یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۳۱

بررسی ارز دیجیتال سولانا: ساعت بلاک چین مقیاس پذیر+ قیمت رمز ارزها

بررسی ارز دیجیتال سولانا: ساعت بلاک چین مقیاس پذیر+ قیمت رمز ارزها
سولانا یک نسل چهارم بلاک چین و رمز ارز است که از زیرساخت باز برای افزایش مقیاس پذیری بیشتر استفاده می کند.

تیتربرتر: بیش از 7200 ارز رمزنگاری شده وجود دارد. تقریباً هر یک از آنها ادعا می کنند که چیزی منحصر به فرد را به میز می آورند. بسیاری از شما می دانید که اکثر پروژه های ارزهای رمزنگاری شده یا به وعده های خود عمل نکرده اند و یا واقعاً هیچ چیز فوق العاده ای برای شروع آن نداشته اند.

سولانا در این دسته قرار نمی گیرد. این یک پروژه ارز رمزنگاری شده با روشی کاملاً متفاوت در نحوه عملکرد بلاک چین است. این برنامه بر عنصری تمرکز می کند که بسیار شیطانی است و باعث می شود تعجب کنید که چرا به آن فکر نکرده اید: زمان. همانطور که پیداست، معرفی یک ساعت غیر متمرکز به یک بلاکچین ارز رمزنگاری شده، کارآیی آن را بیش از هر کسی که تصور می کرد می کند.

مختصری از تاریخچه سولانا

مختصری از تاریخچه سولانا
مختصری از تاریخچه سولانا

داستان سولانا با ساحلی آفتابی در کالیفرنیا به همین نام آغاز می شود. ساحل سولانا تنها 30 دقیقه در شمال سان دیه گو واقع شده است، جایی که (پروژه ارزهای رمزنگاری شده) موسس و مدیرعامل سولانا، آناتولی یاکوونکو بیشتر عمر خود را صرف کار در زمینه مخابرات کرده است. این امر با توجه به این که یانکوونکو در توسعه فناوری موجود در همه تلفن های هوشمند ما در 12 سال فعالیت خود در کوالکام نقش مهمی داشته است، کمی ناچیز است.

یاکوونکو در ابتدا علاقه چندانی به بیت کوین و اتریوم نداشت و تنها اندکی علاقه او را برانگیخت. با این حال، او در حالی که در حال توسعه یک شبکه کامپیوتری یادگیری عمیق بود، به طور مختصر بیت کوین را استخراج کرد. طی خوابی که در سال 2017 تب ناشی از کافئین در ساعت 4 صبح توصیف شد، متوجه شد که عملکرد هش بیت کوین، SHA256، می تواند برای ایجاد یک ساعت غیر متمرکز بر روی بلاک چین ارزهای رمزنگاری شده استفاده شود.

یاکوونکو نظریه داد که معاملات زمان بندی می تواند مقیاس پذیری بلاک چین ارزهای رمزنگاری شده را بدون از دست دادن امنیت یا عدم تمرکز آن افزایش دهد. او می دانست که امکان ساخت وجود دارد زیرا گوگل و اینتل هر دو فناوری های مشابهی را در پایگاه های داده خود، هر چند به صورت متمرکز، پیاده سازی کرده اند. کاغذ سفید انقلابی سولانا بی سر و صدا در نوامبر 2017 منتشر شد.

سولانا چیست؟

سولانا چیست؟
سولانا چیست؟

سولانا یک بلاک چین رمزنگاری شده با عملکرد بالا است که از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز پشتیبانی می کند. این دستگاه از اثبات مکانیزم اجماع سهام با مانع کم برای ورود به همراه معاملات دارای مهر زمان برای حداکثر کارایی استفاده می کند.

تیم سولانا بلاک چین خود را با دید بلند مدت طراحی کرده است. این ناشی از تجربه خود موسس آناتولی یاکوونکو در تماشای فناوری های مخابراتی است که تقریباً هر سال در دوران حضورش در کوالکام دو برابر می شود.

سولانا توسط شرکتی با همین نام که در سن دیگو، کالیفرنیا مستقر است، توسعه یافته است. تیم سولانا متشکل از کارمندان سابق کوالکام، گوگل، اپل، مایکروسافت و Dropbox است. معماری سولانا علاوه بر اینکه مبتنی بر فناوری های پایگاه داده مشابهی است که توسط گوگل و مایکروسافت استفاده می شود، از Filecoin، یک پروژه رمزنگاری غیر متمرکز ذخیره سازی داده ها نیز الهام گرفته است.

سولانا چگونه کار می کند؟

سلب مسئولیت: سولانا فوق العاده پیچیده است. اجازه دهید با اصطلاحی که ممکن است شنیده باشید اگر قبلاً به پروژه نگاه کرده اید، شروع کنیم: اثبات تاریخ (PoH). PoH یک مکانیسم اجماع نیست. بلکه جزء اجماع اثبات سهام سولانا است.

وقتی معاملات PoH به یک بلوک سولانا اضافه می شوند، شامل زمان بندی معاملات می شود. هر 400 میلی ثانیه یک بلوک جدید در سولانا ایجاد می شود (در مقایسه با اتریوم تقریباً 15 ثانیه و بیت کوین 10 دقیقه). بدون جزئیات بیش از حد، ساعت غیر متمرکز که به عنوان مرجع برای زمان بندی استفاده می شود، عملکرد هش SHA256 است. SHA256 ممکن است آشنا به نظر برسد زیرا از آن در مکانیزم اجماع بیت کوین Proof of Work استفاده می شود.

با این حال، سولانا به جای کار برای حل توابع هش برای تولید یک بلوک جدید، در عوض از خروجی های تکراری SHA256 به عنوان مرجع استفاده می کند. این یک نوع تیک ساعت تولید می کند که در آن هر تیک ساعت 400 میلی ثانیه است. 

ارز رمزنگاری شده SOL

SOL یک ارز رمزنگاری شده بومی بلاک چین سولانا است. برای پرداخت هزینه های شبکه سولانا سوزانده می شود. SOL همچنین می تواند به عنوان یک گره بلاک چین در نظر گرفته شود.

در آینده، SOL برای رای دادن به تغییرات سولانا استفاده می شود. در زمان نگارش این مقاله مشخص نیست که آیا SOL تورم است یا تورم زا به دلیل وجود اسناد متناقض، اگرچه به نظر می رسد که تورم زا است.

سولانا در مجموع 5 دور بودجه داشته که ICO عمومی جدیدترین آن بوده است. سولانا بیش از 25 میلیون دلار بودجه در این پنج دور جمع آوری کرد و حتی ضمانت بازگشت قیمت کمی کمتر از 20 سنت به کسانی که ثبت نام کردند ارائه کرد.

سولانا (SOL) چه مشکلاتی را حل می کند؟

سولانا (SOL) چه مشکلاتی را حل می کند؟
سولانا (SOL) چه مشکلاتی را حل می کند؟

نقاط دردناک متعددی در بازار وجود دارد که سولانا سعی می کند آنها را اصلاح کند. ساختار شبکه به گونه ای طراحی شده است که قابل گسترش و مقاوم در برابر سانسور است. این بلاک چین بی اعتماد و توزیع شده از طریق این طرح هم نگرانی های مربوط به تسویه تراکنش و هم پهنای باند را برطرف می کند.

مقیاس پذیری

مسائل مقیاس پذیری همچنان بازار کریپتو را آزار می دهد. اتکای بلاک چین اولیه به مکانیسم اجماع Proof-of-Work منجر به مشکلات احتقانی جدی شده است. سکه های برتر مانند بیت کوین و اتریوم برای افزایش هزینه تراکنش ها با افزایش ازدحام شبکه طراحی شده اند. متأسفانه، این امر منجر به مشکلات عمده ای برای هر دوی این شبکه ها شده است. اتریوم در حال حاضر مملو از پروژه های جدید است، تا حدی به دلیل افزایش اخیر سیستم عامل های DeFi متأسفانه، این ازدحام معادل هزینه های بیشتر و تاخیر معاملات برای کاربر عادی است.

سولانا با معرفی سیستم هایی که اجازه می دهد معاملات شبکه متناسب با پهنای باند آن افزایش یابد، از این مسائل اجتناب می کند. 

مزایای سولانا (SOL)

مزایای سولانا (SOL)
مزایای سولانا (SOL)

به راحتی می توان مزایای شبکه ای را مشاهده کرد که بتواند نیازهای اقتصاد جهانی را برآورده کند. علاوه بر این، این مقیاس پذیری باعث می شود که سولانا بلاک چین بهتری برای Dapps مانند DEX ها و پروتکل های استیکینگ باشد. در اینجا برخی از مزایای برتر هنگام عضویت در شبکه سولانا آورده شده است.

مقاوم در برابر سانسور

طبیعت بی اعتماد و توزیع شده سولانا آن را برای تجارت روزانه ایده آل می کند. شما می توانید معاملات جهانی را در ثانیه با کسری از هزینه محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده انجام دهید. از همه بهتر، از آنجا که هیچ کنترل متمرکز بر شبکه وجود ندارد، هیچ کس نمی تواند تراکنش های شما را مانند ارزهای فیات متوقف، مسدود یا مصادره کند.

نمایندگی استیکینگ

به عنوان نماینده بلاک چین، کاربران مزایای عمده ای نسبت به رقبا کسب می کنند. به عنوان مثال، هر کسی می تواند با دریافت SOL خود در شبکه، درآمد غیرفعال کسب کند. پروتکل های سهامداری همچنان در بازار محبوبیت خود را به دست می آورند زیرا یادگیری آنها برای کاربران جدید آسان تر است و در مقایسه با معاملات، پاداش های پایداری بیشتری ارائه می دهند.

مطالب مرتبط:

نحوه ذخیره سولانا (SOL)

نحوه ذخیره سولانا (SOL)
نحوه ذخیره سولانا (SOL)

ذخیره SOL شما نیز آسان است. توسعه دهندگان پروژه به طور خاص Trust Wallet را توصیه می کنند. این کیف پول موبایل به صورت رایگان در دو نسخه اپل و اندروید در دسترس است. Coin98 یکی دیگر از گزینه های تلفن همراه توصیه شده است که مجموعه ای از ویژگی های جالب را برای ساده سازی نیازهای ذخیره سازی شما ارائه می دهد. البته امن ترین گزینه کیف پول سخت افزاری است.

Ledger Nano S یا پیشرفته ترین Ledger Nano X هر دو از ذخیره سازی SOL پشتیبانی می کنند. آنها همچنین به شما امکان می دهند سکه های خود را مستقیماً از کیف پول سخت افزاری خود ذخیره کنید. این رویکرد بالاترین سطح امنیت و پاداش را برای مشارکت شما در تأمین دفتر کل به شما ارائه می دهد.

سولانا یکی از پیشرفته ترین بلاکچین های فعال در حال حاضر است. توسعه دهندگان پشت این پروژه موفق به ایجاد شبکه ای شدند که از نظر tps و عملکرد از پردازنده های پرداخت امروزی پیشی بگیرد. به این ترتیب، می توانید انتظار داشته باشید که توسعه دهندگان بیشتری به سولانا منتقل شوند زیرا بلاک چین های اصلی خود همچنان از نگرانی های مقیاس پذیری رنج می برند.

قیمت ارزهای دیجیتال برتر

قیمت ارزهای دیجیتال برتر
قیمت ارزهای دیجیتال برتر

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۰ هزار و ۱۷۱.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۸۸۹.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۰۹ درصد افزایش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۹۸.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۰ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۷۶ درصد افزایش

۷- سولانا

قیمت: ۱۴۰.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۳.۸۰ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۰۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۴ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۳۲.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۵۴ درصد افزایش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی