پنج شنبه, ۰۱ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۲۸

قیمت بیت کوین در 1 مهر 1400/ عرضه اولیه در رمزارزها چیست؟

قیمت بیت کوین در 1 مهر 1400/ عرضه اولیه در رمزارزها چیست؟
قیمت انواع ارز‌های شاخص دیجیتالی امروز در روند معاملات در بازار‌های تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۲۵.۰۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۲۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۴۳,۸۲۸ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۸,۰۹۵ تومان معادل ۱,۲۳۱,۳۴۸,۶۷۶ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳۷.۴۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۳.۹۳% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰(14 April 2021) معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۳۲.۴۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۸۲ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. 

قیمت ارزهای دیجیتال در 1 مهر 1400

قیمت ارزهای دیجیتال در 1 مهر 1400
قیمت ارزهای دیجیتال در 1 مهر 1400

بیت کوین (BTC) در سطح بالای ۴۰,۰۰۰، دلار قرار دارد که می‌تواند عقب نشینی را تثبیت کرده و خریداران کوتاه مدت را به بازگشت ترغیب کند. اما با توجه به مقاومت قوی در حدود قیمت  ۴۷,۰۰۰ -۵۰,۰۰۰ دلار، به نظر می‌رسد حرکت صعودی محدود خواهد بود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بیشترین فروش را از ۲۰ جولای داشته است، که قبل از افزایش ۶۰ درصدی فشار کوتاه از سطح حمایت ۳۰,۰۰۰ دلاری بود.

با این حال، در نمودار هفتگی، RSI خنثی است و نشان می‌دهد قیمت‌ها می‌توانند برای چند روز دیگر تثبیت شوند.

در حال حاضر، BTC در میانگین متحرک ۱۰۰ روزه خود در حدود ۴۰,۰۰۰ دلار پشتیبانی پیدا کرد  و اگر خراب شود، حمایت پایین‌تر در حدود ۳۷۵۰۰ دلار دیده می‌شود، که متوسط محدوده قیمت چهار ماهه است.

گفتنی است، بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌ چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۲۴.۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۱۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۶۵.۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۷۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۱.۸۶ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۵۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

بازار ها و تیپرینگ فدرال رزرو

بازار ها و تیپرینگ فدرال رزرو
بازار ها و تیپرینگ فدرال رزرو

فدرال رزرو روز چهارشنبه راه خود را برای کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه خود در ماه نوامبر باز کرد، و نه نفر از 18 سیاست گذار بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کردند نرخ بهره در سال 2022 افزایش یابد.

اگرچه بسیاری انتظار داشتند که بانک مرکزی قبل از پایان سال شروع به افزایش نرخ بهره کند ، اما برخی از سرمایه گذاران می گویند که پیش بینی افزایش نرخ بهره ممکن است نگرانی هایی را  ایجاد کند. به طور بالقوه در مورد سهام و سایر دارایی های نسبتاً ریسک پذیری کمتر است.

ارزش سهام پس از بیانیه فدرال رزرو همچنان ثابت ماند در بازارهای اوراق خزانه داری ، شکاف بین نرخ بازدهی پنج ساله و اوراق قرضه 30 ساله پس از بیانیه سیاست فدرال رزرو به پایین ترین سطح از ژوئیه 2020 رسید. 

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) روز چهارشنبه در پایان نشست دو روزه مورد انتظار فدرال رزرو گفت که تعدیل سرعت خرید دارایی ماهانه 120 میلیارد دلاری فدرال رزرو را آغاز می کند. 

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز در این باره توضیح داد که  ممکن است تا اواسط سال 2022 ، سرعت خرید  ماهانه 120 میلیارد دلار اوراق را کاهش دهد از این سیاست به عنوان تیپرینگ یاد می شود.

بانک‌های مرکزی در بحران‌های اقتصادی بزرگ، شروع به سیاست‌های انبساطی از طریق تزریق مستقیم پول به بازار می‌کنند. این تزریق پول از طریق سیاستی بنام تسهیل مقداری (QE) صورت می‌گیرد، در این سیاست، اوراق قرضه خزانه‌داری و شرکتی مستقیما توسط بانک مرکزی خریداری می‌شود و پول بیشتری وارد زنجیره اقتصاد می‌شود. اما پس از مدتی که اقتصاد رونق می‌گیرد و روال اقتصاد کم‌کم به شرایط عادی نزدیک می‌شود، بانک مرکزی نیز حجم سیاست‌های انبساطی خود را کمتر کرده و شروع به کاهش حجم خرید ماهیانه اوراق می‌کند، به این اقدام تیپرینگ  (Tapering) می‌گویند که به فارسی می‌توان آن را  «کاهش سرعت خرید دارایی»  نامید. تیپرینک در لغت یعنی کم کردن اما در اقتصاد، به زمانی می‌گویند که بانک مرکزی شروع به خرید کمتر اوراق کند.

برخی تحلیل گران درباره زمان انجام تیپرینگ فدرال رزرو نگاه متفاوتی دارند. مارک زندی اقتصاددان با اشاره به مساله سقف بدهی دولت آمریکا و منازعه سنا و دولت گفت: در کنار موضع پولی فدرال رزرو ، مسائل مالی مانند دولت آمریکا با تعطیلی و محدودیت بدهی خزانه داری آمریکارا نیز باید مد نظر قرار داد.

زندی به خبرگزاری آناتولو گفت: "کنگره 30 سپتامبر مهلت دارد تا اعتبار دولت منقضی شده برای سال مالی 2022 را که از 1 اکتبر آغاز می شود ، تمدید کند. عدم انجام این کار منجر به تعطیلی دولت می شود."

او اضافه کرد:"سپس محدودیت بدهی خزانه داری وجود دارد که در 1 اوت سال جاری بازگردانده شد. خزانه داری که نمی تواند وام بیشتری بگیرد ، از نقدینگی موجود برای پرداخت صورت حساب های خود استفاده می کند ، اما تا اواسط تا اواخر اکتبر این وجوه به پایان می رسد " او تصور می کند فدرال رزرو به آرامی سیاست های حمایتی خود را ادامه دهد.

اما رایان شیرین، اقتصاددان برجسته آمریکایی  ممکن است فدرال رزرو سیاست تیپرینگ را در ماه نوامبر به طور رسمی اعلام کند و اولین کاهش ممکن است در ماه دسامبر رخ دهد.

وی توضیح داد که اولین کاهش خرید ممکن است در ماه دسامبر رخ دهد  میزان  کاهش 15 میلیارد دلار برآورد می شود که حدود  10 میلیارد دلار از اوراق خزانه داری و 5 میلیارد دلار اوراق بهادار با وام مسکن خواهد بود.

مطالب مرتبط:

خطر کلاهبرداری

همانطور که سال ۲۰۱۷ از عرضه‌های اولیه استقبال شد برخی از کلاهبرداران رمزارزها ارزهای متقلبانه منتشر کردند و فقدان مقررات در بازار باعث شد برخی از فعالان بازار رمزارزها دچار زیان شوند.

حتی در برخی موارد افراد معروف، پروژه‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کردند و برای همین است که می‌گویند در بازار کریپتوکارنسی نباید به کسی اعتماد کرد.

این مقاله به شما توصیه می‌کند قبل از سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه رمزارزها این سئوالات را از خودتان بپرسید. آیا کاغذ سفید ارز دیجیتال همه چیز را در برمی‌گیرد؟ آیا تیم پشتیبانی این پروژه معتبر است؟ آیا تیم پشتیبانی برنامه‌ای برای پیشرفت توکن دارد؟

موضع کمسیون بورس به عرضه ارزهای دیجیتال 

موضع کمسیون بورس به عرضه ارزهای دیجیتال
موضع کمسیون بورس به عرضه ارزهای دیجیتال

کمسیون بورس ایالات متحده آمریکا نسبت به عرضه اولیه رمزارزها صرف نظر از قانونی یا غیرقانونی بودن دید تیره‌ای دارد.

مثلا پلتفرم تلگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که حدود ۱/۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ برای عرضه اولیه ارز دیجیتال خود جمع‌آوری کرد اما سال گذشته کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این شرکت را متهم به تخطی از قوانین اوراق بهادار فدرال کرد.

تلگرام به دلیل اینکه فروش توکن را در کمسیون بورس و اوراق بهادار ثبت نکرده به ۱۸/۵ میلیون دلار جریمه و و بازگرداندن سرمایه مردم محکوم شد.

عرضه اولیه در رمزارزها چگونه است؟

عرضه اولیه در رمزارزها چگونه است؟
عرضه اولیه در رمزارزها چگونه است؟

عرضه اولیه ارزهای دیجیتال (ico) یک روش تامین سرمایه برای پروژه‌های بلاکچین است و برای تامین هزینه‌های ایجاد یک ارز جدید از این روش استفاده می‌شود.

عرضه اولیه در بازار رمزارزها در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رونق داشت اما این روزها روش‌های محبوب‌تری برای ارائه توکن‌های جدید استفاده می‌شوند.

در نگاه اول عرضه اولیه رمزارزها تفاوت چندانی با عرضه اولیه سهام عمومی شرکت‌ها در بورس ندارد اما تفاوت اساسی این دو عرضه اولیه در وابستگی آن‌ها است.

عرضه اولیه عمومی شرکت‌ها توسط کمسیون بورس و اوراق بهادار تنظیم می‌شود اما عرضه اولیه رمزارزها مستقل است و در اکثر مواقع قوانین دست و پا گیر کمسیون بورس را نقض می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو عرضه اولیه این است که با خرید ارز دیجیتال شما صاحب سهام شرکت نمی‌شوید.

اولین قدم برای عرضه اولیه کریپتو در بازار رمزارزها طراحی مدل تجاری و بررسی نحوه استفاده از فناوری بلاکچین است. برخی از استارتاپ‌ها از عرضه اولیه توکن به منظور جذب سرمایه برای اجرای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.

پروژه‌هایی که عرضه اولیه موفق دارند باید ارز دیجیتال خود را در صرافی‌های رمزارز لیست کنند.

عرضه اولیه در رمزارزها اینگونه است که یک شرکت بعد از انتشار کاغذ سفید به توکن خو را به خریداران با قیمت مشخص می‌فروشد و این توکن باید در موعد مشخص شده در کاغذ سفید بازگشایی و شروع به فعالیت کند.

اصولا قیمت توکن در عرضه اولیه پایین‌تر از حد واقعی آن است و همین موضوع باعث می‌شود عرضه اولیه رمزارزهای معتبر برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند: