پنج شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۵:۱۱

جزئیات کسب طلای زهرا نعمتی در پارالمپیک 2020

جزئیات کسب طلای زهرا نعمتی در پارالمپیک 2020
زهرا نعمتی طلای پارالمپیک توکیو را کسب کرد.

زهرا نعمتی (زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ در گلباف) عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. وی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده‌است.

او هم‌چنین، در ۲۹ مه ۲۰۱۳ (۸ خرداد ۱۳۹۲) در مراسم کمیته بین‌المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» شد.

چزئیات کسب طلای زهرا نعمتی

زهرا نعمتی پس از صعود به مرحله نهایی طلای پارالمپیک توکیو را بدست آورد 

زهرا نعمتی با شکست حریف ایتالیایی خود به مدال طلای ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان پارالمپیک‌ ٢٠٢٠ توکیو دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به توکیو، در پایان رقابتهای ریکرو انفرادی بازیهای پارالمپیک توکیو که در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد، زهرا نعمتی موفق شد نهمین مدال طلای کاروان سردار دلهای ایران در رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ را کسب کند.

زهرا نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه  ۶ بر ۵ و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد.

در دیدار رده بندی این رقابت‌ها نیز  وو چونیان از چین توانست ۶ بر ٢ بر دورسئا پویمندو پیروز شود و به مدال برنز دست یابد.

زهرا نعمتی با این مدال، سومین مدال طلای ادوار پارالمپیک خود را کسب و از این حیث هت تریک کرد. او در لندن، ریو و حالا در توکیو موفق به کسب مدال طلا شده است.

نعمتی در این رقابت‌ها پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم ۶ بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد.  

در ادامه رقابتهای تیروکمان پارالمپیک زهرا نعمتی روز شنبه ١٣ شهریور نیز به همراه غلامرضا رحیمی و در ماده میکس ریکرو تیراندازی با کمان با حریفان رقابت خواهد کرد.

رقابتهای ریکرو انفرادی بازیهای پارالمپیک توکیو در بخش زنان و در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو ادامه یافت و در دیدار نیمه نهایی، پیش از این زهرا نعمتی از ایران به مصاف دورسئا پویمندو از یونان رفت و توانست با شکست حریفش  به فینال برسد وی در این رقابت ۶ بر ٢ به پیروزی رسید. 

دارنده مدال طلای پارالمپیک در فینال ریکرو انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو باید به مصاف حریف ایتالیایی برود. 

زهرا نعمتی که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شود و در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. 

نعمتی روز شنبه ١٣ شهریور نیز در کنار غلامرضا رحیمی و در میکس ریکرو تیراندازی با کمان با حریفان رقابت خواهد کرد.