پنج شنبه, ۰۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۸:۵۶

بهترین خودروی آفرود در سال 2021 

بهترین خودروی آفرود در سال 2021 
به معرفی بهترین خودروهای آفرودینگ در جهان می پردازیم.

تیتربرتر: به دلیل همه گیری کووید 19، آفرود همچنان محبوبیت شگفت انگیزی دارد و خودروسازان با ارائه طیف وسیعی از آفرودرهای توانمند به افزایش محبوبیت واکنش نشان داده اند. خواه SUV مجلل باشد یا وانت جمع و جور، امروزه هزاران خودروی آفرود خوب برای انتخاب وجود دارد. 

جیپ رانگلر روبیکون

جیپ رانگلر روبیکون
جیپ رانگلر روبیکون

تا زمانی که فورد برونکو را به دست مصرف کنندگان نگذارد یا ما شاهد مقایسه مستقیم رو در رو نباشیم، جیپ رانگلر پادشاه قلعه است. اگر بهترین ها را از بهترین ها می خواهید، به تریم روبیکون نگاه کنید. در حالی که هر Wrangler می تواند آفرود باشد، روبیکون قادرترین است. با محورهای جلو و عقب دانا 44، لاستیک های 33 اینچی همه جانبه، ریل های سنگی، سپرهای فولادی، نسبت دنده 4: 1 و دیفرانسیل قفل الکترونیکی، روبیکون Wrangler است که برای آفرود جدی آماده می شود.

تویوتا 4 رانر TRD Pro

تویوتا 4 رانر TRD Pro
تویوتا 4 رانر TRD Pro

تویوتا 4 رانر قدیمی است اما خوب است. V6 SUV ممکن است قدیمی و گیربکس پنج سرعته اتوماتیک آن قدیمی باشد، اما اگر به دنبال خارج شدن از جاده هستید، انجام کارهای قدیمی به شما کمک می کند. در حالی که پیشرانه، پلتفرم و طراحی 4Runner ممکن است عتیقه باشد، بقیه موارد مدرن هستند. TRD Pro دارای شوک های 2.5 اینچی Fox با تنظیم TRD، فنرهای TRD، صفحات سرسخت ضخیم و لاستیک های تمام زمین Nitto است. شما همچنین یک دیفرانسیل قفل الکترونیکی عقب و سیستم انتخاب چند زمینی تویوتا دریافت می کنید.

در حالی که 4Runner TRD Pro بیشترین آفرود را در خط 4Runner دارد، TRD Off-Road ارزان تر با ترفند سیستم تعلیق دینامیکی کینتیک (KDSS) تویوتا در دسترس است که می تواند تثبیت کننده های جلو و عقب را برای بهبود آفرود خارج کند. به

Ford Ranger Off-Road Package 3

Ford Ranger Off-Road Package 3
Ford Ranger Off-Road Package 3

در حالی که بازارهای دیگر فورد رنجر رپتور را دریافت می کنند، آمریکا حداقل در حال حاضر نمی گیرد. این ممکن است در آینده تغییر کند، اما در حال حاضر، فورد سه بسته آفرود برای Ford Ranger ارائه می دهد. سه سطح عملکرد فورد از نظر قابلیت از jalapeño تا habanero متغیر هستند.

برای رنجر فعلی، Ford Performance Level 3 قوی ترین است. این ویژگی های دو بسته دیگر را ترکیب کرده و چند ویژگی منحصر به فرد را اضافه می کند. سیستم تعلیق خارج از جاده، شوک های فوکس تنظیم شده توسط فورد، قلاب یدک کش، لاستیک های خارج از جاده، میله سبک 40 اینچی، سپر جلو با قابلیت وینچ ARB و سیستم اگزوز اسپورت همگی در آن گنجانده شده است. توربوشارژ 2.3 لیتری چهار سیلندر Ranger نیز عملکرد را افزایش می دهد و 315 اسب بخار قدرت و 370 پوند فوت گشتاور تولید می کند.

مرسدس بنز کلاس G

مرسدس بنز کلاس G
مرسدس بنز کلاس G

قبل از اینکه مرسدس بنز G کلاس برای افراد مشهور ضروری باشد، SUV ناهموار به عنوان یک وسیله نظامی توانمند زندگی خود را آغاز کرد. در حالی که G-Class به تدریج لوکس تر و مجلل تر شده است، اما در قلب خود همچنان یک آفرودر قوی است. ممکن است SUV های کلاس G را در Starbucks قرار دهید، اما با یک جعبه دنده دو سرعته، سه دیفرانسیل قفل و حالت G برای مدل های غیر AMG که سیستم انتقال قدرت، کنترل کشش و سیستم های کنترل پایداری را تغییر می دهد، G- کلاس بسیار توانمند است موتور V8 به طرز عجیبی و قدرتمند G-Class را به هم بزنید و یک دستور عالی برای ماجراجویی تهیه کرده اید.

تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز
تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز یک نماد است. از دهه 1950، تویوتا لندکروز وسیله ای بود که هدف آن رفتن به هر نقطه و انجام هر کاری بود. مطمئناً لندکروز جدید بسیار لوکس تر از همیشه است، اما هنوز هم در خارج از جاده بسیار توانمند است. امروزه، Land Cruiser از فناوری بیشتری استفاده می کند، اما این برای دوره مشابه است. این SUV دارای یک مانیتور چند زمینی با تکنولوژی بالا است که انواع زوایای خارج از خودرو را فراهم می کند. سیستم فوق العاده KDSS تویوتا، دیفرانسیل لغزش محدود، کنترل خزنده و کمک به گردش در خارج از جاده نیز شامل لندکروز است.

مطالب مرتبط:

فورد F-150 Raptor

فورد F-150 Raptor
فورد F-150 Raptor

در حالی که اکثر وسایل نقلیه آفرود در این لیست همه در مورد برخورد با مسیرهای پیاده روی هستند، F-150 Raptor بیشتر علاقه مند به آفرود با سرعت بالا است. به همین دلیل است که با موتور V6 دوگانه توربوشارژ 450 اسب بخاری و دامپرهای Fox Racing ارائه می شود که 13 اینچ را در جلو و 13.9 اینچ را در عقب ارائه می دهند. Raptor همچنین دارای یک حالت Baja است که به آن کمک می کند سرعت های بیهوده ای بیابانی را در بیابان بزند و در هنگام پرش به اوج خود برسد. مالکان همچنین می توانند با حالت های Rock Crawl و Mud/Sand بازی کنند تا با انواع مختلف زمین برخورد کنند.

تویوتا تاکوما TRD Pro

تویوتا تاکوما TRD Pro
تویوتا تاکوما TRD Pro

در سال 2019، تویوتا با اضافه کردن شوک های Fox Racing به مجموعه آفرودرهای TRD Pro ارتقا چشمگیری داد. ضربات داخلی بای پس با فشرده شدن سیستم تعلیق به تدریج سفت تر می شوند و عملکرد بهتر خارج از جاده را بدون تأثیر منفی بر راحتی روزانه ارائه می دهند. در پشت، شوک های Tacoma TRD Pro دارای مخازن نفتی از راه دور هستند تا از زمین های بسیار بد عبور کنند. سیستم انتخاب چند حالته چند حالته تویوتا استاندارد است و همه نوع تنظیمات را تغییر می دهد تا اطمینان حاصل شود که پیکاپ همیشه در دست دارد.

لندرور دیفندر

لندرور دیفندر
لندرور دیفندر

پلاک لندروور دیفندر برای مدل 2020، دوباره زنده شده است و یکی از توانمندترین آفرودرها را که تا به حال در یک خودروی لوکس مدرن تصور شده بود، بازگردانده است. در حالی که ممکن است Defender دارای بدنه روی قاب یا محورهای محکم نباشد، SUV هنوز می تواند به هر جایی برود و هر کاری انجام دهد. با حداکثر فاصله 11.5 اینچی از سطح زمین، دیفندر می تواند 35.4 اینچ آب را از بین ببرد و دارای حالت Wade Sensing Drive است تا مطمئن شود آسیب نبیند. از دیگر ویژگی های فناوری پیشرفته می توان به All-Terrain Progress Control و ClearSight Ground View اشاره کرد که مانند کروز کنترل برای خارج از جاده است و شامل پخش زنده تصاویر در جلوی Defender می شود. البته ، لندرور مجموعه ای از بسته های جانبی را برای توانایی بیشتر SUV ارائه می دهد.

جیپ گلادیاتور روبیکون/موهاوه

جیپ گلادیاتور روبیکون
جیپ گلادیاتور روبیکون

جیپ با ارائه هیچ چیزی جز SUV های مقاوم آفرود نامی برای خود دست و پا نکرده است، اما در سال 2020 خودروساز با Jeep Gladiator وارد بازار شد و یک وانت به اندازه Wrangler به مصرف کنندگان داد. اگر می خواهید از جاده های سنگی و ماسه خارج شوید، روبیکون ناهموار وجود دارد. اگر همه شما در مورد آفرود در صحرا هستید ، موهاوی گزینه بهتری است.

Rubicon دارای لاستیک های 33 اینچی، شوک های Fox، قفل شدن دیفرانسیل جلو و عقب، جدا شدن نوار جلو، قاب انتقال دو سرعته و نسبت خزندگی پایین 77.2: 1 است. یک حالت منحصر به فرد آفرود+ با Rubicon نیز موجود است که کنترل پایداری، انتقال و دریچه گاز را برای حداکثر عملکرد تنظیم می کند. Mojave کمی متفاوت است، با یک اینچ بالابر اضافی، سپرهای مختلف هیدرولیک جلو Fox و شوک های Fox ارتقا یافته با مخازن خارجی. در هر صورت، شما یک وانت فوق العاده توانمند دریافت می کنید.

شورولت کلرادو ZR2 بیسون

شورولت کلرادو ZR2 بیسون
شورولت کلرادو ZR2 بیسون

 

هنگامی که یک خودروساز یک وسیله نقلیه را به نام یک حیوان نامگذاری می کند، می دانید که به معنی تجارت است. برای تولید شورلت کلرادو ZR2 Bison، این خودروساز آمریکایی با خودروهای American Expedition Vehicles (AEV) همکاری کرد تا کلرادو ZR2 را حتی بیشتر قادر سازد. Bison علاوه بر ویژگی های ZR2، یک سپر فولادی AEV با چراغ های مه شکن و صفحه نصب وینچ، چرخ های 17 اینچی منحصر به فرد، گلگیرهای عظیم گلگیر، صفحات اسکی فولادی، لاستیک های 31 اینچی و برچسب های بیسون اضافه می کند. این ها علاوه بر میراگرهای مخزن از راه دور Multimatic، بازوهای کنترل چدنی، قفل شدن دیفرانسیل در دو انتها، بالابر 2 اینچی و مسیر 3.5 اینچی پهن تر. در کنار هم، قطعات باعث می شوند ZR2 Bison ظاهری شبیه به سایر اجزای جنرال موتورز داشته باشد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: حمیرا فغانی