شنبه, ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۰۶

زمان مسابقه نهایی غلامرضا رحیمی در تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020

زمان مسابقه نهایی غلامرضا رحیمی در تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020
غلامرضا رحیمی یکی از نمایندگان تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020 کشورمان است که در مرحله اول رکورد این بازی های را شکست.

به گزارش تیتربرتر؛ در مرحله تعیین رنکینگ ماده ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020 توکیو شاهد شکسته شدن رکورد بازی ها بودیم؛ رکوردی که توسط غلامرضا رحیمی شکسته شد.

تیراندازی با کمان در۳رشته کمان‌های کامپوند، ریکرو و سنتی برگزار میگردد. کمان ریکرو:این کمان شامل قسمت‌های قبضه، بازو، سایت، پین سایت، استاب لایزر، زه است. این کمان به کمان‌های قدیمی تشابه بیشتری دارد و با اندکی تغییردقت و قدرت آن افزایش یافت. مسابقات آن در مسافت های۱۸و۳۰و۷۰ متر برگزار میگردد. مسافت ۷۰ متر المپیکی است و در بخش‌های مردان، زنان، تیمی مردان، تیمی زنان، میکس مردان و زنان برگزار می‌شود. این کمان باید پس از استفاده اجزایش برای سالم ماندن جدا می‌شود.

کمان کامپوند:این کمان شامل قسمت‌های بازو، قبضه قرقره، سایت، پیپ سایت، استاب لایزر، شوکرو… است. این کمان بسیار پیشرفته‌است و از لحاظ قدرت و دقت بسیار بهتر از کمان سنتی و ریکرو است. مسابقات آن نیز در مسافت های۱۸و۳۰و۵۰ متر برگزار میگردد. این رشته المپیکی نیست. این کمان از اول همراه با زه است و نیازی به جداسازی قطعات ندارد.

کمان سنتی:این کمان بسیار ساده بوده و مانند کمان‌های اولیه است. یکی از ویژگی‌های جالب این رشته ورزشی آن است که هرفرد با لباس محلی و خاص منطقهٔ خود در مسابقه شرکت می‌کند.

زمان مسابقه نهایی غلامرضا رحیمی در تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020

زمان مسابقه نهایی غلامرضا رحیمی در تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020
زمان مسابقه نهایی غلامرضا رحیمی در تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020

 

زمان مسابقه نهایی غلامرضا رحیمی در تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020 در 12 شهریور از ساعت 14 به بعد امروز آغاز خواهد شد.

جزئیات مسابقه غلامرضا رحیمی در تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020

رحیمی در رقابت با 31 نفر ورزشکار حاضر در این ماده موفق شد با 644 امتیاز ضمن شکستن رکورد بازی های پارالمپیک، به عنوان نفر اول این ماده در مرحله اول حذفی با قرعه استراحت مواجه شد.  رکورد این ماده پیش از شکسته شدن توسط رحیمی در اختیار ابراهیم رنجبر از ایران بود که در پارالمپیک 2016 ریو به ثبت رسیده بود.

رمضان بیابانی در ماده کامپوند انفرادی عملکرد خوبی داشت و موفق شد با ثبت امتیاز 699 در مکان دوم بایستد. او برای رسیدن به مکان دوم دور تعیین رنکینگ، رکورد شخصی خود را شکست. بیابانی در گام اول خود در مرحله حذفی به مصاف سلیمان سلیمان از عراق می رود. علی سینا منشازاده دیگر نماینده ایران در این ماده بود که امتیاز مشابه با بیابانی را کسب کرده و در مکان چهارم قرار گرفت؛ او در مرحله یک شانزدهم نهایی باید به مصاف عمر اچه وریا از مکزیک برود.

گفتنی است که غلامرضا رحیمی پس از استراحت در مرحله یک شانزدهم نهایی، از دور یک هشتم نهایی وارد مسابقات خواهد شد تا برای طلایی تلاش کند که با عملکرد خوبش در شروع راه، قطعی به نظر می رسد.

مطالب مرتبط:

صحبت های غلامرضا رحیمی درباره پارالمپیک 2020

صحبت های غلامرضا رحیمی درباره پارالمپیک 2020
صحبت های غلامرضا رحیمی درباره پارالمپیک 2020

 

غلامرضا رحیمی پس از پایان کارش در مرحله تعیین رنکینگ ریکرو انفرادی مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار داشت: مسابقه خوب و سطح بالایی بود. من مثل همیشه تمام تلاشم را کردم تا بهترین نتیجه را کسب کرده و باعث افتخارآفرینی کشورم شوم.

وی که با صدرنشینی در مرحله تعیین رنکینگ و ارتقای رکورد پارالمپیک به مرحله بعدی مسابقات رسید، خاطر نشان کرد: امیدوارم در رقابت‌های روزهای آتی باعث شوم که پرچم کشورم بالاتر از دیگر کشورها قرار بگیرد و نتایجی بهتر از امروز کسب کنم.

این کماندار کشورمان در واکنش به طرح این موضوع که مردم از کماندار کشورمان در بازی‌های پارالمپیک انتظار کسب مدال دارند، گفت: ما قطعاً هرچه در توان داریم می‌گذاریم. البته دیگر رقبا هم تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، اما ما سعی می‌کنیم عملکردی بهتر داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به رقبای خود برای دستیابی به مدال پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، تصریح کرد: حریفانم از ژاپن، فرانسه، آمریکا و تایلند خیلی خوب هستند، اما ما سعی می‌کنیم از آنها بهتر و برتر باشیم.

وی در مورد رقابت در هوای گرم هم اظهار داشت: ما به عشق اینکه پرچم کشورمان بالاتر از پرچم دیگر کشورها باشد در هر دمایی مبارزه می‌کنیم. ما تا پای جان تلاش و مبارزه می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم.

بیوگرافی غلامرضا رحیمی کماندار

غلامرضا رحیمی یک کماندار اهل ایران و اصالتا بختیاری عضو تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان این کشور است.

وی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۱ در بخش ریکرو انفرادی مسابقات با کمان با کسب ۶۴۴ امتیاز ضمن راهیابی به مرحله بعد به‌عنوان برترین تیرانداز، رکورد پارالمپیک در بخش ریکرو مردان را که پیش از این در اختیار ابراهیم رنجبر از کشورمان با ۶۳۷ امتیاز بود را شکست.

حضور غلامرضا رحیمی در پارالمپیک

وی به عنوان عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو برزیل حضور یافت، و در بخش انفرادی مردان با شکست رقیبی از تایلند ، گردن‌آویز طلا را ازآن خود نمود.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: شایان صفرزاده