دوشنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵

جزئیات پیوستن الکساندر پریوویچ به پرسپولیس

جزئیات پیوستن الکساندر پریوویچ به پرسپولیس
پرسپولیس برای تقویت خط حمله خود به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است.

به گزارش تیتربرتر؛ مهدی‌خانی فصل گذشته پس از محرومیت عیسی آل‌کثیر از واراژدین به تهران آمد تا در ترکیب پرسپولیس قرار گیرد و جای خالی یک مهاجم را پر کند.

آخرین وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس

او که در پدیده عملکرد درخشانی زیر نظر یحیی گل‌محمدی داشت، در پرسپولیس هرگز در قامت یک مهره درخشان ظاهر نشد و پس از گذراندن مصدومیت نیز نتوانست به فرم ایده آل بازگردد و به همین خاطر اغلب مسابقات را از روی نیمکت دنبال کرد.

اما در اولین بازی فصل و در غیاب ملی پوشان، یحیی گل‌محمدی او و آل کثیر را در خط حمله قرار داد و مهدیخانی خیلی زود در دقیقه ۵ و با شوت از داخل محوطه جریمه دروازه را گشود.

باتوجه به جدایی شهریار مغانلو، حالا مهدی‌خانی شانس بیشتری برای بازی دارد و اگر بتواند این روند را ادامه دهد، احتمالا بیش از این مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید سبب شود حتی یحیی از خرید مهاجم جدید منصرف شود.

پاکدل ساعتی پیش وارد باشگاه پرسپولیس شد و در شرایطی که از چند روز قبل مدیربرنامه او مذاکرات با مدیران باشگاه را انجام داده بود، قراردادش را امضا کرد و به پرسپولیس پیوست.

مهاجم فصل گذشته تیم آلومینیوم اراک که فصل گذشته عملکرد قابل قبولی در ترکیب این تیم داشت و ۱۰ گل به ثمر رساند، در حالی به پرسپولیس پیوست که این تیم در یک رقابت نقل و انتقالاتی، از حفظ شهریار مغانلو ناکام ماند و این بازیکن را به سپاهان واگذار کرد و حالا حامد پاکدل جایگزین او شده است.

از بین ۱۰ گل زده این بازیکن سه تا با ضربه پنالتی رقم خورد. او همچنین سابقه گلزنی به پرسپولیس را در کارنامه می‌بیند.

وی سابقه بازی در تیم‌های پارسه، حفاری، ماشین سازی، صنعت نفت، پیکان و پارس جنوبی را هم دارد و در لیگ یک با پیراهن تیم سبزپوش تبریزی عملکرد درخشانی داشت.

حامد پاکدل دومین خرید بالای سی سال پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی محسوب می‌شود و حالا باید تلاش کند تا در رقابت با مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر به ترکیب برسد.

پاکدل در بازی رفت لیگ برتر مقابل پرسپولیس پس از گلزنی خوشحالی گل انجام نداد تا به این شکل علاقه خود نسبت به تیم حریف را نشان بدهد و حالا در پایان لیگ بیستم راهی پرسپولیس شده است.او پنجمین خرید سرخپوشان به حساب می‌آید و با حضورش فهرست بزرگسالان پرسپولیس تنها یک جای خالی دیگر خواهد داشت.

 موفقیت‌های همین کادر ایرانی چند باشگاه لیگ برتری را وسوسه کرده بود که حمید مطهری، مربی پرسپولیس را از این تیم جدا کرده و به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم خودی بنشانند؛ موضوعی که تا به حال عملی نشده است. با این وجود، اما برای حمید مطهری همچنان مشتری وجود دارد: پدیده. این باشگاه که با تغییر مدیریت روز‌های عجیبی را سپری می‌کند برای چندمین بار به مطهری پیشنهاد سرمربیگری داده است. از طرفی شایعه شده مطهری از شرایط مالی قراردادش راضی نیست و ممکن است این بار به طور جدی تری به پیشنهاداتش فکر کند. در همین رابطه «ایران ورزشی» گزارشی نوشته و شرایط این پیشن‌ها را بررسی کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: حمید مطهری مربی خوش‌فکر و کارآمد پرسپولیس در حالی یک فصل دیگر در اختیار این تیم خواهد بود که ظاهراً از شرایط مالی قراردادش راضی نیست. مطهری حدود شش ماه پیش قرارداد خود را برای یک فصل دیگر تمدید کرد، اما با توجه به دومین قهرمانی متوالی که به دست آورد توقع داشت باشگاه رقم قراردادش را بالاتر ببرد.

مطالب مرتبط:

در عین حال طی روز‌های اخیر باشگاه در این خصوص هیچ اقدامی نکرده، اما مطهری از این شرایط راضی نیست و با دلخوری کار می‌کند. البته این مربی که غیر از مسائل فنی در مسأله ارتباط با بازیکنان و مدیریت آن‌ها و تمام امور مربوط به تیم دست راست یحیی به حساب می‌آید دلخوری‌اش را به باشگاه انتقال داده و منتظر است مدیران باشگاه هم به درخواست او رسیدگی کنند.

نکته جالب اینجاست که اخیراً مدیران باشگاه پدیده با مطهری تماس گرفته‌اند و برای سپردن سکان هدایت این تیم به او خواستار برگزاری جلسه با این مربی شده‌اند، اما مطهری گفته در خدمت پرسپولیس است و با باشگاهش قرارداد دارد. مطهری طی یک سال و نیم اخیر دوبار از سوی پدیده، دوبار نساجی و یک‌بار سایپا پیشنهاد سرمربیگری داشته که تمام این پیشنهاد‌ها را به‌خاطر اهدافی که با پرسپولیس برای خود دارد رد کرده است، اما در نقطه مقابل انتظار دارد باشگاه هم قدر او را بیشتر بداند و با توجه به شرح وظایف و عملکردش در کادر فنی رقم قراردادش را بالاتر ببرد.

ماجرای پیوستن الکساندر پریوویچ در پرسپولیس

ماجرای پیوستن الکساندر پریوویچ در پرسپولیس
ماجرای پیوستن الکساندر پریوویچ در پرسپولیس

 

الکساندر پریوویچ بازیکن الاتحاد عربستان بود که به دلایل مشکلاتش با عربستانی ها از این تیم جدا شده و بازیکن آزاد است اکنون مدنظر باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است.

بعد از جدایی شهریار مغانلو به دنبال خرید یک مهاجم بلند قامت در خط حمله خود است. اگر چه دیروز حامد پاکدل مهاجم فصل قبل آلومینیوم هم سرخپوش شد اما طبق اعلام یحیی گل محمدی پرسپولیس به دنبال خرید یک مهاجم خارجی هم هست. گزینه مدنظر سرخ ها هم بازیکن فصل قبل الاتحاد عربستان است.

نواف الاسیوی خبرنگار معروف عربستانی با انتشار خبری نوشت: الکساندر پریوویچ (سیریلیک صربی: Александар Пpиjoвић؛ زادهٔ ۲۱ آوریل ۱۹۹۰) بازیکن فوتبال اهل صربستان است.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به پارما، دربی کانتی، یئوویل تاون، نورث‌همپتون تاون، سیون، باشگاه فوتبال دربی کانتی، دیورگاردن، لگیا ورشو و پائوک و الاتحاد اشاره کرد. وی همچنین در صربستان بازی کرده‌است.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: شایان صفرزاده