یکشنبه, ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴

زمان فینال بازی های دو و میدانی ایران در پارالمپیک توکیو 2020

زمان فینال بازی های دو و میدانی ایران در پارالمپیک توکیو 2020
چهار نفر از ورزشکاران دوومیدانی کشورمان در پارالمپیک توکیو 2020 حضور دارند.

به گزارش تیتربرتر؛ کاروان ایران با ۶۲ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته مردان، پاراتیروکمان، پاراتیراندازی، پارادوچرخه سواری، پاراوزنه برداری، پارا تکواندو، جودو، پاراکانو و پارادوومیدانی در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2020 توکیو شرکت می کند.

امیر خسروانی، الناز دارابیان، مهدی اولاد و نور محمد آرخی چهار پارادوومیدانی کشورمان می باشند که در فینال پارالمپیک توکیو 2020 حضور دارند.

زمان فینال امیر خسروانی در پارالمپیک توکیو 2020

زمان فینال امیر خسروانی در پارالمپیک توکیو 2020
زمان فینال امیر خسروانی در پارالمپیک توکیو 2020

فینال امیر خسروانی پارادومیدانی کشورمان در روز دوشنبه 8 شهریور 1400 ساعت 5:00 صبح به وقت ایران برگزار می شود.

مرحله رکوردگیری دوومیدانی کاران جانباز و معلول پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد و ورزشکاران در پنج ماده رکورد خود را به ثبت رساندند. «امیر خسروانی» یکی از ورزشکارانی بود که در این رکورد گیری حضور داشت و توانست با پرشی به طول ۷.۲۱ توانست حضور خود را در لیست اعزامی به پارالمپیک توکیو قطعی کند. 

خسروانی در گفت وگو با اشاره به این موفقیت اظهار داشت: من در چند سال گذشته تلاش زیادی برای حضور در توکیو داشتم و رویای من پارالمپیک بود که اکنون محقق شد. البته برای این کار تلاش‌های زیادی انجام دادم و با کمک مربیان و مشاوران خود توانستم به یکی از رویاهام برسم. البته کسب سهمیه سقف آرزو من نیست بلکه هدف اصلی و نهایی من رسیدن به سکو پارالمپیک و کسب مدال خوشرنگ در توکیو است. 

دارنده مدال برنز دوومیدانی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ادامه داد: شرایط کنونی اعزام به توکیو با گذشته تفاوت زیادی دارد و دیگر ملاک اعزام کسب سهمیه نیست بلکه کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران شرایطی قرار داده که براساس آن رسیدن به سکو یکی از ملاک‌ها است. این شرایط افزون بر آنکه موجب خواهد شد تا سطح کیفی کاروان ایران بالا باشد در سوی دیگر هم ورزشکاران را برای رقابت هر چه بیشتر تشویق خواهد کرد. من نیز با وجود آنکه سهمیه قطعی پارالمپیک را داشتم اما در رکوردگیری شرکت کردم. 

او با بیان اینکه یک مصدومیت جزیی دارد،افزود: باید ۶ پرش انجام می‌دادم اما برای پیشگیری از تشدید مصدومیت به ۲ پرش بسنده کردم و در این ۲ پرش توانستم به حد نصاب لازم و تعیین شده برای حضور در توکیو برسم. اکنون با ۷.۲۱ متر رکورد من در حد نفر دوم جهان است. البته با تمرینات و کمک‌های فدراسیون و کادر فنی به دنبال ارتقا این رکورد هستم. کار راحتی نیست اما برای رسیدن به مدال طلا پارالمپیک باید بیش از هر زمانی تلاش کرد. 

خسروانی در پایان با تشکر از تلاش‌های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک گفت: شرایط به گونه ای برای ورزشکاران مدعی فراهم شده که آنان بتوانند در توکیو موفقیت کسب کنند. برنامه این نهادهای ورزشی شامل رساندن ورزشکاران به آمادگی و همچنین برطرف کردن دغدغه های آنان است. از لحاظ پزشکی نیز شرایط بسیار خوب است و ما واکسن کرونا را تزریق کردیم.

زمان فینال الناز دارابیان در پارالمپیک توکیو 2020

زمان فینال الناز دارابیان در پارالمپیک توکیو 2020
زمان فینال الناز دارابیان در پارالمپیک توکیو 2020

فینال الناز دارابیان پارادومیدانی کشورمان در روز دوشنبه 8 شهریور 1400 ساعت 14:40 به وقت ایران برگزار می شود.

الناز دارابیان دارنده مدال طلای پرتاپ دیسک بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا روز گذشته نامش در لیست اعزام به بازی‌های پارالمپیک توکیو قرار گرفت. او روز چهارشنبه اظهار داشت: تصور حضور در پارالمپیک توکیو را نداشتم اما روز گذشته با دیدن نامم در لیست اعزام هیجان زده شدم. پارالمپیک نهایت رویای یک ورزشکار است و من باید تمام تلاش خود را انجام دهم تا بهترین استفاده از این موقعیت را داشته باشم. از مسوولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین باید نهایت تشکر را داشته باشم. 

دارنده مدال طلا پرتاب دیسک بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ادامه داد: برخی به اشتباه رشته من را پرتاب وزنه اعلام کردند اما اینگونه نیست من در پرتاب دیسک فعالیت دارم و موفق به کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی شدم. این مدال در کشور اندونزی به دست آمد. 

وی با بیان اینکه در توکیو توریست ورزشی نیستم افزود: رکوردم با قهرمانان بزرگ جهان و پارالمپیک فاصله دارد اما از امروز تلاش خواهم کرد که بتوانم سرافراز از آوردگاه ژاپن بیرون بیایم. امیدوارم توکیو  و مسابقات آن آزمون خوبی برای من باشد تا بتوانم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو  بهترین عملکرد خود را به ثبت برسانم. 

با اضافه شدن نام الناز دارابیان به لیست اعزام به توکیو شمار ورزشکاران کاروان ایران به عدد ۶۲ رسید. ۲۰ مربی نیز ورزشکاران را همراهی خواهند کرد. پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهم شهریورماه سال جاری در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

زمان فینال مهدی اولاد در پارالمپیک توکیو 2020

زمان فینال مهدی اولاد در پارالمپیک توکیو 2020
زمان فینال مهدی اولاد در پارالمپیک توکیو 2020

فینال مهدی اولاد پارادومیدانی کشورمان در روز دوشنبه 8 شهریور 1400 ساعت 15:14 به وقت ایران برگزار می شود.

مهدی اولاد درباره آخرین وضعیت خود برای شرکت در بازی های پارالمپیک، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر رکوردی در شرایط بسیار خوبی قرار دارم و تمام تمرکزم کسب بهترین نتیجه در پرتاب دیسک و وزنه است. امشب (یکشنبه) برای شرکت در بازیهای پارالمپیک عازم توکیو می شوم که روز دوشنبه ۸ شهریور در پرتاب وزنه و ۱۱ شهریور در پرتاب دیسک به رقابت خواهم پرداخت‌.

این پرتابگر نابینا پیرامون این پرسش که در کدام ماده امید به کسب طلا دارد، خاطرنشان کرد: در پرتاب وزنه رنکینگ یک و دیسک ۳ دنیا را دارم و در هر دو ماده شرایطم برای کسب مدال راضی کننده است، البته ۲ سال برای دریافت مجوز و راهیابی به پارالمپیک فشار روانی زیادی را تحمل کردم تا به هدفم دست پیدا کنم، الان نیز به جز طلا به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنم.

اولاد همچنین در خصوص وضعیت آسیب دیدگی خود گفت: آسیب دیدگی ام کاملا مرتفع شده و با آمادگی خوبی عازم مسابقات می شوم.

وی ضمن تشکر از حمایت های فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک، خاطرنشان کرد: تا امروز حمایت های خوبی از سوی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون صورت گرفته و هیچ کمبودی از نظر امکانات و تجهیزات نداشتیم، حتی در اردوی آخر برای شرکت در بازیهای پارالمپیک وزنه و دیسک استاندارد دریافت کردم تا در جریان مسابقات با مشکل خاصی مواجه نشوم.

اولاد در پایان گفت: برای کسب بهترین نتیجه همه چیز بستگی به روز مسابقات دارد که چه شرایطی برای ورزشکار رقم بخورد، امیدوارم شرایط خوبی در روز مسابقات فراهم شود که زحمات خود و مربی ام جبران شود.

زمان فینال نور محمد آرخی در پارالمپیک توکیو 2020

زمان فینال نور محمد آرخی در پارالمپیک توکیو 2020
زمان فینال نور محمد آرخی در پارالمپیک توکیو 2020

فینال نور محمد آرخی پارادومیدانی کشورمان در روز دوشنبه 8 شهریور 1400 ساعت 15:14 به وقت ایران برگزار می شود.

دو و میدانی ‌کاران نابینا و کم بینای ایران در ماده پرتاب وزنه در رکوردگیری این رشته که درمجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد توانستند ۲ سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کنند.

نورمحمد آرخی از گلستان نماینده نابینای کشورمان در پرتاب وزنه کلاس ب١ با ثبت رکورد ۱۴ متر و ١٠ سانتی‌متر موفق به کسب رنکینگ سوم جهان شد و حضورش را در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ قطعی کرد.

گفتنی است؛ نورمحمد آرخی که در آخرین مرحله رکوردگیری دوومیدانی حضور داشت و توانسته بود سهمیه ورودی پارالمپیک توکیو را کسب نماید با رقیب ایرانی خود وارد رقابت شد و هردو پرتابگر کشورمان توانستند با ثبت رکورد به جمع اردونشینان تیم ملی پارا دو و میدانی اضافه شوند.

به امید موفقیت ورزشکاران پارادوومیدانی کشورمان در پارالمپیک توکیو 2020

به نظر شما ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک توکیو 2020 چند مدال طلا را از آن خود می کنند؟

 آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: شایان صفرزاده