چهارشنبه, ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۱۷

زمان مسابقات تیراندازان ایرانی در پارالمپیک توکیو 2020

زمان مسابقات تیراندازان ایرانی در پارالمپیک توکیو 2020
برنامه مسابقات تیراندازان ایرانی در پارالمپیک توکیو 2020 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ کمیته بین‌ المللی پارالمپیک اعلام کرد بازی‌های پارالمپیک توکیو بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

ورزش تیر و کمان بیش از 30 سال در مسابقه پارالمپیک (مسابقه معلولین) قدمت دارد برنامه های پارالمپیک شامل دوبل، انفرادی، و تیمی است که امتیاز بندی مسابقه دقیقا شبیه بازیهای المپیک (بازی های افراد سالم) است مسابقات با کمی تغییرات زیر نظر فدراسیون بین المللی تیر و کمان برگزار می شود. مسابقه پارالمپیک شامل ورزشکاران فلج مغزی، آسیب نخاعی، معلولین خفیف (دست و پا) و قطع عضوها می شود. گرچه معلولین دیگر نیز از این رشته ورزشی لذت می برند. ورزشکاران معلول اولین بار در بازی های استوک مندویل در سال 1948 در مسابقه تیروکمان شرکت کردند و هم اکنون 37 کشور در بازی های پارالمپیک شرکت می کنند.

ورزشکاران معلول و جانباز در مسابقات تیر و کمان بصورت ایستاده یا بر روی ویلچر می توانند در مسابقه شرکت کنند و در کل در سه نوع کلاسبندی تقسیم می شوند.

برنامه مسابقات تیراندازان ایرانی در پارالمپیک توکیو 2020

برنامه مسابقات تیراندازان ایرانی در پارالمپیک توکیو 2020
برنامه مسابقات تیراندازان ایرانی در پارالمپیک توکیو 2020

تیم تیراندازی با کمان با هفت ورزشکار در بازی های پارالمپیک توکیو 2020 حضور خواهد داشت که در روز جمعه پنج شهریور 1400 شروع خواهد شد اسامی این ورزشکاران و ساعت مسابقات مقدماتی آن ها در زیر به ترتیب آماده است:

محمدرضا زندی       4:30

فرزانه عسگری در کامپوند انفرادی        4:30

زهرا نعمتی در ریکرو       4:30

ابراهیم رنجبر در ریکرو       9:30

غلامرضا رحیمی در ریکرو انفرادی           9:30

رمضان بیابانی در کامپوند انفرادی         9:30

علی سینا منشا زاده در کامپوند انفرادی           9:30

گزارشی از تیراندازی با کمان بانوان در پارالمپیک توکیو 2020

گزارشی از تیراندازی با کمان بانوان در پارالمپیک توکیو 2020
گزارشی از تیراندازی با کمان بانوان در پارالمپیک توکیو 2020

وب سایت رسمی کمیته پارالمپیک آسیا در گزارشی به حضور برترین زنان ورزشکار از قاره آسیا در بازی های توکیو ۲۰۲۰ اشاره کرد که در آن نام زهرا نعمتی و ساره جوانمردی به چشم می خورد.

زهرا نعمتی 

به جرات می توان ادعا کرد زهرا نعمتی محبوب ترین و موفق ترین پارالمپیک زن ایرانی است که تلاش می کند تا سومین مدال طلای خود را در توکیو به دست آورد. نعمتی موفق شد در لندن ۲۰۱۲ رکورد پارالمپیک را جابجا کند و در بازی های ریو ۲۰۱۶ هم به عنوان المپین و هم به عنوان پارالمپین حضور داشت. زهرا نعمتی یکی از پرچم داران کاروان ایران در توکیو ۲۰۲۰ نیز هست.

ساره جوانمردی 

ساره جوانمردی با دو طلای پارالمپیک و سه عنوان قهرمانی جهان جزو نامداران این رشته ورزشی است.جوانمردی توانست در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در کره جنوبی و بازی های پارا آسیایی جاکارتا، عنوان قهرمانی را از آن خود کند و با توجه به عملکرد خیره کننده خود در جام جهانی ۲۰۲۱ العین به نظر می رسد آماده دفاع از طلای پارالمپیک خود است.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت ورزشکاران تیروکمان معلولان در پارالمپیک 2020

آخرین وضعیت ورزشکاران تیروکمان معلولان در پارالمپیک 2020
آخرین وضعیت ورزشکاران تیروکمان معلولان در پارالمپیک 2020

جبرئیل عبادی در گفت و گویی، در ارزیابی از وضعیت کمانداران پارالمپیکی اظهار کرد: آخرین اردوی کمانداران پارالمپیکی از ۱۷ مرداد با حضور ۶ ورزشکار در سایت تیروکمان در شرایط کاملا قرنطینه برگزار می‌شود و تا ۲۷ مرداد قبل از اعزام کمانداران به توکیو ادامه خواهد داشت.

وی از سینا منشازاده، رمضان بیابانی و فرزانه عسگری (کامپوند مردان و زنان)، محمدرضا زندی (w1) و غلامرضا رحیمی و زهرا نعمتی در بخش ریکرو به عنوان کمانداران اعزامی به توکیو نام برد و افزود: کمانداران اعزامی از نظر آمادگی بدنی و روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و آماده شرکت در بازی های پارالمپیک توکیو هستند.

عبادی هم‌چنین درباره علت عملکرد ضعیف کمانداران پارالمپیکی در مسابقات بین المللی چک، خاطرنشان کرد: کمانداران معلول در شرایطی در مسابقات بین‌المللی چک حضور پیدا کردند که به دلیل کرونا ۲ سال در هیچ تورنمنت برون مرزی شرکت نکرده بودند و ارزیابی دقیقی از وضعیت آنها نداشتیم، هر چند انتظار نتایج خیلی بهتری از کمانداران بودیم، به هر صورت تورنمنت چک فرصت خوبی برای ارزیابی و آماده سازی بهتر کمانداران قبل از حضور در بازیهای پارالمپیک بود.

مربی تیم ملی پاراتیروکمان هم‌چنین درباره وضعیت زهرا نعمتی برای حضور در پارالمپیک گفت: وی در حال حاضر در شرایط آمادگی خوبی قرار دارد و یکی از کمانداران شناخته شده در دنیا است‌. امیدوارم در توکیو بتواند مدال طلای پارالمپیک ریو را دوباره تکرار کند.

عبادی در خصوص وضعیت تجهیزات کمانداران پارالمپیکی گفت: تمام تجهیزات کمانداران پارالمپیکی با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون فراهم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پایان پیرامون این پرسش که در کدام رشته امید به کسب مدال دارید، خاطرنشان کرد: در هر سه رشته ریکرو، کامپوند و w1 شرایط یکسانی داریم و تلاش بر این است در بخش انفرادی و میکس به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

مصاحبه سرمربی تیم پاراتیروکمان توکیو 2020

مصاحبه سرمربی تیم پاراتیروکمان توکیو 2020
مصاحبه سرمربی تیم پاراتیروکمان توکیو 2020

مجید کهتری سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان درباره وضعیت تمرینات تیم گفت: 2 روز است که تمرینات خود را شروع کردیم. امروز هم تمرینات بسیار خوبی داشتیم. در حال حاضر هم به سمت زمین اصلی مسابقات در حال حرکت هستیم که در آن جا به مدت 30 دقیقه ورزشکاران علاوه بر آشنایی با محل و محیط بازی، به تمرین هم بپردازند.

وی با اشاره به شانس های زیاد مدال در این رشته افزود: حدود 140 ورزشکار برای کسب مدال از کشورهای مختلف به توکیو آمدند. به جرات می توانم بگویم که بچه های ما هم جزء بهترین های دنیا هستند. امیدوارم با توکل بر خدا و دعای خیر مردم نتایج خوبی را کسب کنند.

صحبت های زهرا نعمتی پرچمدار پارالمپیک توکیو 2020

به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو؛ زهرا نعمتی عضو تیم ملی پاراتیروکمان و پرچمدار مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو گفت: من مفتخر هستم که در رقابت های لندن اولین طلای تاریخی ورزش بانوان را گرفتم. در ریو تکرار این مدال بسیار لذت بخش بود. قطعا امسال هم همه تلاشم را برای کسب بهترین نتیجه انجام می دهم.

وی افزود: دوست دارم مردم هم در جریان این موضوع باشند که کسب اولین مدال بسیار سخت است. حفظ این قهرمانی و تکرار دوم آن به مراتب سخت تر است. برای سومین بار می توانید تصور کنید که از لحاظ ذهنی و روانی چه فشاری بر من وارد شده است ولی من خیلی امیدوار هستم و همه تلاش خود را به کار می گیرم. از همه مردم می خواهم که هم برای من و هم برای سایر ورزشکاران و هم تیمی هایم دعا کنند چرا که شرایط سختی است.

پرچمدار کاروان پارالمپیک توکیو با اشاره به کمیسیون IOC ورزشکاران اظهار کرد: این کمیسیون هر ۴ سال یک بار شش نفر را به عضویت می پذیرد. اعضای منتخب در کمیسیون صدای ورزشکاران در جنبش المپیک خواهند بود و این یک اتفاق و یک امتیاز برای ایران عزیز ما خواهد بود. امید دارم که این اتفاق رخ دهد. کاروان ایران هم بسیار به من لطف داشتند و با آرای خود مشارکت بالایی را رقم زدند.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: شایان صفرزاده