واقع ما جایگاه بهتری داریم اما به هر جهت برای بازی با اردن که اهمیت بالایی دارد نیاز به این برد داشتیم که محقق شد به تیم خسته نباشید می‌گویم.‌ بازی با اردن سخت و مهم است و این دیدار است که عیار تیم را مشخص می‌کند. در این مدت فدراسیون نگاه و توجه خوبی به بانوان داشته امکاناتی که در نظر گرفته در تاریخ فوتبال بانوان ایران کم ‌نظیر است. امیدوارم در پایان هم شاهد موفقیت تیم باشیم.

محمودی در پایان در خصوص کادر فنی تیم ملی گفت: خیلی دوست ندارم که در این رابطه نظری بدهم، ایراندوست از مربیان خوب ایران است امیدوارم نتایج خوبی را هم در کنار تیم‌ ملی ایران به دست بیاورد.

جزئیات بازی ایران و بنگلادش بانوان

جزئیات بازی ایران و بنگلادش بانوان
جزئیات بازی ایران و بنگلادش بانوان

ایران در این دیدار خیلی زود به گل رسید؛ در دقیقه ۴ نزدیک به محوطه جریمه بنگلادش ضربه آزاد به دست آمد که با ارسال دقیق سمانه چهکندی و ضربه سر ملیکا متولی ایران به گل رسید. سمانه چهکندی در دقیقه ۱۴ بازی ضربه کرنر را ارسال کرد و گلنوش خسروی گل دوم را به ثمر رساند. بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم ملی در این دیدار در دقیقه ۳۱ پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را تبدیل به گل کرد.

هاجر دباغی با پاس نگین زندی گل چهارم ایران را در دقیقه ۵۵ به ثمر رساند. ۵ دقیقه بعد بهناز طاهرخانی باز هم از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و حساب کار ۵ بر صفر شد که در نهایت مسابقه با همین نتیجه هم به پایان رسید.

در گروه G مقدماتی جام ملت‌ها تیم‌های ایران، اردن و بنگلاش حضور دارند که تنها یک تیم راهی مرحله اصلی می‌شود. با این نتیجه، تیم‌های ایران و اردن هر دو با ۳ امتیاز و تفاضل گل ۵ در شرایط برابری قرار دارند و سوم مهر مقابل هم قرار می‌گیرند. هر کدام از این دو تیم‌ برنده شود به مرحله اصلی جام ملت‌ها صعود می‌کند.

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، ملیکا متولی، ثنا صادقی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی و نگین زندی ترکیب تیم ایران مقابل بنگلادش بود.

مطالب مرتبط:

پیگیری تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان در تاشکند 

پیگیری تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان در تاشکند 
پیگیری تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان در تاشکند 

تمرین ریکاوری ملی‌پوشان فوتبال بانوان ایران پس از دیدار مقابل بنگلادش، بعدازظهر امروز (پنجشنبه اول مهرماه) از ساعت 15 به وقت محلی به مدت 90 دقیقه در زمین شماره سه ورزشگاه بنیادکار تاشکند برگزار شد.

در این تمرین بازیکنان ابتدا به نرم‌دوی پرداختند. سپس حفظ توپ و شوت زنی از دیگر تمریناتی بود که ملی پوشان زیر نظر مریم ایراندوست برگزار کردند.

بازیکنان اصلی که در بازی مقابل بنگلادش در ترکیب حضور داشتند، زیر نظر سمیه شهبازی تمرینات ریکاوری را انجام دادند.

شنبه سختی در انظار بانوان تیم ملی فوتبال ایران

در گروه Gمقدماتی جام ملت‌ها، تیم‌های ایران، اردن و بنگلاش حضور دارند که فقط یک تیم راهی مرحله اصلی می‌شود. تیم‌های ایران و اردن هر دو با ۳ امتیاز و تفاضل گل ۵ در شرایط برابری قرار دارند. حالا ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران برای سرگروهی در گروه G و صعود به جام ملت‌های آسیا‌۲۰۲۲ هند، محکوم به پیروزی مقابل اردن هستند و نتیجه‌ای جز پیروزی، صدرنشینی و صعود اردن به جام ملت‌ها را رقم خواهد زد.

