شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۵۱

برنده بازی استقلال - الهلال در 22 شهریور 1400 کیست؟

برنده بازی استقلال - الهلال در 22 شهریور 1400 کیست؟
استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال عربستان برود.

به گزارش تیتربرتر؛ فو مینگ، داور بین‌المللی چین دیدار تیم‌های استقلال و الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را سوت خواهد زد. دو کمک داور این دیدار نیز چینی هستند.

ساعت بازی استقلال با الهلال در 22 شهریور1400

ساعت بازی استقلال با الهلال در 22 شهریور1400
ساعت بازی استقلال با الهلال در 22 شهریور1400

 

استقلال و الهلال ساعت 21:30 دوشنبه هفته جاری در امارات به مصاف هم می‌روند.

پیش بینی بازی استقلال با الهلال

نشریه سعودی به بررسی آمار سرمربی استقلال قبل از دیدار با الهلال در آسیا پرداخت.

به نقل از نشریه «الریاضیه» عربستان، هواداران استقلال چشم امیدشان در بازی با الهلال به فرهاد مجیدی سرمربی تیم است که به عنوان بازیکن و مربی تجارب خوبی دارد.

فرهاد در استقلال در 52 بازی مربی بوده و در 55 درصد بازی ها پیروز شده است. مجیدی به عنوان بازیکن تجارب زیادی در باشگاه های حاشیه خلیج فارس دارد. او از سال 2006 تا 2010 برای تیم های الوصل، شباب الاهلی، النصر و العین امارات بازی کرده است.

البته مجیدی برای الغرافه قطر هم بازی کرد و بعد از آن به استقلال برگشت و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

مجیدی از 4 سال پیش مربیگری خود را آغاز کرده است. شروع کار او با مربیگری در استقلال بود و پس از ان هدایت تیم فوتبال امید کشورمان را برعهده گرفت و در نهایت بعد از استعفا از تیم امید دوباره راهی استقلال شد.

سایت اسپورت ۲۴ عربستان قبل از دیدار حساس استقلال برابر الهلال به معرفی ۴ بازیکن خطرناک استقلال پرداخت.

استقلال در یکی از بازی های حساس مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. این بازی دوشنبه هفته جاری و در امارات برگزار خواهد شد.

سایت اسپورت ۲۴ عربستان قبل از این بازی نوشت: استقلال در ترکیب خود از ۴ بازیکن ملی پوش بهره می برد. تیم ایرانی در همه پست های خود بازیکنان ملی‌پوش دارد و می‌خواهیم به معرفی این چهار بازیکن خطرناک استقلال بپردازیم.

در ادامه گزارش این سایت عربستانی آمده است: و اما این ۴ بازیکن خطرناک و ملی پوش استقلال عبارتند از سیاوش یزدانی که ۲۹ سال سن دارد و در قلب خط دفاعی بازی می‌کند. قیمت او ۶۰۰ هزار دلار است. عارف آقاسی؛ او هم در قلب خط دفاعی بازی می‌کند و قیمتش ۴۹۵ هزار دلار است. جعفر سلمانی که در جناح چپ بازی می‌کند و قیمت او ۳۵۸ هزار دلار است و زبیر نیک نفس هم که در خط میانی بازی می‌کند و قیمت او ۳۳۰ هزار دلار است.

آخرین وضعیت تیم الهلال برای بازی با استقلال

سلمان الفرج با وجود اعلام غیبتش در فهرست الهلال آماده بازی آسیایی با استقلال شد.

روزنامه الریاضیه عربستان به نقل از یک منبع موثق نوشت: سلمان الفرج، بازیکن خط میانی تیم الهلال آماده بازی روز دوشنبه برابر استقلال تهران در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی امارات خواهد شد.

سلمان الفرج به دلیل مشکل سلامتی‌اش پس از پایان دیدار اخیر تیم ملی فوتبال عربستان برابر عمان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 برای دومین روز متوالی نتوانست در تمرینات گروهی الهلال شرکت کند. او تمرینات فردی را در سالن بدنسازی الهلال دنبال کرد.

