پنج شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۸:۰۸

روند صعودی بیت کوین در 25 شهریور 1400/ آیا استیبل کوین آماده است تا بیت کوین را بالاتر ببرد؟

روند صعودی بیت کوین در 25 شهریور 1400/ آیا استیبل کوین آماده است تا بیت کوین را بالاتر ببرد؟
انتشار خبر سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در فناوری بلاک چین باعث رشد قیمت رمزارزها شد.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اتحادیه اروپا با هدف گذار به اقتصاد دیجیتالی در نظر دارد ۱۷۷ میلیارد دلار در فناوری های نوین سرمایه گذاری کند که زیرساخت های داده، فناوری فایو جی، محاسبات کوانتومی و همچنین فناوری بلاک چین از جمله آن ها خواهند بود. این برنامه، بخشی از پروژه بزرگ تر اتحادیه اروپا است که در نظر دارد برای خروج کامل اقتصادهای اروپایی از پیامدهای کرونایی و دستیابی به توسعه پایدار، ۷۵۰ میلیارد دلار اعتبار در بخش های مختف اقتصادی اتحادیه تزریق کند. 

ورود بیت کوین به کانال ۴۸ هزار دلار

ورود بیت کوین به کانال ۴۸ هزار دلار
ورود بیت کوین به کانال ۴۸ هزار دلار

در حالی که بسیاری از نهادهای نظارتی نبت به رمزارزها سختگیرتر شده اند، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در موضعی نسبتا نرم، تنها از صرافی های ارایه دهنده خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی خواسته است تا مجوزهای قانونی را اخذ و اطلاعات مربوط به تراکنش های خود را ثبت کنند. گری گنسلر، توکن ها و ارزهای دیجیتالی را نوعی از دارایی خوانده است که احتمالا زیرمجموعه اوراق بهادار محسوب می شوند. 

دولت هند که پیش از این به دلیل مخالفت داخلی از طرح ممنوعیت فعالیت های مرتبط با رمزارزها عقب نشینی کرده بود، در حال آماده سازی طرحی است که در صورت تصویب، خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را مشمول دریافت مالیات می کند. احتمالا ممنوعیت ارزهای دیجیتالی خصوصی نیز بخشی از لایحه خواهد بود. در کره جنوبی، احتمال تعطیلی دو سوم صرافی های ارایه دهنده خدمات ارزهای دیجیتالی در این کشور بالا گرفته است.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۹۴ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال در 25 شهریور 1400

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال در 25 شهریور 1400
به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال در 25 شهریور 1400

قیمت ارزهای دیجیتال امروز با معاملات بیت کوین به بیش از 48000 دلار افزایش یافت. بزرگترین رمزارز جهان بر اساس ارزش بازار 2 درصد افزایش یافت و به 48004 دلار رسید. در ماه اوت، بیت کوین بیش از 18 درصد افزایش یافت، در حالی که امسال بیش از 65 درصد افزایش یافت، در حالی که اتر در ماه اوت شاهد افزایش ماهانه بیشتری از 35.7 بود.

اتر، سکه متصل به بلاک چین اتریوم بیش از 5 درصد افزایش یافت و به 3660 دلار رسید. قیمت کاردانو با افزایش 4 درصدی به 2.47 دلار رسید، در حالی که دوج کوین با 2 درصد افزایش به 0.24 دلار رسید. سایر توکن های مجازی از جمله استلر ، Uniswap ، لیتکوین نیز طی 24 ساعت گذشته افزایش یافت. در همین حال، سولانا با 155 دلار پایین تر معامله می شد.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۸ هزار و ۲۴.۹۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۵۵۲.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۲ درصد افزایش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۲۷.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۴ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۹ درصد افزایش

۷- سولانا

قیمت: ۱۵۸.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۱۵ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۶.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۰.۶۰ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۳ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

مطالب مرتبط:

صلیب طلایی بیت کوین

ستیبل کوینز آماده است تا بیت کوین را بالاتر ببرد؟
ستیبل کوینز آماده است تا بیت کوین را بالاتر ببرد؟

بیت کوین در نمودار قیمت روزانه خود یک "صلیب طلایی" تشکیل داده است، یک الگوی کمیاب اما دقیق که معمولاً هنگامی که دارایی در حال صعود است رخ می دهد.

صلیب طلایی یک شاخص حرکت است که به عنوان نقطه ای تعریف می شود که میانگین قیمت متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه عبور می کند. Lyllah Ledesma از کوین دسک گزارش می دهد که این نشان می دهد روند قیمت کوتاه مدت سریعتر از روند بلند مدت در حال افزایش است.

ظهور صلیب طلایی یک بازگشت چشمگیر برای بیت کوین را نشان می دهد زیرا "صلیب مرگ" سه ماه پیش در نمودار قیمت ظاهر شد.

شایان ذکر است که قدرت پیش بینی شاخص برای روندهای آینده محدود است.

جیمز باترفیل، استراتژیست سرمایه گذاری در CoinShares، در پست لینکدین هشدار داد که معامله گران وقتی احتیاط می کنند که از الگوی صلیب طلایی به عنوان یک سیگنال فنی صعودی یاد می کنند، باید محتاط باشند. وی گفت: این شاخص "پیش بینی کننده ثابتی برای بازده مثبت نبوده است."

استیبل کوینز آماده است تا بیت کوین را بالاتر ببرد؟

نسبت عرضه استیبل کوین بیت کوین (SSR) ، که میزان عرضه ارز رمزنگاری شده را نسبت به کل عرضه استیبل کوین نشان داده شده در BTC اندازه گیری می کند، در حال افزایش است. برخی تحلیلگران معتقدند SSR بالاتر برای قیمت بیت کوین مثبت است.

CryptoQuant در یک پست وبلاگی نوشت: "SSR فقط پشتیبانی را آزمایش کرد و به آرامی در حال افزایش است." SSR پایین به این معناست که استیبل کوین ها قدرت خرید بیشتری در برابر BTC دارند و بنابراین می توان از آنها برای به دست آوردن بیت کوین یا آلت کوین بیشتر استفاده کرد.

SSR در اصل به عنوان نماینده مکانیک عرضه/تقاضا بین BTC و USD عمل می کند. بازیابی های قبلی در SSR همزمان با افزایش BTC، مشابه ژانویه 2019، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است. 

فشار به بورس آمریکا برای تصویب ETF بیت‌کوین

فشار به بورس آمریکا برای تصویب ETF بیت‌کوین
فشار به بورس آمریکا برای تصویب ETF بیت‌کوین

شش نفر از مدیران ارشد این شرکت و تام جسوپ، رئیس بخش دیجیتال این شرکت با برخی از مدیران کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جلسه‌ای خصوصی برگزار کردند و دلایل خود برای تصویب ETF بیت‌کوین را با آن‌ها مطرح کردند. این دلایل شامل افزایش تقاضا برای دارایی‌ها دیجیتال، پیش گامی کشورهای دیگر در حوزه ارز دیجیتال و افزایش پذیرش بیت‌کوین توسط نهادهای دولتی است.

این شرکت چند ملیتی در جلسه خصوصی با مدیران بورس مزایای تایید بیت‌کوین را بیان کرد و نسبت به پذیرش بیت‌کوین در کشورهایی مانند کانادا، سوئیس و آلمان هشدار داد.

رئیس کمسیون بورس آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود احتمالا بیت‌کوین فقط در معاملات آتی پذیرش شود.

در سال ۱۹۲۹ در پی سقوط بازار بورس آمریکا قانون ۱۹۳۳ به منظور جلوگیری از زیان سرمایه‌گذاران تصویب شد اما شرکت فیدلیتی عقیده دارد این قانون به شدت سختگیرانه است و بازارهای مالی اکنون شفاف‌تر شده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای نوشت: «ما معتقدیم که بازار بیت‌کوین بالغ شده و سرمایه‌گذاران باید بتوانند به این دارایی دسترسی داشته باشند. بازار به حجم قابل توجهی رسیده و نقدشوندگی بالایی دارد که این دو مورد از استانداردهای اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار است.»

این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۱ درخواست ETP بیت‌کوین داد اما هنوز پاسخی از کمسیون بورس دریافت نکرده و از اول سال ۲۰۲۱ تا به امروز بیش از ۲۱ شرکت برای ثبت ETP درخواست ثبت کرده‌اند.

همچنین بلومبرگ گزارش داده که شرکت فیدلیتی قصد دارد تعداد کارمندان خود در بخش دارایی‌های دیجیتال را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

کمسیون بورس آمریکا تصمیم‌گیری برای تصویب ETF بیت‌کوین را به تعویق انداخت اما بسیاری از شرکت‌های خصوصی بزرگ و کمپانی‌های خصوصی در حال فشار اوردن به کمسیون بورس برای تصویب ETF بیت‌کوین هستند.

تصویب ETF بیت‌کوین حامیان زیادی دارد و احتمالا به زودی کمسیون بورس آمریکا این ETF را تصویب می‌کند.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: سینا گلستانی