پنج شنبه, ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۲۹

زمان مسابقات والیبال نشسته در پارالمپیک توکیو 2020

زمان مسابقات والیبال نشسته در پارالمپیک توکیو 2020
برنامه مسابقات والیبال نشسته ایران در پارالمپیک توکیو 2020 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر: بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی از روز سه‌شنبه 2 شهریور ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود که کاروان ورزشی ایران با حضور 62 ورزشکار در 10 رشته راهی ژاپن می‌شود. والیبال نشسته یکی از تیم‌های اعزامی کشورمان به این رقابت‌هاست که اتفاقاً از مدعیان جدی قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

یکی از رشته‌های اعزامی به پارالمپیک، والیبال نشسته است؛ رشته‌ای که با هدف کسب هفتمین عنوان قهرمانی راهی این رویداد بزرگ خواهد شد.

رشته والیبال برای نخستین بار در سال 1980 وارد بازی‌های پارالمپیک شد و در دو بخش ایستاده و نشسته برگزار شد. ایران نیز نخستین حضور خود را در سال 1988 تجربه کرد و در بخش والیبال نشسته به مقام قهرمانی رسید.

تیم کشورمان از آن زمان به بعد همواره پای ثابت رشته والیبال نشسته بود و در مجموع در هشت دوره حضورش صاحب شش مدال طلا و دو نقره شد تا پرافتخارترین تیم پارالمپیک لقب بگیرد.

قهرمانی در 1988 سئول، 1992 بارسلون، 1996 آتلانتا، 2000 سیدنی، 2008 پکن و 2016 ریو و نایب قهرمانی در 2004 آتن و 2012 لندن، حاصل تلاش ملی‌پوشان والیبال نشسته در تاریخ بازی‌های پارالمپیک بوده است.

کسب سهمیه والیبال نشسته پارالمپیک توکیو 2020 

سهمیه والیبال نشسته پارالمپیک توکیو 2020 در کجا کسب شد؟
سهمیه والیبال نشسته پارالمپیک توکیو 2020 در کجا کسب شد؟

تیم ملی والیبال نشسته ایران نخستین تیمی بود که توانست سهمیه حضور در پارالمپیک را به خود اختصاص بدهد. این تیم در جریان مسابقات جهانی 2018 در هلند قهرمان شد و همان زمان سهمیه را نیز به دست آورد.

در انتظار فینال تکراری با بوسنی

ایران صدر رنکینگ برترین تیم‌های والیبال نشسته را در اختیار دارد و بوسنی هم در رده دوم ایستاده است. این دو تیم از سال 2000 به بعد همواره فینال بازی‌های پارالمپیک را برگزار کرده‌اند که در این پنج فینال، سه برد سهم ایران و دو برد سهم بوسنی بوده است.

در بازی‌های 2020 توکیو، ایران در گروه B دارد و بوسنی هم در گروه A حاضر است. انتظار می‌رود هر دو تیم صدرنشین گروه‌شان باشند و با عبور از سد حریفان خود در نیمه نهایی، باز هم در فینال به مصاف هم بروند.

کدام ملی‌پوشان والیبال نشسته راهی توکیو می‌شوند؟

کدام ملی‌پوشان والیبال نشسته راهی توکیو می‌شوند؟
کدام ملی‌پوشان والیبال نشسته راهی توکیو می‌شوند؟

تیم ملی والیبال نشسته ایران با ترکیب 12 بازیکن و حضور هادی رضایی به‌عنوان سرمربی و فرید صائبی به‌عنوان مربی راهی پارالمپیک خواهد شد.

حسین گلستانی، داود علی‌پوریان، رمضان صالحی، سیدمحمد حسین حسینی، صادق بیگدلی، مجید لشکری، محمد نعمتی، مرتضی رمضانی، مرتضی مهرزاد، مهدی بابادی، مهرزاد مهروان و میثم علیپور؛ 12 ملی‌پوشی هستند که در لیست اعزام هستند.

 

مطالب مرتبط:

برنامه بازی‌ های والیبال نشسته ایران در پارالمپیک توکیو 2020

برنامه بازی‌ های والیبال نشسته ایران در پارالمپیک توکیو 2020
برنامه بازی‌ های والیبال نشسته ایران در پارالمپیک توکیو 2020

برنامه و زمان بازی‌های ایران که در گروه B قرار دارد، به شرح زیر است: 

 ایران - آلمان/ شنبه 28 آگوست (6 شهریور)/ ساعت 5:30 صبح

 ایران - برزیل/ دوشنبه 30 آگوست (8 شهریور)/ ساعت 16:00

ایران - چین/ سه‌شنبه 31 آگوست (9 شهریور)/ ساعت 14:00

مرحله نیمه نهایی / پنجشنبه 2 سپتامبر (11 شهریور) / ساعت 18:30 تا 22

دیدار‌های رده‌بندی مردان، رده‌بندی بانوان و فینال مردان / شنبه 4 سپتامبر (13 شهریور ) / ساعت 10:30 صبح

گروه‌بندی والیبال نشسته پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

بر این اساس تیم ملی والیبال نشسته کشورمان به عنوان سر گروه همراه با تیم‌های برزیل، چین و آلمان در گروه B و تیم میزبان، ژاپن نیز به عنوان سرگروه همراه با تیم‌های مصر، بوسنی و هرزه گوین و روسیه در گروه A قرار دارند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در نهمین حضور خود در رقابت های پارالمپیک در تلاش است تا برای هفتمین بار بر سکوی قهرمانی قرار گیرد.

صحبت های کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک توکیو 2020

صحبت های کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک توکیو 2020
صحبت های کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک توکیو 2020

داوود علیپوریان در مراسم تجلیل از ورزشکاران پارالمپیکی استان تهران اظهار کرد: برگزاری چنین مراسم هایی سبب افزایش روحیه و انگیزه ورزشکاران قبل از اعزام به بازی‌های پارالمپیک توکیو می‌شود که جای تشکر دارد. البته معتقدم این گونه مراسم ها باید به شکلی برگزار شود که در شان ورزشکار اعزامی باشد.

وی گفت: این انتظار وجود داشت که همانند ورزشکاران المپیکی از ورزشکاران پارالمپیکی نیز توسط شهردار تجلیل به عمل می آمد، در صورتی که در مراسم امروز حتی مسوولی از شهردار برای تجلیل از ورزشکاران پایتخت حضور نداشت.

علیپویان همچنین درباره وضعیت تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو، خاطرنشان کرد: با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان شرایط خوبی برای آماده سازی ورزشکاران اعزامی به توکیو فراهم شده و مشکل خاصی وجود ندارد. امروز هم مرتضی رمضانی که به دلیل مبتلا به کرونا مدت ۲ هفته در قرنطینه بود، تست وی منفی شد و دیگر مشکلی برای حضور در تمرینات ندارد. 

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته افزود: هدف ما در بازی‌های پارالمپیک توکیو قهرمانی است که امیدوارم شرایط قهرمانی برای تیم ایران فراهم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والیبال نشسته تنها رشته تیمی مدال آور در بازی‌های پارالمپیک توکیو است که امیدوارم پس از کسب مدال، بازیکنان این رشته به شکل ویژه دیده شوند.

مرتضی رمضانی عضو تیم ملی والیبال نشسته

مرتضی رمضانی عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران اعزامی به مسابقات پار المپیک توکیو با بیان اینکه تیم  والیبال نشسته ایران یکی از قدرت های اصلی این رشته در سطح جهان است اظهار کرد: تیم والیبال نشسته ایران یکی از تیم های پر افتخار جهان است که شرکت آن در مسابقات سطح کیفی مسابقه را افزایش می دهد. 

وی افزود: تیم والیبال نشسته ایران با توجه به حمایت مسئولان و همچنین اردوهای خوب با آمادگی کامل به مسابقات پار المپیک اعزام خواهد شد و در این مدت 170 روز تیم ملی با امکانات مناسب در اردو بوده و تیم بدون داشتن بازیکن مصدوم و یا آلوده به ویروس کرونا به توکیو اعزام می شود. 

عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران اعزامی به مسابقات پار المپیک گفت: تیم ملی والیبال نشسته ایران هفتمین دوره حضور خود در مسابقات پار المپیک را تجربه خواهد کرد و ایران در مدت حضور خود چهار قهرمانی و دو نائب قهرمانی را کسب کرده است.

رمضانی با بیان اینکه حریفان اصلی تیم والیبال نشسته ایران تیم های بوسنی و روسیه هستند، تصریح کرد: با روسیه در اردوی قبلی  کشور دو مسابقه مشترک داشتیم که که تیم ما این دو مسابقه را پیروز شد و اگر مشکلی برای اعضای تیم ایجاد نشود با دعای خیر مردم بتوانیم قهرمان این دوره در توکیو شویم. 

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین در رشته والیبال نشسته سرشار از استعداد است و امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان تعداد بیشتری از ورزشکاران استان در رشته والیبال نشسته به تیم ملی راه پیدا کنند.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: شایان صفرزاده