همچنین بازیکنان تیم الهلال در آخرین تمرین خود در ریاض به مرور کارهای تاکتیکی بازی برابر استقلال از جمله سازماندهی در حمله و استفاده از عمق برای این کار پرداختند.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت تیم استقلال برای بازی با الهلال

پیش بینی بازی استقلال با الهلال در 22 شهریور1400
پیش بینی بازی استقلال با الهلال در 22 شهریور1400

 

تنها 2 روز تا زمان موعود و برگزاری دیدار استقلال و الهلال باقی مانده است. کادرفنی آبی پوشان این روزها و چه در جریان تمرینات و چه در زمان برگزاری جلسات فنی، در حال یادآوری آخرین نکات مدنظر خود به شاگردانشان هستند تا آنها برای تقابل با حریف قدرتمند خود، از هر لحاظ آماده باشند.

یکی از نکاتی که طی هفته های گذشته مدنظر هواداران استقلال قرار داشته، نگرانی بابت تقابل با خط حمله تمام خارجی و زهردار نماینده عربستان است. جایی که این تیم پایتخت نشین سعودی، از حضور بافتیمبی گومیس و موسی مارگا در خط حمله بهره می برد و کادرفنی استقلال به خوبی می داند که برای مقابله با این دو بازیکن، باید استراتژی مشخصی در ذهن داشت.

سیاوش یزدانی که به تازگی از اردوی تیم ملی به تمرینات استقلال برگشته است، یکی از امیدهای آبی پوشان در خط دفاعی است. با وجود اینکه آبی پوشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گل های زیادی دریافت کردند، اما یزدانی همواره یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و پس از پایان مرحله گروهی و در لیگ برتر فوتبال ایران، او به همراه مرادمند و غلامی آمار بسیار خوبی در خط دفاعی استقلال به ثبت رساندند.

با توجه به اینکه الهلال در سه هفته نخست لیگ حرفه ای عربستان انتظارات را برآورده نکرد و 2 پیروزی بسیار سخت مقابل تیم های نه چندان قدرتمند لیگ این کشور کسب کرد و در بازی سوم نیز متوقف شد، انتقادها از عملکرد بافتیمبی گومیس مهاجم فرانسوی این تیم نیز افزایش یافت به نحوی که بهترین گلزن الهلال در 3 فصل گذشته، هرگز اینگونه آماری را از زمان پیوستن به این تیم خلق نکرده بود و در 3 بازی گذشته در امر گلزنی ناکام بوده است.

این مسئله باعث شده است تا احتمال تغییراتی در نوک خط حمله الهلال شکل گیرد. موسی مارگا که برخلاف زمان حضور در پورتو، در تیم جدیدیش در پست متفاوتی حضور پیدا کرده و یک خط عقب تر بازی می کند، ممکن است برای دیدار با استقلال به نوک خط حمله رفته تا با حضور در پست تخصصی اش، با مدافعین استقلال روبرو شود.

حتی در صورتی که این اتفاق رخ ندهد و مهاجم الهلال در پست سه هفته گذشته اش به میدان برود و گومیس در نقش مهاجم نوک ظاهر شود، به نظر می رسد به دلیل قد بلند مارگا و توانایی او روی توپ های هوایی، این سیاوش یزدانی است که مأموریت مهار مهاجم اهل مالی را برعهده داشته باشد.

مارگا که در زمان حضور در پورتو به همراه مهدی طارمی در ترکیب اصلی به میدان می رفت، معمولا روی توپ های هوایی عملکرد خوبی داشت و اصطلاحا توپ های ارسالی را برای مهاجم بوشهری پورتو می ساباند و اکنون سیاوش یزدانی این مأموریت را دارد تا چه در زمان حملات الهلال و چه در زمان ارسال توپ های هوایی، مارگا را مهار کرده و مانع از سرزنی این بازیکن شود.

به هر شکل الهلال از 2 مهاجم خارجی باتجربه، گران قیمت و زهردار استفاده می کند و علاوه بر یزدانی، محمدحسین مرادمند و سومین فرد تشکیل دهنده خط دفاعی که یکی از میان دانشگر یا آقاسی خواهد بود، باید حسابی حواسشان به تحرکات این دو مهاجم گلزن و فرصت طلب باشد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی