جمعه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۳۶

زمان بازی والیبال ایران با چین در نیمه نهایی قهرمانی آسیا 2021

زمان بازی والیبال ایران با چین در نیمه نهایی قهرمانی آسیا 2021
تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا باید به مصاف چین برود.

به گزارش تیتربرتر؛ بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال پیگیری است که تیم ملی والیبال ایران با شکست حریفان خود موفق شده در جمع ۴ تیم برتر پایانی این رقابت ها قرار بگیرد. 

تیم ملی والیبال ژاپن که عملکرد خوبی در المپیک و لیگ ملت های والیبال از خود به نمایش گذاشته بود موفق شد که در رنکینگ جهانی در صدر آسیا بایستد.

سامورایی ها در رقابت های آسیایی با نتیجه ۳ بر ۱ از چین شکست خوردند تا بار دیگر والیبال ایران در رنکینگ زنده جهانی به صدر آسیا صعود کند. 

بر اساس رنکینگ زنده جهانی برزیل همچنان در صدر جهان ایستاده است. همچنین تیم ملی والیبال لهستان و روسیه به ترتیب در رده های دوم و سوم جهان قرار دارند.

تیم ملی والیبال ایران پس از عدم موفقیت ژاپن مقابل چین در رده دهم جهان و صدر آسیا ایستاد. والیبال ایران اکنون ۲۵۲ امتیازی است درحالی که تیم ملی والیبال ژاپن در رده یازدهم جهان با ۲۴۶ امتیاز، رقیب جدی ایران به حساب می آید.

ساعت بازی ایران با چین در نیمه نهایی قهرمانی آسیا 2021

ساعت بازی ایران با چین در نیمه نهایی قهرمانی آسیا 2021
ساعت بازی ایران با چین در نیمه نهایی قهرمانی آسیا 2021

 

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۰:۳۰ فردا (شنبه) در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با چین روبرو می‌شود. چین با قرار گرفتن در رده دوم گروه E مسابقات حریف ایران شد. شاگردان بهروز عطایی با پیروزی در این مسابقه، سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را هم کسب می‌کنند.

چین درحالی به مرحله دوم مسابقات صعود کرده بود، که در مرحله اول با شکست مقابل استرالیا در رده دوم گروهش ایستاده بود. با این وجود چینی‌ها در مرحله دوم مقابل ژاپن و قطر پیروز شدند و حضور خود در نیمه‌نهایی را قطعی کردند.

امروز همچنین ژاپن با نتیجه سه بر صفر از سد استرالیا گذشت تا تیم نخست گروه خود شود و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل چین تایپه قرار بگیرد. استرالیا هم با وجود اینکه در مرحله اول مسابقات هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در مرحله دوم مقابل قطر و ژاپن باخت و نتوانست به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد.

تیم ملی ایران در این مسابقات به ترتیب و با نتایج مشابه سه بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان، کره جنوبی و چین تایپه به پیروزی رسیده و تنها تیم مسابقات است که در همه بازی‌های خود به پیروزی رسیده و حتی یک ست هم به حریفان واگذار نکرده است.مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال برگزاری است. ۲ تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب می‌کنند.

در ۲۰ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، ایران سه طلا، ۲ نقره و یک برنز به دست آورده بود و پس از ژاپن، کره جنوبی و چین چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شود.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی آسیا

مرحله اول

  • ایران ۳ - هنگ‌کنگ صفر (۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۱۹)
  • ایران ۳ - تایلند صفر (۲۵-۱۷ / ۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸)
  • ایران ۳ - پاکستان صفر (۲۵-۲۰ / ۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۵)

مرحله دوم

  • ایران ۳ - کره جنوبی صفر (۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۲۰)
  • ایران ۳ - چین تایپه صفر (۲۵-۱۰ / ۲۵-۲۳ / ۲۵-۱۱)

نیمه‌نهایی

  • شنبه ۲۷ شهریور، ساعت ۱۰:۳۰، ایران - چین

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت تیم والیبال ایران در قهرمانی آسیا 2021

آخرین وضعیت تیم والیبال ایران در قهرمانی آسیا 2021
آخرین وضعیت تیم والیبال ایران در قهرمانی آسیا 2021

 

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از 21 تا 28 شهریورماه به میزبانی ژاپن در شهر چی‌با برگزار می‌شود. دور مقدماتی این رقابت‌ها روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه 21 تا 23 شهریورماه با 24 مسابقه پیگیری خواهد شد و تیم ملى والیبال ایران با هدایت بهروز عطایی در مرحله مقدماتی با تیم‌هاى پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ در گروه دوم رقابت می‌کند.

ژاپنی‌ها در صدر مدال‌آوران

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از سال 1975 آغاز و تاکنون بیست دوره آن برگزار شده است. این رقابت‌ها در ابتدا هر چهار سال یک بار (1979، 1983 و 1987) برگزار می‌شد و از سال 1989 هر دو سال یکبار از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار می‌شود.

در بیست دوره گذشته این رقابت‌ها، شش کشور روی سکو رفته‌اند که تیم ملی والیبال ژاپن با 9 مقام قهرمانی، سه نایب قهرمانی و چهار مدال برنز پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است. یعنی این کشور در 16 دوره این رقابت‌ها بر روی سکو رفته است.

از نظر تعداد دفعات رفتن بر روی سکو، تیم ملی والیبال کره‌جنوبی رکورددار است که در 17 دوره این رقابت‌ها بر روی سکو رفته است. افتخارات این تیم شامل چهار قهرمانی، چهار مدال نقره و 9 عنوان سومی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا است.

چین دیگر کشور پر افتخار این رقابت‌ها است که با سه مدال طلا، شش نایب قهرمانی و پنج مدال برنز در جایگاه سوم پرافتخارترین تیم‌های این رقابت‌ها قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران با سه مدال طلا (2011، 2013 و 2019)، دو عنوان نایب قهرمانی (2009 و 2015) و یک مدال برنز در سال 2003 در رتبه چهارم این رده بندی قرار دارد و استرالیا نیز با یک مدال طلا، سه مقام نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در جایگاه پنجم این داده آماری قرار دارد.

قزاقستان با دو عنوان نایب قهرمانی ششمین و آخرین کشور مدال‌آور رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیاست. این در حالی است که 38 کشور آسیا و اقیانوسیه سابقه حضور در این رقابت‌ها را دارند.

کشورهای استرالیا، چین، کره‌جنوبی و ژاپن در 20 دوره گذشته این رقابت‌ها حضور داشتند و چین‌تایپه و ایران نیز با 18 حضور در رتبه‌های بعدی این داده آماری قرار دارند.

 رکورد میزبانی در اختیار ایران 

بیست دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی 12 کشور این قاره کهن برگزار شده است که جمهوری اسلامی ایران با چهار میزبانی (1999، 2011، 2015 و 2019) در صدر این جدول قرار دارد و کره‌جنوبی با سه میزبانی در جایگاه دوم است.

کشورهای استرالیا، تایلند و اندونزی نیز با دو میزبانی در رتبه‌ سوم این داده آماری قرار دارند. همچنین کشورهای بحرین، کویت، قطر، چین، فیلیپین و امارات متحده عربی نیز هر کدام یک بار میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا بودند.

ژاپن امسال برای دومین بار میزبان این رقابت‌ها می‌شود که با این حساب خود را به رکورد دو میزبانی سه کشور استرالیا، تایلند و اندونزی می‌رساند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی