چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۵

بازیکنان جدید استقلال در لیگ بیست یکم

بازیکنان جدید استقلال در لیگ بیست یکم
فرهاد مجیدی لیست 10 بازیکن جدید را به باشگاه داد.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم استقلال سالهاست که در جذب بازیکنان گلایه دارد و برای لیگ بیست و یکم مجیدی دست به کار شده و به دنبال جذب هم بازیکنان داخلی هم خارجی است و در خبرها از پیشنهاد ده بازیکن جدید توسط فرهاد مجیدی به باشگاه شنیدیم که باید منظر بمانیم در شروع فصل چه بازیکنانی استقلالی می شوند.

آخرین وضعیت استقلال برای لیگ جدید

آخرین وضعیت استقلال برای لیگ جدید
آخرین وضعیت استقلال برای لیگ جدید

 

مربی پیشین تیم فوتبال با اشاره به روزهای مهم فصل نقل و انتقالات گفت: همین ایام نقل و انتقالات است که تا حد زیادی سرنوشت هر تیمی را در فصل مشخص می‌کند. 

علی چینی پیشکسوت و مربی سابق آبی پوشان اظهار داشت: ایام نقل و انتقالات از مهم‌ترین دوران تیم‌هاست و به خصوص تیم‌هایی که داعیه قهرمانی دارند، باید در نقل و انتقالات تلاش شبانه روزی داشته باشند. به عنوان مثال پرسپولیس با تشخیص اینکه مدافع میانی لازم دارد، خیلی سریع خریدهای اولویت دار خود را انجام داد و خیالش آسوده شد.

مربی پیشین آبی پوشان خاطرنشان ساخت: مدیریت استقلال هم باید پا به پای دیگر باشگاه‌های مدعی این روزها تلاشی مضاعف و شبانه روزی داشته باشد و با اولویت حفظ بازیکنانی که مدت قراردادشان به اتمام رسیده، تیم را برای فصل آینده با قدرت راهی میدان نمایند.

چینی در پاسخ به این سئوال که استقلال بیشتر در چه پست‌هایی به بازیکن نیاز دارد گفت: با توجه به جدایی نادری و میلیچ، قطعاً یک مدافع چپ کلاسیک در اولویت قرار دارد. بعد از آن ما همیشه بابت خلاء هافبک بازی‌ساز ناله کرده‌ایم، پس حتماً باید یک بازی‌ساز و «شش دانگ» به خدمت بگیریم و در کنار همه اینها یک مهاجم چارچوب شناس و یک ماشین گلزنی می‌خواهیم. به جز آن اگر بازیکنی هم از تیم جدا شد، باید جای او پر شود.

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص حضور همزمان حسینی و مظاهری برای فصل آینده گفت: استقلال فصل گذشته تجربه خوبی از استفاده همزمان مظاهری و حسینی داشت و این دو کاملاً بدون حاشیه و در اوج کار کردند و یکی از کم حاشیه ترین سال‌ها را در دروازه شاهد بودیم. به شخصه امیدوارم هر دو نفر فصل بعد هم در کنار هم در استقلال باشند. حضور همزمان رشید و حسینی باعث شد هر دو در رقابتی سالم قرار گرفته و در اوج باشند.

وی در ادامه بیان داشت: نمی‌دانم وضعیت مربی خارجی (گابریل پین) به کجا رسید و احتمال حضورش در استقلال چقدر است، اما مسلماً کادر فنی هم باید تقویت شود و حتماً نفراتی باید به آن اضافه شوند. کادر فنی یکی دونفره آن هم برای تیمی مثل استقلال واقعاً کم است.

چینی بار دیگر با تاکید بر اهمیت روزهای نقل و انتقالات گفت: استقلالی‌ها اشتباهات فصل‌های گذشته را تکرار نکنند و از این روزها بهترین استفاده ممکن را ببرند تا در فصل بعد عملکردی قابل قبول داشته باشند.

مطالب مرتبط:

بازیکنان جدید استقلال در نقل و انتقالات تابستانه 1400

بازیکنان جدید استقلال در نقل و انتقالات تابستانه 1400
بازیکنان جدید استقلال در نقل و انتقالات تابستانه 1400

 

جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال و کادر فنی دیروز سه‌شنبه به مدت ۱۲۰ دقیقه با حضور احمد مددی مدیرعامل، اصغر ملکیان رئیس هیات مدیره، پرویز مظلومی عضو هیات مدیره باشگاه و همچنین فرهاد مجیدی و صالح مصطفوی سرمربی و مربی این تیم برگزار شد.

احمد مددی مدیرعامل استقلال درباره این جلسه به سایت باشگاه استقلال، گفت: آقایان مجیدی و مصطفوی در ابتدا ضمن ارائه گزارش درباره وضعیت فنی تیم، توضیحاتی پیرامون فهرست نقل و انتقالاتی ارائه کردند. باشگاه و کمیته نقل و انتقالات در حال حاضر گفتگو با پنج بازیکن تمدیدی مورد نظر کادر فنی و همچنین ۱۰ بازیکن مورد نظر ایشان برای تقویت تیم را در دستور کار دارد.

مددی با سازنده ارزیابی کردن این جلسه در ادامه صحبت‌های خود افزود: در این جلسه روند مذاکرات مورد گفتگو قرار گرفت و همچنین عدد نهایی برای حضور بازیکنان در فصل پیش‌رو به تایید حاضران در جلسه رسید تا نسبت به آن برای حضور بازیکنان مورد نظر کادر فنی اقدام شود.

آخرین وضعیت دروازه بان استقلال

سیدحسین حسینی دروازه بان آبی‌های پایتخت طی روز‌های گذشته مذاکراتی را با مسئولان باشگاه برای تمدید قرارداد داشت، اما به توافق نرسید. دروازه بان شماره یک استقلال بعد از انجام مذاکراتش دو شب پیش به مدیران باشگاه پیغام داد که فقط ۴۸ ساعت منتظر آبی‌ها می‌ماند و بعد اگر تغییری در نوع مذاکرات ایجاد نشد، جدا خواهد شد.

حالا درباره حسینی گفته می‌شود که او با یکی از تیم‌های خواهان خود به طور جدی وارد مذاکره شده و اگر به توافق برسد به طور رسمی از جمع آبی‌ها جدا خواهد شد.

دروازه‌بان استقلال که حدود ۹ سال در این تیم حضور داشته و به نوعی از دوران نوجوانی در استقلال پرورش یافته خودش دلش نمی‌خواهد جدا شود. خصوصا حالا که فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان هم روی ماندن او تاکید کرده است.

با این حال نوع مذاکره مدیران استقلال با بازیکنان برای تمدید قرارداد باعث ناراحتی اکثر آن‌ها شده و به همین خاطر حسینی نیز احتمال جدایی اش زیاد شده است.

در این خصوص گفته می‌شود این دروازه بان در آستانه جدایی از استقلال قرار گرفته و شاید طی امشب یا فردا تیم جدید خودش را معرفی کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، حسینی بعد از ۹ سال با خاطرات تلخ و شیرین استقلال را ترک خواهد کرد.

بازیکنان ورودی استقلال خارجی اند یا ایرانی؟

ملکیان رئیس هیات مدیره استقلال امروز در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرد که ۲ بازیکن از لیگ انگلیس و پرتغال مورد توجه فرهاد مجیدی هستند و اسامی این ۲ بازیکن خارجی به محض نهایی شدن قراردادشان طی چند روز آتی به طور رسمی اعلام می‌شود.

در حالی که ملکیان از خارجی بودن این دو بازیکن نام برده، سایت ورزش سه مدعی شده رایان تفضلی مدافع تیم وایکمپ واندرز و جعفر سلمانی بازیکن تیم پورتیموننزه پرتغال و بازیکن محبوب دراگان اسکوچیچ، بازیکنان مورد نظر سرمربی استقلال هستند.

اگر این خبر صحت داشته باشد، شاید استقلالی شدن سلمانی – که توانایی بازی به عنوان دفاع چپ و وینگر چپ را دارد، اما اسکوچیچ از او به عنوان دفاع راست استفاده کرد! – اتفاق دور از انتظاری نباشد، اما رایان تفضلی که پیش از این مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار داشت، چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در این مقطع برنامه‌ای برای حضور در فوتبال ایران ندارد و می‌خواهد در اروپا فوتبالش را پیگیری کند و حالا باید دید مجیدی واقعا دنبال این بازیکن بوده یا همانطور که رئیس هیات مدیره استقلال گفته، بازیکنان مورد نظر مجیدی، خارج هستند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی