پنج شنبه, ۰۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۳

سعید محمد رئیس مناطق آزاد تجاری کیست؟

سعید محمد رئیس مناطق آزاد تجاری کیست؟
فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا رییس مناطق آزاد شد.

به گزارش تیتربرتر؛ با حکم وزیر اقتصاد «سعید محمد» به دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.

دیدگاه های سعید محمد

سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم النبیاء (ص)  پیش از انتخابات 1400 گفت: مردم دچار دلزدگی شده اند ولی دلزدگی مردم از کارگزاران است و لازم است ریل این کشور به ریل اصلی انقلاب برگردد.

وی در ادامه گفت: مدیرانی که دغدغه مند مردم هستند و برای مردم کار می کند انقلابی هستند، مدیری که غرب زده و منفعت طلب است و برای خودش، اطرافیان و هم حزبی هایش کار می کند، غیرانقلابی است و باید مدیران انقلابی بر سرکار بیایند که درد مردم را داشته باشند و امید را به مردم بازگردانند.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم النبیاء (ص)  با بیان اینکه دیوار بلند بی اعتمادی که بین مردم و مسئولان ایجاد شده باید فرو بریزد، گفت: این بی عملی و بد عملی که در برخی مسئولان شایع شده حق مردم ایران نیست، دولت در جمهوری اسلامی ایران یک میدان است و مرد میدان می خواهد، اما امروز از فرهنگ و مکتب حاج قاسم سلیمانی چیزی نزد مسئولان دیده نمی شود.

وی همچنین در خصوص نقش مردم در کشور گفت: مردم باید نقش اساسی در حاکمیت داشته باشند، امروز جای مردم در حکمرانی خالی است.

سعید محمد با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: این همه ظرفیت های صنعتی، معدنی و کشاورزی در کشور وجود دارد ولی این وضعیت کشور است، کشورهایی که اندازه یک استان ما هم نیستند وضعیت تولید بهتری دارند.

وی در ادامه گفت:همین وضعیت مسکن را ببینید که در این دولت یک آجر روی آجر گذاشته نشد و با این وضعیت در مسکن شاهد بالارفتن سن ازدواج و رشد منفی جمعیت هستیم در حالی که در سال ۱۴۰۵ جمعیت ایران رسما پیر خواهد بود.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم النبیاء (ص)  در خصوص عملکرد این دولت گفت: وضعیت بورس را ببینید که چطور مردم فرش زیر پایشان را فروختند و امروز دارایی هایشان نصف شده و دولتی که دست در جیب مردم خودش برده، دیگربه هیچ کس پاسخگو نیست  و امروز مقصران اصلی این وضع خود مدعی اصلاح وضعیت فعلی می شوند و شعار اصلاحات می دهند.

وی در ادامه گفت: مدعیان علم اقتصاد باید پاسخ بدهند که چرا وضعیت اقتصاد را نابود کردند، کسانی که رئیس بانک مرکزی بودند ، شما را به خدا دولت سوم خودتان را به مردم تحمیل نکنید.

محمد همچنین در خصوص نحوه تخصیص یارانه ها در کشور گفت:٩٠٠ هزار میلیارد یارانه در سال هزینه می شود، یعنی ٩ برابر بودجه عمرانی امسال، اما سهم دهک های بالا از این منابع ١١ برابر دهک پایین است که خودرو ندارد.  

فرمانده سابق قرارگاه خاتم النبیاء (ص) در خصوص بی عدالتی ها در ارایه تسهیلات بانکی گفت: ١١ نفر در کشور ٩٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند، ولی یک تولید کننده یک میلیارد تومان تسهیلات هم نمی تواند بگیرد. 

محمد با اشاره به فشار های که  به کسب و کار ها  وارد شده و به نحوی باعث تعطیلی کسب و کارها شده گفت:عزت ایرانیان در صف های گوشت و مرغ پایمال شد، الان هم مجدد در پی  تشکیل دولت سوم روحانی هستند، این وضعیت کنونی در شان مردم ایران اسلامی نیست. 

وی در خصوص سیستم مالیاتی کشور گفت: در مالیات ستانی حقوق بگیر و کارگر و کارمند باید مالیات بدهند، تولید کننده باید مالیات بدهد حال آنکه ثروتمندان، سلاطین و دلالان هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند.

سعید محمد در پایان گفت: کلید قلابی اهدایی ملکه هیچ قفلی را باز نکرد ولی دولت انقلابی که با رای مردم بر سرکار خواهد آمد ان شاءالله تمام قفل ها را خواهد شکست و آن شخص هیچکس نیست جز آیت الله رییسی و ان شاالله مرد شریف ایران روز جمعه با حضور حداکثری این اتفاق بزرگ را رقم خواهند زد.

بیوگرافی سعید محمد 

بیوگرافی سعید محمد 
بیوگرافی سعید محمد 

 

سعید محمد' (زادهٔ ۱۳۴۷) نظامی و مدیر اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران فعالیت می‌کند و فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است، محمد پیش‌تر مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس (وابسته به بنیاد تعاون سپاه) بود، همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعاملی سپاسد (از زیرمجموعه‌های قرارگاه خاتم) را برعهده داشت.

سعید محمد در دوران کودکی و نوجوانی را در این شهر سپری کرد. وی در سال ۱۳۶۶ در سن ۱۹ سالگی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد. فعالیت محمد در سپاه پاسداران تنها به بخش‌های مدیریتی و اجرایی، در شرکت‌های زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دوره کوتاهی نیز در بنیاد تعاون سپاه، خلاصه می‌شود. او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد (وابسته به قرارگاه خاتم) بود و از ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود و دارای درجه نظامی سرتیپ‌دوم پاسدار است.

مطالب مرتبط:

سوابق مدیریتی سعید محمد

سعید محمد نخستین فرد از نسل دوم سپاه پاسداران است که به عنوان فرمانده ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان بازوی مهندسی، عمرانی و اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

  • فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا
  • مدیرعامل سپاسد (وابسته به قرارگاه خاتم)
  • مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس (وابسته به بنیاد تعاون سپاه)
  • قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ با حکم سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده وقت سپاه پاسداران، سعید محمد جایگزین عبادلله عبداللهی، به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شد.

محمد با تغییر ساختار قرارگاه سازندگی خاتم، گروه‌های تخصصی این مجموعه را در قالب هلدینگ‌های تخصصی سازماندهی کرد. همچنین ارتباط با دانشگاه، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گسترش چشم‌گیری داشت تا آنجا که اعلام شد ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با این قرارگاه همکاری دارند.

در دوره مدیریت وی در قرارگاه خاتم، چندین پالایشگاه و پتروشیمی از جمله پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افتتاح شد، که بخشی از فعالیت‌های آن، در دوره فرمانده پیشین اجرایی شده بود.

جوایز سعید محمد

محمد در جایگاه مدیرعاملی سپاسد، در سال ۱۳۹۳ تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها را از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) کسب، و در سال ۱۳۹۲ تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها را نیز از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران دریافت کرد.

تالیفات سعید محمد

سوابق پژوهشی محمد تنها به مشارکت در تألیف و ترجمه چند جلد کتاب در حوزه‌های عمرانی خلاصه می‌شود که شامل مشارکت در تألیف کتاب‌های «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»، «مدیریت طرح‌های عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سدهای خاکی» می‌باشد، همچنین می‌توان به همکاری وی در ترجمهٔ ۲ جلد کتاب «زمین‌شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» نیز اشاره کرد.

 این سوابق پژوهشی در حالی عنوان شده که نامش به عنوان نویسنده در کتاب «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن» و کتاب «مدیریت طرح‌های عمرانی» ذکر نشده‌است، کتاب نخست به نویسندگی شخصی به‌نام «ابوالفضل حسنی» بوده و کتاب دوم نیز بدون ذکر نام نویسنده و توسط روابط عمومی قرارگاه خاتم‌الانبیاء منتشر شده‌است. در سایر کتاب‌های منتشر شده به نام محمد نیز نام او تنها در کنار نام نویسنده یا مترجم اصلی کتاب ذکر شده‌است.

نظر رسانه‌های بین‌المللی درباره سعید محمد

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال، در مقاله‌ای در تاریخ بیستم دی ماه ۱۳۹۸، یک هفته پس از ترور قاسم سلیمانی، ضمن بررسی ابعاد قدرت در ایران بعد از قاسم سلیمانی، از سعید محمد به عنوان قهرمان مبارزه با تحریم‌ها نامبرده است. این نشریه آمریکایی ضمن معرفی سعید محمد نوشته‌است: سعید محمد پنجاه و یک ساله، موتور اقتصادی و مهندسی سپاه پاسداران ایران است. او در سخت‌ترین شرایط تحریمی، پروژه‌های نفتی و زیر ساختی مهم ایران را پیش می‌برد.

اندیشکده INSTITUTE GLOBAL CHANGE نیز از سعید محمد به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات ۲۰۲۱ ایران نام می‌برد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: محسن رضوی