پنج شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۳۲

بازی سارا باقری در سریال افرا

بازی سارا باقری در سریال افرا
سریال افرا در حال پخش است یکی از بازیگران این سریال سارا باقری است که در این سریال ایفای نقش می کند، در ادامه به معرفی این بازیگر می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی به تهیه کنندگی مشترک محمد کامبیز دارابی و مجید مولایی، سریال جدید شبکه یک سیما است که این روزها در حال تصویربرداری است.

بهرنگ توفیقی که تجربه معرفی بازیگران جدید را در آثارش به دنیای هنر دارد این بار هم در سریال افرا بازیگر جوانی را به دنیای هنر معرفی خواهد کرد.

خلاصه داستان سریال افرا

خلاصه داستان سریال افرا
خلاصه داستان سریال افرا

سازندگان به جای خلاصه داستان این متن را ارائه داد‌ه‌اند: «در پگاه مه‌آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است....».

زمان پخش سریال افرا

با پایان تصویربرداری سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی در شمال کشور، شهرک دفاع مقدس و بیمارستانی در تهران، این روزها مراحل فنی پروژه در حال انجام است تا در آینده ای نزدیک آماده پخش شود و به گفته برخی خبرگزاری ها از 5 شهریور احتمالا آماده پخش از شبکه یک سیما رای ساعت 23:00 است.

ساخت موسیقی به بابک زرین سپرده شده است و تدوین سریال را نوید توحیدی به عهده دارد. همچنین صداگذاری توسط امیر حسین صادقی در دست انجام است و جلوه های ویژه تصویری و اصلاح رنگ را امیر ولی خانی به عهده دارد. 

بیوگرافی سارا باقری در سریال افرا

بیوگرافی سارا باقری در سریال افرا
بیوگرافی سارا باقری در سریال افرا

سارا باقری متولد  سال 1374 در تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. در دانشگاه کارگردانی خوانده، اما بازیگری برایش جذاب تر است. او اصالتا گیلانی و بزرگ شده تهران می باشد.

پدرش قدیر باقری (کارگردان و تهیه کننده) و مادرش طاهره اسماعیلی در رادیو فعالیت دارد و یک خواهر به نام دنیا دارد که کار گریم انجام می دهد.

وضعیت ازدواج و همسر سارا باقری

از وضعیت ازدواج و همسر سارا باقری اطلاعات دقیقی در دست نیست.

جوایز و افتخارات سارا باقری بازیگر سریال افرا

جایزه بازیگری اول زن جشنوره فجر در سال ۱۳۸۲ برای رادیو تئاتر، و سال ۸۶ جایزه بهترین بازیگر جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، و گوینده برتر استان‌ها

سارا باقری در سریال افرا

سارا باقری در سریال افرا
سارا باقری در سریال افرا

سارا باقری در سریال افرا ایفاگر نقش مائده فروزش بوده است. او در توضیحات نقش اش در سریال افرا به جام جم گفته است: در این سریال نقش مائده را بازی می کنم که نقش پدرم را آقای مهدی سلطانی و نقش برادرم را آقای حصاری بازی می کنند.

مائده دانشجو است و زندگی عادی خودش را دارد. تا این که درگیر تجربه ای می شود که همین منجر به این می شود که او به بلوغ برسد. بلوغی که زودتر از سن و سالش به سراغش آمده است.

خانم باقری در این سریال با بازیگران مطرحی نظیر مهدی سلطانی، روزبه حصاری، پیام دهکردی و مینا وحید همبازی بوده است. وی درباره همکاری با بازیگران این سریال می گوید:

کار با آقای سلطانی که در این سریال نقش پدرم را به عهده دارد، بسیار فوق العاده است. برایم هم کلاس درس انسانیت است و هم دانشگاه هنر. کار با ایشان هم جزو آرزوهایم بود.

همچنین با آقایان روزبه حصاری و پیام دهکردی و خانم وحید هم همبازی هستم که هر کدام از این دوستان صاحب تجربه هستند و بازی کنارشان جذاب است.

اینستاگرام سارا باقری

پیج اینستاگرام سارا باقری به این آدرس sarabagherii می باشد.

مطالب مرتبط:

گفتگو با سارا باقری بازیگر نقش مائده در سریال افرا

گفتگو با سارا باقری بازیگر نقش مائده در سریال افرا
گفتگو با سارا باقری بازیگر نقش مائده در سریال افرا

 

* با توجه به اینکه به تازگی وارد عرصه تصویر شدید از شروع فعالیت هایتان می فرمائید.

۱۴ سال در صداوسیما مرکز گیلان (رشت) کار بازیگری در رادیو، تئاتر و تلویزیون انجام می دادم. از ۱۸ سالگی به تهران آمدم و در چند سریال بازی کردم. در رادیو تئاتر گیلان هم فعالیت داشتم و برای بازیگری نقش اول موفق به دریافت دو جایزه از سیمای استان ها شدم.  

* چطور شد که برای نقش مائده در سریال افرا انتخاب شدید؟

از قبل هیچ آشنایی با گروه تولید افرا نداشتم و از طرف یکی از دوستان معرفی شدم و تست دادم و بعد از تائید آقای توفیقی و دارابی قرارداد بستم.

* قصه این سریال چقدر برای شما مهم بود؟

خیلی کلیشه ای است اگر بگویم طول نقش برایم مهم نیست و فکر می کنم برای هر بازیگری مهم است که بیشتر دیده شود. اما زمانی که با آقای توفیقی صحبت کردم گفتند مائده نقش اول دختر کار است و زمانی که فیلم نامه را می خواندم منتظر سرنوشت مائده بودم اما آنقدر قصه جذابی داشت برایم مثل یک رمان شد و دوست داشتم داستان را دنبال کنم و سرنوشت شخصیت ها را بدانم. همان زمان که فیلم نامه را می خواندم خیلی برایم مشخص بود که ماحصل کار چه می شود و فیلم نامه تصویر داشت.

هم از نقش مائده و هم از کلیت کار خیلی خوشم آمد و با توجه به سابقه ای که آقای توفیقی در کارهایشان داشتند و فیلم نامه ای که دستم بود، کار قابل قبولی بود.

* مائده تنها شخصیت دختر این سریال است. این موضوع کار شما را سخت نمی کرد؟

کار را سخت می کرد شاید سخت ترش این بود که از جایی به بعد ۹۰ درصد سکانس هایم با آقای سلطانی و خانم متخصص است که همان اول نگران بودم که رفتار بازیگران نقش مقابلم با من چطور خواهد بود چون این دو عزیز جزو بازیگران خوب سینما، تلویزیون و تئاتر ما هستند اما خب آنقدر همه شرایط دوستانه و فضا دلنشین بود و آقای توفیقی و دارابی تشویقم می کردند که این سختی برایم آسان شد.

* این سریال بیش از اینکه بخواهد شخصیت محور باشد، قصه محور است.

زمانی که فیلم نامه را می خواندم برایم جالب بود که هر کدام از شخصیت ها عکس نبودند و می آمدند و داستانی را روایت می کردند. به نظرم وقتی می خواندم می گفتم چقدر خوب است که مخاطب خسته نمی شود که برای مثال همه اش مائده ببیند یا همه اش مهتاب ببیند. همه شخصیت ها می آیند و قصه ای را روایت می کنند و همه شان نقطه عطفی دارند و فکر می کنم مخاطب با تک تک کاراکترها همذات پنداری می کند و برایش مهم است که برای همه شخصیت ها چه اتفاقی می افتد و همین که فیلم نامه روی یک کاراکتر متمرکز نیست برایم خیلی جذاب بود.

* تا به حال بازخوردها چطور بوده است؟

خداراشکر تا به اینجای کار بازخوردهای خوبی داشتیم. خیلی ها گارد گرفتند و برایشان جدی بوده و حتی در کامنت های اینستاگرام می گویند مائده مگه تو عقل نداری که با هم کلاسی دانشگاهت در کافه جنگلی قرار می ذاری؟ و همین که می بینم مردم در همین چند قسمت پخش شده نقش ها را باور کردند برایم دلنشین است.

* قطعا خودتان تا به حال در موقعیتی که مائده قرار گرفته نبودید. چطور به این نقش نزدیک شدید؟

نقش مائده خیلی از من دور نبود و خیلی هم به من نزدیک نبود. اما جذاب ترین ویژگی که شخصیت مائده دارد این است که تا جایی از داستان ما از او دختری شاد و خوشحال با ویژگی های کودکانه می بینیم و از جایی به بعد به یک بلوغی می رسد. رنج آدم ها را بزرگ می کند و مائده هم با همین رنج بزرگ می شود.

* از چه نظر این شخصیت از شما دور نبود؟

از نظر رفتاری و یک جاهایی لجباز بودنش و اینکه هم می خواهد احترام بزرگترش را حفظ کند و هم اینکه از خواسته ای که دارد کوتاه نمی آید،‌ این خصیصه هایش به من نزدیک بود. یک جاهایی هم از من دور بود اما آنقدر این شخصیت را دوست داشتم که بعید می دانم در طول عمر بازیگریم کاراکتر دیگری را به این اندازه دوست داشته باشم و همین الان خیلی دلتنگش هستم. در همان زمان که این نقش را بازی می کردم با اینکه برخی ویژگی هایش از من دور بود اما آنقدر دوستش داشتم که خودم را به او نزدیک کردم.

* در قسمت های پایانی سریال مخاطب شاهد نتیجه گیری درستی از ماجرای پیمان و مائده خواهد بود؟ و می تواند از آن الگوبرداری کند؟

محمد صادقی بازیگر نقش پیمان در گفت و گو با شما گفته بود همه شخصیت های این سریال حق دارند و همان قدر هم مقصرند. در نهایت اتفاقی می افتد که همه آدم ها هم حق دارند و هم خودشان را مقصر می دانند. می شود از این داستان الگوبرداری کرد اما می شود این شکلی الگوبرداری کرد که کاش شکل دیگری با این اتفاق ها برخورد شود.

* خودتان اگر جای مائده بودید چه راهی را انتخاب می کردید؟

شاید اختلاف سنی ام با مائده زیاد نباشد اما چون آدم ها دچار تغییر و تحول می شوند اما اگر من دختری ۲۰ ساله بودم و در موقعیت او قرار می گرفتم دقیقا کاری که او انجام می دهد را انجام می دادم. حتی فکر می کنم تا پایان سریال همه انتخاب هایی که می کند برای شخصیت خود مائده درست است. یکی از دلیل هایش هم این است که هیچ وقت نمی بینیم بابت عشقی که پیمان دارد به خانواده خودش بی احترامی کند. 

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: علیرضا یوسفی