سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۲۲:۲۷

جزئیات بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در 23 شهریور 1400+ نتیجه

جزئیات بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در 23 شهریور 1400+ نتیجه
تیم پرسپولیس در 23 شهریور باید به مصاف تیم استقلال تاجیکستان برود.

به گزارش تیتربرتر؛ استقلال تاجیکستان از ساعت 19:30 روز سه‌شنبه هفته جاری، در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در شهر دوشنبه میزبان پرسپولیس خواهد بود.

آخرین وضعیت استقلال تاجیکستان برای بازی با پرسپولیس

آخرین وضعیت استقلال تاجیکستان برای بازی با پرسپولیس
آخرین وضعیت استقلال تاجیکستان برای بازی با پرسپولیس

 

 انتصاب مبین ارگاشف به عنوان مربی موقت تیم خبر داد.ارگاشف که یک مربی بومی است، در حالی به صورت موقت هدایت نماینده کشورش را برعهده می‌گیرد که  تا ماه می سال جاری سرمربی این تیم بود و لوچنکو هم به عنوان دستیار در کادر فنی او حضور داشت.

برکناری لوچنکو در حالی است که تیم او در جدول رده‌بندی لیگ دسته اول باشگاهی فوتبال تاجیکستان صدرنشین است.

استقلال تاجیکستان روز سه‌شنبه هفته جاری در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان پرسپولیس است.

کاپیتان تیم استقلال تاجیکستان گفت که اعضای این تیم، از شاگردان یحیی گل‌محمدی نمی‌ترسند و برای غلبه بر این تیم تلاش خواهند کرد.

آلیشر ژلیلوف درباره صعود استقلال تاجیکستان از گروه A لیگ قهرمانان آسیا 2021 گفت: گروه بسیار دشواری داشتیم، اما خودمان را در هر مسابقه به‌خوبی نشان دادیم. به توانایی‌های‌مان برای موفقیت باور داشتیم و تمام توان خود را در زمین گذاشتیم. تجربه‌ای عالی برای ما بود و بسیار خوشحال هستیم که با صعود به مرحله حذفی، هیجان را میان هواداران و فوتبال تاجیکستان آوردیم.

وی درخصوص تقابل با الهلال و سبقت از این تیم با صدرنشینی گروه A خاطرنشان کرد: مقابل یکی از پُرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم. پس از بازی اول که 3 بر یک شکست خوردیم، دستان خود را پایین نیاوردیم و با توان و تفکرات جدید وارد دومین مسابقه شدیم. دیدار برگشت برای ما فوق‌العاده شد و با شایستگی پیروز شدیم. این پیروزی نقشی بزرگ در صعود ما از گروه داشت.

کاپیتان استقلال تاجیکستان در مورد مصاف با پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی تصریح کرد: به جدی‌ترین شکل آماده این مسابقه می‌شویم. احترام زیادی برای حریف خود قائل هستیم، اما از پرسپولیس نمی‌ترسیم. بازی خودمان را می‌کنیم و فقط برای پیروزی وارد زمین می‌شویم. فوتبال یک بازی قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است در زمین رخ دهد. پیش از این با صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در نخستین حضورمان تاریخ‌سازی کردیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا جای ممکن، به مراحل پایانی برسیم.

ژلیلوف با تمجید از تماشاگران تیم استقلال تاجیکستان خاطرنشان کرد: بهترین هواداران را داریم و آنها همیشه از تیم حمایت می‌کنند. آنها دوازدهمین بازیکن ما هستند و حمایت‌شان برای ما بسیار مهم است. از هواداران می‌خواهم به‌خاطر ما به ورزشگاه بیایند و اعضای تیم استقلال هم برای خوشحالی آنها، تمام تلاش خود را خواهند کرد.

تیم استقلال تاجیکستان شب گذشته و پس از اینکه تمرین پرسپولیس به اتمام رسید، یک جلسه تمرینی را در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه برگزار کرد؛ همان استادیومی که قرار است میزبان دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

این جلسه تمرینی در حالی برگزار شد که عصر دیروز باشگاه استقلال تاجیکستان در خبری مبهم، حضور یک سرمربی جدید را در تیمش اعلام کرد که شائبه اخراج ویتالی لوچنکو را به وجود آورد اما در نهایت مشخص شد که مبین ارگاشف باتوجه به مدرک پرو لایسنس تنها برای حضور روی نیمکت، استخدام شده است.

استقلال دوشنبه که احتمالا روز سه شنبه با پیراهن قرمز رنگ مقابل پرسپولیس حاضر خواهد شد، در این تمرین هم پیراهن‌های چهارخانه قرمز و سفید رنگ داشت که مشابه کیت تیم ملی کرواسی بود.

* مدافع محروم؛ حسرت بزرگ مستر ویتالی

استقلال در این بازی آندری میسچنکو را در اختیار نخواهد داشت. این مدافع اوکراینی که در مرحله گروهی فیکس بود، بهترین بازیکن خارجی استقلال محسوب می‌شود اما به خاطر دریافت دو کارت زرد در بازی با شباب الاهلی و آلمالیق، نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

* آرامش در اردو، با بازگشت مدافع مصدوم

جدی‌ترین نگرانی ویتالی لوچنکو سرمربی استقلال، مصدومیت زوئیر جورابوئف بود که در آخرین بازی تیمش اتفاق افتاد. اما او پس از چند جلسه غیبت در تمرینات، روز گذشته در استادیوم مرکزی دوشنبه پا به توپ شد تا مشخص شود می‌تواند تیمش را همراهی کند. با بازگشت او، حالا باید دید در الکسی لارین و زوئیر جورابوئف، چه کسی بازی خواهد کرد؟

* برادران جلیلوف و ماموریت متفاوت مقابل پرسپولیس

منوچهر و علیشهر جلیلوف بهترین‌های استقلال تاجیکستان محسوب می‌شوند. علیشهر که با شماره ۱۰ در ترکیب این تیم حضور دارد، در پست هافبک تدافعی و مرکزی بازی می‌کند و در انتقال توپ نقشی مهم دارد. او همان بازیکنی است که گل حساس دقیقه ۹۰+۶ را در مقابل شباب الاهلی به ثمر رساند. اما منوچهر با شماره ۶۳ در خط حمله تیمش حاضر است و به عنوان مهاجم سایه، از خطرات جدی علیه دروازه پرسپولیس محسوب می‌شود.

* لوچنکو در تمرین؛ سرمربی جدید کجاست؟

ویتالی لوچنکو در بازی با پرسپولیس نیز تیم استقلال تاجیکستان را همراهی خواهد کرد. این سرمربی باتجربه روز گذشته تلاش کرد تا تیمش را آماده بازی با پرسپولیس کند؛ این احتمالا مهم ترین بازی فوتبال او محسوب می‌شود و پیروزی در آن یک موفقیت بزرگ برای این مربی ۴۹ ساله خواهد بود.

نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان

نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان
نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان

تیم فوتبال پرسپولیس ایران موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اسیا با یک گل از سد استقلال تاجیکستان عبور کند و به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد.

گل پرسپولیس در این دیدار را مهدی ترابی در دقیقه ۸۹ به ثمر رساند.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب حامد لک، امید عالیشاه، فرشاد فرجی (کارت زرد)، سید جلال حسینی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، مهدی عبدی، وحید امیری، سعید آقایی، سیامک نعمتی و رضا اسدی وارد زمین شد. در ادامه حامد پاکدل و عیسی آل کثیر به جای امید عالیشاه و مهدی عبدی وارد زمین شدند.

نکته جالب توجه این دیدار حضور گسترده هواداران تیم تاجیکی در ورزشگاه شهر دوشنبه بود. تعدادی از هواداران پرسپولیس نیز در ورزشگاه حضور داشتند و تیم ایرانی را تشویق می کردند.

شب گذشته نیز استقلال ایران در برابر الهلال عربستان با دو گل مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. ناگویا گرامپوس با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ از سد تگو گذشت و اولسان، مدافع عنوان قهرمانی آسیا موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد کاوازاکی ژاپن بگذرد.  

مطالب مرتبط:

ترکیب استقلال تاجیکستان 

مخر الدین حسنوف (دروازه بان)
الکسی لارین (دفاع وسط)
زوئیر جورابوئف (دفاع وسط)
وحدت هانانوف (دفاع وسط)
پتر پاتف (هافبک دفاعی)
علیشهر جلیلوف (هافبک وسط)
احتام نظروف (وینگ بک چپ)
منوچهر صفروف (وینگ بک راست)
اسلام زویروف (هافبک هجومی)
منوچهر جلیلوف (مهاجم سایه)
رستم سویروف (مهاجم نوک)

آخرین وضعیت پرسپولیس برای بازی با استقلال تاجیکستان

پرسپولیس موفق شد در پنجره نقل و انتقالات تابستانی حامد پاکدل، گل‌زن اول آلومینیوم اراک را به خدمت بگیرند و این بازیکن مهم‌ترین چالش دوران فوتبالش تا به امروز را احتمالا در دوشنبه و مقابل تاجیک‌های با انگیزه تجربه خواهد کرد.

در تمرین روز گذشته مهدی‌خانی مهاجم جوان این تیم مصدوم شد تا سرخ‌ها آل کثیر، عبدی و پاکدل را به عنوان مهاجم تخصصی خود داشته باشند. باید دید شرایط بازی چطور پیش خواهد رفت و آیا گل‌محمدی از اسلحه پنهان وارد خود در بازی حساس مقابل استقلال تاجیکستان رونمایی خواهد کرد یا خیر.

اعضای تیم پرسپولیس که فاصله نسبتا کوتاه فرودگاه مرکزی تا هتل هیلتن دوشنبه را طی کرده و در محل اقامت خود مستقر شده‌اند، احتمالا با فضایی متفاوت در پایتخت تاجیکستان مواجه بوده‌اند که به دلیل جشن استقلال کشور تاجیکستان بوده است. این جشن که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، احتمالا به ورزشگاه ملی تاجیکها نیز خواهد رسید.

نکته جالب اینکه تاجیکها برای پیروزی مقابل پرسپولیس و برگزاری جشنهای خیابانی پس از آن برنامه ویژه‌ای ریخته‌اند و قصد دارند از فضای تزئین شده شهر دوشنبه برای این موضوع استفاده کنند اما بهترین تیم غرب آسیا در فصل 2020 لیگ قهرمانان، به این سادگی ها تسلیم میزبان پرسروصدا نخواهد شد.

بازیکنان پرسپولیس که روز گذشته مورد استقبال کشور میزبان قرار گرفتند، حالا درصدد این هستند که در یک بازی خارج از خانه دیگر به برتری برسند. نکته جالب اینکه پرسپولیس از سال 2019 تاکنون هیچ بازی خانگی انجام نداده و به نوعی بازیکنان این تیم نسبت به برگزاری بازی در خارج از ایران، عادت کرده‌اند و حالا ماموریت غلبه بر نماینده شهر دوشنبه را پیش روی خود می‌بینند.

شاگردان ویتالی لوچنکو روز گذشته در آخرین بازی خود پیش از دیدار با پرسپولیس، یک پیروزی دیگر به دست آوردند تا صدرنشینی قاطعانه خود در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه را در غیاب هوادارانشان جشن بگیرند.

پیش بینی بازی پرسپولیس - استقلال تاجیکستان 

پیش بینی بازی پرسپولیس - استقلال تاجیکستان 
پیش بینی بازی پرسپولیس - استقلال تاجیکستان 

 

فوتبالیست‌هایی که در تاجیکستان هستند با جان و دل و قلبشان بازی می‌کنند. به قول «افشین قطبی» آنها دل شیر دارند. من در بازی‌های تیم استقلال و تیم ملی تاجیکستان این مساله را به وضوح دیدم. فرقی ندارد که با کدام تیم بازی دارند. هر چه دارند را ارائه می‌کنند. فکر می‌کنم پرسپولیس باید خیلی حواسش به این تیم باشد و با تمرکز به مصاف استقلال برود.

اگر این تیم را دست کم بگیرند به مشکل می‌خورند. امیدوارم در نهایت تیمی که شایسته باشد به مرحله بعدی برسد. توصیه من به «یحیی گل‌محمدی» عزیز همین است.

به هیچ وجه استقلال تاجیکستان را دست کم نگیرید و گول اظهار نظرهای مطرح شده مبنی بر اینکه پرسپولیس با تیم راحتی بازی دارد را نخورند. استقلال بیشتر روی حفظ نتیجه و گل نخوردن تمرکز دارد و در ادامه با بازیکنان سرعتی‌اش به ضد حملات دل خوش می‌کند. به نظرم استقلال می تواند حریف سختی برای پرسپولیس باشد.

پرسپولیس باید در چمن مصنوعی و در حضور تماشاگران بازی کند

چمن ورزشگاه استقلال، مصنوعی است. همین مساله می‌تواند برای پرسپولیس کمی کار را سخت کند چون روی چمن طبیعی عادت دارد.

شرایط کرونایی در اینجا بسیار خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد. بازی‌ها با تماشاگران برگزار می‌شود. الان هفته پنجم هستیم و مسابقات را در حضور هواداران برگزار می‌کنیم. بدون شک در بازی با پرسپولیس ورزشگاه پر می‌شود و این به جذابیت بازی خواهد افزود.

امیدوارم تا آن زمان شرایط در کشور خودمان هم مساعد شود و مردم به ورزشگاه‌ها بیایند. تاجیکستان میزبان خوبی برای این مسابقه خواهد بود و از تجهیزات خوبی برخوردار است.

تاکتیک استقلال، دفاع در زمین خودی و استفاده از اشتباهات حریف و ضدحملات است

استقلال با سه دفاع مرکزی و ۲ مدافع کناری به مصاف رقبا می‌رود. آنها سه هافبک و ۲ مهاجم دارند. به هیچ عنوان سه مدافع مرکزی این تیم نفوذ نمی‌کنند. فقط به هنگام ضربات ایستگاهی ۲ مدافع اوکراینی اضافه می‌شوند.

۲ مدافع کناری به عنوان فول‌بک در ضد حمله‌ ها اضافه می‌شوند. در بازی با الهلال ۲ گل توسط مدافع راست زده شد. تاکتیک آنها دفاع در زمین خودی و استفاده از اشتباه حریف و ضد حملات است. در مرحله گروهی هم دیدیم که این تیم روی همین تاکتیک‌ها به گل رسید.

به جز ۲ بازیکن اوکراینی هم که درباره‌شان صحبت کردم یک مهاجم هلندی دارند که اصالتا ترکیه‌ای است. در ۲ بازی اول این بازیکن فیکس بود اما بعد از آن مصدوم شد و به طور کامل دیگر به میدان نرفت. او مهاجم سرعتی و فرصت‌طلبی است.

یک بازیکن ژاپنی هم در ترکیب دارند که متمایل به سمت راست است اما چون مصدوم بود زیاد به میدان نرفت. مطمئنا تا بازی با پرسپولیس این تیم بیشتر تقویت خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی