یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۳۵

علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت کیست؟

علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت کیست؟
وزیر نفت در حکمی «علی فروزنده» را به‌ عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت منصوب کرد.

به گزارش تیتربرتر؛  به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی، وزیر نفت در حکمی علی فروزنده را به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ایران منصوب کرد.

جزئیات حکم جواد اوجی برای علی فروزنده

جزئیات حکم جواد اوجی برای علی فروزنده
جزئیات حکم جواد اوجی برای علی فروزنده

 

در حکم «جواد اوجی» برای علی فروزنده آمده است: با عنایت به تخصص، تعهد و تجربیات ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان «مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت» منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم آمده که شرکت‌های تابعه وزارت نفت نیز مانند همیشه موظف به رعایت سیاست‌ها و دستورالعمل‌های روابط عمومی وزارت نفت و ایفای وظایف خود در چارچوب این دستورالعمل‌ها هستند.

وزیر نفت در ادامه این حکم تاکید کرده که با توجه به نقش و اهمیت صنعت نفت در توسعه و پیشرفت کشور، امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال در انجام امور محوله از جمله ایجاد وحدت رویه در اطلاع‌رسانی شفاف و صریح و پاسخ‌گویی صادقانه در همه زیرمجموعه‌های وزارت نفت، تلاش برای اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی درباره موضوعات مربوط به تولید و مصرف بهینه انواع انرژی در کشور و زمینه‌سازی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با وظایف، ماموریت‌ها و چالش‌های پیش روی وزارت نفت، اراده تصویری صادقانه، منصفانه و غیرمخدوش از عملکرد خانواده بزرگ صنعت نفت در افکار عمومی، تعامل شفاف و سازنده با رسانه‌ها در کنار بررسی و استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی مورد نیاز برای عموم مخاطبان صنعت نفت و تبادل اطلاعات و به اشتراک‌گذاری تجارب با سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم و تشریح نیازها و سیاست‌های مربوط به بخش انرژی در بدنه دستگاهی و حاکمیتی و جلب حمایت در راستای اجرای سیاست‌ها در دستور کار باشد.

در ادامه این حکم آمده که شرکت‌های تابعه وزارت نفت نیز مانند همیشه موظف به رعایت سیاست‌ها و دستورالعمل‌های روابط عمومی وزارت نفت و ایفای وظایف خود در چارچوب این دستورالعمل‌ها هستند.

اوجی، در خاتمه از زحمات «کسری نوری» مدیرکل پیشین روابط عمومی وزارت نفت در مدت عهده‌داری مسوولیت تقدیر کرد.

علی فروزنده کیست؟

علی فروزنده خبرنگار اقتصادی فارس است که مدیرکل گروه اقتصادی خبرگزاری فارس را در کارنامه خود دارد.

مطالب مرتبط:

سوابق علی فروزنده 

سوابق علی فروزنده 
سوابق علی فروزنده 

 

 لازم به ذکر است علی فروزنده فعال رسانه‌ای است که کارنامه درخشانی در گزارش‌های تحقیقی و افشاگری‌های مهم در صنعت نفت ایران دارد.

افشای مفاسد بزرگ برای اولین بار در پرونده دکل گمشده، فساد بازرگانی پتروشیمی و پرونده بین اند کمپانی از جمله کارنامه اوست. 

همچنین پیگیری پرونده‌های مهمی مانند کرسنت، رانت خوراک پتروشیمی‌های گازی، تفکیک حاکمیت و تصدی در صنعت نفت، رگولاتوری در صنعت نفت، الگوهای جدید قراردادهای نفتی و ... در کارنامه او دیده می‌شود./ پی نوشت از توییت یکی از فعالان رسانه ای (مرتضوی)

گفتنی است علی فروزنده پیش از این خبرنگار و دبیر سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس بوده است.

بیوگرافی و سوابق جواد اوجی وزیر نفت

 جواد اوجی متولد سال ۱۳۴۵ در شهر شیراز استان فارس است.

سوابق تحصیلی:

وی دانش آموخته رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است.

سوابق اجرایی:

- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دولت دهم

 - رئیس هیأت مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاه‌های گازی

- مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

 - رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران

- مدیرعامل گروه اقتصاد مفید

 - مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا

- مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید

- عضو هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت

- عضو هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت

شرکت ملی نفت ایران، (National Iranian Oil Company) (مخفف انگلیسی: NIOC) شرکت دولتی نفت‌وگاز ایران است که در زمینه اکتشاف، تولید، انتقال، بازاریابی و فروش نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۲۷ پس از ملی شدن نفت ایران، تأسیس و از سال ۱۳۳۰ به‌طور رسمی جایگزین شرکت نفت ایران و انگلیس شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ و تشکیل وزارت نفت، بخش‌های پائین‌دستی شامل پالایش و پخش، توزیع گاز و صنایع پتروشیمی، از این شرکت منفک شدند و به‌عنوان شرکت‌های مستقل و زیرمجموعه وزارت نفت، به فعالیت خود ادامه دادند.

هم‌اکنون ظرفیت تولید نفت خام شرکت ملی نفت ایران معادل ۴ میلیون بشکه در روز است، که در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، میزان تولید این شرکت به ۱٫۷ میلیون بشکه در روز که نیاز پالایشی ایران می‌باشد، کاهش یافته‌است. این شرکت روزانه بالغ بر یک میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید می‌کند، همچنین میزان تولید میعانات گازی آن در حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز است. حجم ذخایر زیرزمینی نفت خام تحت مالکیت این شرکت در حدود ۱۵۷ میلیارد بشکه برآورد می‌شود و دومین شرکت دارنده ذخایر نفت جهان به‌شمار می‌آید.

 شرکت ملی نفت ایران از نظر میزان تولید مجموع نفت و گاز، پس از شرکت‌های سعودی آرامکو (عربستان سعودی) و گازپروم (روسیه) در رتبه سوم جهان قرار دارد.

با وجود داشتن پیشوند ملی، هیچگاه همه یا حتی بخشی از سهام شرکت ملی نفت و ۳ شرکت دیگر تابعه وزارت نفت ایران، به‌شکل سهام عدالت یا عرضه اولیه در بورس، در اختیار مردم ایران قرار نگرفته‌است

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: محسن رضوی