درخشش ملی‌پوش مشهدی

سمانه چهکندی، ملی‌پوش باتجربه مشهد، نقش تأثیرگذاری در این پیروزی و گل‌های زده داشت. او مهندس تیم ملی است و با پاس‌های گل دقیق خود همیشه کمک بزرگی برای تیم ملی بوده است. او در این بازی نیز روی ۳ گل تأثیر مستقیم داشت. هنوز ۴ دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که روی ارسال ضربه ایستگاهی به‌دست‌آمده از سمت چپ دروازه بنگلادش توسط سمانه چهکندی، ملیکا متولی با ضربه سر دقیق توانست دروازه بنگلادش را خیلی زود باز کند.

در دقیقه‌۱۳ دوباره سمانه چهکندی با ارسال کرنر از سمت راست، گلنوش خسروی، مدافع پیش‌تاخته تیم ملی، را در موقعیت گل‌زنی قرار داد و ضربه سر او پس از برخورد به مدافع بنگلادش وارد دروازه این تیم شد. در گل پنجم نیز که دقیقه‌۶۰ به ثمر رسید، پس از دفع ناقص توپ روی ارسال کرنر سمانه چهکندی، چهکندی مجددا اقدام به سانتر کرد که توپ ارسالی او به دست مدافع بنگلادش برخورد کرد و داور اعلام پنالتی کرد. این پنالتی هم توسط بهناز طاهرخانی نواخته شد و ضربه او به‌سمت راست دروازه بنگلادش رفت و گل پنجم به ثمر رسید.

گل‌های دیگر در دقیقه‌ ۳۰ و ۵۵ به ثمر رسید. ضربه آرنج چاکما، دروازه‌بان بنگلادش، به هاجر دباغی، مهاجم ایران، در جدال هوایی باعث اعلام پنالتی ازسوی داور شد که ضربه پنالتی را بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران، به وسط دروازه زد و گل سوم را این‌گونه به ثمر رساند. در گل چهارم، روی پرسینگ عالی ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران و توپ‌گیری نگین زندی، زندی توپ را به دباغی رساند و هاجر دباغی با یک شلیک تماشایی توپ را به زیر طاق دروازه بنگلادش چسباند و چهارمین گل تیم ملی فوتبال زنان را رقم زد.

دقیقه‌۹۰+۱ شلیک تماشایی زهرا قنبری از فاصله سی‌متری دروازه با واکنش عالی دروازه‌بان بنگلادش همراه شد و توپ راهی به دروازه پیدا نکرد و به کرنر رفت. اگر این گل به ثمر می‌رسید، روز شنبه ملی‌پوشان کمی با خیال راحت‌تر به میدان می‌رفتند؛ زیرا در آن صورت تساوی هم می‌توانست آن‌ها را به مرحله بعد برساند.

صحبت های ماجدی برای تیم ملی بانوان ایران

صحبت های ماجدی برای تیم ملی بانوان ایران
صحبت های ماجدی برای تیم ملی بانوان ایران

میرشاد ماجدی، رییس کمیته جوانان در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال بانوان برابر بنگلادش گفت: پیروزی ملی پوشان برابر تیم بنگلادش را تبریک می کویم و امیدوارم در بازی پیش رو برابر اردن نیز موفق باشند.

وی گفت: خوشبختانه عمکلردشان در این دیدار مطلوب بوده و بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. اما دیدار برابر اردن بسیار متفاوت تر از بازی مقابل بنگلادش است. در واقع با تجربه و هماهنگی که بازیکنان در دیدار روز گذشته ( مقابل بنگلادش) به دست آوردند، می توانند با تمرکز بالا و نکات کادر فنی، مقابل اردن با دقت و هوش بالا به رقابت بپردازند. عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان گفت: مدتها بود تمرین تیم ملی فوتبال بانوان پیگیری نمی شد اما حدود 7 ماه است که این تیم تمرینات و فعالیتهای خود را از سر گرفته و توانسته اردوهای تدارکاتی و چند بازی دوستانه بین المللی را پشت سر بگذارد. ملی پوشان باید به عنوان فوتبالیست حرفه ای یاد بگیرند که بازی مقابل بنگلادش به اتمام رسیده و به تاریخ پیوسته است و تمام تمرکز خود را در بازی مقابل اردن که بسیار حساس است بگذارند. با انگیزه، تلاشی و درایتی که از دختران تیم ملی فوتبال ایران سراغ دارم، منتظر نتایج مطلوب از این تیم هستیم. تمام تفکر فدراسیون این است که بانوان در میادین بین المللی حضور داشته باشند و این امر برای فدراسیون فوتبال کافی است.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده