یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۲۴

بیت کوین در مقابل آلت کوین/ پیش بینی بیت کوین تا پایان سال 1400

بیت کوین در مقابل آلت کوین/ پیش بینی بیت کوین تا پایان سال 1400
یک تحلیلگر مشهور در توئیتر با بیش از ۷۵ هزار فالوئر معتقد است تا پایان سال شاهد بیت‌کوین ۸۰ هزار دلاری و دوج‌کوین ۰٫۵ دلاری خواهیم بود. آلتکوین ها بر اساس همان اصل بیت کوین است، اما با ویژگی های منحصر به فرد همه چیز را یک گام جلوتر می برد.

به گزارش تیتربرتر؛ در جریان سقوط اخیر بازار رمزارزها، دوج‌کوین هم افت سنگینی را تجربه کرده است. اما مشکلات این رمزارز با سقوط بازار شروع نشد. این ارز دیجیتال بخش عمده‌ای از رشد و ارزش خود را از هیاهوی اطراف خود گرفته است.

هر زمان که افرادی چون ایلان ماسک در مورد این رمزارز حرف می‌زدند، شاهد رشد چشمگیر دوج بودیم. همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید به این دارایی تمایل نشان دهند و رشد ۲۱هزار درصدی دوج و رسیدن آن به سقف تاریخی ۷۳ سنتی را رقم بزنند. پس از رسیدن به سقف تاریخی ۷۳ سنتی، دوج تاکنون سقوط‌های متعددی را تجربه کرده است. اگر چه در حال حاضر دوج‌کوین نسبت به سقف تاریخی خود ۶۰ درصد پایین‌تر معامله می‌شود، اما سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به آینده بلندمدت این ارز خوش‌بین هستند.

ارائه پیش‌بینی‌ های ارز دیجیتال تا پایان سال 1400

ارائه پیش‌بینی‌ های ارز دیجیتال تا پایان سال 1400
ارائه پیش‌بینی‌ های ارز دیجیتال تا پایان سال 1400

پدرخوانده کریپتو که یک تحلیلگر مشهور در توئیتر به حساب می‌آید و بیش از ۷۵ هزار فالوئر دارد، نسبت به آینده دوج‌کوین خوش‌بین است. این تحلیلگر پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین تا پایان سال ۸۰ هزار دلار و اتریوم ۱۰ هزار دلار خواهد شد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، اتریوم رشدی ۲۰۰ درصدی را به ثبت خواهد رساند.

پدرخوانده کریپتو نسبت به کاردانو دیدگاهی محافظه‌کارانه‌تر داشته و آن را تا پایان سال ۴ دلار پیش‌بینی کرده است. از نظر او بایننس هم با رشدی ۲۰۰ درصدی به ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.

این تحلیلگر معتقد است که تا پایان سال شاهد دوج‌کوین ۵۰ سنتی خواهیم بود که از سقف تاریخی این ارز همچنان پایین‌تر است. سولانای ۶۰۰ دلاری، ریپل ۲٫۸ دلاری و لینک ۱۰۰ دلاری هم از دیگر پیش‌بینی‌های این سرمایه‌گذار است.

از زمان سقوط دوج‌کوین در هفتم سپتامبر، این رمزارز در پیدا کردن روند صعودی دچار مشکل شده است. اصلاح صعودی اگر چه مشاهده شده ولی هم مقیاس با سقوط نبوده است. در حال حاضر دوج‌کوین در محدوده ۲۴ سنتی معامله می‌شود و در یک هفته اخیر افتی ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

بیت کوین یا آلت کوین

بیت کوین یا آلت کوین
بیت کوین یا آلت کوین

 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده است که در اکتبر 2008 پیشنهاد شد و در ژانویه سال آینده راه اندازی شد. این اختراع توسط شخص مستعار یا گروهی از افراد معروف به "ساتوشی ناکاموتو" اختراع شد. بیت کوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز همتا به همتا است و همه معاملات در یک دفتر عمومی آنلاین ثبت می شود که برای همه در دسترس است. برای تسهیل معاملات، نیازی به واسطه، مثلاً بانک یا هر موسسه مالی دیگر نیست.

آلت کوین چیست؟

بجز بیت کوین، سایر سکه های رمزنگاری شده عموماً "آلت کوین ها" نامیده می شوند، که اساساً به معنای جایگزین بیت کوین است. بیش از 11000 سکه رمزنگاری شده در CoinMarketCap، یک سازمان تحقیقات بازار، وجود دارد. همه اینها آلت کوین هستند.

تفاوت آنها با بیت کوین چیست؟

آلت کوین بر اساس موفقیت بیت کوین با تغییر اندک قوانین برای جذابیت کاربران خاص ایجاد شد. به عنوان مثال، اتریوم، دومین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار، ایده "قراردادهای هوشمند" را مطرح کرد. این قراردادهای هوشمند اساساً کدهایی هستند که تنها در صورت برآورده شدن شرایط از پیش تعیین شده اجرا می شوند. آنها با استفاده از فناوری بلاک چین توافقاتی را بین دو طرف انجام می دهند و امکان توسعه برنامه های کاربردی جدید برای رمزنگاری را فراهم می کنند.

تاثیر مهم طالبان بر بیت‌کوین! 

تاثیر مهم طالبان بر بیت‌کوین! 
تاثیر مهم طالبان بر بیت‌کوین! 

قیمت بیت‌کوین در ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران روی 45 هزار و 178 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن در 24 ساعت و 7 روز گذشته منفی بود. سرمایه بازار بیت کوین به 845 میلیارد دلار رسیده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهند با سلطه طالبان بر افغانستان استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور افزایش پیدا کرده است، این مسئله موجب بروز برخی نگرانی‌های امنیتی در دنیا شده است. احتمال دارد همین جو روانی بر قیمت بیت کوین اثر گذاشته باشد.

قیمت اتریوم در ساعت 13 و 35 دقیقه صبح به وقت ایران روی 3 هزار و 248 دلار قرار داشت. تغییرات قیمتی اتریوم نیز مانند بیت کوین در 24 ساعت و 7 روز گذشته منفی بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 379 میلیارد دلار رسیده بود.

مطالب مرتبط:

قیمت ارزهای دیجیتال در 21 شهریور 1400

قیمت ارزهای دیجیتال در 21 شهریور 1400
قیمت ارزهای دیجیتال در 21 شهریور 1400

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون بازارهای مالی و اوراق بهادار اروپا در گزارش خود با عنوان «رمزارزها: روند ها، ریسک ها و تلاطم ها» از ارزهای دیجیتالی به عنوان خطری برای ثبات مالی بازارها نام برده که دارای پیامدهای محیط زیستی زیان بار به ویژه در حوزه استخراج رمزارزها هستند.

دولت چین با صدور بیانیه جدیدی به مردم هشدار داد در توکن های غیر مثلی (یا همان ان اف تی) سرمایه گذاری نکنند چرا که قیمت آن ها حباب است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۸۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است.

بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۴۳.۴ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۸.۸۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۸۰.۵ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۶۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۱.۲۲ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۷۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

هشدار مهم بانک های مرکزی جهان نسبت به آینده بیت کوین

هشدار مهم بانک های مرکزی جهان نسبت به آینده بیت کوین
هشدار مهم بانک های مرکزی جهان نسبت به آینده بیت کوین

به نقل از راشا تودی، در حالی که طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد بالا و پایین رفتن متعدد قیمت بیت کوین به عنوان برترین ارز مجازی جهان بوده‌ایم، برخی مقامات بانک‌های مرکزی کشورهای جهان در حال ایجاد شک و تردید و هشدار نسبت به آینده این دارایی‌های دیجیتال کرده‌اند.

استفان اینگوس، رئیس کل بانک مرکزی سوئد، طی یک کنفرانس بانکی که در استکهلم برگزار شد می‌گوید ممکن است ارزش بیت کوین به شدت سقوط کند.

وی ارزهای دیجیتال را با جمع‌آوری تمبر مقایسه کرد و نسبت به ارزش آنها و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها برای بلندمدت ابراز تردید کرد.

وی گفت: معمولا پول‌های خصوصی دیر یا زود سقوط می‌کنند. اگرچه مطمئنا شما می‌توانید با مبادلات بیت کوین پولدار شوید اما تقریبا مانند خرید و فروش تمبر است.

رئیس کل بانک مرکزی سوئد تأکید کرد: با افزایش محبوبیت ارزهای مجازی این دارایی‌های دیجیتال لپیش از پیش زیر ذره‌بین سازمان‌های پولی و بانک‌های مرکزی قرار خواهد گرفت.

در عین حال آلخاندرو دیازدلئون، رئیس کل بانک مرکزی مکزیک روز پنجشنبه گفته بود که به نظر وی بیت کوین بیش از آنکه یک ابزار معامله باشد، وسیله‌ای است برای معامله کالا به کالا.

وی می‌گوید: ارزهای مجازی بستر مناسبی برای حفظ ارزش دارایی‌ها نیستند و دلیل این مسأله نوسان شدید قیمت آنها است.

وی در مصاحبه با رویترز گفت: هر کسی که در قبال ارائه کالا و یا خدمتی بیت کوین دریافت می‌کند، ما معتقدیم که معامله کالا به کالا کرده است؛ چراکه آن شخص یک کالا را در ازای دادن یک کالای دیگر دریافت کرده است.

دلئون می‌گوید: مردم دوست ندارند که قدرت خریدشان و حقوقی که دریافت می‌کنند هر روز 10 درصد بالا و پایین شود. شما چنین نوسانی را برای قدرت خرید خود دوست ندارید. بر همین اساس بیت کوین بستر خوبی برای حفظ ارزش دارایی نیست.

وی گفت: مکزیک قصد ندارد که ارزهای مجازی را به عنوان ابزار معامله به رسمیت بشناسد.

تام میوتون، یکی از مقامات بانک مرکزی انگلیس، نیز معتقد است تکنولوژی ارزهای مجازی ارائه شده توسط بانک‌های مرکزی کشورهای جهان ده‌ها هزار برابر بهره‌وری بیشتری را نسبت به بیت‌کوین در تراکنش‌های معمول دارد.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی